יום שבת, 20.04.2024 שעה 18:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 4
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • 0 - 0
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אברהם גרנט חושף איך פראליה הגיע למכבי חיפה

הטלפון משחר, דרישת גרנט, ההודעה מהבעלים, הרגשות המעורבים והמסקנה במועדון: "טעינו ברכש". סיפור הגעתו של הקרואטי המצטיין לישראל והקשר לאבוקסיס

|
ספורט (מערכת ONE)
ספורט (מערכת ONE)

יכול להיות שלולא ההתעקשות וההימור של יענקל'ה שחר, ננאד פראליה כלל לא היה מגיע למכבי חיפה. הקשר הקרואטי היה אחד מהשחקנים המצטיינים שנחתו בישראל והיה לו חלק גדול מאוד בשתי האליפויות הרצופות שהקבוצה זכתה בעונת 2000/2001 ועונה לאחר מכן יחד עם אברהם גרנט כמאמן על הקווים.

פראליה הפך להיות אחד הקשרים האיכותיים שנחתו בישראל, ב-81 משחקי ליגה במדים הירוקים הוא כבש 21 שערים, חלקם מבעיטות נדירות מרחוק שכל כך אפיינו את המשחק של הקשר האיכותי. כעת, גרנט חושף את מאחורי הקלעים להגעתו של פראליה למועדון הירוק ומסתבר שזה לא היה כל כך פשוט.  

מכבי חיפה מפתיעה את בעלי המנויים הקשישים

גרנט משחזר בשיחה עם ONE: ”כשהגעתי למכבי חיפה בעונת 2000/01, חיפשנו שחקנים חדשים וחיפשנו קודם כל בלם וקשר. היה לנו את סרגיי קלשצ’נקו כחלוץ שהוחלט שהוא יישאר. ריימונדס ז’וטאוטס היה פצוע, אך ידענו שהוא יחזור במהלך העונה. לקחנו את אנדריי אוסטרובסקי להגנה וחיפשנו קשר ולא מצאנו, עד שיצאנו למחנה אימונים בהולנד. יום אחד, יעקב שחר התקשר אלי ואמר לי שיש שחקן בשם ננאד פראליה ואם אני מכיר אותו. אמרתי לו ’בוודאי שאני מכיר’. הוא שאל אותי אם אני רוצה אותו, אמרתי לו אם היכולת שלו היא 50 אחוז ממה שראיתי אותו לפני 4.5 שנים, זה עדיין מספיק טוב. הייתי במשחק שלו, הוא הבקיע בו והצטיין”.

פראליה ורוסו (האתר הרשמי של מכבי חיפה)פראליה ורוסו (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

למרות שהוא היה בטוח ביכולתו של פראליה, גרנט סיפר שאמר לשחר: “אני הייתי רוצה לראות אותו במשך שבוע באימונים אצלנו בהולנד”, לא היינו בעידן הסקאוטינג והתוכנות שמנתחות הזכיר גרנט ולאחר מכן הוסיף בסיפור: “שמעתי שבשנתיים האחרונות הוא לא שיחק הרבה, אבל היה בספרד ואיטליה. יענקל’ה הסכים וטס לאיטליה על מנת לרכוש אותו. הוא אמר לי שאי אפשר להביא אותו לשבוע. אמרתי לו אם אפשר פחות, כי לא כל כך האמנתי לבדיקות רפואיות”.

“הוא ניהל מו”מ ובינתיים מחנה האימונים התקדם. לאחר ששחר הבין שלא נוכל לראות אותו מתאמן אצלנו, הוא התקשר אליי ואמר לי ‘רכשתי את פראליה’. הם לא הסכימו שנראה אותו מכל מיני טעמים והייתה ברירה אחת, או לקנות או לא. שחר אמר לי ‘אם לא תרצה אותו זה משהו אחר, אמרת שאתה מחזיק ממנו אז קניתי’. הוא רכש אותו בערך ב-300 אלף דולר, הרבה כסף דאז, זה היה סכום רציני”.

על איך קיבל את הרכישה של בעל הבית שחר, נזכר גרנט: "הייתי ברגשות מעורבים. מצד אחד ראיתי את השחקן, אולם מצד שני היו לי חששות כי הוא לא שיחק הרבה בשנתיים לפני כן. לא רציתי את השחקן בלי לראות אותו באימונים כי תמיד עבדתי בהתחשבות בצד הכספי של המועדון, ולא חשבתי שצריך להוציא כל כך הרבה כסף על שחקן שלא הסכימו לנו לראות אותו מתאמן, וזאת למרות שלא היו לו הצעות אחרות”.

אברהם גרנט (רדאד ג'בארה)אברהם גרנט (רדאד ג'בארה)

“יענקל’ה לקח אחריות והביא אותו, וההיסטוריה של חיפה הייתה נראית אחרת בלעדיו. הוא היה הדבק שחיבר בין ההגנה להתקפה, הוא היה עושה הכול. הייתה לו גם תשוקה בלתי רגילה למשחק. אני אגב פגשתי אותו בקרואטיה לפני כמה חודשים, הוא היה רכש מדהים. מכבי חיפה לקחה 2 אליפויות אחרי 7 שנים, אליפויות אדירות, עם וואליד באדיר שהיה מצוין, ז’וטאוטס והיו עוד הרבה, גם יוסי בניון כמובן, אבל בלעדיו היה מאוד קשה”.

ההתחלה עם פארליה לא הייתה מבטיחה מבחינת גרנט ומכבי חיפה: "הגענו לארץ חזרה ממחנה האימונים בהולנד והקשר הצטרף לאימוני הקבוצה והיה מאוד לא טוב בהתחלה. הוא לא שיחק במחזור הראשון נגד חולון, אך ניצחנו 2:3 בדקה האחרונה משער של בניון. במחזור השני פראליה פתח מול הפועל תל אביב והיה חלש מאוד, הוא רץ ונפל כל הזמן. הוצאתי אותו בדקה ה-64, הייתי צריך להוציא אותו כבר במחצית אבל לא רציתי לגמור אותו מנטלית”.

“אמרתי לו שאני חושב שיש לו בעיה פיזית, ושהוא לא ישחק בשלושת השבועות הקרובים ונעשה לו אימוני כושר, חלק עם הקבוצה וחלק לא. אחרי שבועיים וחצי שיחקנו נגד ויטסה בגביע אופ”א, שיחקנו ממש מצוין והפסדנו 3:0. פראליה שיחק טוב ומאז לא הפסיק להיות בהרכב. הוא אחד השחקנים הכי טובים שהיו לי ואחד הזרים הכי טובים בהיסטוריה של המועדון הירוק”.

יעקב שחר (עמרי שטיין)יעקב שחר (עמרי שטיין)

על התגובה האישית של אנשי מכבי חיפה אחרי הבכורה הלא מוצלחת של פראליה, מספר גרנט: “אחרי המשחק מול הפועל תל אביב אמרו לי במועדון שכנראה טעינו ברכש. אמרתי להם שנדע את זה בעוד כמה זמן וניתן לו צ’אנס. זוהי העברה שכולה יענקל'ה, רק אחד כמוהו יכול לרכוש שחקן ככה”.

לאחר מכן, גרנט מסכם את התקופה של הקשר וחושף סיפור שקשור ליוסי אבוקסיס, באותם ימים שחקן הפועל ת"א: "מבחינה מקצועית, הוא היה אחד השחקנים הכי טובים שהיו. היה מסוגל לחלץ כדור, לבנות משחק וגם להבקיע שערים. מעבר לזה הייתה לו תשוקה בלתי רגילה, הוא אהב את המשחק מאוד. פראליה היה אדם מאוד אמוציונלי. לפני אחד המשחקים מול הפועל ת”א אמרתי לו שאני מבקש לא להגיב למה שיוסי אבוקסיס, שהיה ידוע כאחד שמדבר רבות לתקשורת, אמר עליו. הקשר שאל מה הוא אמר עליו, אז אמרתי שיוסי אמר שהוא מבוגר. פראליה נתן משחק ענק, ניצחנו 0:3, הוא הבקיע צמד, הוא היה פשוט פנטסטי באותו משחק. בתום המשחק הוא בא אליי ושאל אותי איך הוא יכול להגיד דבר כזה, אז אמרתי לו שאבוקסיס לא אמר כלום”.

יוסי אבוקסיס (משה חרמון)יוסי אבוקסיס (משה חרמון)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */