יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:00
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ז'ראלדש בראיון: טיבי כבר יודע ספרדית בזכותנו

הריחוק מהמשפחה בתקופת הקורונה, התחביבים, המאפיה בחדר ההלבשה וגם החיים שלו ושל משפחתו בארץ. היכרות מעמיקה עם המגן אחרי כ-9 חודשים במכבי ת"א

|
אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)
אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

הוא הגיע למכבי תל אביב רק בקיץ האחרון, אבל נדמה שב-9 חודשים בלבד בצהוב אנדרה ז'ראלדש הפך לאחד העוגנים החשובים של הקבוצה בעונה האחרונה. המגן הימני הפורטוגלי הוא שותף בכיר בהגנה היציבה שהעמיד ב-2019/20 המאמן ולדימיר איביץ', זו שספגה רק 7 שערים ב-26 מחזורי ליגה עד כה. עד שמשבר הקורונה עצר את הכדורגל ברחבי העולם, וגם את העונה של ז'ראלדש, המגן הראה הרבה כדורגל בשני צידי המגרש ומלבד האגרסיביות הרבה שלו בחלק ההגנתי גם תרם 3 בישולים למשחק ההתקפה של מכבי. 

אלא שכעת הפורטוגלי נאלץ להתמודד עם אתגרים קצת שונים. בעיצומה של התפרצות הקורונה המגן הוא שחקן זר שנמצא בישראל, הרחק ממשפחתו בארץ מולדתו. "אני מדבר עם המשפחה בכל יום", מספר ז'ראלדש בתחילת הראיון המיוחד שהעניק לאתר הרשמי של מכבי ת”א ומובא בפניכם כאן. "המצב בפורטוגל גרוע מבישראל. כרגע יש שם כ-15,000 מקרים, למרבה המזל המשפחות שלנו בסדר וזה מה שהכי חשוב, אבל ברור שלא קל כי אי אפשר להיות איתם עכשיו. אנחנו משתמשים בכל האמצעים הטכנולוגיים כדי לשמור על קשר ולהיות ביחד. ההורים שלנו גרים באזור הצפון, ההורים שלי בפורטו, של פטריסיה אשתי בבראגה. יש הרבה מקרים בצפון פורטוגל אז כמובן שהם צריכים להישאר בבית כל הזמן כי הם נמצאים בקבוצת הסיכון של בני 50 ומעלה, אבל עד עכשיו הכל בסדר וזה מה שחשוב".

הפורטוגלי, שהגיע למכבי בקיץ האחרון בהשאלה מספורטינג ליסבון, מתגורר בישראל עם אישתו פטריסיה ובתו היחידה מריאנה. כמו הורים רבים גם הוא מתמקד בימים אלה בעיקר במציאת דרכים להעסיק את בתו הקטנה. "אני צופה הרבה בטלוויזיה עם הבת שלי. היא תמיד רוצה לראות סרטים. אנחנו מנסים לשחק איתה הרבה. אנחנו מבינים שהיא לא יכולה לצאת או לשחק עם ילדים אחרים בתקופה הזו. אנחנו מנסים לעשות הרבה דברים בבית. כל מיני דברים. לעתים יוצאים בקרבת הבית כי גם צריך לטייל עם הכלב שלנו. החיים כיום הם בעיקר סביב הילדה".

למי שפספס: צפו בהצגה של איתי שכטר

כמה זה קשה להיות זר בישראל בתקופה הזו?
"זה לא נורא כי התאקלמנו בישראל בצורה טובה. נכון שזה לא כמו להיות בפורטוגל מבחינת מזון וכו', למשל אם אנחנו רוצים להכין דברים בבית אז לא תמיד אפשר למצוא את הכל, אבל זה בערך הדבר היחיד. אנחנו חיים כאן חיים נורמליים".

ואיך אתה מתעדכן בחדשות?
"קודם כל יואב (זיו) ושלומי (אברמוב) מהקבוצה מעדכנים אותנו על כל מה שקורה. בשבוע שעבר כשהיה את החג אז אמרו לנו שאי אפשר לצאת וכו'. אני גם נכנס לאתרי החדשות בעברית ומנסה להבין יותר טוב מה קורה. אני משתמש בגוגל טרנסלייט וקורא את הכל. חשוב לי מאוד להבין טוב יותר את המצב, אני רק לא בטוח שתמיד הכל מתורגם בצורה נכונה לגמרי".

מה עוד אתה עושה בזמן שהתפנה לך?
"כשאני בבית אני אוהב לצפות בסדרות, בטלוויזיה. אני משחק ב-FIFA עם חברים שלי מפורטוגל. יש לנו קבוצה במצב שנקרא Pro Club, שאתה רק שחקן אחד מתוך קבוצה שלמה. התחלנו את זה ב-FIFA 18, אנחנו משחקים 5-6 חברים ביחד, אני דווקא משחק כקיצוני שמאלי… אנחנו ב-DIVISION 1 שזו הליגה הכי גבוהה במשחק. כנראה שככה זה כשאתה שחקן מקצוען".

אייל גולסה חוגג עם אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)אייל גולסה חוגג עם אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

בכל מה שקשור לכדורגל, המצב הביא אתכם השחקנים לסיטואציה שאתם לא רגילים אליה. 
"ברור שזה משהו שונה. אי אפשר להתאמן כמו שצריך, בטח שעם כדור. אי אפשר להיות ביחד כמו קבוצה רגילה אבל אנחנו עובדים בבית. שומרים על המסגרת של הקבוצה באימונים אונליין ב-ZOOM. ממש לפני כמה דקות סיימתי אימון כזה עם החברים. אני משתדל לעשות כמה שיותר עבודה מהבית עם הציוד שיש לנו".

יש כאלה שגם יראו את זה כזמן טוב לקצת מנוחה…
"לא, אני לא ממש רואה את זה ככה. נותרו לנו עוד 10 משחקים העונה ואנחנו צריכים לנסות להיות כמה שיותר מוכנים לרגע שבו יחליטו שחוזרים לשחק".

יש לך מחשבות על עתיד הכדורגל במצב שנוצר?
"כן. זה מעניין, יכול להיות שהכדורגל ישתנה, אבל לא רק הכדורגל. זה משהו כלל עולמי, יש הרבה דברים שלא עובדים בצורה רגילה. מבחינת הכדורגל, קשה לדעת. יכול להיות שבעוד חודש הכל יהיה הרבה יותר טוב ונוכל לחזור לשחק, עם קהל או בלי. מצד שני, אתה רואה מקומות כמו איטליה או ספרד, עם מקרי תחלואה רבים וקשה לדעת מתי הם יוכלו לחזור לשחק. די קשה לדעת מה יהיה כי זה מצב דינמי מאוד שמשתנה כל יום. מה שבטוח הוא שההחלטות של פיפ"א, או של כל מי שמנהל את הכדורגל, לא יהיו קלות".

יונתן כהן חוגג עם אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג עם אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

בכל זאת עברת דרך במכבי עד עכשיו. איך אתה מסכם אותה?
"כן הגעתי ביולי, אני חושב שעד כה התחושה טובה מאוד. בהתחלה היה קצת קשה, אתה לא נמצא במדינה שלך, מגיע למדינה חדשה. אני חושב שמבחינתי הדבר הכי קשה בהתחלה היה מזג האוויר בקיץ. היינו עושים אימונים בשעות כמו 18:00 בערב, אבל עדיין היה ממש חם. אתה עושה ספרינט אחד ומרגיש שאתה עוד רגע מת. גם לא היה לי קדם עונה מסודר בספורטינג ליסבון, אבל לאחר מכן, אחרי חודש בערך, נכנסתי לקצב, התאקלמתי. גם הקבוצה הצליחה וברור שזה עזר. גם מבחינה אישית אני מרגיש טוב".

מה אתה חושב על הכדורגל בישראל היום לעומת המחשבות שהיו לך כשרק הגעת לפה?
"אני חושב שהרמה טובה, לא ידעתי הרבה על האיכות פה לפני זה, אבל התרשמתי לטובה. קודם כל יש פה הרבה שחקנים טובים. יש 4-5 קבוצות איכותיות גם מבחינה טקטית וגם בקבוצות האחרות יש הרבה כישרון. לא קל לשחק נגדם, בטח כשאתה משחק במכבי וכל משחק הוא קשה בגלל שהרבה קבוצות משחקות כדי לא לספוג ולא להפסיד. אנחנו מנסים לעשות את הטוב ביותר שלנו ועד עכשיו זה הולך בסדר".

ז'ראלדש הוא חלק בחוליית הגנה יוצאת דופן שנוצרה העונה במכבי. מלבד הפורטוגלי היא מורכבת גם מאנריק סבוריט וז'איר אמאדור מספרד ודניאל טננבאום שעשה עליה מברזיל. כולם דוברים ומבינים ספרדית, במה שמסייע להשיג תוצאות גם על הדשא. "כמובן שזה עוזר. גם מחוץ למגרש. כשרק הגעתי ורציתי לדעת דברים על המדינה או שנזקקתי למשהו. אני מדבר אנגלית אבל מבין טוב יותר ספרדית או פורטוגזית. גם במועדון אנחנו מדברים הרבה בספרדית אחד עם השני וגם על המגרש זה יתרון. אפילו איתן טיבי למד ומבין עכשיו כמה מילים. בסוף אנחנו 4 דוברי ספרדית נגד אחד שלא אז הוא חייב להתחיל להבין את השפה שלנו".

ז'איר אמאדור חוגג עם איתן טיבי (רדאד ג'בארה)ז'איר אמאדור חוגג עם איתן טיבי (רדאד ג'בארה)

מבחינה מקצועית, הקורונה והפסקת הליגה קטעה כושר טוב של מכבי. זה יכול להשפיע?
"קשה לדעת. כל הקבוצות באותו המצב. מה שצריך לעשות הוא לעבוד כמה שאפשר כדי לשמור את הגוף שלנו מוכן. נכון שזה לא אותו דבר כמו במצב רגיל, אבל כל הקבוצות באותה סירה. זה לא שרק למכבי עצרו את הליגה. אני מאמין שתהיה הכנה לקראת חזרת המשחקים ומשם פשוט נצטרך להמשיך להילחם כמו שעשינו עד המשחק האחרון".

יכול לגלות לנו מי השחקן שיש לך את החיבור הכי טוב איתו?
"עם סבוריט. גם בנות הזוג שלנו בקשר טוב, אנחנו יוצאים הרבה ביחד, לא בתקופה הזו כמובן, אבל לפני כן. אנחנו גרים במרחק של 3 דקות אחד מהשני, מדברים ספרדית אז זה קל יותר".

אחרי מספר שנים בהן שיחק בקבוצות שלא התמודדו בצמרת הליגות שלהן, העונה ז'ראלדש נאבק עם מכבי על האליפות ומבחינתו מדובר בסוג של שינוי מבורך בהלך המחשבה: "כן, זו חוויה יחסית חדשה אבל זו החוויה הכי טובה שיש. אתה משחק בשביל לנצח בכל משחק. מה שאולי שונה הוא רמת הלחץ, אבל בצורה טובה. אני חושב שזה ההבדל העיקרי בין קבוצה "רגילה" בליגה לקבוצה שנלחמת על האליפות. יש לחץ טוב להיות בטופ תמיד".

אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

לסיום, למגן הפורטוגלי יש גם מילה חמה על הקהל הצהוב והתמיכה הגדולה שהוא מקבל: "מרגישים את זה. אפילו כשאני הולך ברחוב יש הרבה אהבה מהאנשים, זה אחד הדברים הכי טובים בעבודה שלנו. כשאתה מרגיש שאנשים אוהבים את מה שאתה עושה על המגרש, זה נותן לך הרבה מוטיבציה להמשיך באותו כיוון".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */