יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:54

זוהר: הייתי יכול להגיע לבארסה ולקבוצות גדולות

שחקן העבר, כוכב הריאליטי ופרשן הספורט בראיון פתוח ל-ONE על הקורונה, יצר ההרס, הפספוסים, הטעויות בחייו האישיים, הזוגיות, וגם: החוזה שלא נחתם

|
איציק זוהר (צילום: רדאד ג'בארה, גרפיקה: קרולינה אריכמן)
איציק זוהר (צילום: רדאד ג'בארה, גרפיקה: קרולינה אריכמן)

איציק זוהר סיים בתחילת השבוע בידוד של שבועיים לאחר שחזר מברזיל יחד עם בת הזוג לאורה, שם השתתפו בצילומי הריאליטי "זוג מנצח VIP". הצילומים אגב הופסקו באמצע בגלל התפשטות נגיף הקורונה. זוהר מודה בראיון ל-ONE שהוא היה יכול להגיע הרבה יותר רחוק מחוץ לישראל.

זוהר (49), שמחוץ למגרש הפך להיות מסתבך סדרתי כל כמה שנים, מדבר בפתיחות על הכול כמו שהוא רגיל. זוהר רשם בכדורגל הישראלי קריירה מרשימה עם זכייה בשלוש אליפויות בנוסף לעוד שלוש זכיות בגביע המדינה. זוהר מדבר על הטעויות שעשה לאורך הקריירה וגם בחייו האישיים, מדבר ומסביר מאיפה נולד היצר ההרסני שפגע בו לא מעט, מדבר על החמצת הקריירה האירופית שמבחינתו הוא בטוח שהיה יכול להגיע לקבוצות הכי גדולות, וכמובן אי אפשר בלי הזוגיות עם לאורה.

זוהר. תמיד מעניין (רדאד ג'בארה)זוהר. תמיד מעניין (רדאד ג'בארה)

איציק, מה שלומך בימים אלו?
”כמו כולם, בחששות, בדיכאון. סיימתי בידוד היום בבוקר אחרי שבועיים וחוץ מלצאת למטה להליכה של 100 מטר חזרתי לאותו בידוד. זה פשוט עצוב, מצב הזוי שאף אחד מאיתנו לא דמיין שזה יכול לקרות אצלנו במדינה”.

אתה מאוד תזזיתי בדרך כלל, איך אתה מעביר את הזמן שלך?
”אמנם אתה בבית ויכול לראות סרטים, אבל זה היה אחד מהדברים הכי קשים שעשיתי בחיים. ההבנה שאתה סגור בתוך ארבע קירות ואפילו לא יכול לפתוח את הדלת של הבית, אלא להיות כלוא בבית שבועיים ימים, זה הרגיש כמו כמה חודשים. זה פשוט היה בלתי נסבל. אני אוהב לזוז, לפגוש אנשים ולהיות בתנועה, וזהו – כיבו את השאלטר”.

זה לפחות שיפר את הזוגיות שלך עם לאורה?
“כן, יש לנו הרבה יותר זמן להיות ביחד, הרבה יותר זמן לא לעשות שום דבר אחר, מה שמטריף אותי זה שלא ראיתי את הילדים שלי, זה משגע אותי. אני עם הבת שלי בפייס טיים כמה פעמים ביום ואני מקווה שבימים הקרובים אוכל לצאת לראות אותה לכמה דקות, גם אם לא לחבק אותה אז לראות אותה. זה פשוט הזוי ולא נורמלי, אבל זה שווה את הבריאות של כולנו, את השגרה ואת בריאות ההורים שלנו”.

זוהר. "הזוי ולא נורמלי" (שחר גרוס)זוהר. "הזוי ולא נורמלי" (שחר גרוס)

יש לך בטח הרבה זמן למחשבות.
”יש הרבה זמן למחשבות והרהורים על המובן מאליו, מה שאתה עושה כשאתה קם – נוסע, פוגש אנשים, שידורים, אולפנים, פתאום כל זה מוריד את העולם על הברכיים וזה לא משנה אם אתה מולטי מיליונר או מיליארדר או סתם אדם פשוט ברחוב, כולם מגיעים לאותו מצב וזה לא משנה אם זו ארצות הברית הגדולה או ישראל הקטנה. תודה לאל שאנחנו חיים במדינה שיודעת להתנהל ואנחנו נמצאים במקום טוב בתוך כל הרע הזה”.

יש לך מסקנות אישיות מתוך כל המחשבות שלך?
המחשבות שהגעתי אליהן נוגעות בהתייחסות למובן מאליו, לראות את ההורים כמה שרק אפשר, את הילדים, להיות יותר קשוב לעצמך, לא להיות עסוק במה אמרו עליי מה כתבו, זה פשוט לא מעניין. מה שחשוב זה מי שנשאר איתך ברגעים הקשים שלך וברגעים כמו זה, עד כמה חשובה המשפחה והקרבה. כל המרדף אחרי הכסף והתהילה ביום יום גורם לך לא לשים לב לדברים האחרים וזה הדבר הכי טוב שאני לוקח מהתקופה הזאת. פתאום הבנתי כמה אני דואג להורים שלי, חשוב לי להבין שהם בכל רגע נתון מרגישים בסדר, אבא שלי לא הרגיש טוב יומיים ונכנסתי לטירוף בבית כדי שיבדקו אותו וברוך השם הוא בסדר”.

“הברך שלי עפה מהרגל, נשארתי בלי קבוצה”

כשאתה מסתכל אחורה, הקריירה שלך כשחקן היא מפוספסת?  בחו"ל לא בדיוק הצלחת.
“תראה, אי אפשר להגיד מפוספסת אחרי כל מה שהשגתי והגעתי. הקריירה שלי כן יכולה הייתה להגיע יותר רחוק, היו הרבה מאוד דברים שיכולתי לעשות אחרת, כל נושא ה’אני יודע הכול ויכול הכול לבד’, האגו, הדברים שחשבתי שאני לא חייב להתייעץ או הבחירה במאמן הנכון. הכישרון לבד לא יביא אותך למיצוי מקסימלי שלו, זה רק הבסיס להצלחה, יחד אתו צריך מחויבות, עבודה קשה, נחישות וקבלת החלטות. לשמחתי השגתי הרבה למרות שלא מיציתי את כל הכישרון שלי. אני עדיין בהיכל התהילה של הכדורגל הישראלי”,

מה הרגע הכי משמעותי בקריירה שלך?
”זה לא קשור לכדורגל בכלל, זה שמני לוי שיהיה בריא התמוטט לי לתוך הידיים כששיחקתי בבית”ר ירושלים והוא במכבי ת”א. ניסיתי לעשות לו הנשמה, עמד לידי טל בנין וראינו שאסון קרה פה, למשפחה שלו ולו עצמו אני לא יכול אפילו לדמיין מה הם עברו בכל השנים האלה, יכול לאחל להם רק בריאות ואושר ונחת”.

זוהר עם משה סיני וראובן עטר. אגדות (רדאד ג'בארה)זוהר עם משה סיני וראובן עטר. אגדות (רדאד ג'בארה)

מה המשחק הכי גדול שלך בקריירה?
”ברמת הנבחרת היו לי כמה, היה מול אורוגוואי במשחק הפרישה של אלי אוחנה, המשחק מול רומניה שהוצאנו 1:1, שני הגולים הראשונים של ישראל באירופה מול אוסטריה כשהבקעתי את שני הגולים הראשונים וזה ייזכר לעד לשמחתי (ישראל הפסידה 5:2 במוקדמות מונדיאל 94 , ג.ל. ). עם מכבי ת”א היו לי משחקי אליפות, עם בית”ר ירושלים הכי זכור לי זה שניצחנו את מכבי חיפה בעונת האליפות הראשונה בחצי הגמר 2:4 כשהם הובילו 0:2 בר”ג עם 50 אלף צופים, קיבלתי ציון 9 או 10 במשחק הזה. ברמת התחושות לא זוכר שהגעתי לפיקים כאלה גדולים אחרי זה. היה גם את המשחק שהבקעתי פעמיים מהקרן”.

ומה הרגע הכי לא טוב שלך מבחינת הקריירה המקצועית?
”אני חושב שהיה לי איזה רגע במכבי ת”א נגד גראסהופרס אחרי שעשינו 1:1 בשווייץ וחשבנו שנעלה לליגת האלופות, וקיבלנו גול טיפשי בדקה הרביעית בבלומפילד. האכזבה שהייתה לי באותו משחק זה הפספוס הכי גדול. בעצם אולי יש לי יותר גדול שקשור לחו”ל, כשעזבתי את פאלאס ויתרתי על החוזה לטובת כרטיס השחקן, אמרו לי שבטורינו רוצים לבחון אותי, נסעתי לשם לשלושה ימים, הייתי בכושר שיא, התקשרו לפיני זהבי שרוצים להחתים אותי, הציעו חמישה מיליון דולר על הכרטיס וחוזה לשלוש שנים של למעלה משני מיליון דולר”.

“כשהסתיימו השלושה ימים אמרו לי שאני חלק מהקבוצה שלהם, ואז ביקשו שאצטרף למשחק מול קבוצה מהליגה השלישית או הרביעית, אז אמרתי להם שאם אני בא אני רוצה לשחק. אמרו לי שאני לא חייב כי הסתיימו המבחנים אבל לא ויתרתי, נכנסתי בחצי השני והיה לי משחק מצוין, עברתי שלושה שחקנים ועברתי את השוער, בא להכניס את הכדור לשער ריק והברך שלי עפה מהרגל, אף אחד לא נגע בי ולא היה לידי, קרעתי את הרצועה והלך כל החוזה בליגה האיטלקית ועם טורינו. לפעמים מהמקום הכי גבוה שאתה יכול להיות, מבלי שנגעו בי, נשארתי בלי קבוצה ובלי כלום ואז חזרתי לנתניה”.

אז אתה אומר שאולי הקריירה שלך הייתה יכולה להיות  אחרת? 
”מאוד יכול להיות שזה היה אחרת, המשחק שלי היה מתאים יותר לכדורגל האיטלקי או הספרדי מאשר לאנגלי ואפילו לבלגי. לעבור לאנגליה אחרי האליפות ההיסטורית עם בית”ר הייתה טעות, הייתי צריך להישאר שם עוד שנה שנתיים ואז לעבור לקבוצה בספרד. אם היה לי מישהו שמנהל אותי נכון ולא הייתי לוקח החלטות עם אמוציות אלא עם הראש, הייתי מגיע להרבה יותר ממה שהגעתי. תודה לאל שאלוהים בירך אותך בכישרון מספיק גדול שלמרות היצר ההרסני שלי הצלחתי להשיג כל כך הרבה. היום אני רואה את זה ביוטיוב וזה מרגש כל פעם מחדש, אז לא הבנתי את העוצמות והגדולה של הדברים האלה, ועכשיו אתה מבין ‘וואו איזה דברים גדולים עשית”.

זוהר מול ריבאלדו במשחק השלום (רדאד ג'בארה)זוהר מול ריבאלדו במשחק השלום (רדאד ג'בארה)

למה היה לך יצר כזה הרסני ורצון להוכיח ולעלות מדרגה?
”זה חלק מאופי, בן אדם נולד עם אופי כזה, איפה שגדלתי זה לא משהו שהוסיף לדרך שלי לראות נכון את החיים. לא היו לי הרבה אפשרויות, לא גדלנו בסביון ולא בכפר שמריהו, אם הייתי יוזם שיהיה מישהו שיקבל עבורי החלטות מחוץ למגרש לגבי העתיד הכלכלי והמקצועי מתוך ידיעה שזה רק לטובתי אז הייתי מגיע להרבה יותר. הכישרון שלי בסופו של דבר ניצח את האופי שלי, אם לא היה לי כישרון כזה גדול בגלל האופי שלי לא בטוח שהייתי מצליח בכלל”.

מה קרה בבלגיה כשקיבלת צהבת באמצע העונה?
”הייתי בשיא שלי כאשר שיחקתי באנטוורפן, הייתי מלך השערים של הקבוצה ופתאום חליתי בצהבת באמצע העונה. הייתי בטוח שזאת שפעת, בדקו אותי בבית חולים ואמרו לי שאולי לא אחזור לשחק כדורגל בחיים. הגיעו אליי עם אוכל מרוקאי לבית החולים ולילה אחרי שהגיעו שחררו אותי. נלחצתי כשאמרו לי שאולי גמרתי עם כדורגל כי מבחינתי זה היה חיים או מוות, אמרו לי שלא יודעים להגיד במאה אחוז אם אחיה או לא, בהחלט נלחצתי, הכדורגל היה החיים שלי, כשאמרו לי ‘אין כדורגל’ זה היה כאילו אמרו לי ‘לא תחיה יותר’.

מאיפה קיבלת פתאום צהבת?
”בדקו ומסתבר שבקיץ לפני היינו במכבי ת”א בחופשה בטורקיה ואמרו שזה היה מאוכל שאכלתי שם. זה היה סיוט, ירדתי 15 קילו בעשרה ימים”.

איציק זוהר וגל אלברמן (רדאד ג'בארה)איציק זוהר וגל אלברמן (רדאד ג'בארה)

“היו דברים שהשתיקה יפה להם”

ספר לנו סיפור שאנחנו לא יודעים על איציק זוהר כשחקן.
“קודם כל היו לי מלא אמונות טפלות. אם למשל הייתי מבקיע שער במכבי ת”א או בית”ר או נתניה, הייתי משחזר כל דרך שנסעתי באותו יום או אנשים שדיברתי, הבגדים, התחתונים, הגרביים, אם המעלית הייתה נעצרת באותה שבת בקומה 3 אז הייתי עוצר תמיד בקומה הזאת וממשיך לרדת למטה, כשהייתי במכבי היה לי רצף של 12 משחקים ו-12 גולים, והייתי בכולם עם אותם גרביים ותחתונים, זה כבר הסריח אבל לא הייתי יכול להחליף”.

“היו עוד הרבה דברים שהשתיקה יפה להם, בואו נגיד שעם מאמן מאוד מאוד מאוד מפורסם לא יהיה לו שמח אם אספר מה עשינו ביחד, נשאיר את זה בינינו".

מי היה המאמן שהכי השפיע עליך?
”זה לא היה מאמן למען האמת, עמנואל אופיר ז"ל הכי השפיע עליי בקריירה. לחשוב שאם עמנואל זכרונו לברכה לא היה לוקח אותי כפרויקט קודם כל כשהגעתי למכבי ת”א, אז אני לא בטוח שהייתי מצליח להתרומם מהמקום שהייתי בו ולהפוך לכוכב שנהייתי. אני חושב שאם הוא היה מנהל אותי לאורך כל הקריירה, הייתי מגיע לברצלונה או לקבוצות הגדולות ביותר באירופה. הוא הבין את הראש שלי ודרך החשיבה שלי, הבין את הצרכים על המגרש, איך להתנהל בהצלחות ואכזבות, לייצר את הרעב, זה כמובן היה בשיתוף עם אברהם גרנט, אבל היו פעמים שהוא ויתר עליי ועמנואל לא ויתר. בסופו של דבר עמנואל ניצח ומכבי ת”א הרוויחה”.

חוץ מהכדורגל, יש לך הרס עצמי שלך – כל שנתיים יש משהו אחר.
”אני לא חי את החיים שלכם ומנסה לשנות את העולם, אני דואג שהעולם לא ישנה אותי. אם תשאל את החברים שלי מהילדות יגידו לך שלא השתניתי וזה אותי איציק. יש לי תבנית, אני תמיד אומר את האמת ולא מתחבא משום דבר בין אם זה נושא טוב או לא. אני תמיד אומר את האמת כמו שהיא ולא מתייפייף, אני צנוע מול אלוהים וזה מספיק לי, לא מחפש למצוא חן בעיניי אנשים, כשרציתי לעשות את זה, זה פגע בי, אני לא חי את החיים האלה של היה או לא היה סיפור”. 

איציק זוהר מודה לקהל (רדאד ג'בארה)איציק זוהר מודה לקהל (רדאד ג'בארה)

“אם אחרי כל הסיפורים שהיו אני עדיין פה ואני עדיין מעניין אותך לצורך העניין ואת הטלוויזיה, אז מה זה אומר? אני בניתי את התדמית שלי לרעה ומגיע לי הקרדיט על זה, אני לא טלית שכולה תכלת ועשיתי טעויות, חלקן מפזיזות או משחצנות של בחור צעיר, אבל ההד שהטעויות קיבלו היו גדולות משל כל אחד אחר כי מעבר לזה שאני כוכב כדורגל אני גם סלב אז נוח להדביק תוויות. אני חי את החיים, לומד מטעויות ולא מסתכל אחורה, לא בוכה על חלב שנשפך, מכל דבר לוקח ניסיון ועם זה צועד קדימה”.

מה הטעות הכי קריטית שעשית?
”האמנתי לאנשים הלא נכונים ובחרתי את האנשים הלא נכונים. אחד הדברים הראשונים לבן אדם שרוצה להצליח, בעיקר ציבורי, זה קודם כל לבחור את האנשים הנכונים לידו, ואני בחרתי בדיוק ההיפך – אם הוא לא היה ‘חרא’ הוא לא יכול היה להיות לידי, לא במתכוון, אבל בדיעבד מסתבר ככה. זאת הטעות הכי גדולה שלי בחיים. מישהו שיש לו כסף ומושך עניין מכל המינים ומסביבו תמיד יש תקשורת ותהילה אז אנשים באים, אני חשבתי שרואים את מי שאני ולא מה שאני אבל זאת הייתה הטעות שלי. כל פעם שחשבתי שאני מבין שבחרתי מישהו נכון זה התברר כטעות. בשלב מסוים זזתי הצידה להסתכל איפה אני טועה ואיפה לא”.

עכשיו אתה כבר יודע לבחור את האנשים סביבך?
”אני מאוד רוצה להאמין שכן, למרות כל זאת, תודה לאל הצלחתי להשיג כל כך הרבה בכדורגל הישראלי וברמת הנבחרת, באירופה אפשר לזרוק לפח את מה שעשיתי חוץ מאולי את התקופה בבלגיה, אבל בישראל הקדוש ברוך הוא בירך אותי בהצלחה מאוד מאוד גדולה”.

אתה רואה את מה שערן זהבי עושה בסין, האם אתה אומר לעצמך שיכולת להגיע לא פחות?
”שנינו יודעים שאני יכול להגיע, נכון? אבל אני חושב שאת האופי שיש לו כשחקן לעומת האופי שלי, אני לא מתקרב אליו באחוז. מבחינת היכולת לכולם ברור שכן, אבל יכולת לבד לא מספיקה. חד משמעית זה היה נראה אחרת עבורי אם היה לי את האופי שלו”.

ערן זהבי. אופי שונה (עמרי שטיין)ערן זהבי. אופי שונה (עמרי שטיין)

“עשיתי גם הרבה חיים בטעויות”

חזרת לא מזמן מברזיל, איך הלך בזוג מנצח VIP?
”אני לא יכול לספר כי אנחנו חתומים על סודיות, אבל יכול להגיד שזאת הולכת להיות תכנית מאוד מאוד מעניינת, גם ברמה הזוגית והאישית. עשיתי שם דברים שתהיה בהלם שעשיתי אותם”.

הקאמבק ללאורה אחרי כל העבר, הפעם הוא לתמיד?
”כל פעם כשאנחנו חוזרים אנחנו מאמינים שזה לתמיד, עד שאנחנו מביאים את העצבים אחד לשני. שנינו עם אמוציות, פועלים עם הרבה לב, אבל האהבה מנצחת ומחזירה אותנו הביתה”.

זוהר ולאורה. "האהבה מנצחת" (עמית מצפה)זוהר ולאורה. "האהבה מנצחת" (עמית מצפה)

מה היעד הבא שאתה מציב לעצמך?
”קודם כל לחיות בשלום עם עצמי, להיות בן טוב להורים שלי, אבא טוב לילדיי ובן זוג טוב ללאורה. לחיות בשלום עם הסביבה ושיחיו בשלום איתי. אני לא מנסה לשנות את הסביבה, טוב לי עם מי שאני, עשיתי לא מעט טעויות ששילמתי עליהן ביוקר בחיים, אבל עשיתי גם הרבה חיים בטעויות. מכל זה אני לוקח את הניסיון וממשיך הלאה”.

מה דעתך על מה שקורה במדינה מבחינה פוליטית?
”זה לא סוד שאני איש ליכוד, אני חושב שזה מה שצריך להיות, אם היו אנשים שהיו מוותרים על האגו ומתלכדים סביב זה שיותר מחצי מדינה בחרה מישהו מסוים ומפלגה מסוימת שתוביל, זה היה אחרת. פתאום כשיש בעיה כולם נהיים מדינה אחת ואין ימין ושמאל, אם אפשר היה להעתיק את זה לזמנים לא קשים כשאין מלחמה או וירוס אז גם אמריקה לא יכולה הייתה להתמודד אינו, אבל בסופו של דבר ייגמר כאב הראש של הישראלי הממוצע והוא יחזור למה שהיה”.

נתניהו עם כתבי האישום, אין לך בעיה שיהיה ראש ממשלה?
”אין לי בעיה עם זה, הוא לא מורשע, הוא מואשם. מדברים על מדינת חוק ובית משפט, תנו לו את הזכות לעמוד מול השופט, בסופו של דבר זה לא משנה מה אגיד, למעלה מחצי מדינה חושבים כמוני, ואם אותם אנשים שאומרים שהערך הדמוקרטי הוא מעל הכול, אז תכבדו את הדמוקרטיה והבוחר. אם הבוחר הכריע תכבדו. אי אפשר לחיות בדמוקרטיה ולנצל אותה לטובתך, או חיים לפי החוקים מא’ עד ת’ או שלא, אם לפי החוק זה מותר שיכהן אז שיכהן”.

איפה תהיה בעוד שלוש שנים?
”אני חי את ההווה, לא מתעסק עם העבר, ומקווה לטוב בעתיד”.

 לסיום, מה אתה יכול להגיד על איציק זוהר מודל 2020?
”מאחל לכולם רק בריאות, שלווה וערבות הדדית, כשמגיעה מכה כזאת ו-וירוס כזה שאי אפשר ‘להוריד במחשב’, בסופו של דבר אפשר רק להבין איפה טעית, איפה אפשר לנסות לתקן, לנקות את שנאת החינם, את תאוות הבצע. החומריות היא לא הדבר היחידי שצריך להוביל את האדם, טיפה יותר רוחניות”.

איציק זוהר משמש כפרשן ב-ONE

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */