יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

המועדונים לחולדאי: בטל את גזירת הקיצוץ

40 אגודות בת"א שיגרו מכתב לראש העירייה על רקע קיצוץ 50% מהתקצוב: "ייגרם כאוס כלכלי, הפכנו גרעוניות, עלולים להתפרק. מפצירים להיפגש בדחיפות"

|
אוהדי מכבי והפועל ת
אוהדי מכבי והפועל ת"א (נעם מורנו)

רק ביום שני האחרון מועצת עיריית תל אביב החליטה בישיבתה להקפיא 50% מהתמיכה העירונית באופן גורף על כלל אגודות הספורט בעיר, בצעד שגרר זעם גדול במועדונים השונים מכל ענפי הספורט, 40 במספר (בהם פעילים 24,150 ספורטאים) שחתומים על מכתב ששיגרו לראש העיר, רון חולדאי, בנוגע לכך.

"אגודות הספורט בעיר משמשות, בין היתר, כמסגרות חינוך בלתי פורמאליות, המאגדות את בני הנוער ומקנות להם ערכים של השגיות, מחויבות, למידה, שייכות, משמעת עצמית, מנהיגות, עצמאות, שיתוף פעולה, אמון ורצינות", נכתב במכתב שהגיע לידי ONE ושנחתם בשם יושבי הראש והמנכ"לים של האגודות, בין היתר הפועל ת"א כדורגל וסל, מכבי ת"א, בני יהודה, מכבי יפו, הפועל כפר שלם, אס"א ת"א, ועד לסקי מים, טריאתלון, קיאקים, ארגון נכי צה"ל, מרכז הטניס ועוד. 

שחקני ליגת העל שרים: ימים טובים יגיעו

"לצד כל אלה, מטפחות אגודות הספורט בעיר את ספורטאי דור העתיד של מדינת ישראל, כאשר במהלך השנים צמחו מתוכן עשרות רבות של ספורטאי נבחרות ישראל, ספורטאים אולימפיים ובינלאומיים (כאשר הנוכחיים מצויים בישורת האחרונה של ההכנות הבלתי פוסקות לאולימפיאדת טוקיו), המהווים מודל לאיכות ולהערצה עבור אלפי הילדים, בני הנוער והמבוגרים העוסקים בספורט. 

"אין להקל ראש בהשפעותיה החינוכיות של פעילות ספורט, זו התחרותית ואף זו הלא תחרותית, על עשרות אלפי ספורטאים וספורטאיות בעיר תל אביב-יפו וקיים משקל רב וחשיבות עליונה בחינוך דורות של ילדים ובני נוער למצוינות ולערכים והרחקתם ממוקדי סיכון ע"י מתן אלטרנטיבה משמעותית בדמות פעילות ספורטיבית מפוקחת ומאורגנת. בנוסף, ברור לכל, כי הספורט בעיר מהווה גשר וחיבור בלתי אמצעי בין מגזרים, תרבויות, דתות ועדות, משמש אמצעי לקידום מעמד חברתי לאוכלוסיות מוחלשות ואף מהווה זרז לשיפור תדמיתי והתנהגותי. 

אוהדי הפועל ת"א (ניסן עייש)אוהדי הפועל ת"א (ניסן עייש)

"תמיכות העירייה בשגרה נדרשת בכל עת, וזאת על מנת לאפשר לאגודות הספורט, הפועלות כעמותות וארגונים ללא מטרת רווח, לקיים את הפעילות הספורטיבית עבור בני הנוער וספורטאי העיר, והיא נדרשת ביתר שאת בתקופות משבר, שכן העירייה כגוף ציבורי מהווה סלע של יציבות, להבדיל מגורמים פרטיים הנושאים אף הם בנטל ברגיל. מסיבה זו בדיוק, קיבלנו בתדהמה ובצער רב את החלטת מועצת העיר מיום 2020/03/30 לקצץ את התמיכה העירונית באגודות הספורט באופן רטרואקטיבי ב-%50! וזאת מבלי שניתן לאגודות הספורט להציג קודם לכן את עמדתן ומבלי שיתקיים דיון בהשלכות הנובעות מהחלטה זו.

"מבלי לקבוע מסמרות בעניין, אנו סבורים, כי החלטת העירייה בדבר הקיצוץ, לצד הפגיעות הנוספות שאגודות הספורט נאלצות לספוג בתקופה מאתגרת זו (לדוגמא: ביטול דמי חבר, החזרי דמי השתתפות, משיכת חסויות, ביטול תקציבי פרויקטים ועוד) תוביל קרוב לוודאי, לקריסה של חלק מהן ותגרום לענפי הספורט ולספורטאים בעיר נזק בלתי הפיך שייקח שנים להתאושש ממנו, אם בכלל. 

אוהדי הפועל ת"א יוצרים אווירה מחשמלת (איציק בלניצקי)אוהדי הפועל ת"א יוצרים אווירה מחשמלת (איציק בלניצקי)

"כפי שבוודאי ידוע, כספי התמיכה המוקצים לאגודות הספורט התל אביביות מאת העירייה גם השנה בראשית חודש אפריל, מיועדים לתמוך בפעילות האגודות במסגרת עונת הפעילות 2020/2019 שהתחילה בחודש אוגוסט 2019 ומסתיימת בחודש מאי 2020. לא בכדי נדרשו אגודות הספורט על ידי העירייה לצרף לבקשת התמיכה מטעמן, שהוגשה בחודש נובמבר 2019, תקציב הכולל גם את סעיף התמיכה העירונית.

"בהתאם לאמור לעיל ברור כי, קיצוץ כספי התמיכות ב –%50 יגרום, קרוב לוודאי, לכאוס כלכלי באגודות ספורט רבות וזאת מאחר וכל האגודות תקצבו והוציאו בפועל את הכספים זה מכבר) לדוגמא: שקים דחויים, הלוואות שניטלו וכיו"ב) על בסיס ההנחה שכספי התמיכה העירונית, יכסו את קיום הפעילות בעונת העתידה להסתיים בחודש מאי 2020. הנה כי כן, באבחת החלטה גורפת אחת, הפכה מועצת העירייה את כל אגודות הספורט בעיר לגרעוניות בעל כורחן ובאופן העלול להוביל להפסקת פעילותן.  

אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

"אנו סבורים, כי ההחלטה להורות על קיצוץ רטרואקטיבי של %50 מכספי התמיכות של עיריית תל אביב-יפו דווקא בעת הזו, התקבלה בחופזה ומבלי שמקבליה היו ערים להשלכותיה הדרמטיות על אגודות הספורט בעיר. אגודות הספורט ערות לצורך של העירייה לשמור על ריסון תקציבי, נוכח המשבר הפוקד את מדינת ישראל, ואולם בשים לב לכך שהתמיכות שמעבירה העירייה לאגודות הספורט בעיר מהווה פרומיל מתקציב העירייה, נראה כי היה ניתן לנהוג אחרת בנסיבות העניין.

“מסיבה זו בדיוק, חשוב להבהיר, כי ההחלטה לקצץ את כספי התמיכות ב-%50 הנה בבחינת גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה היות והיא תוביל, קרוב לוודאי, לתרחיש שבו אלפי ספורטאים הישגיים, מאות ספורטאים תחרותיים ועשרות ספורטאים אולימפיים, המביאים כבוד רב ומשמשים מודל לחיקוי לאלפי ילדים ובני נוער בעיר תל אביב-יפו, יושבתו מפעילות עתידית וזאת עקב קריסת אגודות הספורט בעיר. 

אוהדי בני יהודה (דן יידוב)אוהדי בני יהודה (דן יידוב)

"דווקא בעת הזו ובעיקר בעיר מובילה ועתירת משאבים דוגמת תל אביב-יפו, נדרשים קברניטי העיר לקבל את ההחלטה הנכונה ולהצהיר בקול רם ומעל כל במה, כי העיר תל אביב-יפו תמשיך להיות העיר המובילה ופורצת הדרך במדינת ישראל גם בתמיכה במסגרות הספורט וכי דווקא בימים טרופים אלה, תמשיך העיר לספק לאגודות הספורט "חומת מגן כלכלית" וזאת על מנת שיעלה בידי כולנו בכוחות משותפים, לצלוח את תקופת המשבר.

"נוכח הנזקים הצפויים לאגודות הספורט בעיר (עוד בטרם הקיצוץ שהוכרז), יש לפעול ביתר שאת כבר היום, לבטל את גזירת הקיצוץ ולתכנן את הצעדים בהם יש לנקוט לאלתר וביום שלאחר סיום "משבר הקורונה", על מנת לאפשר לאגודות הספורט להשתקם ולהמשיך ולקיים פעילות ספורטיבית לעשרות אלפי ספורטאים וספורטאיות בעיר והמשך העסקתם של מאות עובדים.

“לאור כל האמור לעיל, ונוכח ימים סוערים אלה המתרגשים על מדינת ישראל ועל אגודות הספורט המיטלטלות במים סוערים, אנו כל ראשי האגודות הח"מ, מפצירים בך להיפגש איתנו בדחיפות על מנת להגיע להסכמות ולהבנות על דרך הפעולה בה יש לנקוט בימים אלה ומצפים כי בדומה למילות המשפט המפורסם "... כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים..." עיריית תל אביב-יפו תמשיך להיות חזקה עבור כל אגודות הספורט הפועלות בעיר".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */