יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אדגר דווידס ומכבי ת"א: הסיפור האמיתי מתגלה

קידום מותג אופנה, חתימה כישראלי, אימוני ראווה או טובה לחברו ששיחק במועדון? כמעט עשור אחרי, חוזרים אל הימים בהם ההולנדי כיכב בפנטזיות הצהובות

|
אדגר דווידס בקריית שלום. השחקנים נזכרים (מערכת ONE)
אדגר דווידס בקריית שלום. השחקנים נזכרים (מערכת ONE)

לפני קצת יותר מ-9 שנים, בחודש פברואר 2011, אוהדי מכבי תל אביב היו כחולמים. אמנם הוא היה כבר בן 38, אך אותם ימים בהם אדגר דווידס, אגדה הולנדית, הגיע להתאמן בקריית שלום, גרמו לקהל הצהוב להחסיר פעימה. לא בכל יום אנו זוכים לראות שחקן בסדר גודל שכזה מגיע ארצה, בטח שלא להתאמן במדים של קבוצה ישראלית.

בנוסף לאימונים, היו גם לא מעט לחשושים ושמועות על כך שבמכבי ת”א רוצים מאוד להחתים את הקשר המופלא במועדון. כעת, מדור “מול שער ריק” חוזר אל עוד אחד מהסיפורים המוזרים שהתרחשו סביב הכדורגל הישראלי. 

זה ממש לא היה רחוק מלהתרחש. השחקן שהגיע למקומות הגבוהים ביותר בעולם הכדורגל, עם שנים נהדרות ביובנטוס, איאקס, טוטנהאם, מילאן, אינטר וברצלונה, הגיע לקריית שלום כדי להתאמן עם הצהובים. הדיווחים גרסו שההולנדי הותיר רושם חיובי על המאמן מוטי איווניר שרצה להחתימו. מבדיקה שבוצעה, עלה כי אמו וסבתו של דווידס יהודיות, כך שלא הייתה כל בעיה מבחינת צירוף שחקן זר. השחקן עצמו הצהיר לאחר אותו אימון שהוא שחקן חופשי ואינו כבול לאף מועדון ובשום חוזה.

אדגר דווידס בקריית שלום (ליאור טימור)אדגר דווידס בקריית שלום (ליאור טימור)

למרות זאת, חרף אותם דיווחים על רצונו לצרף את דווידס, מוטי איווניר שהיה האיש על הקווים בצהוב בזמנו, מכחיש זאת: “הוא לא בא כדי לחתום פה, סתם היה בביקור בארץ וביקש לעשות אימון בשביל הכיף. לא היה רצון להחתימו כי זו לא הייתה אופציה”, אמר באופן נחרץ בימים האחרונים.

"לא הייתה אופציה להחתימו". איווניר (חגי מיכאלי)"לא הייתה אופציה להחתימו". איווניר (חגי מיכאלי)

אז מה היה שם באמת? האיש והמשקפיים הגיע לאימון בת”א תוך שהוא מתקבל במחיאות כפיים מהקהל הצהוב והנרגש. דווידס הגיע עם חברו הטוב האריס מדוניאנין, הקשר הבוסני-הולנדי של הצהובים, וערך אימון מלא. ההתרגשות הייתה כה גדולה שאפילו מאמן השוערים דאז, שורה אובארוב, ניצל את המנוחה לה זכה השוער לירן שטראובר כדי לעמוד בשער במשחקון שערכו השחקנים.

כמובן שהדבר לא הבשיל לבסוף לכדי חתימה ודווידס, אחרי שנתיים ללא כדורגל, חתם בבארנט מהליגה הרביעית באנגליה, שם שימש כמאמן/שחקן. כך כמעט קיבלנו רכש בקנה מידה עולמי כאן בישראל, והשחקנים ששיחקו באותם ימים בצהוב לא ישכחו את האימון לצד האגדה מהולנד.

אדגר דווידס באימון מכבי ת"א (ליאור טימור)אדגר דווידס באימון מכבי ת"א (ליאור טימור)

“האמת שזה רגע שעד היום אני מספר עליו”, אמר ל-ONE יובל אבידור, שהתאמן לצידו באותם ימים בצהוב. “בהתחלה לא הבנו אם זה אמיתי או סתם גימיק. הוא הגיע לאימון, ישב איתנו בחדר ההלבשה. סוג של רגע שהיה מנותק מהמציאות. ברגע שהוא ישב איתנו ולבש את המדים הבנו שזה יכול לקרות. התחלנו את החימום וראיתי פיגורה, דמות. הוא התנהל כמו מקצוען, הראה יכולות אתלטיות וכוח פיזי שלא ממש הכרנו בכדורגל שלנו. זה היה רגע מיוחד, חבל שהוא לא חתם כי זה יכול היה להיות ממש מטורף”.

"רגע שלא אשכח". יובל אבידור מהימים בצהוב (אור שפונדר)"רגע שלא אשכח". יובל אבידור מהימים בצהוב (אור שפונדר)

החלוץ המשיך וסיפר על אופיו של הקשר האגדי: “בהתחלה היה מוזר לגשת ולדבר איתו כי בכל זאת זה אדגר דווידס, אבל אחר כך זה היה לגמרי בגובה העיניים והוא היה ממש כאחרון השחקנים. הוא לא התאמן יותר משבוע אם אני זוכר נכון. עד היום כששואלים אותי על השחקן הטוב ביותר שיצא לי להתאמן איתו אני אומר דווידס. היו שמועות על כך שהוא יחתום, אחרת הוא לא היה מגיע ומתאמן. אלו היו רגעים שלא אשכח”.

מושיקו לוגסי, שהיה אז שחקן צעיר בסגל של הצהובים, נזכר באותם ימים בהם הגיע האגדה ההולנדית להתאמן בקבוצה: “עליתי מהנוער והיו לחשושים שהוא צריך לחתום, אבל אז הבנו שלא. מכבי רצתה אותו מאוד, זו הייתה חוויה אדירה, לא פוגשים או מתאמנים עם שחקן בסדר גודל כזה אף פעם, זה פעם בדור. הוא היה מדבר איתנו וצוחק, ניסה להיות מגניב”.

אדגר דווידס והאריס מדוניאנין (ליאור טימור)אדגר דווידס והאריס מדוניאנין (ליאור טימור)

“זה היה יותר גימיק”, בטוח לירן שטראובר. “הוא הגיע לפה לכמה ימים להתארח והתאמן איתנו ביחד. זו הייתה חוויה מדהימה כששחקן בסדר גודל שלו מגיע לארץ ומתאמן במכבי ת”א. היו כאלה שפנטזו שהוא יישאר בקבוצה, אבל זה לא היה הכיוון בכלל, מכבי ת”א וקבוצות ישראליות לא מסוגלות להגיע לסכומים שהשחקן הזה קיבל. הוא הגיע לישראל דרך קידום של חברה מסוימת ושמר על כושר איתנו באימונים, הוא השקיע באימונים לגמרי. הוא התאמן קשה וראו שהוא מקצוען אמיתי. הוא לא היה צעיר, אבל היכולות שלו בתור שחקן היו מדהימות, הוא גם שיחק עוד אחר כך. ראינו מהר מאוד את היכולות שהוא מביא ומדוע השחקנים האלו מרוויחים כמו שהם מרוויחים”.

"זה היה יותר גימיק". שטראובר (יניב גונן)"זה היה יותר גימיק". שטראובר (יניב גונן)

“הוא הגיע לארץ בעיקר מסיבות עסקיות”, סיפר ריף פרץ, אחיו הגדול של דור, ששיחק אצל הצהובים באותם הימים. “הוא רצה להכניס איזה מותג אופנה שהוא היה חלק ממנו, ואז דרך חברים משותפים הוא קיבל הצעה לבוא ולהתאמן עם מכבי ולצפות במשחק מתא הכבוד. היה מדהים לראות אותו באימון, מקצוען ברמה הכי גבוהה, לא מאבד כדור, לא מפסיק להסתכל בכל שנייה על מה שקורה מסביבו לפני שהוא מקבל את הכדור. זה היה פשוט שיעור עבורנו”.

עוד הוסיף: “התרגשנו ממש, שחקן שכל-כך הערצנו וגדלנו עליו כשהוא היה בקבוצות הגדולות – עכשיו מתאמן איתנו. זה היה וואו בשבילנו ובמיוחד בשבילי, הייתי צעיר. הוא לא דיבר יותר מדי אבל היה נחמד לכולם, לחץ ידיים וענה לכל אחד בשמחה. הוא מאוד צנוע ושקט, אבל מקצועית הוא היה ברמה אחרת, שחקן לא רגיל”.

"התרגשנו". ריף פרץ (רז אמיר)"התרגשנו". ריף פרץ (רז אמיר)

השמועות על צירופו: “אני אישית ידעתי דרך מותג האופנה שהוא בא דרכו שהוא לא הגיע כדי לחתום בקבוצה, אבל יכול להיות שהיו שחקנים שהפיצו את זה אחרת וחשבו שהוא בא לכאן כדי להצטרף”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */