יום שישי, 19.04.2024 שעה 05:26
ליגה ספרדית 23-24
7820-6731ריאל מדריד1
7034-6231ברצלונה2
6539-6331ג'ירונה3
6136-5931אתלטיקו מדריד4
5729-5131אתלטיק בילבאו5
5033-4531ריאל סוסיאדד6
4732-3431ולנסיה7
4537-3831בטיס8
3954-4931ויאריאל9
3943-3731חטאפה10
3944-3631אוססונה11
3735-2931לאס פלמאס12
3444-3931סביליה13
3238-2631אלאבס14
3136-2531מיורקה15
3138-2531ראיו וייקאנו16
2846-3331סלטה ויגו17
2541-2131קאדיס18
1760-3231גרנאדה19
1462-3031אלמריה20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • שישי, 19/04, 22:00
  • גרנאדה
  • סלטה ויגו
  • שבת, 20/04, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 20/04, 17:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • בטיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 20/04, 22:00
  • קאדיס
  • חטאפה
  • ראשון, 21/04, 15:00
  • ריאל סוסיאדד
  • אלמריה
  • ראשון, 21/04, 17:15
  • ויאריאל
  • אלאבס
  • ראשון, 21/04, 19:30
  • אתלטיקו מדריד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 21/04, 22:00
  • ברצלונה
  • סביליה
  • שני, 22/04, 22:00
  • מיורקה

החיזוק של הפגרה: מסי ובארסה מחכים לסוארס

מהבודדים שהקורונה עשתה להם טוב: האורוגוואי, סטטיסטית השחקן ה-3 בטיבו בעולם, ישוב בדיוק בזמן לקטאלונים, שנראו אחרת לגמרי בלעדיו. ייגמר בתואר?

|
ליאו מסי עם לואיס סוארס (La Liga)
ליאו מסי עם לואיס סוארס (La Liga)

מגפת הקורונה היא דבר רע לאנושות בכלל, ולספורט בפרט. לא תמצאו כמעט אף בר דעת בעולם שיטען אחרת. הליגות נעצרו, הקהל נותר בבית, המצב הכלכלי מעורער ואין מה שיחליף את הריגוש שמייצר כדור שנושק לרשת. אלא שכמו שגורסת האמרה הידועה, "רע לאחד – זה טוב לאחר".

מחוץ לעולם הספורט, לדוגמה, מדובר במשקיעים המתוחכמים, שידעו לנצל את הנפילות בבורסה לרכישות נכונות ויצירת הון. ישנם מומחי השיווק הדיגיטלי, שיסבירו לכם שממש-ממש עכשיו זו ההזדמנות להפוך את העסק שלכם לאינטרנטי, כי כולם בבית. וכמותם גם בעלי המרכולים והסופרמרקטים, שהאזרחים צובאים על מדפיהם, אתרי החדשות שנהנים מריפרושים אין-סוף, שליחי האוכל שהפכו לגיבורי השעה. ולואיס סוארס.

השערים הגדולים של ברצלונה מהעונה

"מכה לברצלונה: החלוץ האורוגוואי נותח וגמר את העונה", זעקו הכותרות בספרד ב-12 בינואר, רק לפני כחודשיים וחצי. ואכן, היה נדמה שזו מהלומה ממנה בארסה לא תתאושש. שמונה ימים קודם לכן, היא סיימה בתיקו שתיים בלבד את הדרבי מול אספניול, בו כבש ובישל סוארס באומנות, ומיד לאחר מכן עשתה את הדרך הארוכה לערב הסעודית, רק כדי לאבד שם יתרון בעשר הדקות האחרונות מול אתלטיקו ואת תואר הסופר-קופה.

מעמדו של המאמן ארנסטו ואלוורדה התערער, ורגע לפני שהוא פוטר, הגיעה הידיעה על ההליך הכירורגי שעבר סוארס בדרך לפגרה המוקדמת. ברצלונה הגדולה, שמשלמת את שכר השחקנים הגבוה ביותר בספרד, לא השכילה להתחזק בשנים האחרונות בחלוץ רוטציה בכיר שישמש כגיבוי למספר 9, ונותרה, הלכה למעשה, ללא אף חלוץ מטרה בסגל. 

בחזרה לקיץ

אחד ההסברים של התקשורת הקטאלונית , המכונה לעתים "השופר של הנהלת ברצלונה", להחתמה היקרה של אנטואן גריזמן תמורת 120 מיליון אירו, היה שהוא מסוגל, לכאורה, לשחק כחלוץ רחבה ולהוריד את העומס מסוארס בן ה-33. אלא שהעובדות מספרות סיפור אחר לחלוטין. גריזמן הוא חלוץ, אין על כך עוררין, אבל לשיאי הצלחתו הגיע כמעט תמיד כשחלוץ נוסף נמצא לצדו במערך. כך היה זה לאורך שנים באתלטיקו מדריד, בשת"פ חלוצים דוגמת פרננדו טורס, מריו מנדז'וקיץ', דייגו קוסטה ואלברטו מוראטה, וכן בנבחרת צרפת במונדיאל האחרון, כבדרך לזכייה בגביע העולם צוות בהתקפה יחד עם אוליבייה ז'ירו.

על אף שלואיס סוארס היה יכול להיות, במובן מסוים, הקוסטה, המוראטה או הז'ירו של גריזמן גם בקטאלוניה, הקיבעון הטקטי של ארנסטו ואלוורדה לא אפשר לדבר להתרחש. מערך ובו בארסה משחקת עם שני החלוצים שלה ברחבה, זה לצד זה, סוארס משמאל וגריזמן מימין, ומאחוריהם מסי, לא קיבל צ'אנסים. 

לואיס סוארס עם ליאו מסי (רויטרס)לואיס סוארס עם ליאו מסי (רויטרס)

גריזמן העביר חודשים כשהוא "תקוע" בכנף שמאל, עמדה בה הוא בכלל לא מנוסה או מוכח לאורך הקריירה, ועד שכבר הגיע לעיר מאמן חדש, הוא קיבל סגל נטול סוארס ונטול האפשרות לנסות לשלב בצורה אחרת בין השניים. הצרפתי הפך ברגע לחלוץ היחיד בסגל של קיקה סטיין, לסקורר היחיד מלבד הקפטן מסי, ולזה שמצפים ממנו שינפק את המספרים ליד השער. וזה לא שגריזמן לא יודע לייצר מספרים, הרי ב-5 השנים שלו באתלטיקו ההגנתית הוא כבש ביציבות ממוצע של 19 שערים לעונה, אלא שהמספר הזה, 19, הוא מספר שמחוויר ליד הנתונים של הטורף האורגוואי. זה לא אתה, אנטואן, אתה בסדר. בסדר גמור אפילו. זה לואיסיטו.

אני אנדרייטד?

השאלה שנשאלה, נידונה ונטחנה עד דק יותר מכל שאלה או סוגיה אחרת בכדורגל העולמי בעשור-פלוס האחרון היא, כמובן, "מי טוב/גדול/איכותי יותר – ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו?". מאחר ולכל חובב כדורגל יש דעה מבוססת ומנומקת בנושא, הנה לכם ויכוח מעניין יותר. לכולנו יש כעת בבית הרבה יותר זמן פנוי, אז נסו לשלוח את השאלה הבאה בקבוצת הוואטסאפ המתאימה: מי הכדורגלן הטוב/הגדול/האיכותי ביותר בעשור האחרון בעולם, שהוא לא מסי או רונאלדו? או, במילים אחרות, מי מספר 3? 

לואיס סוארס. מספר 3 בעולם? (רויטרס)לואיס סוארס. מספר 3 בעולם? (רויטרס)

השאלה הזו, במפתיע או שלא, כמעט אף פעם לא נידונה לעומק. לא סביב שולחן הפרשנות באולפני הטלוויזיה השונים, לא במפגשי החברים שהתכנסו לצפות בכדורגל, לא בעמודי הפייסבוק ולא בפורומים, עליהם השלום. על הקלאש הנצחי בין הארגנטינאי לפורטוגלי אפשר למצוא ברשת ויכוחים ודיונים אין סוף, היוטיוב מלא בסרטוני השוואה, ויש אפילו אתר אינטרנט ייעודי שכל מטרתו היא לאסוף ולהציג נתונים סטטיסטיים של זה מול זה. השם המקורי הוא, אגב, "מסי-נגד-רונאלדו". אבל מי השלישי? מי בן האנוש הכי קרוב לשני החבר'ה העל-טבעיים האלו? לא ננסה לקבוע כאן עובדה, או להכתיר בחטף את הסגן-של-הסגן-של בר כוכבא, אבל הנה לכם כמה נתונים:

לואיס סוארס הוא השחקן היחיד שהוא לא מסי/רונאלדו שלקח הביתה את נעל הזהב האירופית מאז השתלטו עליו השניים ב-2010. והוא עשה את זה פעמיים. הוא סיים כמלך השערים של הליגה האנגלית ב-2014, כשהוא משווה את שיא כל הזמנים בפריימר ליג, וכפיצ'יצ'י הספרדי ב-2016. הוא במקום ה-3 (לא רומזים לכלום) במעורבות בשערים, כיבושים ובישולים, ב-5 הליגות הבכירות באירופה בעשור החולף. תקראו שוב את השורה האחרונה, היא אמיתית, כן. הוא גם מלך השערים והבישולים בהיסטוריה של נבחרת אורוגוואי.

לואיס סוארס חוגג (נעם מורנו)לואיס סוארס חוגג (נעם מורנו)

החלוץ זכה עם הסלסטה בקופה אמריקה בתחילת העשור המדובר, ב-2011, כשהוא כובש בגמר ונבחר ל-MVP של הטורניר. הוא הכובש המצטיין בהיסטוריה של מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה. הוא הכובש הרביעי בטיבו (!) בתולדות מועדון הכדורגל של ברצלונה, אליו הגיע לפני פחות מ-6 שנים, רחוק שלושה כיבושים מהמקום השלישי של קובאלה, ששיחק 11 שנים בקטאלוניה. ואם הכל יילך כשורה, עד תום העונה הבאה יש לו סיכוי טוב להעפיל למקום השני על חשבון ססאר רודריגס על 232 כיבושיו, החלוץ הספרדי שאיבד ב-2012 את הפסגה למסי ועלול לאבד גם את הסגנות ב-2021.

הוא כבש 399 שערים ובישל כ-230 נוספים ב-599 הופעות במדי מועדונים בקריירה. אל תוציאו מחשבונים, בדקנו: זה ממוצע של מעורבות ישירה ביותר משער למשחק. במשך 15 שנה, ב-5 קבוצות שונות, ב-4 ליגות שונות. עם 6 אליפויות בארון, צ'מפיונס, גביעים, קופה אמריקה. התביעה סיימה את דבריה, וחבל, כי היה לה כיף.  

לואיס סוארס (רויטרס)לואיס סוארס (רויטרס)

בקיצור, אנדרייטד.

איתו ובלעדיו

בלא מעט דיונים בהם כן עלה שמו של סוארס על השולחן נטען שהוא בירידה, ונדמה שהגיל אכן עושה את שלו. אי אפשר להתווכח עם המספרים שמעידים על ירידה הדרגתית, קטנה אך קבועה, במספר השערים שלו מדי עונה מאז הגיע לספרד. העונה, בשל הפציעות שאפשרו לו לפתוח ב-15 משחקים בלבד, הוא "רק" עם 11 גולים, מה שעדיין מציב אותו במקום השלישי בטבלת מלך השערים בספרד, לפני כל אחד משחקני ההתקפה של אתלטיקו, סביליה, סוסיאדד וריאל מדריד (להוציא קארים בנזמה).

אך שימו לב לבארסה שלו מאז שנכנס האורוגוואי לחדר הניתוחים בינואר: 8 משחקי ליגה, 14 שערים, 1.75 כיבושים למשחק. לפני הפציעה? ב-17 המשחקים בהם שותף בלה-ליגה כבשה ברצלונה 42 פעמים. 2.47 שערים למשחק, 41% יותר.  

גריזמן חוגג עם דה יונג וסוארס (רויטרס)גריזמן חוגג עם דה יונג וסוארס (רויטרס)

והנה המספר הנוסף: שנים התרוצצה האמירה בקרב המגמדים, לפיה "מסי לא יכול בלי צ'אבי ואינייסטה". השטות הזו כמובן מופרכת שבוע-אחר-שבוע בשנים האחרונות על ידי הארגנטינאי, אבל אין ספק שהיכולת של צמד הגאונים הספרדים בהחלט סייעה למסי. כמה סייעה? צ'אבי, למשל, בישל לו 32 שערים. המהנדס? 40 בישולים.  "אוקיי, אבל הם שיחקו במרכז השדה", תתעקשו. ניימאר, למשל, בישל לו 22 פעמים. ומה עם ג'ורדי אלבה, האיש שנדמה שהבין שהסיכוי הטוב ביותר להבקיע הוא פשוט למסור באוטומט לשחקן הטוב בעולם ועושה זאת שוב ושוב ושוב? 20 בישולים על פני 7.5 שנים משותפות.

אם כך, מי מוביל את טבלת "המבשל המוביל למסי"? ניחשתם נכון, לואיס סוארס, עם 46  בישולים לחברו הדרום-אמריקאי. אגב, הפרעוש בישל לחלוץ 36 פעמים, עשרה בישולים פחות ממה שסיפק לו חלוץ השפיץ. קטע, לא?  אז כן, מסי יכול בלי סוארס, כמו שהוא יכול גם בלי צ'אבי או אינייסטה, בלי ניימאר או אלבה, בלי נעל בקלאסיקו בברנבאו. אבל ללא האורוגוואי, הוא פשוט יכול פחות. 

לואיס סוארס חוגג עם ליאו מסי (La Liga)לואיס סוארס חוגג עם ליאו מסי (La Liga)

ואז הגיעה הקורונה

על פי הכותרות בספרד סוארס כבר החלים והוא כשיר לחזור למגרשים, בזמן שהמגרשים עדיין לא כשירים לחזור בעקבות משבר הקורונה. המשמעות: ברצלונה צפויה לקבל את ה-חלוץ שלה, מוכן ומזומן, היישר אל 12 מחזורי ההכרעה של לה-ליגה וגומלין שמינית גמר ליגת האלופות, אם אלו אכן ישובו לפעילות. המטרה: לסיים את 2019/20 לא רק עם תואר "שער העונה" (לא שכחתם את העקב המטורף נגד מיורקה, נכון?), אלא גם עם תואר קבוצתי. אולי אפילו שניים. 

מסי, סוארס, גריזמן ו-וידאל (רויטרס)מסי, סוארס, גריזמן ו-וידאל (רויטרס)

קיתונות של ביקורת ספגו אנשי הנהלת ברצלונה מאז הניתוח של סוארס, שהתרחש כזכור בעיצומו, ואף בחציו הראשון, של חלון ההעברות. ברתומאו, אבידל ושות' לא השכילו להביא מחליף לסקורר שלהם, ורק כשהתברר שגם דמבלה לא ישוב לכדרר, פעלו כדי להחתים שחקן התקפה נוסף והלכו על בריית'ווייט של לגאנס, בהתנהלות שהתקבלה גם היא בחוסר שביעות רצון, בלשון המעטה, מצד התקשורת וגם מצד שחקני הקבוצה. ואז, אז הגיעה הקורונה. ואיתה, כנראה, יגיע גם הרכש הכי גדול שהייתה יכולה לחלום עליו ברצלונה לקראת הישורת האחרונה. לואיס סוארס, כשיר.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */