יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:00

רק שיחזור כבר: האירועים ההזויים בספורט השנה

מי היה מאמין ב-2019 שכל זה יקרה? זעזוע ענק בבארסה, בראיינט נהרג, רונאלדיניו בכלא וליברפול בדרך לאליפות: 10 המקרים הסנסציוניים בספורט ב-2020

|
ספורט (מערכת ONE)
ספורט (מערכת ONE)

2019 הייתה שנה פשוט מטורפת בספורט. טוטנהאם הגיעה לגמר ליגת האלופות, ליברפול ביצעה קאמבק מהסרטים על ברצלונה, ואפילו כאן בארץ עומרי כספי חזר למכבי תל אביב וגם בג’ודו ובהתעמלות ישראל עשתה לעצמה שם עולמי. ובכל זאת, נראה שכל האירועים ההזויים שקרו ב-2020, כולל כמובן התפשטות נגיף הקורונה שהשפיעה גם על הספורט, יעקפו בגדול את מאורעות השנה שעברה, ולפני שלושה חודשים לא הייתם מאמינים שאף אחד מהדברים הללו יקרה. הנה הם לפי סדר רנדומלי.

1. פיטורי ארנסטו ואלוורדה ומינויו של קיקה סטיין למאמן ברצלונה

יש שיגידו שהצעד היה צריך לקרות בסיום העונה שעברה, אבל המאמן הבאסקי המשיך גם לעונה הנוכחית והדריך את הקטאלונים עד להפסד 3:2 לאתלטיקו מדריד בסופר קאפ, ששבר את גב הגמל. אחרי שהשמות לא הפסיקו לזרום ואפילו חזרה של צ’אבי הייתה על הפרק, אבל בסופו של דבר מי שזכה לכבוד היה קיקה סטיין, שאימן עד כה רק קבוצות קטנות כמו לאס פלמאס ובטיס. 

2. רונאלדיניו בכלא

מי חשב לעצמו שזה יקרה לברזילאי? כוכב העבר (שבכל זאת לא מפסיק לחייך) נתפס עם דרכון מזויף בפראגוואי בתחילת החודש ושוהה במעצר במדינה מדרום אמריקה עד עכשיו, כשאפילו אין מועד משוער לשחרורו. 

2. ליברפול הוליכה את הליגה ב-25 נקודות

אחת מהליגות שתמיד מוגדרות כצמודות ביותר היא הפרמייר ליג, ליגה שלאורך שנים וגם בעונה שעברה האליפות בה לרוב מוכרעת במחזור האחרון. בעונה שעברה זה היה ראש בראש בין המייטי רדס של יורגן קלופ למנצ’סטר סיטי, והפעם ההפרש של אלופת אירופה מהחבורה של פפ גווארדיולה כבר הגיע ללא פחות מ-25 נקודות. הזוי. 

3. אתלטיקו מדריד מנצחת באנפילד

המפעל אמנם נדחה, אבל גם כשיחזור אלופת אירופה לא תהיה בו. מרקוס יורנטה לא חשב בחלומות הכי ורודים שלו שיכבוש צמד באצטדיון של ליברפול בהארכה, יסחוף לניצחו 2:3 ויעיף את האדומים מאירופה בבושת פנים. הקבוצה שנראתה בלתי פגיעה ובדרך הבטוחה לטרבל נשארה ככל הנראה רק עם תואר אחד, אבל אחרי 30 שנה בלי אליפות אין ספק שהיא תסתפק בו. 

4. ברצלונה מחתימה את מרטין בריית’ווייט

מי חשב לעצמו בקיץ ובתחילת העונה שהשחקן הזה ימצא את עצמו באלופת ספרד. החלוץ מקבוצת התחתית לגאנס לא הפגין יכולת יוצאת דופן ושם גדול הוא ממש לא, אבל הנסיבות (פציעתם של לואיס סוארס ואוסמן דמבלה לתקופה ארוכה) הובילו לכך שיירכש כפלסטר, והאמת שעד כה הוא לא היה נורא בכלל. 

מרטין בריית'ווייט עם ליאו מסי (La Liga)מרטין בריית'ווייט עם ליאו מסי (La Liga)

5. האימפריות מחוץ לגביע המלך

מאז 2010 לא קרה שלא ברצלונה ולא ריאל מדריד יהיו בגמר הגביע הספרדי, ואפילו לא בחצי הגמר. העונה זה קרה ושתי הענקיות של לה ליגה נותרו מחוץ למפעל כבר בשלב רבע הגמר, כשהקטאלונים נכנעו 1:0 לאתלטיק בילבאו והבלאנקוס הפסידו 4:3 לריאל סוסיאדד בסנטיאגו ברנבאו.  

6. המוות של קובי בראיינט

אף אחד לא חשב לעצמו שזה יקרה, אבל ביום בהיר אחד כוכב העבר מת בתאונת מסוק מצערת יחד עם בתו וגרם להלם טוטאלי בעולם כולו ובמיוחד כמובן ב-NBA. הכדורסל איבד את האגדה, שהיה בן 41 בלבד בלכתו. 

7. ההתרסקות של גולדן סטייט

עוד דבר לא צפוי בכדורסל – היכולת הנוראית של הווריירס, שבכל עונה בשנים האחרונות היו דומיננטיים ומועמדים עיקריים לתואר, אבל העונה מדובר בקבוצה הגרועה ביותר בליגת הכדורסל הטובה בעולם, עם מאזן של 15 ניצחונות ולא פחות מ-50 הפסדים. מי חשב לעצמו?

8. טום בריידי עוזב את ניו אינגלנד

הקוורטרבק האגדי של ניו אינגלנד פטריוטס עוזב את הקבוצה אחרי 20 שנים, כאשר העביר את כל הקריירה הבוגרת שלו מאז שנת 2000 באותה הקבוצה. כעת, בגיל 43 הוא יהפוך לשחקן חופשי ויוכל לעבור לכל יעד בו יחפוץ. זה לא יהיה קשה במיוחד לאור ההישגים שלו בקריירה, כאשר בין היתר זכה עם הפטריוטס בשש אליפויות, כולל ארבע זכיות בתואר ה-MVP. 

בריידי (רויטרס)בריידי (רויטרס)

9. שיא עולם בקפיצה במוט

ארמנד דופלנטיס השבדי, בגיל 20 בלבד, ניתר לגובה של 6.17 מטרים ושבר את שיאו של רנו לאבילני הצרפתי שעמד על 6.16 מטרים שנקבע ב-2014. לאחר ההישג הוא אמר: “זה משהו שרציתי מאז שהייתי בן 3. זו שנה גדולה וזו דרך נהדרת להתחיל אותה”. 

10. נגיף הקורונה המתפשט 

אף אחד לא באמת חשב לעצמו שדבר כזה יכול לקרות, אבל לאט לאט הנגיף הקטלני התפשט, הגיע אפילו למספר שחקנים וגרם לדחייתן של כל הליגות הגדולות של אירופה, שעוד שוחקו תחילה ללא קהל. הדבר הגיע כמובן גם לישראל, כשלמעשה כל אירועי הספורט בעולם, כולל למשל ה-NBA בארצות הברית והתחרויות השונות כמו יורו 2020, נדחו. רק שיחזור מהר ושכולנו נהיה בריאים. 

שיעמום בבידוד אוהדים מסתפרים כמו רואנלדו
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */