יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:54

לפני גמר הגביע: 26:28 למכבי ראשל"צ על אשדוד

כשלושה שבועות לפני המפגש על התואר, הצהובים גברו על אלופת ליגת הכדוריד. ב"ש הפתיעה את הפועל ראשל"צ, רחובות ניצחה בנס ציונה, גם רמה"ש חגגה

|
ניבו לוי מול הגנת מכבי ראשון (משה דהן)
ניבו לוי מול הגנת מכבי ראשון (משה דהן)

מוליכת ליגת ווינר ומחזיקת גביע המדינה מכבי ראשל"צ ניצחה היום (שישי) במשחק המרכזי של המחזור ה-17 את האלופה הפועל אשדוד 26:28, במפגש שהעניק קדימון והשראה לקראת גמר גביע המדינה ביניהן (ייערך ב-17 במרץ). מכבי ראשל"צ כבר ביתרון של 3 נקודות (ומשחק חסר), על פני אשדוד שמדורגת במקום השלישי.

מכבי ראשל"צ - הפועל  אשדוד 26:28 (12:15) 
המפגש והתחרות הגוברת בין מחזיקת הגביע והאלופה סיפק משחק מעניין לקראת גמר גביע המדינה ביניהן ב-17 בחודש הבא. מכבי ראשל"צ עלתה עם חסרון של שחקנים מרכזיים שפצועים (שרון שלם, ולדי קופמן ודניאל פרידמן), אבל זה לא הפריע לה לשחק בקצב שרצתה ולסיים את המחצית הראשונה ביתרון.

אחרי רבע שעה צמודה (8:8), צמדים של שניר נציה וקסם עמיאל הריצו את מכבי ל-8:10 (16'). צח מלול ואיבן קראצ'יץ' העלו ל-9:14 (20'). ניבו לוי, זרקו פאיוביץ' ועמרי קושמרו צימקו ל-15:12 עם הירידה להפסקה, סקור גבוה למרות יכולת לא רעה של השוערים טומיסלאב סטויקוביץ' וניב פישלוביץ.

במחצית השנייה, סדרת עצירות של ולדאן אברמוביץ' המונטנגרי המצוין, הובילו את אמיר שניידר וירמי סידי לקבוע 14:20 (35'). אסיסט יפה של יובל כץ לשי הרשקוביץ צימק ל-22:18 (45'). סטויקוביץ' עצר פנדל, לנגהאנס הקטין למינוס 3 שערים. מנגד, קראצ'יץ' עצר את המומנטום של אשדוד, ועמיאל הוסיף צמד בדרך ל-20:25 (50'). ירמי סידי כבש שני שערים נהדרים והעלה ל-21:27. גמור? יובל כץ החזיר את אשדוד וצימק ל-27:24 (57'). מהלך הגנתי מצוין של דור קלדרון הסתיים בשער של סידי, שסגר את הסיפור למרות צמד של. יובל כץ בשניות הסיום.

מאמן מכבי ראשל"צ, ג'ו מתתיה: "אשדוד קבוצה מאוד קשה ופיזית, וזו משוכה מאוד גבוהה. לאורך כל המשחק היינו יותר טובים. בסוף קצת הפריעה לי השאננות שלנו, כי היינו צריכים לגמור את המשחק כמו שצריך ולא להראות ככה. אין קשר בין מה שהיה היום לגמר הגביע. שתי הקבוצות ייראו אחרת לגמרי. אולג עבורי זה תמיד אתגר, הוא המאמן הכי טוב בארץ".

אולג בוטנקו (איתי כהן)אולג בוטנקו (איתי כהן)

מאמן אשדוד, אולג בוטנקו: "בהתקפה לא הצלחנו לשחק בצורה זורמת, נכון וטוב, וצריכים לבדוק את זה להמשך למה זה לא עובד. הדבר השני, החלטנו שאנחנו משחקים בשיטה מסוימת הגנתית, אבל לא עשינו את זה כמו שצריך. זה פגע בעניין שגם לא היה לנו מעברים. טוב שהיה המשחק הזה. בדקנו מה ואיך, ויהיה משחק מעניין בגמר הגביע". שופטים: אלדד פלד ויוסי ימיני.

הפועל ראשל"צ - מ.כ באר שבע 23:18 (11:8)
הפועל ראשל"צ רצתה להמשיך בקו של המחצית השנייה שהציגה מול רמה"ש (בה חזרה מפיגור 4 שערים לניצחון 24:27), אבל לבאר שבע שמצליחה העונה במשחקיה בראשל"צ (ניצחה בסיבוב הראשון את מכבי ראשל"צ) היו תוכניות אחרות. הפתיחה הייתה מפתיעה, האדומים הוליכו 1:6, אבל באר שבע חזרה בסדרת עצירות של אלדר שיקלושי, השוותה ומילוש בואישיץ' ו-ולדימיר דמטרייביץ' השלימו מהפך -8:10 (27'). ב"ש כבר הוליכה בהמשך ביתרון של 6 שערים, כשהמצטיין היה השוער שיקלושי (20 עצירות ב-52 אחוזים עצירה!). ב"ש (8 ניצחונות) משיגה ניצחון ראשון לאחר שני הפסדים ותיקו. הפועל ראשל"צ רושמת הפסד ליגה חמישי. מבקיעים בולטים בב"ש – סטפן צ'יריץ' 8, מילוש בואישיץ', ולדמיר דימטרייביץ׳ ואביב לייפר 4 כ״א. דושקו צ'ליצה הוביל את הפועל עם 5. 

מכבי דימונה - מ.כ חולון 31:22 (14:10)
חולון העפילה למשך כשעתיים אל המקום הראשון, אבל גם בתום המחזור היא עדיין חזק בתמונת המאבק – לפני המבחנים הבאים שמצפים לה (וכבר ביום שלישי מול הפועל ראשל"צ). נדב ניזרי (10 שערים) ופטריק אובינה (5 שערים) סייעו לה לבסס יתרון במחצית הראשונה. בחצי השני חולון העלתה הילוך עם פיליפ קאלו (5 שערים), ועם יכולת נהדרת של אור כנעני וניזרי מצטייני המשחק. דימונה ציינה את ההפסד ה-17, והיא ללא סיכוי מעשי לשרוד. 

א.כ נס ציונה - עירוני רחובות 28:20 (13:10)
השתיים שהחליפו לא מזמן מקומות על גבול הפליאוף - עשו זאת שוב, וכעת רחובות חוזרת למקום השמיני על חשבונה של נס ציונה. השוער מושיקו אלימלך היה מצטיין המשחק, יחד עם רן יוניש ומתן גולץ שכבש שערים מכריעים. מור אבנעים כבר העלה את רחובות ל-12:18 (40'), אבל אז מאמן רחובות שחר הבר הורחק, ושלומי צייטלר צימק ל-19:16 (47'). דקות ההכרעה היו שייכות לאלימלך, ושערים של יוניש, איליה מוסיינקו ו-3 רצופים של מתן גולץ העלו ל-17:24 שסגר עניין. 

מכבי קריית מוצקין - א.ס רמה"ש 33:28 (15:13)
רמה"ש שאיבדה בשבוע האחרון במו ידיה יתרון של 5 שערים (מול חולון) ו-4 שערים (מול הפועל ראשל"צ), והשיגה רק נקודה במשחקי ההשלמה, עברה זעזוע כאשר מאמנה ניקולה מקסימוביץ' לקח אחריות והתפטר. עוזרו דור רוסו הדריך את הקבוצה היום. המחצית הראשונה הייתה שקולה והסתיימה ביתרון קל של רמה"ש, אבל מי שהשלים עבורה ניצחון חשוב היה דניאל שקלים המצוין - שסיים עם 8 שערים מ-10 ניסיונות. מוצקין מנגד מדורגת שביעית, אבל היא יש לה יתרון של נקודה אחת בלבד מנס ציונה שבמקום ה-9 באזור הפליאוף התחתון. 

בני הרצליה - הפועל קריית אונו 32:33 (14:17)
מחשבות ההישרדות התחלפו אצל הרצליה (מקום 10, 11 נק') לשאיפות מאבק על מקום בפליאוף העליון. אונו מנגד מתרחקת מהאפשרות להיכנס לשמינייה. הרצליה פתחה מצוין ועלתה ליתרון 0:5. קרית אונו נכנסה בהמשך למשחק, אבל המארחת ידעה לשמור על פער ביטחון של 5-6 שערים. בדקות הסיום, אונו הקטינה עד ל-33:32, והייתה לה גם אפשרות להשיג שיוויון בדקות הסיום, אבל נדב ביטון החטיא פנדל מול שגיא בוניס, שהיה מהבולטים בהרצליה יחד עם דניאל צרפתי ובן ליברטי. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */