יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

דראפיץ' וברדה מוכנים לקצץ: מאוהבים במועדון

מאמני נתניה יסכימו לקצץ אחוז מסוים משכרם כדי להישאר, כפי ששחקנים אחרים יתבקשו. דראפיץ': "נבוא לקראת המועדון היקר לנו, אנו הראשונים לעזור"

|
סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (נעם מורנו)
סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (נעם מורנו)

שבוע לאחר האכזבה הגדולה, מאז שנקבע כי מכבי נתניה לא תשחק העונה בפלייאוף העליון בניגוד לשנתיים האחרונות, וכחודש לאחר ההודעה של אייל סגל על עזיבתו את המועדון - התמונה לקראת העונה הבאה בעיר היהלומים מתחילה להתבהר. עדיין מוקדם לדבר על תקציב סופי ועל סגל שחקנים, אבל הכיוון הוא ברור והוא יכלול קיצוצים, כפי שפורסם לראשונה אחרי שהבעלים קיבל החלטה עקרונית לפנות את מקומו.

השחקנים הבכירים יתבקשו לקצץ, חלקם לא יישארו, ובעיקר המאמנים. למרות ההערכות כי הם לא צפויים להסכים לכך, ובכך עלולים לעזוב את הקבוצה בסיום העונה, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה התייעצו לא פעם ולא פעמיים בשבוע האחרון וקיבלו החלטה להסכים לקיצוץ מסוים בשכרם כדי להמשיך בתפקידם. אין זה אומר שהדבר נסגר, או נידון באופן רשמי, אבל כך הצהיר דראפיץ' לקראת המשחק מול מכבי תל אביב היום (שבת, 17:15), ובכלל התייחס לכישלון באי ההעפלה לפלייאוף העליון העונה.

מרגש עד דמעות: המחווה של ערן זהבי לאמא

המאמנים, שהגיעו לנתניה כמאמני העונה בליגת העל אחרי קדנציה מוצלחת ביותר בבית"ר ירושלים, ונחתו למציאות לא פשוטה של בניית קבוצה מאפס אחרי פירוק עם מינוס תשע נקודות בליגה הלאומית, ממשיכים מבחינתם לבחור בפרויקט אותו החלו בעיר היהלומים. הם לבטח לא רוצים לעזוב אותה אחרי עונה שכזאת, בה לא השביעו את רצון האוהדים, המועדון ואכזבו כמובן גם את עצמם בלא מעט טעויות שעשו. 

אחרי מסע מדהים לליגת העל, קידום שחקנים כמו שון וייסמן, דן גלזר, דיא סבע, גבי קניקובסקי ועוד, פעמיים פלייאוף עליון, העפלה לגמר גביע המדינה ובעיקר כדורגל סוחף שכבש לא רק את אוהדי הקבוצה – הגיע לו כישלון, שעדיין לא ממש התעכל, אבל החלטות ראשוניות כבר התקבלו, מבחינת המועדון וגם מבחינת המאמנים. אולם, יש לציין, דראפיץ' וברדה עדיין לא ישבו על כך עם מנכ"ל מכבי נתניה ומי שלקח פיקוד אחרי תזוזתו של סגל הצידה, כך שאין לדעת עדיין מה יעלה במו"מ המדובר מבחינת סכומים, אחוזי קיצוץ, המרות כאלה ואחרות וכדומה. 

סלובודאן דראפיץ' (רדאד ג'בארה)סלובודאן דראפיץ' (רדאד ג'בארה)

דראפיץ', שחוגג בדיוק היום יום הולדת 55 ונכנס למשרדו שהיה מלא בלונים, התייחס למשחק שיחתום את העונה הסדירה, כשנשאל האם יקבל מתנה בדמות ניצחון שימתיק במעט את הגלולה המרה: "קודם כל שיתנו מתנה לאייל ולאוהדים שלנו, שהעונה לא שמחים כמו בשנים האחרונות. אני רוצה להעביר פה מסר, לאוהדים וגם לאלו שלא אוהדי נתניה ואוהבים אותנו ואת סגנון המשחק שלנו – אני יכול להבטיח לכם שמי לא עושה הוא לא טועה. אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות האלה שעשינו העונה ולהפוך את מכבי נתניה לקבוצה אטרקטיבית כמו שהיא הייתה פעם".

"יש אכזבה, אחרי שלוש שנים נפלאות רצינו לקפוץ מדרגה ולא הצלחנו", הוסיף המאמן. "אמרו לי פעם שאם לא תעז אז לא תגיע למטרות, אז כל הכבוד גם לנתניה כי העזנו בכלל לקפוץ מדרגה. לא הצלחנו, אבל גם לא התביישנו. אמרנו שאנחנו רוצים להיות בפלייאוף העליון וזו המטרה, לא להישאר בליגה. רצינו להקפיץ את מכבי נתניה למקומות אחרים, באמת, כמה שיותר גבוה כי זה מה שמגיע לקהל שלנו. אבל אנחנו רוצים לסיים את העונה הזו כמו שצריך ובטעם טוב, להתחיל להתכונן לעונה הבאה ולהבין בדיוק איפה טעינו. צריך עדיין להילחם, אנחנו בפלייאוף התחתון ושם כולן רוצות להישאר בליגה".

סלובודאן דראפיץ' במסיבת העיתונאים (חגי מיכאלי)סלובודאן דראפיץ' במסיבת העיתונאים (חגי מיכאלי)

חוסר הוודאות סביב הישארותו עם שי ברדה על הקווים נוכח הקיצוצים המסתמנים בקיץ: "קודם כל יש לנו חוזה ואף אחד לא דיבר איתנו על העונה הבאה או על קיצוצים. אנחנו הראשונים לעזור למועדון, אנחנו מאוהבים במועדון ואם צריך לעזור אז נעזור. אבל בהחלט, אנחנו רוצים לחזור לבסיס שלנו מהשנתיים האחרונות והתקציב לא היה גבוה. אנחנו יודעים לעשות את זה גם. נסתכל קדימה ונהפוך את המועדון הזה לכזה שיכול להיות בטופ של הכדורגל הישראלי".

האם יסכימו לקצץ בשכרם כדי להישאר במכבי נתניה: "כן, נשב, נדבר, נבוא לקראת המועדון שמאוד יקר לנו. מהרגע הראשון שהגענו באנו כדי לעזור ונבנתה בינינו לבין המועדון מערכת יחסים מעולה. נעשה הכל כדי שהמועדון הזה יחזור לעמוד על הרגליים, כדי שלא ירגישו שאייל סגל עוזב למרות שהתקציב לא יהיה גדול כמו שהיה, אבל כזה שאפשר לעשות איתו דברים יפים. יש פנצ'רים לפעמים בחיים וממשיכים הלאה. זה קורה בכל מקום ואני אחראי על הכל".

התקציב הנמוך יחסית בעונה הבאה: "אני לא נכנס לזה כרגע. אני ושי רוצים לבוא לקראת המועדון. עדיין לא ישבנו ולא דיברנו עם השחקנים על זה, בטוח שיפנו אליהם. אנחנו נצטרך להביא שחקנים בקיץ, ישראלים וזרים, אבל עדיין לא ישבנו שחקן-שחקן ואיך אנחנו רואים את הקבוצה לעונה הבאה".

שחקני מכבי נתניה (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי נתניה (רדאד ג'בארה)

מה הגורם שהכריע באי ההעפלה לפלייאוף העליון: "הבחירות שעשינו. לא התחברנו מההתחלה. אמרתי את זה על השחקנים שהבאנו, לא בדקנו אותם בקטע של האופי. רצינו שאלמוג כהן יהיה הקפטן שלנו, אבל בסוף בא רומן גולובארט שהיה מאוד דומיננטי בחדר ההלבשה ויחמיר היקה היה מאוד דומיננטי בחדר ההלבשה, וזה לא הסתדר. ידענו אחרי מחנה האימונים שיש פה בעיה, אבל אחר כך לא יכולנו כבר להחליף, היינו צריכים להסתדר ולחכות לינואר. 

"היו תקופות טובות גם, היינו על הסוס והרגשנו שאנחנו יכולים לעשות את זה, אבל לא הצלחנו לשמור על היכולת הטובה. אחר כך הבאנו את זלאטן שחוביץ', לזאר צ'ירקוביץ' וחן עזרא ושיחקנו לא רע חוץ מהמשחק בקריית שמונה. התחלנו שוב להתאהב בקבוצה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. בסופו של דבר, המרחק בינינו לפלייאוף הוא גול פה ושם, אנחנו לא בפיגור של 10 נקודות. עוד שתי נקודות היינו במרוץ. לא פחדתי אף פעם להגיד שהקבוצה הזאת צריכה להיות בפלייאוף העליון. אף פעם לא הנמכנו ציפיות, אני לא אוהב לעשות את זה. אנחנו אוהבים תמיד לקחת סיכונים כמו אנשי מקצוע, אבל להגיד את האמת ולא לפחד לקחת את המועדון קדימה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */