יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:10

קטש: אבדיה יהיה כוכב NBA, דבר כזה לא היה פה

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן נבחרת ישראל והפועל ירושלים ששיבח את הכישרון: "הכול בא לו בקלות". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר על הדרבי הגדול של ת”א בו מכבי ת”א גברה 0:3 על הפועל ת”א, נשוחח גם על האירועים מסביב לדרבי. בנוסף נעסוק במסיבת העיתונאים של וילי רוטנשטיינר לקראת סקוטלנד ונדבר על כניסתו לכלא של קשר מ.ס אשדוד, יצחק אספה, שהורשע בגין הפקרה בתאונת פגע וברח. לקראת סיום נתכונן לצמד משחקי שמינית גמר ליגת האלופות הערב, שם ברצלונה תתארח אצל נאפולי וצ’לסי תארח את באיירן מינכן. 

עודד קטש: “אבדיה יהיה כוכב NBA והישראלי הגדול בכל הזמנים”

דיברנו עם מאמן נבחרת ישראל אחרי שני הניצחונות הרצופים במוקדמות היורובאסקט, ואי אפשר היה שלא להזכיר את הפורוורד הצעיר של מכבי ת”א שכיכב בניצחון על רומניה. 

אתם מדורגים עכשיו בראשות הבית נכון?
“כן, הניצחון בפולין היה מאוד משמעותי זה מקום שמאוד קשה לשחק בו. עצם העובדה שפולין ניצחו בספרד סיבך מאוד את הבית והפך את הניצחון על רומניה למאוד משמעותי. אין ספק שהגענו למשחק הזה פייבוריטים, אין להם מסורת גדולה של כדורסל, הם נבחרת מאוד צעירה די כמונו ואין לי ספק שהם עוד שנתיים-שלוש יהיה יותר טובים”. 

כששחקני מכבי ת”א משחקים אצלך בנבחרת ואתה מאמן הפועל ירושלים, זה עושה לך משהו בלב או שכולם שווים? איך עושים את הסוויץ’?
“קודם כל יש גם המון כבוד בין יריבים. אלה שחקנים שאני רואה, אנחנו לא משחקים נגד שחקנים ספציפיים גם בהפועל ירושלים. יש המון שחקנים בקבוצות אחרות שאני מאוד מכבד ומעריך וכשמשחקים כולם בנבחרת כולם רוצים את טובת הנבחרת”.

זה עובר בצורה חלקה בגלל האופי המדהים שלך ובגלל שהשם שלך הוא קונצנזוס בכודרסל בישראלי?
“אני חושב שאם יש לך אמת ואתה רוצה את טובת הנבחרת אתה צריך את השחקנים הכי טובים, אבל אני לא יכול לקחת על זה קרדיט כי אני חושב שכל מאמן נבחרת היה עושה את זה. בכל רוטציה כזו או אחרת תמיד יהיו כאלה שידברו, מבחינתי נבחרת ישראל זה קודש הקודשים של הכדורסל הישראלי. ההחלטות הן לגמרי מקצועיות”.

אתה רואה בנבחרת הזאת כישרונות מיוחדים?
“תראה משהו כמו דני אבדיה לא היה פה, אני חושב שהוא יהפוך לגדול שחקני ישראל בכל הזמנים”.

איך צומח דבר כזה, זה כישרון נטו?
“לא נראה לי שאפשר לעשות הרבה כאלה, זה גנטיקה, כישרון, קשה להסביר את זה. הדברים באים לו בקלות, גם פיזיולוגית וגם טכנית, יש בו קסם ואהבת המשחק”. 

יש מצב שזה המשחק האחרון שלו בנבחרת?
“השיטה של החלונות קצת משבשת את העניין, אני מניח שעוד נראה אותו בנבחרת ישראל בטורנירים גדולים. אם הוא יהיה כוכב ב-NBA? אני חושב שכן. תמיד צריך מזל ולהיות בריא, אבל השק כישורים שלו מאוד מתאים ל-NBA. הוא בין ה-2-3 שחקנים הכי טובים בעולם לגילו”.

בוא נדבר על הקבוצה שלך, מה יש בהפועל ירושלים בקסם הזה שהגביע נדבק?
“אני חושב שאפשר לדבר על הפועל ירושלים והנבחרת באותה נשימה. יש אווירה נהדרת, קבוצה מיוחדת וזה מתחיל באופי של השחקנים. אני חושב שהרווחנו שנשארו הרבה שחקנים שהם הבסיס משנה שעברה”.

מאז שאורי אלון עזב אתם רק נראים טוב יותר, איך אתה מסביר את זה?
“אני חושב שגם מה שקורה עכשיו זה הודות למה שאורי אלון עשה. אני חושב שהבסיס שנבנה שם היה מאוד מאוד חזק בגלל אלון. בסוף זה גם בסיס של אוהדים, האוהדים מאוד מיוחדים, מכל המינים ומכל הסוגים, הם מאוד מרגשים”.

כמכביסט לשעבר, איך אתה מתייחס לקריאות של אוהדי ירושלים נגד שמעון מזרחי ורגב פנאן?
“אני לא אוהב כל סוג של אלימות גם פיזית וגם מילולית”.

איך אתה מטפל בשחקנים מתוסכלים כשהם לא משחקים כמו ים הדר?
“קודם כל באמת ים הדר היה קצת מתוסכל עד רמה שרציתי לשתף אותו לקראת הסוף והוא לא רצה לעלות”.

זה דבר שמתקבל עליך?
“בגדול לא, זה דבר שלא ייעשה, אבל זה נסלח כשמדובר בשחקנים מאוד צעירים. חובתנו ללמד את השחקנים הצעירים את הדרך מהניסיון שלו. אני גם זוכר את עצמי בזימון הראשון שלי כשישראל אלימלך נפצע, עשיתי שלושה קונקשנים בשביל להגיע לאיזמיר בטורקיה ובסוף שיחקתי 40 שניות. אין לי אלא רק לספר לו את הסיפור הזה, הדרך לטפל בזה היא שונה בנבחרת מאשר בקבוצה, כי בנבחרת קשה יותר להעניש. אמרתי לשחקנים גם בסוף המשחק שאני לא יכול להתנהל כמו בקבוצה, מי שלא מסוגל להכיל את זה שזו הנבחרת וזה קודש הקודשים ולפעמים תשחק דקה ולפעמים לא יזמנו אותך – פשוט לא יכול להיות פה. אם ים ייקח את זה למקום נכון ולא למקום של עלבון יהיו לו עוד הרבה שנים טובות בנבחרת”.

מה יותר כיף, לאמן או לשחק?
”לשחק”.

אתה לא נהנה מהאימון?
“אני אוהב, אני רואה כל היום כדורסל. על פניו רגעי השמחה הם מאוד מאוד קצרים, אבל כשיש עשייה ומשהו שאתה אוהב ואתה קצת טוב בו אז יש סיפוק. זה לא תמיד צריך להעלות חיוך גדול, זה מה שנולדתי לעשות אבל הרבה יותר כיף להיות שחקן מאשר מאמן זה חד משמעי”.  

עודד קטש (שחר גרוס)עודד קטש (שחר גרוס)

שייע פייגנבוים: “אם קלינגר יוביל את הפועל לפלייאון העליון – הוא מאמן הסיבוב”

אחרי הדרבי הגדול של ת”א שהסתיים ב-3:0 צורם של הצהובים על האדומים, שוחחנו עם מלך השערים של הפועל ת”א בכל הזמנים, שייע פייגנבוים, שדיבר על מצב הקבוצה מראות עיניו וכמו כן גם עם אבי נמני, שלמרות הכול עדיין בטוח שהמאמן ומשה סיני עושים עבודה מצוינת.

שייע, הפערים בין מכבי להפועל ת”א כ”כ גדולים?
“תראי מכבי לא נתנה הצגה, זה לא היה משהו מיוחד ולמרות מה שאמרתי הפערים היו ענקיים. הפועל ת”א לא הגיעה לשער, השוער של מכבי לא נגע בכדור”. 

מה זה אומר על המצב של הפועל?
“יש עליות וירידות, הם עשו דברים יפים גם במשחק מול בית”ר. הם מתנדנדים לפלייאוף העליון ואני אומר שלפני הדרבי הם האמינו שהם מסוגלים להפתיע את מכבי ת”א או לעשות לפחות נקודה. גם ההרחקה נתנה בו ביטוי לפערים הגדולים בין שתי הקבוצות האלה. הבעיה הגדולה היא שאיך במשחק כזה הפועל ת”א לא מצליחה להגיע למצב בעיטה אחד”.

היית נותן לקלינר את תואר מאמן הסיבוב?
“אם הוא יהיה פלייאוף עליון אני חושב שכן. אני אמרתי שהוא עשה הצלחה גדולה, אבל אל תשכחו שאם הוא נשאר בחלק התחתון איזה קבוצות נמצאות שם, למרות הכול ההישג שלו מצוין”.

ערב טוב אבי נמני, מעניין אותי לדעת מה אתה חושב על המצב של הפועל ת”א?
“הפועל ת”א מתבססת על משחק הגנה ויציאה למתפרצות, לפעמים זה מצליח ובהרבה מאוד מקרים גם לא. אני חושב שלטווח הארוך הפועל תצטרך להסתמך על אוריינטציה התקפית ולא רק הגנתית”. 

אתה יודע מה הבעיה עם בוזגלו?
“בעיה בטוח יש, אבל אני בטוח לא יודע מה הבעיה. אני קודם מקווה שהפועל תהיה בפלייאוף העליון כי זה יהפוך את הפלייאוף למעניין. קלינגר לא יכול להישען על מגננה ויציאה למתפרצות”. 

זה לא הולך לו.
“נגד מכבי לא הלך לו אבל צריך לקחת בחשבון

שייע פייגנבוים (שחר גרוס)שייע פייגנבוים (שחר גרוס)

שקלינגר קיבל את מכבי במצב קשה והוא ומשה סיני עושים ביחד עבודה טובה. בסופו של דבר אם הם יעלו לפלייאוף העליון זו תהיה הצלחה לאור איך שהעונה הזאת התחילה. הפועל צריכה לשנות את פניה לקראת העונה הבאה בשביל שגם הקהל יבוא יותר ויעזור להם מבחינה כלכלית”. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */