יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:16
מוקדמות יורובאסקט 23-24
4152-1752סלובניה1
3149-1492פורטוגל2
3158-1512ישראל3
2166-1502אוקראינה4
לוח משחקים
  • סלובניה
  • 79 - 88
  • ישראל
  • אוקראינה
  • 79 - 77
  • פורטוגל

בפסגת הבית: ישראל הביסה 63:87 את רומניה

החבורה של קטש סיפקה משחק התקפי נהדר וניצלה את ההפסד של ספרד כדי לעלות למקום הראשון בבית 1 במוק' היורובאסקט. אבדיה (21) וכהן (17) הצטיינו

|
שחקני נבחרת ישראל חוגגים (שחר גרוס)
שחקני נבחרת ישראל חוגגים (שחר גרוס)

לנבחרת ישראל הייתה הזדמנות הערב (שני) לתפוס את ראשות בית 1 במוקדמות היורובאסקט, כשאירחה בהיכל קבוצת שלמה את רומניה, ועשתה זאת בענק כשהביסה 63:87 את הרומנים וניצלה את ההפסד של ספרד לפולין מוקדם יותר כדי לעלות למקום הראשון. דני אבדיה היה שוב השחקן הכי טוב של הנבחרת על הפרקט עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים. אחת מנקודות האור הבודדות של האורחת היה מירל דראגוסטה שקלע 11 משלו.

פתיחת המשחק הייתה נהדרת עבור ישראל. השחקנים בכחול-לבן שלטו יפה בקצב המשחק, עשו עצירות הגנתיות מעולות וקלעו 3 שלשות מתוך 4 סלי השדה הראשונים שלהם. כמו בכל המחצית הראשונה, המארחת עלתה ליתרון מבטיח והייתה קרובה אף לדו-ספרתי, אך איבדה ריכוז בהגנה פעם אחר פעם ואפשרה לרומנים לצלוף מנגד ולצמק את הפער, בעיקר בזכות עמנואל קייט שרשם מחצית נפלאה עם 8 נקודות ו-4 ריבאונדים. בצד הישראלי, ג’ייק כהן שלט בצבע והיה הבולט עם 11 נקודות במחצית.

גיא פניני וגל מקל חוגגים (שחר גרוס)גיא פניני וגל מקל חוגגים (שחר גרוס)
דני אבדיה וטי ג'יין קליין חוגגים (שחר גרוס)דני אבדיה וטי ג'יין קליין חוגגים (שחר גרוס)

ברבע השלישי סטטוס הקוו במשחק נשמר. כהן המשיך לשמור על יציבות בצבע, אך איש הרבע היה ללא ספק דני אבדיה שהעלה את מאזנו ל-14 נקודות בזכות יכולת נהדרת מהשלוש. גם מקל בלט בזכות יכולת ניהול המשחק. ב-10 הדקות האחרון קיבלנו חגיגה ישראלית על הפרקט. הרומנים איבדו ריכוז ונעצרו פעם אחר פעם, ומנגד החבורה של קטש להטה על המגרש, לא הפסיקה לצלוף ולחדור והעלתה את ההפרש עד לכדי 23 נקודות בסיום המשחק.

קלעו לנבחרת ישראל: דני אבדיה 21 נקודות ו-8 ריבאונדים, ג’ייק כהן 17 נקודות, גל מקל 11 נקודות, רפי מנקו וטי ג’יי קליין 9 נקודות כ”א, עידן זלמנסון 7 נקודות, גיא פניני 6 נקודות, איתי שגב 5 נקודות ונמרוד לוי 2 נקודות.

קלעו לנבחרת רומניה: מירל דראגוסטה 11 נקודות, עמנואל קייט 10 נקודות, גיורדן ווטסון 9 נקודות, ג’וליין אורבינו ומיחאי מצ’יוצ’ה 6 נקודות כ”א, טודור ג’ורג’י ולוקאס טוהאטן 5 נקודות כ”א, אלכס אולה 4 נקודות, ראדו וירנה 3 נקודות, בוגדן פופה ובוגדן טיבירנה 2 נודות כ”א.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים (שחר גרוס)שחקני נבחרת ישראל חוגגים (שחר גרוס)
עודד קטש (שחר גרוס)עודד קטש (שחר גרוס)
נשיא פיב"א, האמאן ניאנג (שחר גרוס)נשיא פיב"א, האמאן ניאנג (שחר גרוס)
אוהדי נבחרת ישראל (שחר גרוס)אוהדי נבחרת ישראל (שחר גרוס)

רבע ראשון: 12:16 לישראל

חמישיית נבחרת ישראל: גל מקל, תמיר בלאט, רפי מנקו, ג’ייק כהן ואיתי שגב.

חמישיית נבחרת רומניה: עמנואל קייט, דראגוס דיקולסקו, בוגדן פופה, ראדו וירנה וגיורדן ווטסון.

לעיני 3,211 וצופים וביניהם נשיא פיב”א, המאן ניאנג, שהגיע לישראל לביקור מיוחד וגם הגיע לצפות במשחק המסקרן, שגב ממשיך בכושר הנהדר בתקופה האחרונה עם סל ועבירה שהיוו את הספתח לנבחרת, קייט הגיב בלייאפ מתוך הצבע. מנקו צלף שלשה ראשונה במשחק, כהן הצטרף אליו עם צליפה נוספת ממרחק שקבעה 2:9 נהדר בפתיחה.

אבדיה שעלה מהספסל קלע שלשה נוספת, ווטסון וקייט הגיבו עם 4 נקודות רצופות. מיחאי מצ’יוצ’ה שעלה מהספסל תפר שלשה ראשונה לרומנים, אך כהן הגיב בסל מהצבע והעלה את ההפרש ל-5 נקודות. מירל דרגוסטה קלע לייאפ נוסף לאורחת, אך הטבעה נהדרת של זלמנסון חתמה את תוצאת הרבע הראשון, 12:16 לכחולים-לבנים.

עמנואל קייט מול תמיר בלאט (שחר גרוס)עמנואל קייט מול תמיר בלאט (שחר גרוס)
איתי שגב זורק (שחר גרוס)איתי שגב זורק (שחר גרוס)

רבע שני: 38:43 לישראל

מקל פתח את הרבע השני עם הנקודות הראשונות שלו במשחק, אך לוקאס טוהטן הגיב עם שלשה משלו. גיא פניני עלה על הפרקט וענה עם שלשה נפלאה מהפינה, והוסיף אסיסט מבריק לטי ג’יי קליין שסיים עם סל ועבירה וקבע 15:24. טודור ג’ורג’י תפר שלשה נאה, וקייט הוסיף 4 רצופות משלו והקטין את הפער ל-2 נקודות. זלמנסון לא נתן לרומנים לאזן עם דאנק ענק במתפרצת, ג’וליין אורבנו שוב צימק את ההפרש עם שלשה גדולה. קליין דייק פעמיים מהקו וכהן הוסיף עוד סל נהדר מהצבע.

אבדיה חפר יפה בצבע ורשם “אנד וואן” אדיר, ג’ייק כהן וטודור ג’ורג’י סיפקו קרב סלים ענק. מצד אחד הישראלי עם שלושה סלים מתוך הצבע, הרומני תפר שתי שלשות גדולות נוספות מנגד. אבדיה תפר שלשה גדולה שקבעה 30:39 לישראלים, בוגדן טיבירנה ענה עם סל קליל מהצבע ו-וירנה צלף ממרחק. כהן דייק פעמיים מהקו, ובהתקפה לאחר מכן שגב הטביע נהדר לאחר שקטף ריבאונד, אך ווטסון הרס את השמחה עם שלשה גדולה על הבאזר שקבעה 38:45 לישראל בירידה להפסקה.

איתי שגב חוגג עם טי ג'יי קליין (שחר גרוס)איתי שגב חוגג עם טי ג'יי קליין (שחר גרוס)
תמיר בלאט עם הכדור (שחר גרוס)תמיר בלאט עם הכדור (שחר גרוס)

רבע שלישי: 56:65 לישראל

מקל פתח את המחצית השנייה עם שתי נקודות מהעונשין, ולאחר מכן הוביל מתפרצת קטלנית שהסתיימה בסל נוסף של כהן הלוהט. דרגוסטה ענה עם 6 נקודות רצופות וצימק את ההפרש ל-3, אך אבדיה העלה את ההפרש בחזרה ל-7 עם 4 נקודות אישיות. ווטסון חדר בצורה מרהיבה וקלע לייאפ גדול, אך אבדיה הוסיף עוד 2 ורפי מנקו ששב מנוחה ארוכה תפר עוד שלשה נהדרת שקבעה 46:56 בירידה לפסק הזמן.

דרגוסטה הלוהט קלע עוד שלשה ואלכס אולה הוסיף נקודה מקו העונשין. זלמנסון ענה גם בנקודה מהקו, אך מצ’יוצ’ה קלע חצי מרחק יפה וצמצם ל-5 נקודות את ההפרש. קליין תרם לייאפ לזכות קטש וישראל, קייט ענה עם שתיים מהעונשין. מקל וכהן קלעו 6 רצופות לנבחרת והעלו את הפער לדו ספרתי לראשונה במשחק, אך טוהטן צמצם מהקו ל-9 בסיום 30 הדקות הראשונות.

איתי שגב חוגג עם ג'ייק כהן וגל מקל (שחר גרוס)איתי שגב חוגג עם ג'ייק כהן וגל מקל (שחר גרוס)
גל מקל מול ראדו וירנה (שחר גרוס)גל מקל מול ראדו וירנה (שחר גרוס)

רבע רביעי: 63:87 לישראל

פופה פתח את 10 הדקות האחרונות עם סל רומני, כהן המשיך להיות הקלעי הטוב במגרש עם לייאפ נהדר משלו. ווטסון הוסיף סל נוסף משלו, אך אבדיה ענה במהירות עם לייאפ ומקל הוסיף נקודה מהקו שקבעה יתרון שיא של 12 נקודות. רפי מנקו עם עוד שלשה גדולה מהפינה קבעה 60:75 מבטיח. אלכס אולה ניסה לתת תקווה עם חצי מרחק יפה, אך פניני קבר שלשה אדירה מהפינה. נמרוד לוי קלע נקודות ראשונות והעמיד את ההפרש על 18 נקודות. זלמנסון חדר בצורה גדולה בצבע ואבדיה הצטרף לחגיגה ברבע האחרון וקבע 62:84 שתי דקות לסיום, שהתנהלו על מי מנוחות עד לשריקה האחרונה. ניצחון ענק לישראל.

גיא פניני זורק (שחר גרוס)גיא פניני זורק (שחר גרוס)
גיורדן ווטסון שומר על דני אבדיה (שחר גרוס)גיורדן ווטסון שומר על דני אבדיה (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */