יום חמישי, 18.04.2024 שעה 06:57

שמאילוב: שמח שהשגתי קריטריון, היה קשה

הג’ודאי יתחרה בטוקיו. פליקר לא, אך הוא ימשיך להתאמן וישמש כגיבוי. השניים התחבקו ודמעו מאחורי הקלעים בדיסלדורף. סמדג’ה: “טל ספורטאי עצום"

|
ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)
ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)

זה עדיין לא סגור סופית, אבל נדמה כי המאבק על הכרטיס הבודד בקטגוריית המשקל של עד 66 ק”ג הסתיים. כך על פי שיטת ההכרעה שקבע איגוד הג’ודו, למקרה שישנם שני ג’ודאים מאותה קטגוריה שרודפים אחרי הכרטיס היחיד שניתן לכל מדינה לטובת הייצוג במשחקים האולימפיים. אתמול (שישי) בגראנד סלאם דיסלדורף הוכרע כי ברוך שמאילוב יהיה זה שייסע ליפן בקיץ, בעוד שטל פליקר לא יתחרה באולימפיאדת טוקיו 2020.

במשך ארבע שנים השניים רדפו אחרי המטרה הזו, ולא הורידו את הרגל מהגז. אמש, ביום הקרבות המכריע שלהם, שניהם התפרקו. פליקר היה צריך לזכות במדליה בשביל להשאיר לעצמו סיכוי לסגור את הפער, ברוך היה צריך להגיע כמה שיותר רחוק כדי לברוח - ובסוף שניהם קרסו כבר בקרבות הראשונים והפסידו. העומס והמתח ככל הנראה השפיעו.

השופט שמר על הראש של ניימאר בזמן הנפילה

בסיום יום התחרויות בגרמניה פליקר ושמאילוב התחבקו מאחורי הקלעים. מאמן הנבחרת אורן סמדג’ה התקשר אליהם, שוחח איתם והדמעות זלגו. פליקר ביקש לעלות על טיסה חזרה לארץ ובאיגוד סידרו לו מיידית כרטיס טיסה להיום (שבת). אך יחד עם זאת, הוא עדיין לא סיים את הקמפיין באופן רשמי בשל העובדה שיצטרך להמשיך להתאמן ולהתחרות מידי פעם כדי לשמש כגיבוי לשמאילוב, למקרה שזה ייפצע חלילה או לא יוכל להתחרות ברגע האחרון. כמו כן, לא מן הנמנע שפליקר יטוס לטוקיו כאחד מעוזריו של המאמן אורן סמדג’ה שרוצה אותו קרוב אליו גם ברגעים הללו. “יש לו הרבה ניסיון והוא יוכל לעזור”, אמר גורם באיגוד והוסיף: “זה נתון לבחירתו אבל נשמח אם יצטרף לנסיעה”.

שמאילוב אמר אחרי התחרות המכרעת: “אני וטל קיבלנו את כל ההזדמנויות להוכיח את עצמנו בדרך לקריטריון הזה, שנעשה בצורה מקצועית מאוד. טל פליקר הוא אחד הספורטאים המוערכים בעולם, עם הישגים מאליפויות עולם ואירופה, מקום ששמור רק לספורטאים בטופ העולמי. המאבק על הכרטיס היה קשה מאוד מבחינה פיזית ובעיקר מנטלית. אני שמח שהעבודה הקשה והמחויבות שלי הביאה אותי להשגת הקריטריון ולהשתתפות במשחקים האולימפיים. זו הייתה סיטואציה מאוד מורכבת וכל הצוות היה הכי מקצועי לאורך כל הדרך, אעשה הכל בכדי שהדרך הקשה שעברנו תהיה שווה את זה. אני וטל התחבקנו בסיום התחרות וקיבלתי את ברכת הדרך ממנו”.

ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)

“המאבק ביניהם הוכרע על פי שיטה שנקבעה מראש. הייתה לי זכות לעבוד עם שניהם, מדובר בשני ספורטאים מהטופ העולמי”, סיפר המאמן של השניים בנבחרת הגברים של ישראל, אורן סמדג’ה והוסיף: “שוחחתי עם טל ועם ברוך, השיחה עם טל הייתה מאוד מקצועית ועניינית. זה לא היה משהו קל ואני מודה, גם אני הזלתי דמעה בשיחה בנינו. מדובר בספורטאי שפתח את המרוץ כמדליסט באליפויות עולם ואירופה, זה שדורג ראשון בדירוג העולמי והיה במקום ששמור לטובים ביותר. ברוך ידע שזו משימה לא קלה להיאבק על הכרטיס הזה, אבל הוא צמצם פערים, עבד קשה, נצמד אליו ועבר אותו. היו לנו הרבה הצלחות עם טל, לצד רגעים מתסכלים לפעמים, וגם זה חלק מהעניין. ברמה האישית מאוד אהבתי את הדרך שטל עשה ואת הגישה שלו. טל בנאדם מדהים, הלוואי והיו לי עוד כמוהו בנבחרת. זה תמיד כואב לדעת שיש לך ספורטאי כזה שנשאר בחוץ”.

המאמן התייחס גם לשיטת ההכרעה שנקבעה: “לטעמי הבחירה איך יתנהל הקריטריון הייתה הרבה יותר טובה. הקריטריון היה מאוד מכוון ומאוד נכון, נתן לכולם להביע את עצמם ופתח להם הזדמנויות. הם מבינים את זה. היה חיבוק מאוד חם בין ברוך וטל. זה קשה להם וגם לנו”.

אורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)אורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)

המשך העבודה עם פליקר: “טל לא פורש. האופציות שיש לו הן להישאר במערכת ולהמשיך לעבוד כדי לשמור על עצמו בתמונת הקריטריון האולימפי, למקרה שברוך לא יוכל להתחרות חלילה והוא יצטרך לשמש כגיבוי. ובכל אופן, טל יוכל לנסוע איתנו ליפן, לעזור לנו בדרכו שלו ולהיות חלק מהמשלחת, וזה נתון לבחירתו. אני חושב שיש לטל עוד הרבה מה לתת, מדובר בספורטאי עצום. אני מצדיע לו”.

בתוך כך, חברת א.ל אלקטרוניקה הודיעה על כך שהאריכה לפליקר את התמיכה הכלכלית מעבר להסכם המקורי, כך הוא יימשך לפחות עד לחודש נובמבר ולא יסתיים באוגוסט - על אף שפליקר כאמור לא העפיל למשחקים האולימפיים. החברה עשתה זאת כאקט של כבוד להשקעה מצידו של הג’ודאי במהלך הקמפיין האולימפי.

טל פליקר (חגי מיכאלי)טל פליקר (חגי מיכאלי)

פליקר כאמור שב הביתה למנוחה, אך יתר הנבחרת צפויה להתכנס ביום שלישי ולטוס למחנה האימונים ביפן שנקבע מראש. גם בשלב זה היציאה אליו עדיין מוטלת בספק בגלל התפשטות נגיף הקורונה ובאיגוד הג’ודו ממתינים להנחיות משרד הבריאות כיצד לפעול. הטיסה שלהם אמורה להיות ביום שלישי, ללא עצירות ביניים פרט לאחת באירופה.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */