יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:12

עונשים קשים לשחקני מכבי אשדוד על פגיעה בשופט

גל אנגלשטיין הורחק ל-12 משחקים לצד הרחקה לצמיתות ע"ת, תומר בן חיים הושעה עד ה-1.10, הקבוצה ספגה קנס. הדיין: "כתב אישום חריג, אירועים חמורים"

|
גל אנגלשטיין (משה חרמון)
גל אנגלשטיין (משה חרמון)

עונשים קשים במיוחד הושתו אמש (חמישי) על שוער וקשר מכבי אשדוד מליגה א’ דרום בשל ניסיון לפגיעה בשופט במהלך משחק מול ירמיהו חולון, שהובילו לכך שסיימו את העונה ולא יחזרו לשחק עד עונת 2020/21. שחקן נוסף של הקבוצה ספג הרחקה לצד עוד פעיל בקבוצה והמועדון נקנס גם כן.

הדיין ישראל שמעוני הרחיק את שוער הצהובים גל אנגלשטיין ל-12 משחקים בגין הפרת סדר (התפרצותו שהובילה להרחקתו, התנהלותו לאחר ההרחקה עד לניסיון הפגיעה בשופט) ובניסיון פגיעה בשופט. השוער זוכה מסעיף העלבת השופט, אבל לצד ההרחקה שלמעשה סיימה לו את העונה, יעמוד נגדו על תנאי למשך שנה עונש הרחקה לצמיתות על עבירה דומה.

צפו: עימות בליגה א׳ מדרדר למכות

חברו לקבוצה, תומר בן חיים ספג הרחקה קשה ביותר עד ל-1 באוקטובר 2020 בשל פגיעה גופנית בשופט. שחקן נוסף של הקבוצה נזאר אבו קטיפאן, הורחק משני משחקים בפועל ושניים על תנאי למשך שנה בשל התנהגות בלתי הולמת. בעל התפקיד במועדון יוסי שובל נקנס ב-1,000 ש”ח והורחק מתפקידיו במועדון לשבועיים. הקבוצה נקנסה בגין התפרעות אוהדיה בסכום של 3,000 ש”ח.

הדיון עצמו היה מרתק במיוחד. בעלי קבוצת חולון ליאור שלומן סיפר: “דקה אחרי שריקת הסיום היינו עסוקים בתהלוכת ניצחון על כר הדשא. הסתכלתי לכיוון היציע של אשדוד וראיתי שישנה תכונה של מהומה. בלי הרבה מחשבה, רצתי לכיוון השופט ובחיבוק דב לקחתי אותו למדרגות והורדתי אותו עד לחדר השופטים. לא ראיתי שמישהו מגיע לכיוון השופטים, סיכוי גבוה שאם מישהו היה נוגע בו, הייתי רואה את זה או שהשופט היה אומר לי. לא ראיתי שהשופט אוחז בראשו והוא לא החליף איתי מילה, הגענו לחדר הוא אמר תודה ונכנס”.

תומר בן חיים בועט (משה חרמון)תומר בן חיים בועט (משה חרמון)

עוד הוסיף שלומן: “כשליוויתי את השופט לא הרגשתי וראיתי יריקות, שמעתי רק קללות. לא ראיתי השלכת חפצים, לא ראיתי את שני השופטים האחרים. אם מישהו היה מגיח מהצד ונוגע בשופט, הסיכוי שהיה נוגע בי הוא כמעט 100% ולא הרגשתי משהו כזה”.

שלומי ארזי, חבר בהנהלת חולון מסר גם כן את עדותו והסביר: “אני מזהה את עצמי בסרטון 1 (בו נראתה התקרית והוגשה כראיה), בסרטון 2 רואים אותי מרחיק את השוער גל. בסרטון ה-3 אני נצפה אוחז בגל, הוא הגיע לשופט ואמר ‘הרסת לנו את הבריאות, פגעת לנו בבריאות’, הוא אמר את זה אולי פעמיים שלוש. הוא שלף לו אדום, גל הלך מסביב חזר לכיוון המדרגות, אז הוא שלח עוד כמה משפטים. נכנסתי לחדר השופטים, השופט ביקש שאיש לא ייכנס לחדר, שאלתי אותו אם הוא צריך משהו והכל בסדר, הוא אמר שהכל בסדר והוא מבקש איש אבטחה. לא ראיתי שום מגע של גל עם השופט”.

עוד הסביר בנוגע לשבירת חלונו האחורי ברכבו של עוזר השופט: “יצאתי כעבור 2 דקות, אמרו לי שיש בעיה בחנייה, פגעו ברכב השופט, רצתי לשם. הגיעו שוטרים, הלכתי לראות את האוטו של השופט וכשחזרתי שאלי את הקוון והוא אישר שזה רכבו ואז השוטר אמר ‘מכאן אני מטפל באירוע’. ראיתי ששברו לקוון את הזכוכית מאחור”.

מאמן אשדוד, יגאל זריהן (עמית מצפה)מאמן אשדוד, יגאל זריהן (עמית מצפה)

מאמן אשדוד יגאל זריהן העיד: “בסרטו 4 אפשר לראות שאני מרחיק את השחקנים מהשופטים, רואים אותי מלווה את השופט לרכבו לאחר תשאול ע”י השוטר. אחרי שהשופטים ירדו לחדר ההלבשה, הגעתי כדי לשוחח איתם. דלתם הייתה נעולה, נקשתי וביקשתי לשוחח עם השופט והוא הסכים להכניס אותי. שאלתי בנוגע להחלטות שלו והוא ענה בתקיפות ובאי מענה מספק, לכל דבר הוא אמר שאלה החלטות מקצועיות. נפתחה הדלת על מנת שאצא ומעבר למאבטחים עמד יוסי (שובל, שגם עמד לדין) ושאל שאלות שגם אני שאלתי ואז השופט איבד את זה. התחיל לצרוח באיבוד עשתונות ובתגובה יוסי צעק עליו חזרה. השופט היה הראשון שהרים את קולו. שום דבר שקרה לאחר המשחק מצדיק איום כלשהו כלפי צוות השופטים, מאז האירוע גל ותומר אינם מתאמנים במסגרת הקבוצה”.

בן חיים העיד לפני שנגזר עונשו: “מעולם לא קיבלתי התראות או הרחקות על דיבורים עם שופטים, פעם ראשונה שאני פה. בסיום המשחק הייתה התקהלות בעקבות החלטתו של השופט כתוצאה ממנה הפסדנו את המשחק, עשיתי טעות שהצטרפתי להתקהלות, לא הייתי צריך לגשת לשם. תוך כדי ההתקהלות, מאור זהר ניסה להדוף אותי אחורה ומהדחיפה שלו הרגל שלי עלתה למעלה, אבל בטח שלא במטרה לפגוע באיש ולא רציתי ולא התכוונתי לפגוע באיש, ודאי לא בשופט. נחקרתי בעקבות האירוע במשטרה, מעולם לא נחקרתי קודם לכן”. לאחר מכן פנה לתובע עו”ד רשף ואמר לו: “אם אתה אומר שאתה לא רואה שהאופן בו מאור הניח ידו עליי גורם להזזתי אני חוזר ואומר כי חד משמעית לא ניסיתי לפגוע בקוון”.

השוער אנגלשטיין ניסה להבהיר: “אני מגיל 5 סובל מסכרת נעורים ואני מתמודד עם המחלה יום יום. בדקה ה-95 עליתי לכדור גובה, נעברה עליי עבירה ע”י שחקן יריב, הוטחתי לדשא והרגשתי סחרור קל. הגיעה מעסת הקבוצה לאושש אותי ובסיום הטיפול שופט המשחק מגיע אליי בריצה לפני שריקת הסיום ובזלזול ולעג אמר ‘מה עוד פעם נפל לך הסוכר?’. הייתי עדיין בטיפול ולא הגבתי’. היא ממשיכה לטפל בי והוא אמר ‘קום, קום לא קרה לך כלום, אני רוצה לחדש את המשחק’, אמרתי לו ‘התפקיד שלך לשמור על הבריאות שלנו’, זה היה כל השיח. מסתיים המשחק, המשפט עדיין מחלחל בי, הלכתי לכיוונו וזו הייתה הטעות שלי, אמרתי ‘תשמור על הבריאות שלנו, תתבייש לך’ רואים בסרטון 3 שאני אומר לו כאשר הוא מניף לי כרטיס אדום. היה חשוב לי להביע את המחאה שלי, התקרבתי אליו ואמרתי לו תתבייש לך ולא נגחתי בו. לא קיללתי ולא איימתי עליו, הייתי בסערת רגשות”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */