יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:50
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הפועל לא מתנצלת: עם מחמאות לא יהיה פלייאוף

האדומים מחכים לדרבי אחרי ה-0:1 על בית"ר: "השתחרר לחץ ונכנס אחר". מחמאות לקלינגר, ביקורת על אולהה. אבו עביד: "מוכן למכה בפנים כל פעם ושננצח"

|
אוראל דגני, איאד אבו עביד, מוטי ברשצקי ועומרי אלטמן חוגגים (רדאד ג'בארה)
אוראל דגני, איאד אבו עביד, מוטי ברשצקי ועומרי אלטמן חוגגים (רדאד ג'בארה)

הפועל תל אביב השיגה אמש (שני) ניצחון 0:1 קטן-גדול ומשמעותי על בית"ר ירושלים במסגרת המאבק שלה על מקום בפלייאוף העליון, והיא לא מתנצלת על סגנון המשחק שלה באצטדיון טדי, כך חזר והדגיש שוב ושוב ניר קלינגר, שאחרי התבוסה למכבי חיפה למד את הלקח והגיע לבירה כדי לחזור ממנה עם שלוש הנקודות, ולא עם המחמאות.

בניגוד לאותו משחק בסמי עופר, ולקרב מול בית"ר בסיבוב הקודם, הפועל ת"א הגיעה לירושלים והתייצבה בטדי, לא לפני שאנשי המועדון והצוות המקצועי ביקרו בכותל והתפללו, במטרה לשחק על תוצאה, אותה הם גם השיגו. הגנה בלתי מתפשרת, לחימה והקרבה בלי סוף, משחק טקטי לחלוטין וגם בזבוזי זמן, כל מה שקבוצה פחות מבריקה מיריבתה צריכה לעשות כדי לנצח, היה שם.

קלינגר: לא צריכים להתנצל בפני אף אחד

כעת, האדומים במקום החמישי עם 35 נקודות וכשנותרו להם הדרבי מול מכבי ת"א והקרב הישיר מול הפועל חדרה, המאמן, שהדגיש "אני עדיין לא יוצא במחולות", לפחות הסכים לדבר בפירוש על כמות הנקודות שתספיק כדי להתברג בין שש הראשונות וציין כי "37 נקודות יספיקו לפלייאוף העליון, או 38", או במילים אחרות: לפחות תיקו בדרבי או ניצחון על במשחק ההכרעה במחזור הסיום של העונה הסדירה.

בעוד קלינגר שלח את המבקרים והמצקצקים לשחות בכנרת שעולה על גדותיה, השחקנים שלו חגגו בטירוף עם 2,500 האוהדים האדומים שעשו את הדרך לטדי כדי לדחוף את הקבוצה. החגיגה הגדולה שלהם נמשכה בחדר ההלבשה, כששמחה כזאת לא נראתה העונה. חיבוקים ונשיקות, שירים וריקודים, ומקלחות של מים ומשקאות איזוטוניים (בעיקר אדומים וקצת כחולים) אחד לשני.

אוראל דגני ושחקני הפועל תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)אוראל דגני ושחקני הפועל תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)

מי שניסה לעבור בתוך כל הבלגן הזה היה משה סיני, שנכנס לחדר ההלבשה ועבר שחקן שחקו והודה לו, כמו גם המאמן כמובן. סיני בירך את השחקנים, כשמחוץ לחדר ההלבשה פרגנו להם גם הבעלים שרון ואיציק ניסנוב, בעוד זאב גרינברג עזב בסיום המשחק ובועז תושב חגג עם האוהדים ביציע כהרגלו.

"ניצחנו בדם, יזע דמעות ובשיניים כי ידענו שחייבים לחזור עם הנקודות, כי עם מחמאות לא נעלה לפלייאוף העליון", אמרו אנשי הפועל ת"א השמחים אחרי המשחק. "כמה הניצחון הזה חשוב, עכשיו עוד אי אפשר לתאר וכולם מקווים שיהיה מה להסביר עוד שבועיים. בינתיים אנחנו יודעים שיש לנו חבורה של גברים שאולי לא עשו משחק כדורגל גדול אבל ניצחו בגדול עם הרבה לב ומלחמה, אנחנו גאים בהם".

בקבוצה הוסיפו: "היה עלינו הרבה לחץ שהשתחרר עכשיו. אנחנו מותשים ולא סתם, כולם התפרצו משמחה בגלל הלחץ הזה. אבל עם כל הכיף והשמחה, הראש כבר בדרבי כי אם לא ניתן מעצמנו שם אז כל זה לא שווה כלום. אולי השתחרר לחץ אחד ועכשיו יש לחץ חדש". לקראת המשחק מול היריבה העירונית ביום שני הבא בבלומפילד, שיהיה משחק חוץ, ההכנות יחלו מחר, בעוד היום השחקנים זכו ליום חופשי.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם עומרי אלטמן (אורן בן חקון)שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם עומרי אלטמן (אורן בן חקון)

בהפועל ת"א החמיאו לרוב שחקני ההרכב, ובעיקר לאוראל דגני, על משחק ההגנה המשובח וכן לרז שלמה ולאיאד אבו עביד, שהדפו פעם אחר פעם את הכדורים המסוכנים של שחקני בית"ר. מי שעוד קיבלו מחמאות היו כובש שער הניצחון עומרי אלטמן שהמשיך בכושר האדיר שלו עם מעורבות ב-9 מתוך 10 השערים האחרונים של הפועל (5 שערים ו-4 בישולים), שי אייזן, מוטי ברשצקי וכמובן עומר דמארי, שחזר בגדול לעניינים. אחרי תקופה לא פשוטה מבחינתו, כששיחק פחות מ-500 דקות עד המשחק בטדי, וכבש שער אחד, לא תמיד היה בסגל של קלינגר וקיבל לראשונה בתקופתו את חולצת ההרכב הראשון – הוא הציג משחק טוב מאוד במסגרת המגבלות הטקטיות, עבד קשה והיה מסוכן.

מעבר לניצחון עצמו ולהפקת הלקחים בתקופה האחרונה, המאמן קיבל מחמאות בעצמו משאר אנשי המועדון והבוסים שלו, כשבנוסף צוין הנושא של דמארי, איתו הוא המתין והמתין עד לרגע הנכון אחרי שציפה לקבל ממנו הרבה יותר באימונים, ולאחרונה הוא גם מקבל. "כשעומר מתאמן טוב ומראה באימונים שהוא טוב – המקום שלו בהרכב", חרץ קלינגר. "אם עשה שינוי? כן, מסתבר שכן. הוא היה מצוין, הוסיף איכות, הוסיף ניסיון. תענוג".

ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)

 והמשחק הטוב של דמארי, רק הדגיש את ההיפך המוחלט מבחינת מייקל אולהה. בתוך כל השמחה הגדולה של האדומים, הייתה גם ביקורת על החלוץ הניגרי, שמעבר לתקופת ההתאקלמות הארוכה והקושי להשתלב תוך כדי העונה, ואחרי פגרה לא אופטימלית מבחינתו, הפועל ת"א לא מרוצה ממנו בלשון המעטה. "חצי שנה חיכינו לשחקן שלא מועיל בשום דבר כרגע. צחקו כשהשוו אותו לדמבה קמארה, אבל בינתיים הוא לא פחות גרוע. אם לא יותר", אמרו בהפועל.

מעבר לכך, בהפועל ציינו לטובה גם את השקט המערכתי, כולל כמובן את נציג הבעלים סיני, ובפרט בגזרת מאור בוזגלו. הקשר, שלא מקבל יותר מדי קרדיט, שיחק שלוש דקות מול עירוני קריית שמונה ואתמול בכלל לא שותף, ועדיין השקט נשמר. וזה לא מובן מאליו במונחי בוזגלו, כשבעבר תקופות כאלו היו רועשות הרבה יותר בכל התחנות שבהן עבר.

מאור בוזגלו (אורן בן חקון)מאור בוזגלו (אורן בן חקון)

"אני לא יודע מה היה בעבר, אני יכול לדבר על המשחק הזה ספציפית – התכוננו מצוין למשחק הזה, ראינו הרבה וידאו, כל שחקן ידע מה הוא צריך לעשות בכל סיטואציה ואני שמח שיישמנו את מה שנדרש מאתנו וניצחנו את המשחק", אמר אבו עביד בסיום המשחק. "עוד לא השגנו שום דבר, ככה שאנחנו לא יכולים להיות שאננים. כל משחק הוא סופר-קשה יותר מהקודם. יש לנו דרבי עכשיו ונתכונן אליו כראוי".

לקראת הדרבי: "הניצחון מרגיע אותנו? בשום פנים ואופן לא. זה לא נותן לנו שום דבר. הסגנון? אנחנו עוד לא יודעים, רק סיימנו את המשחק הזה, רוצים לשמוח ויש לנו עוד שבוע ארוך עד הדרבי".

המאבק על הפלייאוף העליון: "מהניסיון שלי בכדורגל ובליגה הזאת, אין דבר כזה מגיע. צריך לקחת. אנחנו באמת עובדים על זה, אנחנו פה כדי לעבוד בשביל שנהיה בפלייאוף העליון".

איאד אבו עביד מאושר (רדאד ג'בארה)איאד אבו עביד מאושר (רדאד ג'בארה)

האם אמר תודה לדיוגו ורדסקה על הפנדל: "אני לא יודע אם אני צריך להגיד תודה. אין לי בעיה כל פעם שיקרה לי משהו בפנים בשביל שננצח". כזכור, אבו עביד נחבש בראשו גם ב-0:1 על סקציה נס ציונה ואף כבש את שער הניצחון באותו משחק. את המשחק אתמול הוא התחיל בפגיעה בראשו, במהלך שהוביל לפנדל אותו תרגם אלטמן לשער הניצחון והמשיך לערב נהדר מבחינתו באגף הימני.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */