יום ראשון, 02.06.2024 שעה 13:14

"התחילה תקופה חדשה עם אבוקסיס, שרק יצליח"

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם אסי רחמים, מנכ"ל הפועל ב"ש: "אלונה תשאף לסחוב את הקבוצה לפסגות". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית, המשודרת מרדיו דרום, נדבר עם מנכ”ל הפועל באר שבע, אסי רחמים, ונתכונן למפגש בין בית”ר ירושלים למכבי חיפה בטדי. כמו כן, נשוחח עם הסוכן רונן קצב על ערן זהבי ודיא סבע שמתאמנים עם מכבי תל אביב ומכבי נתניה על מנת לשמור על כושר לקראת משחק הנבחרת בחודש הבא, זאת בעקבות נגיף הקורונה בסין.

רחמים: “יכול להיות שאלונה תחזור לפוליטיקה”

שוחחנו עם אסי רחמים, מנכ”ל הפועל באר שבע, על חילופי המאמנים והתקופה החדשה במועדון, הציפיות מיוסי אבוקסיס ועתידה של אלונה ברקת.

תספר לנו על הדוברת של הפועל ב”ש, שירן אבוחצירה.
”שירן כבר תקופה ארוכה במועדון, היא עבדה תחת גיל לבנוני ואז תפסה את מקומו. היא למדה בשנים האחרונות את רזי המקצוע והיא עושה את העבודה מצוין, היא נכנסה לנעליים גדולות”.

יוסי אבוקסיס השתלב כבר בקבוצה?
”הוא מרגיש בבית. יש לו כאן תמיכה מלאה מהקהל, הקהל אוהב אותו. גם ממה שראינו אתמול וגם במשחקים מאז שהוא הגיע אי אפשר לקרוא לזה כדורגל הגנתי. לכל מאמן יש פילוסופיה משלו וגם סגל השחקנים השתנה בשבועות האחרונים. הוא יקרא את הסגל הקיים ויעשה את המיטב להביא תוצאות”.

מה דעתך על עזיבתו של ברק בכר?
“זה לא קל. ברק עשה פה תקופה מדהימה עם הישגים מרשימים וכולנו כאן בעיר, במועדון, והקהל מעריכים את הדברים שברק עשה פה. התחילה תקופה חדשה תחת יוסי אבוקסיס ואני מקווה שהוא יצליח”.

ברק בכר פוטר או התפטר?
”אמרנו את זה בהודעה הרשמית, ברק ניגש אלינו ואמר שהוא מחליט לסיים את עבודתו כי הוא מרגיש שהוא לא יכול יותר להפיק את מה שעשה בשנים האחרונות תחת שרביטו. כרגע הוא מקבל שכר מלא, המועדון היה הוגן כלפיו וגם כלפי אליניב ברדה ומאור מליקסון. זה מגיע לו, אלונה מעריכה את מה שהוא עשה פה, וברק לא יישאר ללא עבודה עוד הרבה זמן, וברגע שזה יקרה הצדדים יגיעו להסכמים”.

אסי רחמים (נעם מורנו)אסי רחמים (נעם מורנו)

מה הציפיות מיוסי אבוקסיס עד לסיום העונה?
”להלחם על המטרות שנותרו, להגיע לאירופה דרך המקום השלישי או יותר מזה, ולהגיע כמה שיותר רחוק בגביע המדינה ולזכות במפעל. גביע לוקחת קבוצה אחת בסוף וכל השאר יהיו מאוכזבות, הוא יוקרתי ואוהבים להשיג אותו ובטח שאנחנו רוצים לזכות בתואר לראשונה מ-1996. אם לא נשיג כרטיס לאירופה זו תהיה עונה מאוד מאכזבת מבחינתנו”.

יש שינוי אצל אוהדי הקבוצה?
”הקבוצה שואפת שהקהל יהיה איתה טוב וברע, כי בסופו של דבר הקהל תומך בקבוצה ואנחנו מצפים שהוא יהיה איתנו בימים גם פחות טובים. אנחנו לא בעד קללות ונהמות ואני מקבל שהקהל יעשה את הקבלה בלי כל אלו. אנחנו נפגשים עם האוהדים באופן רצוף, יש קשר טוב כבר שנים מול ארגון האוהדים. יש הידברות מלאה בין הצדדים, וזה הוכיח את עצמו כבר שנים. היו תופעות שגינינו מהר מאוד”.

האם אלונה ברקת תמשיך לפתוח את הכיס וללהביא רכש?
”היא ענתה במעשים. בקיץ הגיעו רמזי ספורי, דוד קלטינס, עדן שמיר ועוד שחקנים הגיעו ברכישות לא קטנות. גם בינואר, שעד אליו לא היינו מספיק טובים, הובאו השחקנים שאנחנו מאמינים שיחזקו את הקבוצה. מי שמכיר את אלונה יודע שקשה לה להסתפק בבינוניות, היא תמשיך ותשאף להגיע עם הפועל באר שבע לפסגות. ברגע שאלונה מסמנת מטרה היא מגיעה אליה. יכול להיות שביום מן הימים אלונה תחזור לפוליטיקה”.

זה מעליב לשמוע שהליגה חלשה?
“כמי שהוא חלק מהכדורגל הזה, זה מעליב לשמוע. מה שכן, לפחות השנה יש יותר עניין במאבק על הפלייאוף, הירידה והאליפות. הקבוצות מהדרג השני קצת התחזקו. הכדורגל הזה הוא שלנו וכולנו אוהבים אותו, ונעשה אותו כדי שהכל ימשיך להתקדם”.

אתה נהנה?
”אני כבר עשור בתפקיד ואני נהנה, ביום שאני אפסיק להנות ולהיות מאותגר מהמשימות הרבות אפסיק. העבודה היא שוחקת ולא קלה. זה לא פשוט אבל אנחנו נהנים”.

מה מחזיק אותך עם אלונה?
“אנחנו חושבים אותו דבר בהמון דברים. אני יודע להגיד לה שהיא טועה והיא יודעת לקבל את דעתי ומנגד להקשיב אבל לומר ‘ככה החלטתי’. הדינמיקה מצוינת והאמון בינינו הוא דבר נדיר”.

אסי רחמים (איציק בלניצקי)אסי רחמים (איציק בלניצקי)

אלישע לוי: “הצלחתי להשתלט על הבלאגן בבני יהודה, יש לנו סיכוי להגיע לפלייאוף העליון”

שוחחנו עם מאמן בני יהודה, אלישע לוי, על ההשתלבות שלו עד כה על הקווים של הקבוצה משכונת התקווה ועל השיפור בגישה של האוהדים.

ערב טוב אלישע לוי.
”ערב טוב אופירה ואייל”.

איך אתה מסכם את ההשתלבות שלך בבני יהודה?
“הכדורגל הוא משחק פשוט, אבל עדיין קשה לשחק אותו פשוט. אני חושב שבאתי לבני יהודה בסיטואציה לא פשוטה, הייתי צריך להיכנס ל-4-5 משחקים קריטיים בלי ללמוד את השחקנים, ואם הייתי מפסיד הייתי נקלע למאבקי תחתית וזו לא רמה שמתאימה לבני יהודה, זו הייתה עונה קשה עבור הקבוצה. להביא שחקנים זרים בחלון ההעברות זה לא פשוט, שמח שהצלחתי להשתלט על הקבוצה בעזרת אנשי צוות נוספים, ואני חושב שהבאנו תוצאות טובות. היה לנו משחק דומה מול הפועל כפ”ס שאם היינו מפסידים היינו מפסידים אבל ניצחנו. יש לנו אפשרות להגיע לפלייאוף עליון וזה ריאלי. זה לא יהיה קל, יש כמה קבוצות שנאבקות על זה”.

יצא לך לדבר עם אוהדי הקבוצה?
“לגמרי. יש הרבה אוהדים שכותבים לי ובאים למגרש. זה מועדון מאוד מיוחד, משפחתי ומקצועי. בכדורגל של היום אי אפשר לעצור שחקן שלא רוצה להיות במועדון. זה מה שקורה, זה העידן של היום. יש פה רצון מאוד גדול להביא שחקנים ולא תמיד האוהדים יודעים את זה. הבאנו זר שמשתלב, הבאנו זר נוסף ששבר את הרגל ביום האחרון של החלון ולא יכלנו להתשמש בו, והיו עוד שני שחקנים שרצינו להביא. בגלל שהאוהדים רגילים לסטנדרטים אחרים מהקבוצה, הם מאוכזבים”. 

אלישע לוי (דן יידוב)אלישע לוי (דן יידוב)

רונן קצב: “זהבי וסבע יעשו משחקי אימון כדי להיות מוכנים לנבחרת”

שוחחנו עם סוכנם של שחקני גוואנגז’ו ר.פ, ערן זהבי ודיא סבע, על מצב נגיף הקורונה בסין ועל האימונים שמבצעים יחד עם הקבוצות הקודמות שלהם.

ערב טוב רונן קצב.
”ערב טוב לכולם”.

מה יהיה עם הקורונה? מה שלום ערן זהבי ודיא סבע?
”לא יודעים מה קורה עם הנגיף. החלטנו שאימונים אישיים זה לא מספיק כי יש משחקים לנבחרת בקרוב. ביקשנו אישור מגוואנגג’ו ר.פ ובעקבות זאת ערן זהבי מתאמן במכבי תל אביב ודיא סבע מתאמן במכבי נתניה. הם אמורים לצאת למחנה אימונים בתחילת מרץ בדובאי עם הקבוצה, אבל אני לא חושב שזה יקרה. מכבי יעשו משחק אימון לחזרה של דור פרץ וזה יעשה טוב לערן, לקראת משחקי הנבחרת”.

יש סעיף בחוזה בנוגע למצב חירום כמו זה?
”החוזה תקף והם צריכים לשלם את כל הכסף, כל עוד החלון היה פתוח עברו שחקנים מסין, ראינו שאודיון איגלו עבר למנצ’סטר יונייטד. לא הצלחנו להעביר את ערן, הקבוצה לא רוצה לשחרר אותו כי הוא בעונתו האחרונה. היום המועדון חזר לעבודה שגרתית, שם פחות היסטריים מאיתנו כי כמות האנשים כל כך גדולה והמוות פחות מזיז להם כי זו כמות זניחה. בגוואנגז’ו גם לא מסתובבים ברחובות”.

מה עושים הלאה? כיצד מטפלים במצב הזה?
“כל יום אנחנו עושים הערכת מצב מחדש עם הסינים, אם הם לא ייצאו למחנה האימונים נצטרך לחשוב מה עושים. הימים עוברים והשחקנים לא משחקים, ובלי להרגיש החלון הבא כבר יגיע. הנבחרת ביום חמישי יעשו משחק אימון בנוסף למשחק של מכבי. אנחנו מנסים לעשות את המיטב”.

רונן קצב (שחר גרוס)רונן קצב (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהתנין הנשכן חיכה לשחקני נבחרת אנגליה
מי משחקני נבחרת אנגליה קיבל ביס מהתנין?
נגןנחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */