יום שישי, 19.04.2024 שעה 16:22

האלופה אשדוד התאוששה על חשבון באר שבע

אחרי שלושה הפסדים רצופים, אלופת ליגת הכדוריד רשמה 23:24 דרמטי, חולון חגגה בחוץ על נס ציונה ומכבי ראשל"צ לא הבריקה, אך ניצחה את קריית אונו

|
ניבו לוי (מני אלגריסי)
ניבו לוי (מני אלגריסי)

המחזור ה-15 בליגת ווינר בכדוריד התקיים היום (שישי) – האלופה הפועל אשדוד השיגה בו ניצחון בכורה בסיבוב השני, אחרי שלושה הפסדים רצופים – 23:24 בבאר שבע, שנוצחה אחרי רצף של 5 ניצחונות ותיקו. ניבו לוי היה המצטיין במפגש, כבש 12 שערים ומסר את האסיסט לשער הניצחון של שי הרשקוביץ – 12 שניות לסיום.

מ.כ חולון המשיכה בעונה המצוינת שלה, והרשימה בניצחון בנס ציונה 23:35. הניצחונות הללו, וזה של המוליכה מכבי ראשל"צ שהתקשתה מול הפועל קרית אונו – 26:29, מעמידים מצב מעניין בצמרת: מכבי ראשל"צ ראשונה עם 25 נק'. במקומות 3-2 בדירוג - הפועל אשדוד והפועל ראשל"צ (משחק חסר) - 22 נק' כ"א - כאשר השתיים ייפגשו ביום שישי. רביעית - מ.כ חולון (משחק חסר) - 21 נק'. 5. א.ס רמה"ש (שני משחקים חסרים) - 18 נק'). מכבי קרית מוצקין גברה על עירוני רחובות 32:34. מוצקין עשתה צעד חשוב לעבר הבטחת המקום בפלייאוף העליון, כשמנגד, רחובות המשיכה במשבר שלה עם הפסד שישי ברציפות.

מכבי ראשל"צ נגד קריית אונו (ערן רום)מכבי ראשל"צ נגד קריית אונו (ערן רום)

מ.כ באר שבע - הפועל אשדוד 24:23 (11:11) 

מפגש הצמרת סיפק דרמה נהדרת. האלופה התאוששה מ-3 הפסדים רצופים, שמחקו יתרון של 3 נקודות בפסגה לפיגור של 3 נק'. מנגד, באר שבע סיפקה פייט נהדר, והיא סופגת הפסד ראשונה אחרי רצף של 5 ניצחונות ותיקו. אשדוד הוליכה בפתיחה 3:7, אבל ב"ש חזרה בדקות נהדרות של אלדר שיקלושי בשער ומילוש בואישיץ' השווה ל-9:9. המשחק הצמוד נמשך בפתיחת המחצית השנייה. סדרת עצירות של טומיסלאב סטויקוביץ', ושערים של ניבו לוי, מצטיין המשחק עם 12 שערים, הובילו את אשדוד ל-14:16 (40'). אלדר שיקלושי ואביב לייפר (3 שערים רצופים) החזירו את ב"ש לשיוויון 18:18.

הדקות הבאות היו שייכות ללוי ולבואישיץ'. זרקו פיוביץ' חטף כדור, ולוי כבש את ה-20:22. פחות מ-3 דקות לסיום, טל פאר וסטפן צ'יריץ' השוו ל-22:22. גאבור לנגהאנס קבע 22:23, שיקלושי מנע שער בטוח מטל הרשקוביץ, וצ'יריץ' השווה ל-23:23 – כשנותרו 35 שניות. אשדוד ביצעה תרגיל חכם בהתקפה, ניבו לוי מסר אסיסט לשי הרשקוביץ שכבש 12 שניות לסיום – 23:24. ב"ש לא הצליחה להשיג שיוויון. כבשו לב"ש - בואישיץ' וצ'יריץ' 6 כ"א, לייפר ודמיטרייביץ' 3, טל פאר 2, גיא כהן ומידד קרויטורו 1 כ"א. כבשו לאשדוד - ניבו לוי 12, טל הרשקוביץ 5, יובל כץ 3, לנגהאנס 2, פיוביץ' ושי הרשקוביץ 1 כ"א. 

א.כ נס ציונה - מ.כ חולון 35:23 (24:13)

מחמאות גדולות לניסים פלח ולשחקניו על עוד משחק נהדר בעונה מצוינת. מנגד, נס ציונה, שהוכיחה שהיא יודעת לנצח בבית קבוצה גדולה (את הפועל ראשל"צ) שוב איכזבה אחרי תבוסה שכבר ספגה בפתיחת הסיבוב השני מול מכבי ראשל"צ. דדי פרץ עוד הוביל את נס ציונה ליתרון 3:4, אבל חולון פשוט פתחה מבערים – ועם יכולת מצוינת של מירזה הסליץ' בשער (שגם כבש ממגרש שלם), ליאור גורמן, עדן ג'ינג'י ונדב ניזרי – והיא פשוט שייטה. תחילה ל-6:10, כאשר עומרי מימון לקח פסק זמן בדקה ה-13, ומשם היא הייתה בלתי ניתנת לעצירה והבקיע עד הדקה ה-20 שער בממוצע לדקה. בדקה ה-24, היתרון שלה כבר עמד על 13 שערים (9:22), והמטרה שנותרה לה הייתה לשבור את שיא הכיבושים העונה של מכבי ראשל"צ. המחצית השנייה נפתחה בקצב רגוע יותר. ניסים פלח העניק הזדמנויות למרבית שחקני הסגל הצעירים, ואביעד בן זימן העלה ליתרון שיא של 15:30 (45')

מכבי ראשל"צ - הפועל קרית אונו 26:29 (11:11)

המוליכה, שנמצאת בכושר הטוב בליגה (ניצחה את 3 משחקיה הקודמים מול נס ציונה, דימונה ורחובות, בהפרש ממוצע של 11 שערים, תוך שהיא מבקיעה בהם 105 שערים!) התקשתה מול אונו. המחצית הראשונה הסתיימה בשיוויון – בזכות יכולת גבוהה של טולי ליבגוט בשער, שציין אמש יום הולדת 50. במחצית השנייה, בהופעת הבכורה של השוער המונטנגרי ולאדן אברמוביץ' (טוב), מכבי ראשל"צ ברחה ל-13:17. אונו לא נשברה וצימקה ל-23:22. בשורות מכבי ראשל"צ, שחסרה את ולדי קופמן ודניאל פרידמן הפצועים, הצטיין איבן קראצ'יץ'. באונו, שחסרה את מרקו פנדיץ' הפצוע, בלטו אריאל רוזנטל (6 שערים) ומרקו מאטיץ' (5). 

מכבי קריית מוצקין - עירוני רחובות 32:34 (13:16)

מוצקין העניקה לעצמה מקדמה להבטחת המקום בפליאוף, עליו היא נאבקת בין היתר מול רחובות. האורחת, שמצאה את עצמה במחזור האחרון מחוץ לאיזור שמוביל לפליאוף העליון, רושמת הפסד שישי ברציפות. מוצקין הוליכה במחצית הראשונה בזכות יכולת טובה של עומר סימון, ברק עמר ואופר תורג'מן, אבל בשנייה רחובות חזרה עד לשיוויון 27:27 (50'), בדקות טובות של עוז יצחק בשער ועומרי נדלר בהגנה. בהמשך, מוצקין עלתה ל-27:29, אבל דושאן שיפקה השווה 5 דקות לסיום. סרגיי נוסקוב, שגיא ליכט ואלכס בושיץ' הובילו את המארחת בדקות הסיום עם השערים המכריעים. במוצקין ציינו כמצטיינים את ליכט וסימון. שפטו אורן איטין ורונן פישר

האתגר האירופי של רמה"ש

א.ס רמה"ש תארח מחר (19:00, אורנים) את דינמו ויקטור הרוסית בשלב שמינית גמר גביע האתגר האירופי. חן פומרנץ שחזר לשחק השבוע לאחר הפסקה של 9 חודשים, וכבש בשניית הסיום את שער השיוויון מול באר שבע - התייחס למפגש מול הרוסים: "אנחנו יודעים שהם מתחרים על האליפות ברוסיה, וזו קבוצה מאוד מאוד פיזית וברמה אירופית די גבוהה. אנחנו צריכים לשחק מהר ויצירתי. זו משוכה גבוהה. מה שיפה עבורי הוא לשחק משחק אירופי בארץ, בעיר שבה נולדתי, וצפוייה חוויה. כששיחקתי במכבי ת"א הצלחנו לעבור את סנט פטרסבורג הרוסית. אני מקווה שגם עכשיו הכדוריד שנציג יספיק".

בשבת: חצאי גמר גביע המדינה לנשים

בשבת ייערכו משחקי חצי גמר גביע המדינה לנשים בהדר יוסף - הפועל ראשל"צ תתמודד מול בנות הרצליה (17:30), ולאחר מכן מחזיקת הגביע מכבי ראשל"צ תפגוש את האלופה מכבי הארזים ר"ג - בשחזור גמר העונה שעברה. קפטן מחזיקת הגביע, ניצן דונאי: "התחושה טובה. עכשיו מתחיל ה'מאני-טיים', והקבוצה מגובשת וחדורת מטרה". קפטן האלופה, שיר וקרט: "מה שיכריע הרבה יותר מההכנה הטקטית תהיה ההכנה המנטלית. עשינו שינוי בחודש האחרון, החלפנו זרה. יהיה פייט מאוד קשה, אבל אנחנו מאמינות בעצמנו".

בר אורינגר, קפטנית הרצליה: "עברנו הרבה שינויים בשנים האחרונות, ועבור חלק מהבנות זאת תהיה הפעם הראשונה שהן ישחקו במעמד חצי גמר. בשביל לנצח נצטרך להיות מרוכזות ולתת את הכל". רווית שושן, קפטנית הפועל ראשל"צ: "המעמד מרגש ומייצר לחץ, מכיוון שאין הזדמנות שנייה. הדגש אצלנו הוא על ההכנה המנטלית, לאחר שבשנתיים האחרונות לא הצלחנו לעבור את חצי הגמר".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */