יום שישי, 26.04.2024 שעה 00:17
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

הפאשלה של מכבי חיפה, בית"ר לא התחזקה

סיכום חלון העברות: הירוקים נזכרו מאוחר, הירושלמים לא השתדרגו, המהפכה של אלונה, וגם: מכבי ת"א החליטה שהסגל מספיק לאליפות למרות הצהרות איביץ'

|
האשק, עטר ואוביץ' (איציק בלניצקי, אורן בן חקון ורדאד ג'בארה)
האשק, עטר ואוביץ' (איציק בלניצקי, אורן בן חקון ורדאד ג'בארה)

חלון ההעברות בישראל שהסתיים ביום חמישי היה אנמי, די חלש מבחינת העברות וצירופים בולטים ולא היו בו עסקאות גדולות, כאשר האלופה מכבי תל אביב לא ביצעה אף עסקה מלבד שחרורם של אלירן עטר וארון שוינפלד. 

סוכני שחקנים וגורמים בכירים בכדורגל הישראלי מגדירים את החלון הזה כחלש ביותר מזה שנים רבות. הציון הכי גבוה בחלון הזה מגיע לאלונה ברקת. למרות העונה הלא טובה עד כה של קבוצתה הפועל באר שבע, היא לא מתייאשת ומנסה לשנות ולתקן את בניית הסגל הרעה מהקיץ.

הניתוחים והסיכומים של חלון ההעברות בארץ

ההתנהלות של חלק גדול מהקבוצות הייתה שערורייתית. הן חיכו עד ליום האחרון של העברות כדי להביא ולסגור עסקאות והעברות. גם ב"ש המתינה ממש עד הרגע האחרון עם קייס גאנם ולא היה חסר הרבה שהעברה הזו לא תיסגר.

ולמה לא לסגור יום לפני? גם מכבי חיפה המתינה עם מרטין האשק, ממש לדקה ה-90 ותוספת הזמן, ומצאה את עצמה בסוף בלי השחקן. כאשר שוק העברות פתוח במשך חודש, לא ברור מדוע לחכות ליום האחרון ולקחת צ'אנס, ולמה לא לחזק את הקבוצות חודש לפני כן?  

מרטין האשק (איציק בלניצקי)מרטין האשק (איציק בלניצקי)

בבית"ר ירושלים, מושיקו חוגג בטוח שהוא חיזק את הקבוצה, אך אני חושב שבסיום החלון הצהובים-שחורים נשארו אותו דבר, ואולי אפילו נחלשו כאשר ויתרו על השחקן הכי טוב שלהם, גדי קינדה.

נתחיל בהפועל ב”ש. הקבוצה של יוסי אבוקסיס הביאה כהשקעה עתידית את קייס גאנם מהפועל רעננה, שהיה אמור להגיע אליה כבר בתחילת העונה. אפשר לספר על כך שכבר הכול היה סגור להגעה שלו בקיץ, כאשר בבירת הנגב ישבו אפילו עם אשר אלון הבעלים של רעננה, אך הדרישות הכספיות שלו פוצצו את ההגעה של גאנם. מאז, הוא קיבל שחקן ממורמר שלא רוצה להיות בקבוצה. אלון הבין זאת, ולכן מכר אותו בחורף.

קייס גאנם (דוברות הפועל ב"ש)קייס גאנם (דוברות הפועל ב"ש)

ב”ש הביאה גם את אנתוני וארן, שבבית”ר ירושלים ויתרו עליו ולא החזיקו ממנו. נכון, הוא לא מהיר וכן גולר בעיקר בתוך הרחבה, אבל יש לו משחק ראש מעולה לליגה הישראלית, כשהוא גם מכונת שערים. לדעתי ב"ש עשתה עסקה מעולה בצירופם של השניים. מלבד זאת, אולי הפעם בקבוצה סוף סוף יפגעו עם הזרים. דוד סימאו קשר האמצע, עמדה שכה חסרה לקבוצה, ואלטון אקולטסה שיכול להוסיף למשחק האגפים, ואז נראה את הפועל ב"ש המחודשת. כשמביאים 4 שחקנים שיכולים לשחקן בהרכב זה איתות. למעשה במהפכה שעשו בב"ש, הם למעשה מוחקים את התקופה של ברק בכר ומכריזים על עידן חדש של אבוקסיס. הקבוצה הדרומית גם קיבלה עוד שחקן הגנה טוב בדמותו של שיר צדק אחרי כל מה שעבר בקבוצה.

סימאו, אקולטסה, אבוקסיס, קרישטול, גאנם ו-וארן (מרטין גוטדאמק)סימאו, אקולטסה, אבוקסיס, קרישטול, גאנם ו-וארן (מרטין גוטדאמק)

בית”ר עשתה רכש, אך לא התחזקה

בבית"ר ירושלים בוודאי לא יאהבו לקרוא את הדברים הבאים, אך הקבוצה של מושיקו חוגג לא עשתה כזה חיזוק מרשים בחלון העברות כפי שהיא מציגה. אמנם הם הביאו את אלירן עטר שהוא רכש מעולה כאשר הראש שלו מפוקס, אולם השאלה איזה עטר מגיע לקבוצה? גם אסור לשכוח שהוא עוד רגע כבר בן 33. הקישור של רוני לוי קיבל גם כן חיזוק בדמותו של חנן ממן, אך מנגד, בית"ר ויתרה על השחקן הכי טוב שהיה לה – גדי קינדה, וגם  על אנתוני וארן שהוא הגולר הטוב ביותר שלה, אך בבית וגן לא מחזיקים מהחלוץ. ימים יגידו מי עשה עסקה יותר טובה - ב"ש או בית"ר? מעניין אגב, ששוב יש את מסלול העסקאות בין ב"ש, בית"ר ומ.ס. אשדוד, שקיבלה בסוף את ג’ימי מרין אחרי שכבר סגר ברעננה.

אלירן עטר באימון בית"ר ירושלים (אורן בן חקון)אלירן עטר באימון בית"ר ירושלים (אורן בן חקון)

בסופו של דבר, בית"ר לא השתדרגה בחלון ההעברות, אלא הביאה את מה שהייתה חייבת. בית"ר תשתדרג רק במידה שעידן ורד יחזור לעצמו, ואלירן עטר באמת ייתן חצי עונה בלתי נשכחת. עוד הערה לגבי בית"ר, השחקנים שהביאה זה בגדר להתחזק נקודתית בעונה הזו, לסתום חורים קיימים, בלי מחשבה עתידית. הקבוצה מהבירה בבעיה גם בגלל הירידה ביכולת של עלי מוחמד, והיו צריכים לחשוב בבית וגן גם על קשר אחורי כדי לחזק את העמדה הזו.

אגב, המנג'ר יוסי בניון מביא הרבה שקט לבית וגן, עובד בשיתוף פעולה מלא וטוב עם רוני לוי ותורם מקצועית ומסביב לקבוצה, אך עדיין לא הביא לקבוצה מבחינה מקצועית את התגלית שלו בזכות הקשרים הטובים שיש לו באירופה. נראה שבניון צריך להבין שאין לבית"ר את היכולת הכלכלית להביא שחקנים מהדרג הגבוה, ויצטרך לקראת העונה הבאה לראות איך להביא שחקנים שיהיו בעתיד הדבר הבא.

חנן ממן עם דודו דהאן ויוסי בניון (דוברות בית"ר ירושלים)חנן ממן עם דודו דהאן ויוסי בניון (דוברות בית"ר ירושלים)

הפאשלה של מכבי חיפה

מי שפישלה בחלון הזה היא מכבי חיפה. במועדון לבטח יכעסו על מה שאני כותב, אבל בשורה התחתונה בקבוצה עם כל כך הרבה ניסיון ומקצועיות, לא יכולים לחכות ליום האחרון ולהנחית את הצ’כי מרטין האשק כאשר הוא לא חתום. לא יעזור כלום, בחיפה לא התנהלו נכון. היו צרכים להנחית פה רכש לא ביום האחרון,  ככה שלקבוצה תהיה תכנית גיבוי אם זה לא הולך. איך השחקן נחת בישראל כאשר הוא לא חתום על זיכרון הדברים כפוף לבדיקות הרפואיות?

במכבי חיפה רצו להעמיק את הסגל, רצו שחקן שובר שוויון ובסוף סיימו את החלון הזה עם שחקן ההגנה לייו קסטייאנו ובלי גיבוי לנטע לביא לאחר עזיבת ז'אנדו פוקס. לירוקים אסור היה להגיע למצב הזה. בסופו של דבר, צריך לדייק, מרקו בלבול קיבל חיזוק בדמותו של ירדן שועה, עד הקפריזה הבאה שלו.

מרטין האשק. חיכו ליום האחרון (איציק בלניצקי)מרטין האשק. חיכו ליום האחרון (איציק בלניצקי)

הבטחות שווא

ולדימיר איביץ', מאמן מכבי תל אביב, זרק שלשום פצצה במסיבת העיתונאים השבועית של הקבוצה כאשר אמר בפני העיתונאים שהקבוצה עוד עשויה להתחזק עד לשעון הגונג בשעה שבע בערב. אולי איביץ', בדמיון שלו או בחלומותיו, פנטז שערן זהבי מגיע לקריית שלום, חלום שהיה ברור שלא יכול להפוך למציאותי. הצהובים למעשה לא עשו שום צעד בחלון הזה מלבד שחרורם של אלירן עטר וארון שוינפלד שגם ככה לא שיחקו. בקריית שלום הגיעו מבחינתם למסקנה שהסגל הקיים מספיק לקחת אליפות נוספת, ושמרו כסף בקופה של מיץ' גולדהאר לקיץ הקרוב.

ולדימיר איביץ'. הבטיח הפתעות, זה לא קרה (רדאד ג'בארה)ולדימיר איביץ'. הבטיח הפתעות, זה לא קרה (רדאד ג'בארה)

אין מהפך בצד האדום של ת”א

היריבה העירונית הפועל ת"א, לא עשתה כזה מהפך כפי שחשבו. הגיעו בסך הכול מייקל אולהה שעוד היה סגור מהקיץ, ופליפה רודריגס, כאשר מנגד מהקבוצה של משה סיני וניר קלינגר שחררו 5 שחקנים, ככה שבוולפסון לא שדרגו כל כך את הקבוצה, וסומכים על היכולת המקצועית של המאמן עם המנג'ר שיעשו פלאים בסגל הבינוני שבנו בהפועל ת"א.

משה סיני וניר קלינגר (חגי מיכאלי)משה סיני וניר קלינגר (חגי מיכאלי)

נתניה החזירה את הבן האובד, בני יהודה צריכה לפגוע, יואב כץ חיזק

מי שעשתה מהפך גדול היא מכבי נתניה שהביאה 4 שחקנים, בראשם חזרתו של הבן האובד, חן עזרא, כאשר מנגד שחררה לא פחות מ-6 שחקנים. האם זה יביא את הקבוצה של אייל סגל לפלייאוף העליון? בספק גדול, אלא אם הקבוצה תעשה רצף מפתיע של ניצחונות.

חן עזרא (רדאד ג'בארה)חן עזרא (רדאד ג'בארה)

ברק אברמוב עשה בחלון הזה עוד אקזיט בדמות המכירה של איסמעילה סורו לסלטיק הסקוטית, יחד עמו עזבו 4 שחקנים, כאשר מנגד בקבוצה מהשכונה הביאו 3 שחקני רכש – ג'וזף מנסה, מילאי מאייאמבלה ושי גולן. הכתומים של אלישע לוי תלויים האם הם יפגעו בול בשחקנים שהביאו והאם אברמוב יפגע שוב בזרים שהנחית. בקבוצה מדברים על לא להסתבך במאבקי התחתית ופחות על התברגות בפלייאוף העליון.

ברק אברמוב (רדאד ג'בארה)ברק אברמוב (רדאד ג'בארה)

מי שהתחזקה בצורה יפה בחלון היא הפועל חיפה ומגיע ציון גבוה לבעלים יואב כץ. יכולים לצחוק, להסתלבט עליו, אך כץ עבד יפה בחלון הזה כאשר הביא את יאקוב סילבסטר ומיקי סירושטיין.  לקבוצה הגיע גם אופיר מזרחי שחייב להתעורר, כאשר הוא חייב להבין שהוא לא יקבל עוד יותר מדי הזדמנויות והגיע הזמן מבחינתו לתקוע יתד. בקבוצה מהכרמל הביאו גם את הכישרון בדמותו של תומר אלטמן שגדל במכבי ת”א. כץ שחרר את אמרי וושלמן שלא התאקלם, ככה שמגיע לו בהחלט ציון גבוה על החלון הזה.

יואב כץ. ציון גבוה (עמרי שטיין)יואב כץ. ציון גבוה (עמרי שטיין)

חדרה בטוחה בעצמה, שרצקי הכניס את היד לכיס, אשדוד לא השתדרגה

מי שבטוחה בסגל שלה שיביא אותה לפלייאוף העליון היא הפועל חדרה, שהביאה רק את ג'וניור אוגדי אזוקווה ועדי טבנצ'ניק, ומנגד חתמו עם ריף מסיקה ופיראס מוגרבי לעונה הבאה.  הקבוצה שחררה 3 שחקנים לא משמעותיים, ככה שהיא בטוחה שמה שיש לה מספיק עבורה כדי להיות בין 6 הראשונות.

מי שעוד עשה מהפכה והכניס יד לכיס הוא איזי שרצקי, זאת כדי להציל את הקבוצה שלו מירידה. איזי הביא לא פחות מ-6 שחקנים כשבראשם ראדו גינסארי, אחמד עאבד, מאליק פוסטר ושילן דה יונג, אך מן העבר השני ויתר על קיליאן שרידן שלטעמי הוא חלוץ מעולה, אך לא הצליח להתאקלם בקבוצה של קובי רפואה. ייאמר לזכותו של שרצקי שהוא יודע שהוא בנה קבוצה רעה מאוד, וניסה לתקן בחלון כעת, ולא בטוח שזה יעזור לקבוצה שלו.

איזי שרצקי (נעם מורנו)איזי שרצקי (נעם מורנו)

במ.ס. אשדוד בטוחים שהחיזוק בדמותו של רן בן שמעון על הקווים יעשה את שלו, והקבוצה של ג'קי בן זקן לא ביצעה שינויים גדולים כאשר הביאה ברגע האחרון את ג'ימי מרין ורנאן ארייאס, ומנגד שחררה 5 שחקנים בראשותו של יאקוב סילבסטר שבאשדוד לא פגע, אך בהפועל חיפה כבר פורע שטרות. שורה תחתונה, הקבוצה לא השתדרגה, ובן שמעון חייב לעשות את ההבדל.

ג'ימי מרין (מרטין גוטדאמק)ג'ימי מרין (מרטין גוטדאמק)

מיני מהפכה בכפ”ס, רעננה נחלשה, חלון רע לנס ציונה

מי שעוד עשתה מיני מהפכה היא הפועל כפר סבא, עם צירופם של 5 שחקנים, כאשר נראה שההבאה של החלוץ אמאדו סוקונה מהפועל פ"ת זו 'גניבה', וגם בן רייכרט יכול לפרוח מחדש. מנגד, הקבוצה של יצחק שום שחררה לא פחות מ-10 שחקנים ושמרה על שפיות כלכלית, והסגל הקיים אמור להספיק לה להישאר בליגת העל.

בן רייכרט (שחר גרוס)בן רייכרט (שחר גרוס)

מי שנראה שהשלים עם הירידה של הפועל רעננה לליגה הלאומית זה אשר אלון שוויתר על קייס גאנם החלוץ המצטיין שלו. רעננה הביאה רק את דריל לחמן ו-ויטלי גנון. חלוץ הרכש שאלון הביא בדמותו של אליה סוריאנו סובל מקרע חלקי ברצועה הצולבת, וזו הרמת ידיים מצדו של אלון גם כאשר הוא לא מודה בכך. רעננה, במקום להתחזק, למעשה נחלשה מאוד בחלון הזה.

אשר אלון (רדאד ג'בארה)אשר אלון (רדאד ג'בארה)

עוד קבוצה שרשמה חלון רע מבחינתה היא סקציה נס ציונה, שגם לפי ההתנהלות שלה היא משלימה עם כך שהיא תרשום ירידת ליגה. מצד אחד פיטרה את המאמן שלה עמיר תורג'מן ולא מינתה מחליף, ומנגד הביאה רק את יחמיר היקה ממכבי נתניה, דור כוכב, אייל שטרכמן ובן אל אדרי. הם לא השחקנים שישאירו אותה בליגת העל. הקבוצה שחררה לא פחות מ-7 שחקנים ויכולה להתחיל להתכונן לחזרה שלה לליגה הלאומית.

שחקני נס ציונה מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני נס ציונה מאוכזבים (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */