יום שלישי, 18.06.2024 שעה 19:14

ישראלי או לא? הסיפור שמשגע את הליגה הארצית

קור ג'יי קוקס חתם במעלה אדומים ממחוז דרום ועורר סערה. הקבוצות המתחרות נגד: "דריסה של התקנון", במועדון השיבו: "לא עשינו דבר פסול", ומה ההמשך?

|
קור ג'יי קוקס מטביע (רדאד ג'בארה)
קור ג'יי קוקס מטביע (רדאד ג'בארה)

קור ג’יי קוקס מצית בלהבות את הליגה הארצית מחוז דרום וזאת מבלי שדרך עדיין על הפרקט. בסוף השבוע החולף, איגוד הכדורסל אישר למכבי מעלה אדומים לרשום את השחקן כישראלי ישראלי בקבוצה שלהם.

הסיפור הוא כזה, לקוקס בן ה-29 יש תעודת זהות והוא נשוי לישראלית. אבל תעודת הזהות שלו בתוקף עד ה-11 לנובמבר 2020. על גבי ת.ז שלו כתוב האם הוא תושב ארעי או קבוע, אבל במעלה אדומים כך לטענת הקבוצות המתחרות עמם בצמרת טבלת הארצית, הם מסרבים להראות מהי סוג אזרחותו.

צפו בתחרויות השלשות וההטבעות באולסטאר

במכבי רמת גן פנו ל-ONE והסביר: “השחקן הוא זר לכל דבר ומשנה את יחסי הכוחות בליגה בצורה דרמטית ובדריסה ברוטאלית של חוקי ותקנון איגוד הכדורסל. רק לפני שבועיים/שלושה הוא לא נרשם בטענה שהוא זר ופתאום הוא קיבל אישור בוועדת חריגים.

גם במכבי רחובות זעמו על הנעשה והבהירו: “זאת תעודת הזהות השלו, בתוקף לשנה, אין שום סיבה לתת לאזרח עם תוקף לשנה. אז או שקרתה טעות אנוש בוועדת החריגים ולא שמו לב ומחר יתקנו את זה בשנייה, או שיש פה תקדים שישנה שוב את מפת המתאזרחים ויש לו השפעה על כל הנציגות או ש...לא יודע. שחקן כזה אם ייחשב כישראלי אמור להיות לו מקום בקלות באחת משתי הליגות. מדוע בחר דווקא במעלה אדומים? ממש נסיון למחטף כנגד התקנון”.

לאחר שמספר קבוצות בצמרת הליגה פנו לאיגוד הכדורסל במכתב, יו”ר ועדת החריגים עמוס פרישמן שלח מכתב למעלה אדומים עם העתקים ליו”ר הכדורסל עמירם הלוי, מנכ”ל האיגוד יעקב בן שושן והיועמ”ש רונית אמיר יניב: “האישור מותנה בכך שבתוך 45 יום מיום מתן החלטת ועדת החריגים מיום 27.1.2020, יקבל השחקן תעודת אזרחות. מבלי לגרוע מהאמור ולאור פניות שהתקבלו בידי הוועדה, האפשרות של השחקן לשחק מוקפאת למשך שבועיים מהיום וזאת עד להכרעה סופית שתתקבל בבית הדין העליון של האיגוד, ככל שתוגש עתירה בנושא”.

יאיר גבירץ, מאמן מעלה אדומים, מסר בתגובה לדברים: “כרגע מעלה אדומים החתימה אותו ובצורה הכי בסדר שיש, עברנו את כל הוועדות, טיפלנו בכל האישורים שהיה צריך, את הוועדות, אישור מהיועצת המשפטית והוא איתנו ואנחנו שמחים על כך כי זה מגיע לו, הוא נשוי לישראלית, עם ילדה ישראלית, תורם לחברה ומשלם מיסים, עושה כל מה שישראלי צריך לעשות”.

עמוס פרישמן (חגי מיכאלי)עמוס פרישמן (חגי מיכאלי)

על תוקף תעודת הזהות שלו: “הוא בדרך המהירה להיות תושב קבע, זה עניין של זמן. כנראה הם הבינו שזה מאוד קרוב, אז הם אישרו אותו כרגע. אני מבין שזה סוג של תקדים, אבל אנחנו כמועדון לא עשינו שום דבר פסול וזה מה שחשוב”.

למי ששכח אגב, קצת רקע על הגארד, אקס מכבי ראשון לציון שם שימש כשחקן אימונים. לאחר שעבר בליגה של הרשות הפלסטינית, ב-2019 הוא זכה בתואר אלוף ההטבעות של האולסטאר לאחר סדרה של דאנקים וירטואוזיים.

אסור לפספס
נגןקרבות האוהדים ביורו: אלימות וגם צחוקים
קרבות אוהדים ביורו: גם אלימות וגם צחוקים
נגןספיד נחת בגרמניה וכבר מחולל מהומות ברחוב
ספיד נחת בגרמניה וכבר מחולל מהומות ברחוב
נגןמה עשו קאובוי וגיישה במשחק בליגה היפנית?
מה עשו קאובוי וגיישה במשחק בליגה היפנית?
נגןבתוך המטבח של רונאלדו: מה CR7 אוהב לאכול
הצצה לתוך המקרר של כריסטיאנו רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */