יום שלישי, 16.04.2024 שעה 11:46

גדולה: סופיה קנין זכתה באליפות אוסטרליה

סיפור הסינדרלה הגיע לנקודת שיא: האמריקאית בת ה-21 לא נבהלה מאיבוד המערכה ה-1 וקטפה תואר גראנד סלאם ראשון עם 6:4, 2:6 ו-2:6 על מוגורוסה

|
ספורט (מערכת ONE)
ספורט (מערכת ONE)

קשה לתאר את הזכייה הזו במילים. כשהיא בסך הכל בת 21, סופיה קנין שהפסידה את המערכה הראשונה הראתה אופי שלא מאפיין ספורטאיות רבות בגילה, ניצחה שתי מערכות ברצף וקטפה תואר גראנד סלאם ראשון היום (שבת) עם זכייה אדירה ובלתי נשכחת באליפות אוסטרליה הפתוחה בזכות 6:4, 2:6 ו-2:6 על גרבינייה מוגורוסה.

דווקא אחרי שנראה היה שהלחץ הולך להשתלט עליה עם הפסד 6:4 במערכה הראשונה, קנין חזרה לעניינים כאילו לא קרה דבר, דרסה את מוגורוסה 2:6 והייתה פשוט בטירוף במלברון. החגיגות שלה נתנו לה הרבה ביטחון והיא פשוט לא עצרה לרגע עד הזכייה בדרך ל-2:6 נוסף במערכה השלישית והמכרעת. הספרדיה לא מצאה פיתרונות לדומיננטיות של יריבתה, שזכתה בתואר בצדק.

מוגורוסה שכל כך רצתה לזכות בתואר גראנד סלאם שלישי אחרי ווימבלדון והרולאן גארוס, פשוט איבדה ריכוז ברגעי האמת  ונכנסה לפאניקה שלא אפיינה אותה בתחילת ההתמודדות, בדרך להפסד כואב במיוחד. הטניסאית הצעירה הראתה כי היא לא עושה חשבון לפערי הניסיון בין שתיהן ועשתה ככל העולה על רוחה בשתי המערכות האחרונות.

בגיל 21, סופיה קנין הפכה לטניסאית הצעירה ביותר שזוכה באליפות אוסטרליה הפתוחה מאז מריה שראפובה שעשתה זאת ב-2008. אם היא תצליח לשמור על יציבות ביכולתה, אין ספק שלאמריקאית הזו מצפה עתיד מזהיר במיוחד. כבר בגמר הראשון שלה בקריירה הצלחנו לראות כמה היא בלתי ניתנת לעצירה כשהיא מכתיבה את הקצב וכמה האופי שלה על המגרש ייחודי ואם כבר הספקתם לשכוח, בחצי הגמר היא הדיחה את הראשונה בעולם, אשלי ברטי.

מערכה ראשונה 4:6 למוגורוסה

כמה ביטחון יש לשחקנית הצעירה, קנין השיגה ניצחון במשחקון הראשון בקלות, 0:1. מוגורוסה לא נבהלה ושמרה על משחקון ההגשה שלה, 1:1. למרות מאבק עיקש של האמריקאית, מוגורוסה הצליחה לנצח ולהשיג שבירה יקרה, 1:2. שוב קנין הייתה קרובה והביאה את המשחקון ל-40:40, אבל הספרדיה התעשתה בזמן הנכון וקבעה 1:3. מוגורוסה המשיכה להיות קרת רוח ולמרות שקנין קבעה 40:40 שוב, לקחה את המשחקון בדרך ל-2:4. למרות פיגור 40:0, קנין הראתה אופי לוחמני, חזרה ושמרה על משחקון ההגשה, 4:3. האמריקאית בת ה-21 לקחה את המשחקון כמו גדולה, שבירה יקרה, 4:4 והכל עדיין פתוח במערכה הראשונה. מוגורוסה שוב הראתה שיש לה הרבה יותר ניסיון מיריבתה, החזירה עם שבירה משלה, 4:5 חשוב ביותר. הספרדיה כבר לא הותירה סיכוי לקנין, שמרה על משחקון ההגשה וזכתה במערכה הראשונה, 4:6.

מערכה שנייה 2:6 לקנין

סופיה קנין הראתה שהיא לא מתכוונת לוותר והשיגה 0:1 מהיר. מוגורוסה שמרה על משחקון ההגשה וקבעה 1:1, האמריקאית החזירה לה עם משחקון על האפס, 1:2 לזכותה. שבירה ראשונה במערכה הנוכחית – קנין פשוט הייתה בטירוף, ההגשות של הספרדיה לא הבהילו אותה לרגע בדרך ל-1:3. המפתיעה הגדולה של הטורניר לא עצרה, שמרה על משחקון ההגשה ועלתה ל-1:4 מרשים. הפעם מוגורוסה שמרה על משחקון ההגשה, 4:2. קנין המשיכה בחבטות שלא הותירו למורגוסה סיכוי, 2:5. נראה שהספרדיה העדיפה להשאיר את האנרגיות שלה למערכה השלישית, קנין ניצחה במערכה אדירה שלה, השיגה שבירה נוספת ו-2:6

מערכה שלישית 2:6 לקנין

קנין המשיכה להכתיב את הקצב ושמרה על משחקון ההגשה בדרך ל-0:1. מוגורוסה לא התקשתה ועשתה את העבודה, 1:1. האמריקאית המשיכה בשלה ועם הרבה ביטחון בכל הגשה, השיגה את ה-1:2. סוף סוף מוגורוסיה הצליחה להיות דומיננטית, 2:2. וואו! קנין שוב הפגינה אופי יוצא דופן, חזרה מ-40:0 לניצחון במשחקון החמישי ושמירה על ההגשות, 2:3. האמריקאית השיגה שבירה ענקית בסיומו של משחקון דרמטי, טניס אדיר שלה, 2:4. קנין לא עצרה לרגע עד הזכייה, מוגורוסה הרימה ידיים מול הטניסאית הצעירה שפשוט הייתה גדולה, 2:6.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */