יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:41
צביקה שרף

שיקול הדעת המוטעה של יאניס ספרופולוס

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: מאמן מכבי ת"א טעה שלא שיתף יחד עד הרבע ה-4 את הצמד דורסי את ווילבקין, ג'קסון אנמי וגם: מה צריך לעשות עם אבדיה?

מכבי תל אביב  מול ריאל מדריד – כל חובב כדורסל אמיתי מתרגש והמשחק הזה הוא המשך ההיסטורי של המפגשים בין שתי הקבוצות האלה, אבל נחזור לעכשיו. שתי הקבוצות באו אחרי הפסדים, אחרי פציעות כאלה ואחרות, אבל היורוליג ממשיך, אין הנחות ואין המתנות, אתה משחק עם מי שכשיר לשחק וצריך לנצח, זה אכזרי אבל זו המציאות. 

הבלאנקוס לא החתימו שחקנים חדשים אחרי הפציעות ומכבי ת”א כן החתימה, וזו קבוצה שונה לחלוטין מזו שיחקה אז במדריד. שתי הקבוצות עם הפסדים בשבוע שעבר וריאל הגיעה עם שלושה הפסדים רצופים, כולל הפסד ראשון בבית בשבוע שעבר נגד אנאדולו. מכבי ניסתה לשמור על הבית, הסמל המסחרי שלה עד עכשיו.  

סקוטי ווילבקין עם אמארה סטודמאייר (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין עם אמארה סטודמאייר (איציק בלניצקי)

המשחק היה עצבני, כולם היו עצבניים – השחקנים, המאמנים, וזה השפיע על מה שקרה על הפרקט. רנדולף שחזר אחרי פציעה התחיל בצורה נהדרת וההגנה של מכבי ת”א לא מצאה לו פתרון. כולם מחכים במשחק נגד ריאל לג’ייסי קרול, אבל לאסו שלף את קוזייר הצרפתי המצוין והמארחת לא הייתה מוכנה מולו.  ליאניס היה שיקול מוטעה בכך שעד הרבע הרביעי לא שיתף יחד את הצמד דורסי את ווילבקין, כתוצאה מכך הקבוצה שילמה על ההחלטה הזו בשטף ההתקפי ובהישגים. כאשר מנגד נתנו הרבה מאוד קרדיט לג'קסון שאומנם לא עשה שגיאות, אבל לא סיכן את הסל, היה אנמי, ובכך פגע ביכולת ההתקפית של הקבוצה.

כל זה עלה בכמות הנקודות שמכבי ת"א השיגה, ולצהובים עם 77 נקודות קשה לנצח את ריאל מדריד עם החמישייה המדהימה שלה. הקבוצות יותר ויותר משקיעות, הרבה בהגנה לשתק את ווילבקין וצריך לידו שחקנים נוספים שינצלו את תשומת הלב והעזרה הרבה שהשומר שלו מקבל. בשלב מסוים דני אבדיה ניצל את זה ובשלב מסוים ג’ייק כהן, וברבע הרביעי זה היה סוף סוף ווילבקין ודורסי, ביחד אבל זה לא הספיק כי גם בהגנה מכבי ת”א לא שיחקה ברמה שאותה הציגה עד לפני שבועיים.  

סקוטי ווילבקין מאוכזב (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין מאוכזב (איציק בלניצקי)

ללאסו יש הרבה שחקנים טובים ועם רזומה, אבל הפעם קצת חלקית חרג ממנהגו והרוטציה הייתה קצת שונה. וולטר טאברז, האיש הגבוה הזה, 2.20 מטרים, שיחק את כל החצי השני ללא החלפה כי לאסו הבין כי זה זמן חשוב, וטאברז עם מוטת הידיים שלו ניקה את הרחבות, קיבל כדורים מתחת לסל להטבעות ושלט בריבאונד. גם להאנטר הגבוה והאיכותי ביותר של מכבי ת”א היה קשה מולו. מעבר לכך, רנדולף טומפקינס ומיקי הפורוורדים הספרדים גברו והיו יעילים בהרבה על הפווורדים של מכבי ת”א אייסי, ריינולדס, ג’ייק כהן וקלויארו.

שלושה רבעים, ארבע שלשות, וברבע הרביעי 7 שלשות, זה היה המאזן של מכבי ת”א, שבניצחונותיה הגדולים הרבתה לקלוע שלשות ויצאה להרבה התקפות מתפרצות, והיום עד הרבע הרביעי לא קלעה טוב מהשלוש והתקפות מתפרצות לא עשתה כמעט.  

אות'לו האנטר מאוכזב (איציק בלניצקי)אות'לו האנטר מאוכזב (איציק בלניצקי)

יאניס הודה בשבוע שעבר כי במינכן הקבוצה שלו לא הייתה במיטבה אבל גם היום מכבי ת”א לא הייתה במיטבה, וככל הנראה השבוע הפחות עמוס יחסית לעומת מה שמחכה בשבוע הבא לא הכניס את הקבוצה לכושר שבו היא הייתה עד לפני כשבועיים, לא בהגנה ולא בשטף ההתקפי. ריאל ומאמנה נבהלו קצת לקראת הסוף עם איבודי כדור ועם הרכבים לא טובים, ומכבי הצליחה לצמצם את התוצאה עד 2 הפרש, אבל זה לא הספיק לה לנצח.

אחרי משחק ליגה באילת, הצהובים ישחקו בשבוע הבא שני משחקים נגד חימקי ביום רביעי, זה חובת ניצחון, ואז ביום שישי באיסטנבול נגד פנרבחצ’ה המתאוששת. מכבי תל אביב חייבת להכניס את ג’קסון, ריינולדס, וגם את קלויארו לכושר טוב חזרה ולנצל את ההתקדמות של אבדיה כדי לחזור למסלול הניצחונות.

דני אבדיה מאוכזב (איציק בלניצקי)דני אבדיה מאוכזב (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים