יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בלבול מטיל וטו על שחרור שועה: כל אחד חשוב

מאמן מכבי חיפה: "ירדן חלק מהקבוצה גם כשהוא טועה". הערכה: ספרטה תסכים למכור את האשק. היציע הדרומי ייפתח במחיר אחיד של 45 שקלים מול כפר סבא

|
ירדן שועה, ארכיון (נעם מורנו)
ירדן שועה, ארכיון (נעם מורנו)

מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול, מטיל וטו על השאלת או שחרור ירדן שועה לקבוצה אחרת. בלבול סבור שבמצב הסגל הקיים, אין אפשרות לדלל ממנו חלוץ מטרה, מה שישאיר את הקבוצה עם שני חלוצים בלבד – ניקיטה רוקאביצה ומוחמד עוואד. לדעת המאמן, לאחר ששועה יעמוד לדין הוא יצטרך לחזור להתאמן ולהוכיח שמקומו בהרכב או לפחות ברוטציה.

“ירדן הוא חלק מהקבוצה, גם כשהוא טועה”, אמר בלבול במסיבת העיתונאים. “אמרתי את זה לאורך כל הדרך, שלא נעבור לסדר היום על חריגה מהנורמות, זה עניין פנימי של המועדון והדברים מטופלים. אני לא מדבר על שחקנים שלי בתקשורת, בטח לא מעביר ביקורת עליהם. אמרתי, זה עניין פנימי שלנו, כשיש חריגה מהנורמות זה מטופל בתוך המועדון בצורה יסודית וזה מה שאנחנו עושים וזה מה שאמשיך לעשות כל עוד אני מאמן כאן. יש לי 20 שחקנים ושלושה שוערים ויש לנו גם 4 פצועים. כל אחד חשוב לי בסגל הזה, כל אחד מאוד חשוב לי. כולם חשובים לי”.

בלבול: אני לא מדבר על שחקנים שלי בתקשורת

הערכה: ספרטה תסכים למכור את האשק בשבוע הבא

במקביל, חיפה מחכה לקשר מרטין האשק, שעל מועמדותו פורסם לראשונה ב-ONE. מקורות יודעי דבר סיפרו שההצעה האחרונה שהוגשה השבוע לספרטה פראג עומדת על 800 אלף אירו. על פי כל ההערכות, מיד עם תום מועד העברות בסוף השבוע באירופה ניתן יהיה לגרום לספרטה להסכים ולמכור את האשק.

על חיזוק אפשרי אמר בלבול: “אמרתי לאורך כל הדרך, שואלים אותי למעלה מחודש, אמרתי שזה חודש לא קל, קשה להביא שחקנים, הבאנו את לייו, שחקן שמשתלב יפה באימונים וייכנס לחלק מהרוטציה בקרוב. אמרנו שאם נמצא עוד שחקן אחד טוב שיכול לשדרג את הסגל נביא אותו. כרגע אין לנו”.

“כל קבוצה באה לתת יותר נגד מכבי חיפה”

אחרי שיריבתה למרוץ האליפות מכבי תל אביב איבדה נקודות ב-1:1 בבאר שבע, תארח מכבי חיפה ביום שבת ב-17:30 את הפועל כפר סבא מתחתית ליגת העל במטרה לרשום ניצחון ליגה רביעי ברצף ולצמצם את הפער מהצהובים בצמרת לשתי נקודות בלבד. לקראת המשחק הוחלט לפתוח לקהל את היציע הדרומי, כרטיס עולה 45 שקלים.

יאניק ווילדסחוט ומרקו בלבול (חגי מיכאלי)יאניק ווילדסחוט ומרקו בלבול (חגי מיכאלי)

בלבול התייחס לאפשרות להקטין את הפער ממכבי ת”א: “אנחנו מאוד מרוצים ממצב הקבוצה, אני מרוצה מהשחקנים, ניצחנו את בני יהודה כשלא היינו ביכולת טובה, לא משחק טוב שלנו, אבל ראינו שחקנים עם אופי שבאים ונלחמים ונותנים הכל ומראים רצון אדיר לנצח. ניצחנו משחק לא פשוט ולקחנו נקודות יקרות. הפוקוס שלנו צריך להמשיך להיות על סגנון המשחק שלנו, איך שאנחנו רוצים להיראות התקפית והגנתית, להיות אינטנסיביים, אם נעשה את זה אנחנו בדרך כלל מנצחים וזה מה שאנחנו צריכים לעשות, להיות בפוקוס על 3 הנקודות הקרובות”

“מכבי חיפה רוצה לשחק כדורגל טוב, יעיל, אפקטיבי, לנצח, לכבוש שערים, לייצר מצבים, השער השני שלנו מול בני יהודה במסירה של שרי לאשכנזי ופתיחת הרגליים של רוקאביצה זה מהלכים שאנחנו רוצים לראות. הקהל מתלהב ומצביע ברגליים. המטרה הייתה לשחק את הכדורגל הזה, אמנם הסגל קצר והשחקנים מקריבים את הגוף שלהם למען הקבוצה, אבל ככה אנחנו רוצים לראות אותם, עובדים קשה באימונים ונותנים הכל כדי להמשיך ולנצח ולגרום לכולם במועדון נחת”.

האם הוא לא משתמש מספיק בשחקני הספסל: “אני כל הזמן מקבל את ההחלטות בהתאם לסיטואציה, ההחלטות שהכי נכונות מקצועית, כי המטרה שלנו היא לנצח משחקים ולשחק כדורגל טוב. היו משחקים שעשיתי חילופים במחצית, היו משחקים ששחקן פתח במקום שחקן אחר, הכל בהתאם ליריב ולמה שאנחנו מחפשים באותו משחק, אני לא מקובע על דבר אחד”.

בלבול. "מקבל החלטות בהתאם לסיטואציה" (רדאד ג'בארה)בלבול. "מקבל החלטות בהתאם לסיטואציה" (רדאד ג'בארה)

“דבר אחד עומד לנגד עיניי וזה שמכבי חיפה תשחק טוב, תנצח משחקים, תמשיך לגרום לקהל ליהנות ממנה. כמובן שאנחנו לוקחים בחשבון את כל השיקולים הטקטיים, פיזיים, מנטליים. יש שחקנים שרק לפני שבועיים שיחקו בגביע, חבשי שיחק לפני שבועיים בנתניה וכן יש רוטציות, אבל לא משהו קבוע. אני תמיד מנסה לבחור את ההרכב הכי נכון לאותו משחק”.

הכושר של טרנט סיינסבורי: “אמרתי שאני מרוצה מאוד לא מהיכולת, אבל ממה שהקבוצה עשתה נגד בני יהודה, במשחק חוץ קשה מול קבוצה שבאה עשינו 0:2. ידענו שבני יהודה יתקפו בחצי השני גלים-גלים ומשחק ההגנה שלנו היה מצוין והשער שהבקיעו היה שער מרחוק, אבל בסה”כ הייתי מאוד מרוצה ממשחק ההגנה שלנו מול בני יהודה”.

סיינסבורי (שחר גרוס)סיינסבורי (שחר גרוס)

לקראת כפ”ס: “אתם רואים את הליגה, אין משחקים קלים, במיוחד בשלב הזה של העונה, יש קבוצות שנלחמות בתחתית, יש שנלחמות להיכנס לפלייאוף, המשחקים לא קלים, כל קבוצה באה לתת יותר נגד מכבי חיפה, בטח בסמי עופר. אנחנו צריכים לבוא מוכנים, להיות מרוכזים מאוד, יש להם שחקנים מסוכנים בחלק הקדמי, צריכים לבוא מוכנים פיזית ומנטלית ולשחק את הסגנון שלנו לפי תוכנית המשחק שלנו. כשאנחנו משחקים טוב ומשחקים את המשחק שלנו אנחנו בדרך כלל מנצחים”.

על כך שלראשונה אחרי 8-9 שנים מכבי חיפה במאבק האליפות ומה זה אומר עבור המערכת: “פתחתי בזה שאנחנו מאוד מרוצים מהמצב שלנו ויש לנו קבוצה מצוינת ואנחנו שמחים שהיא בצמרת ונותנים מחמאות לשחקנים שעושים עבודה מדהימה, שחקני צעירים, נחושים, שבאים לכל משחק עם המון רצון לנצח וככה אני רוצה לראות אותם. דבר אחד אני אומר להם באופן קבוע – שאנחנו צריכים להתרכז ממשחק למשחק, צעד צעד, להישאר צנועים, להמשיך לעבוד קשה, כי אם נחשוב רחוק מדי נאבד את זה. צריכים לבוא להתרכז רק במשחק הקרוב ולעשות הכל כדי לקחת 3 נקודות”.

"התיקו של מכבי ת"א טוב לנו, קודם צריך לנצח"

יאניק ווילדסחוט נשאל גם הוא על מצבו של שועה ואמר: “אנחנו פוגשים את כפ”ס, ירדן שחקן סגל, הוא בחדר ההלבשה, כולנו מחכים למשחק, לוקחים משחק אחר משחק, יודעים שבשבת יהיה משחק קשה אבל אנחנו משחקים בבית עם האוהדים מאחורינו וזה עוד משחק לצפות לו. אני לא יכול לחכות ליום שבת”.

ירדן שועה (איציק בלניצקי)ירדן שועה (איציק בלניצקי)

“זה לא העניין שלי לתת עצות לירדן. יש לנו קבוצה, הרבה שחקנים עם הרבה ניסיון, יש לנו מאמנים, הכל מסביב. בקבוצה כולם יודעים מה יש לנו, ירדן עדיין חבר בסגל ואנחנו קבוצה חזקה, עושים הרבה דברים ביחד, וזה לא רק ירדן אלא כולם – כל עוד מישהו פה נילחם אחד עבור השני, ניתן אחד לשני את הגב, כי רק ככה אתה מנצח משחקים, זה מה שאתה עושה”

האם יש לחץ בקבוצה, גם בעקבות התיקו של מכבי ת”א: “אני באופן אישי לא מרגיש, זו הייתה תוצאה טובה עבורנו, אבל אנחנו צריכים לנצח קודם, אחרת נהיה 5 נקודות. אנחנו רודפים עכשיו, אני חושב שהיינו טובים עד עכשיו, אנחנו מסתכלים על זה משחק-משחק, רוצים להציג כמה שיותר נקודות. אנחנו לא מסתכלים רחוק יותר, אני יודע שכולם מנסים לעשות מזה עניין, אבל כקבוצה דיברנו על זה הרבה, שאנחנו מסתכלים משחק-משחק וננסה לעשות הכי טוב שלנו. אנחנו קבוצה טובה שמחשקת כדורגל טוב וכובשת הרבה שערים ואנחנו צריכים להמשיך ככה ונראה איך זה נגמר”.

על היכולת שלו באופן אישי: “אני מרגיש טוב יותר, הגעתי לכאן אחרי שהייתי פצוע ולא שיחקתי הרבה זמן, הייתי צריך את הזמן שלי וכולם חשבו - ‘אתה בלי כאבים אתה יכול לשחק’, אבל זה שונה כשאתה על המגרש, אתה צריך כושר משחק, וקשה להיכנס לקבוצה חדשה עם שחקנים שהיו שם קודם והרוויחו את הקרדיט שלהם. לא הייתי מוכן בתחילת העונה ולאחרונה הייתי טוב יותר, המשחקים באים מהר יותר, אנחנו משחקים הרבה ושיחקתי הרבה לאחרונה. אני לא מרגיש שאני איפה שהייתי בשיא שלי, אבל אני מרגיש שאם אני אוכל להמשיך ככה אהיה טוב יותר ואהיה חשוב לקבוצה”.

יאניק ווילדסחוט מודה לקהל (שחר גרוס)יאניק ווילדסחוט מודה לקהל (שחר גרוס)

על העובדה שהתקשורת התייחסה לשועה אחרי הניצחון על בני יהודה: “זו העבודה של התקשורת, אנחנו היינו שמחים. זה היה משחק קשה, במחצית השנייה היה לנו מזל שג’וש היה שם והיו פעולת הגנה טובות. הראינו הרבה פעמים שאנחנו תמיד יכולים לכבוש מאוחר במשחק. לפעמים אני אומר במחצית, כשאנחנו לא מבקיעים בחצי הראשון - ‘היינו כאן לפני זה, אנחנו יכולים לתת יותר’, אבל ביום שני אמרתי  – ‘לא היינו במצב הזה הרבה זמן. אז תעריכו את זה, אבל תישארו בפוקוס, כי זה 45 דקות ומספיק רגע אחד של חוסר ריכוז והכל שונה’. בסוף לנצח 1:3 את בני יהודה זו תוצאה מעולה, התאוששנו, עובדים קשה, ואנחנו מחכים לשבת”.

על כך שהקבוצה לא משחררת הצהרות שהמטרה היא אליפות: “אני לא בעמדה לתת הצהרות, אני בכדורגל הרבה שנים ואני רואה הרבה קבוצות שאומרות ‘אנחנו הולכים לזכות בתארים’ ובסוף הכל מתפוצץ. ברור שכולם רוצים לזכות בתארים, בשביל זה משחקים כדורגל, אבל יש לנו סגל צעיר וטוב ואנחנו רוצים לקחת את זה משחק-משחק ובסוף אם נהיה בפלייאוף ונהיה קרובים נוכל אולי לשנות את ההצהרה. בינתיים אנחנו לא שמים הרבה לחץ על עצמנו, מנסים להישאר כמה שיותר קרובים ונראה מה יקרה כשהפלייאוף יתחיל, אבל עד אז לא תוציאו הצהרה כזו ממני”.

בתוך כך, לאור התכונה הגדולה לקראת המשחק וקצב מכירת הכרטיסים המהיר, במועדון הודיעו כי היציע הדרומי בסמי עופר ייפתח במחיר אחיד של 45 שקלים לכרטיס.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */