יום חמישי, 18.04.2024 שעה 22:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מאור בוזגלו: אין לך השפעה, אתה כלוא בגוף שלך

הקשר שיתף לגבי התקופה הקשה שעבר כשחלה במחלת הנשיקה, לאחר הקאמבק והשער ב-1:2 של הפועל תל אביב על כפ"ס: "לא היה לי חשק לכלום, גם לא לילדים"

|
מאור בוזגלו חוגג עם שי אייזן (דן יידוב)
מאור בוזגלו חוגג עם שי אייזן (דן יידוב)

"הכתובת הייתה על הקיר", קבע ניר קלינגר בסיום ה-1:2 של הפועל תל אביב אתמול (שבת) על הפועל כפר סבא באצטדיון המושבה. הוא לא התכוון לניצחון החמישי ברציפות בליגת העל (והשישי בכל המסגרות) שהושג על ידו ועל ידי חניכיו (שרשמו רצף שלא הושג כבר שש שנים בדיוק, מינואר עד פברואר 2014), אלא לגבי חזרתו של מאור בוזגלו, ששב למגרשים לאחר כחודשיים וחצי והכריע את המשחק כשנכנס כמחליף במצב של 1:1 בדקה ה-54.

"לצערי, במשחקים בסכנין ומול רעננה הוא היה צריך להיכנס, רואים באימונים שהוא חד ורעב אחרי המחלה, ומאור הוא איכותי, אז אמרתי לפני המשחק 'היום זה היום', הוא צחק", סיפר קלינגר על הקאמבק של בוזגלו. "הוא כבר חשב שעוד פעם יהיה איזה בלגן עם חילופים. בסוף זה הסתדר. אני שמח בשבילו, מגיע לו, הוא עבר תקופה מאוד קשה והוא אחלה בחדר ההלבשה, תומך ומעודד, וכל הכבוד".

תגובות: כפ"ס - הפועל ת"א

מעבר להישג האדיר של המאמן והחבורה האדומה שלו שהולכת ומתבססת בפלייאוף העליון, במקום החמישי, בהפועל ת"א התרגשו מחזרתו של הקשר, שהגיע בקיץ האחרון בקול תרועה רמה עם ציפיות אדירות, אך התקשה, כמו שאר חבריו, במה שבדיעבד התגלה כמחלת הנשיקה, ממנה כבר החלים, אך היא גרמה לו לכאבי ראש עזים ולחולשה במשך תקופה ארוכה עוד לפני האבחון. כעת, לאחר שחזר לשחק, בוזגלו התפנה לסכם את התקופה הקשה שעבר.

"אחרי קצת יותר מחודשיים וחצי, עברה תקופה מאוד לא פשוטה מבחינתי", אמר בוזגלו לאחר המשחק. "עברתי פציעות בקריירה שלי ופציעות קשות, אבל התקופה הזאת של המחלה, שלא יכולתי לעשות שום פעילות ספורט, להישאר בבית ופשוט לא לצאת ממנו ולא לעשות את הדבר שאתה אוהב – אין לך שום השפעה על כלום. לא מבחינת תוצאות, מבחינה מוראלית, חברתית, שום דבר. אתה כלוא בתוך הגוף שלך. אבל כמו שאני תמיד אומר, התקופות הקשות האלה בסוף בונות אותך והופכות אותך להרבה יותר חזק". 

מאור בוזגלו כובש (דן יידוב)מאור בוזגלו כובש (דן יידוב)

"זה מבחינתי מאוד מרגש ומאוד כיף לחזור למגרש, במיוחד עם אווירה כזאת", הוסיף הקשר, כאשר גם במועדון שיבחו את הקהל האדום הגדול שהגיע בהמוניו, בכמות שמוערכת בכ-7,000 אוהדים. "לא נתקלתי בתצוגת עידוד כזאת. משחק חוץ, נגד כפ"ס, זו לא מכבי ת"א ובלי לזלזל. זה היה פשוט יוצא מן הכלל, נתן דחיפה אדירה".

ההתרגשות לקראת הקאמבק למגרשים: "אני מיום רביעי כבר מתחמם. רציתי להמשיך להתחמם (צוחק), הלכתי הביתה עם הגופייה, יום למחרת שלחתי הודעות בקבוצה שאני עדיין עם הגופייה, קמתי בבוקר עם הגופייה. כיף כשמנצחים, כיף לעזור לקבוצה, כיף לחזור". 

שחקני הפועל ת"א חוגגים עם בוזגלו (דן יידוב)שחקני הפועל ת"א חוגגים עם בוזגלו (דן יידוב)

הרעב שלו לשוב ולשחק כדורגל: "כשאתה נמצא במחלה, אין לך חשק לעשות כלום. לא היה בי שום רעב, לא היה לי חשק לעשות שום דבר ובאמת אם תשאלו את החבר'ה במתחם האימונים, אפילו לא רציתי להגיע. לא לאימונים, לא למשחקים. לא היה לי חשק לילדים, לכלום. זה דבר שמאוד לא מאפיין אותי. אני חי מאנרגיות והאנרגיות שלי תמיד בבית עם הילדים, אבל פתאום תקופה מאוד ארוכה אין לך את זה ואתה לא יודע מאיפה לשאוב את זה. אתה שם את עצמך בסוג של לופ שאתה לא יודע איך להתמודד איתו, אבל אתם רואים יוצאים מזה הרבה יותר חזקים”. 

"כל דבר שעברתי, זה מלמד על חוזק ואתה לומד להכיר את הגוף שלך הרבה יותר טוב. אם דיברנו כבר על מוטיבציה גבוהה, גם כשעברתי את הפציעות היותר קשות, כולם אמרו 'הוא לא יחזור, הוא לא יחזור'. אני חושב שאוי ואבוי אם זה לא היה מצד האנשים והפידבקים שקיבלתי ברחוב כי זה בעצם מה שנותן לי את הכוח, אז שימשיכו".

מאור בוזגלו (חגי מיכאלי)מאור בוזגלו (חגי מיכאלי)

האם הוא יהיה זה שיצהיר על הפלייאוף העליון: "אני חושב שהדבר היותר קשה זה לשמור על זה. אנחנו מנסים לצור סוג של כוח הרתעה וזו המטרה שלנו. זה יעשה טוב לכולם. שיאים נועדו כדי שנשבור אותם. אני בתור שחקן מקצוען תמיד שאפתי לטוב ביותר, להיות במקום הכי גבוה ולשם אני חושב שכל שחקן צריך לשאוף. זה טוב לחלום ולשים לעצמנו למטרה את הפלייאוף העליון, אבל בשורה התחתונה אנחנו חיים משבת לשבת. זו קלישאה, אבל באמת שיש לנו משחק מאוד קשה בשבוע הבא ונצטרך להמשיך את היכולת הטובה. זו גם המטרה העיקרית שלנו, כמה מטרות? (צוחק)".

שיתוף הפעולה עם קלינגר: "הרגשתי את ניר גם בבית"ר ירושלים בעונה שעברה. בהפועל מה שבולט זה הסדר, הארגון, הדרישות הגבוהות. הוא לא עושה הנחות לאף אחד, זה מה שמעיד על הווינריות שלו, גם בתור שחקן וגם כמאמן, זה באישיות שלו. זה מה שרואים על המגרש".

ניר קלינגר (שחר גרוס)ניר קלינגר (שחר גרוס)

הפועל ת"א מתמוגגת ודרוכה לקראת "שבוע הפלייאוף" 

מלבד לחזרה המשמחת של בוזגלו ("הוא חשוב לנו מאוד, הניסיון שלו במאבקים כאלה וברגעים כאלה של העונה יכול להשפיע בטירוף, הוא מכיר את הסיטואציה"), בהפועל ת"א החמיאו כמובן גם לכובש השער הראשון, מוטי ברשצקי, ש"נהיה באנקר בתקופה האחרונה" והשאיר על הספסל את פליפה רודריגס שבוע נוסף. כעת, כשבוזגלו חזר, התחרות הבריאה צפויה לגדול עוד יותר בקישור, לשמחתו ולכאב ראשו של קלינגר.

בכלל, במתחם חודורוב מאושרים מהתקופה האחרונה, ובפרט מהניצחון על כפ"ס. בשל העובדה שהאדומים שיחקו כמחצית מול תשעה שחקנים, במועדון תיארו את הניצחון כקשה עוד יותר מבחינה מנטלית וכ"מאוד קריטי" להמשך. "ברוח המפקד" הם ממעטים לדבר על הפלייאוף העליון, אבל מתקשים להסתיר את העובדה שהם פשוט בעננים.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם ברשצקי (דן יידוב)שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם ברשצקי (דן יידוב)

"הכל הולך לנו טוב ואין תענוג יותר גדול מזה", אמרו בוולפסון. "לנצח שישה משחקים ברצף, להחליף ארבעה שחקנים בהרכב ועדיין להמשיך לנצח – אין מחמאה יותר גדולה למאמן ולקבוצה. כולם רעבים תמיד, הסגל שלנו הכי בריא משהיה הרבה זמן וזה מבטיח הרבה להמשך העונה. להכניס שחקן כזה כמו בוזגלו כמחליף זה לוקסוס ועכשיו הוא הוכיח שמגיע לו לשחק יותר”.

"מה שמדהים הוא המהפך שעברנו ביחד עם ניר ומשה סיני. כולם מופתעים כל פעם מחדש, אבל אנחנו באמת לא דואגים כשאנחנו בפיגור, יש תחושה שהאיכויות שלנו תמיד יבואו לידי ביטוי. גם כשאנחנו בשוויון, כולם מאמינים שאפשר לנצח ובתקופה האחרונה גם מנצחים. זו לא אותה קבוצה של לפני חודשיים, הקבוצה הזאת מאמינה בעצמה שהיא תמיד יכולה לפחות לשמור על כל תוצאה, אם לא להגדיל אותה".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים (דן יידוב)שחקני הפועל תל אביב חוגגים (דן יידוב)

לאחר שחגגו באופן ספונטני כמיטב המסורת במשחקים האחרונים, האדומים כמובן הישירו מבט לעבר המטרה הבאה בדרך לפלייאוף העליון – קרב ישיר מול יריבה על המקום בין שש הראשונות, הפועל חיפה. בכלל, כשמסתכלים על לוח המשחקים, במועדון מתארים את השבוע הבא כ"שבוע הפלייאוף", כאשר הוא יחל במשחק מול הקבוצה של חיים סילבס בבלומפילד, יימשך במחזור אמצע שבוע מול מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר ויסתיים במפגש ביתי מול עירוני קריית שמונה, במשחק שיציין סיבוב שלם מאז מינויים של קלינגר למאמן וסיני לנציג הבעלים. כחלק ממנו, האדומים ייצאו לשלושה משחקי חוץ כנראה הכי קשים בליגה מול הירוקים מהכרמל, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים.

"היינו חייבים את הנקודות מול כפ"ס, עכשיו המשחק מול הפועל חיפה הוא הכי חשוב, ככה יהיה כל שבוע, אין מה לעשות, חייבים לקחת את הנקודות עכשיו בשביל הפלייאוף", אמרו בהפועל ת”א. "כמו שניר אמר, אין משחקים בלתי אפשריים ואין משחקים בטוחים מראש, אבל יש כאלה עם סיכוי יותר גדול, וכמובן שהמשחקים מול היריבות הישירות נותנים יותר סיכוי להישאר במקום שלנו. אחרי השבוע הזה, אחרי המחזור ה-23, נדע הרבה יותר טוב אם נהיה בפלייאוף העליון ויישארו לנו הדרבי, בית"ר והפועל חדרה שהיא גם יריבה ישירה".

אוהדי הפועל תל אביב (דן יידוב)אוהדי הפועל תל אביב (דן יידוב)

לקראת המשחק מול הפועל חיפה, במתחם חודורוב ינסו להכשיר את אוראל דגני, שסובל ממתיחה קלה בשריר הירך האחורי. בעוד אריק ינקו ימשיך להיעדר, יואב ג'ראפי, שקיבל מחמאות על כך שעלה לשחק עם זריקה והקריב מעצמו, ימשיך בין הקורות. מי שיחזור השבוע לאימונים הוא עבאדי פרחאת לאחר היעדרות של למעלה מחודש.

בעוד אור אינברום עדיין מתאמן במתחם חודורוב ולא קיבל הצעה לעבור לקבוצה אחרת, כאשר שכרו הגבוה מקשה על מעבר וגם עצם העובדה שהוא יכול להיות מושאל עד לתום העונה ללא אופציה לרכישה מגנט הבלגית ממנה הוא כבר מושאל לוולפסון, עלי כנאנה עשוי לשוב לליגה הלאומית בקרוב, כאשר בין היתר מכבי אחי נצרת מתעניינת בו ורוצה להחזיר אותו לשירותיה.

אור אינברום (שחר גרוס)אור אינברום (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */