יום שלישי, 19.03.2024 שעה 06:48

אף ג'ודאי ישראלי לא נאבק על מדליה בגראנד פרי

גראנד פרי ת"א: בהיעדרם של מוקי ובוטבול מיום הקרבות השני, הנבחרת התקשתה להגיע לגמרים. פז לייבל הפסידה בבית הניחומים אחרי שהגיעה עד לרבע הגמר

|
ירדן מאירסון מתחרה (רדאד ג'בארה)
ירדן מאירסון מתחרה (רדאד ג'בארה)

אחרי מדליית הארד שהשיג טל פליקר אמש, גראנד פרי תל אביב נמשך היום (שישי) בהיכל קבוצת שלמה בעיר. ביומה השני של התחרות, קופצים לקטגוריות המשקל הגדולות יותר - וללא ההופעות של שגיא מוקי וטוהר בוטבול, הנבחרת התקשתה להגיע להישגים ולמעשה פז לייבל היחידה שתפסה מקום ברבע הגמר, אך הפסידה וירדה לבית הניחומים.

פז לייבל בת ה-23 מפתיעה בעיקר כי היא מדורגת במקום ה-113 בדירוג האולימפי בקטגוריית משקל של עד 63 ק”ג, כאשר לפניה נמצאות ענבל שמש (35) וגילי שריר הפצועה (21) שנאבקות על הכרטיס הבודד לאולימפיאדת טוקיו.

גראנד פרי תל אביב (חגי מיכאלי)גראנד פרי תל אביב (חגי מיכאלי)

63 ק”ג

במשקל הזה לנשים, הופיעה ענבל שמש, שהצליחה להפתיע עם מדליית כסף בגראנד פרי תל אביב בשנה שעברה וניסתה לשחזר את ההישג עם מקום על הפודיום שנה שנייה ברציפות. גילי שריר פצועה עם קרע ברצועה הצולבת ולכן לא מתחרה. שמש פתחה ישירות בסיבוב השני נגד אדטי דיברטי הצרפתייה, אותה היא ניצחה בזכות ווזארי וריתוק בניקוד זהב. בסיבוב השלישי, ענבל שמש נקלעה לקרב בעייתי עם אלשייה קסטילוס הברזילאית, שתוך 45 שניות השיגה ווזארי ואיפון מהירים, שגרמו להדחתה. 

בסיבוב השני, עדי גרוסמן סיימה את התחרות אחרי שהפסידה בעונשים ליסמין הורלאבין הצרפתייה. 

ענבל שמש (חגי מיכאלי)ענבל שמש (חגי מיכאלי)

פז לייבל שכאמור הגיעה הכי רחוק מבין הנבחרת היום החלה להתחרות בסיבוב השני ופתחה ברגל ימין לאחר שגברה על חנה מרתין מארצות הברית בווזארי. לייבל התמודדה בסיבוב השלישי עם אגתה אוזדובה-בלך מפולין שספגה שלושה עונשים, בזכותם הישראלית עלתה לרבע הגמר, אך שם כאמור הפסידה לקטרינה הקר והפסידה בעונשים, אחרי שביצעה התקפות סרק בקרב. לייבל ירדה לבית הניחומים, שם פגשה את רנאטה זחובה. היא השיגה ווזארי, אבל הצ’כית השוותה והקרב נגרר לניקוד זהב. הקרב התארך ונמשך מעל 9 דקות, אז זחובה ניצחה אותה.

פז לייבל שסיימה במקום השביעי סיכמה: “מצד אחד, זה מבאס נורא לסיים ככה כי היה לי יום טוב. זו תחרות בינלאומית ראשונה שאני מצליחה להגיע בה לידי ביטוי. מצד שני, היה מדהים להתחרות מול הקהל הביתי שהרים אותי למעלה לתוצאה הטובה ביותר בקריירה שלי. אני מרגישה שהכל הולך ומשתפר אצלי, כך שאני מאמינה שהתחרות הזו תקדם אותי ושהפריצה שלי תקרה בקרוב. אני עוד לא יודעת מה יהיו התחרויות הבאות שלי, אבל אני חושבת שאפשר לקחת גם אותי בחשבון מכאן והלאה”.

שקד עמיחי רשמה הופעה גדולה ותוססת בקרב הראשון שלה, שנערך בסיבוב השני, שם היא ניצחה את לארקה אולסן שנאלצה לפרוש בגלל ריתוק נהדר של הישראלית. עמיחי פגשה בסיבוב השלישי את אנריקליוס באריוס מוונצואלה ושם היא נעצרה באיפון מהיר שהגיע בתוך דקה. גם היא הודחה.

70 ק”ג

ירדן מאירסון ניסתה ללכת עד הסוף ולרשום הופעה טובה עם פתיחת השנה האולימפית. בסיבוב הראשון, פגשה מאירסון את אאופי קוגלן ונקלעה לפיגור של ווזארי בשניות הסיום, אך לבסוף הניקוד בוטל על ידי השופטים והקרב מול יריבתה האוסטרלית נכנס לניקוד זהב, שם מאירסון השיגה איפון ועברה לשלב הבא. מאירסון בקרב השני שלה התמודדה עם מרים בוטקריט מגרמניה והפסידה לה בווזארי.

מאיה גושן בת ה-19 החלה את יום הקרבות שלה בסיבוב השני והשיגה ווזארי על מריה פרז ממש בשנייה האחרונה של הקרב. בסיבוב השלישי, מאיה גושן הפסידה למייגן פלצ’ר האירית בריתוק, אחרי שאפסו כוחותיה בקרב ארוך ומתיש.

ירדן מאירסון (רדאד ג'בארה)ירדן מאירסון (רדאד ג'בארה)
ירדן מאירסון (רדאד ג'בארה)ירדן מאירסון (רדאד ג'בארה)

73 ק”ג

הישראלי הבכיר בקטגוריה הזו, טוהר בוטבול, פצוע במרפק ובברך - ולכן הוא לא מתחרה. אורון גינר הצעיר הודח בסיבוב הראשון אחרי שפגש את קנטו שימיזו היפני, בקרב נהדר שנמשך לניקוד זהב, שם השיג שימיזו ווזארי.

ישראלי נוסף שעלה במשקל זה הוא עידו לוין שניצח בסיבוב הראשון את דירק ואן טיכלט הבלגי ורשם ציון דרך יוצא מן הכלל כשגבר על מדליסט הארד מריו בעזרת ווזארי בתוך דקה וחצי.

שגיא מוקי (רדאד ג'בארה)שגיא מוקי (רדאד ג'בארה)

בסיבוב השני, עידו לוין המשיך בקצב הנהדר שלו כשפתח את הקרב עם ווזארי מהיר על טומי מסיאס, אלוף אירופה המכהן. מהר מאוד השבדי השווה עם ווזארי משלו, והכניע את לוין במאבקי הקרקע עם ריתוק שהדיח את הישראלי הצעיר. 

81 ק”ג

אלוף העולם שגיא מוקי יצפה מהיציע בתחרויות של קטגוריית המשקל שלו בגלל הפציעה בצלעות. הצעירים יפתח בדש, אוהד דן ובן טננבאום יתחרו בהיעדרו.

בדש היה הראשון מבין הישראלים שעלה על המשטח והודח כבר בסיבוב הראשון על ידי רובין פאקאק השבדי. גם אוהד דן סיים את דרכו כשהפסיד באיפון לטוני אזפוזיטו האיטלקי, מדליסט הארד האליפות העולם 2018.

לאחר מכן עלה בן טננבאום ורשם איפון נהדר שסייע לו לנצח את לאין אפרהימיאן מאורוגוואי 39 שניות לסיום בדרך לסיבוב השני. שם, טננבאום פגש את שראופידין בולטבוייב האוזבקי והפסיד אותו עם ווזארי.

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */