יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:14
ליגה איטלקית 23-24
8317-7732אינטר1
6937-6332מילאן2
6426-4733יובנטוס3
5925-4532בולוניה4
5535-5631רומא5
5235-4233לאציו6
5136-5731אטאלנטה7
4940-5032נאפולי8
4529-3132טורינו9
4436-4331פיורנטינה10
4341-3432מונצה11
3940-3533גנואה12
3248-2732לצ'ה13
3256-3633קליארי14
2847-3031אודינזה15
2844-3032ורונה16
2848-2532אמפולי17
2763-4032פרוזינונה18
2662-3932ססואולו19
1568-2632סלרניטנה20
לוח משחקים
  • גנואה
  • 1 - 0
  • לאציו
  • קליארי
  • 2 - 2
  • יובנטוס
  • אמפולי
  • שבת, 20/04, 19:00
  • נאפולי
  • ורונה
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אודינזה
  • ססואולו
  • ראשון, 21/04, 13:30
  • לצ'ה
  • טורינו
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • פרוזינונה
  • סלרניטנה
  • ראשון, 21/04, 19:00
  • פיורנטינה
  • מונצה
  • ראשון, 21/04, 21:45
  • אטאלנטה
  • רומא
  • שני, 22/04, 19:30
  • בולוניה
  • מילאן
  • שני, 22/04, 21:45
  • אינטר

נופל וקם: אימובילה ולאציו כובשים את איטליה

יובה ויתרה עליו וכעת הוא סוחף את הנשרים. עם 23 שערים, ההצלחה של החלוץ היא הכול חוץ מצפויה. לפני רומא ב-19:00 (חי בערוץ ONE2): צפו בשערים שלו

|
ספורט (מערכת ONE)
ספורט (מערכת ONE)

בשלהי חודש אוגוסט נורתה יריית הפתיחה של הליגה האיטלקית. מי חשב אז, בחודשי הקיץ החמים, שהקבוצה שתחמם אותנו יותר מכולן בחודשי החורף של תחילת העשור הנכנס תהיה לא האלופה יובנטוס וגם לא הטוענת לכתר אינטר, אלא לאציו? עם 11 ניצחונות ליגה רצופים, הנשרים הפכו לתופעה של ממש בארץ המגף, שם כבר אין אחד שלא לוקח אותם ברצינות בכל הקשור למאבק על האליפות מול הביאנקונרי והנראזורי.

כל הקרדיט שבעולם מגיע לשלל שחקנים נפלאים שמרכיבים את התלכיד הבלתי ניתן לעצירה שנבנה בקבוצה מעיר הנצח, כמו גם לסימונה אינזאגי שעושה פלאים על הקווים, אך אי אפשר שלא לשים את הזרקור על איש אחד שגנב את ההצגה, ומשגע את אירופה כולה - צ'ירו אימובילה. עם 23 שערי ליגה ב-20 מחזורים שהציבו אותו כמועמד מוביל לנעל הזהב, החלוץ שעבר כמעט הכול בכדורגל האיטלקי מוכיח מדי שבוע שהוא מסוגל לשבור כל שיא אפשרי וסוחף את לאציו לעונה היסטורית. הערב (ראשון, 19:00), הוא פוגש לדרבי לוהט במיוחד את רומא, ובדיוק כמו הקבוצה שלו, הדרך שלו לפסגה ולהתמודדות עם כל מכשול מחממת את הלב. הדרבי, כמו כל משחקי הליגה האיטלקית, ישודר בערוץ ONE2 למנויי yes ,HOT סלקום TV ופרטנר TV.

חלוץ כובש: אימובילה החלוץ החם בעולם

ליובנטוס זה לא הספיק

בעולם מושלם, צ'ירו אימובילה היה צריך במקום אחר לגמרי בקריירה שלו בתחילת 2020. עם כל הכבוד ללאציו, מי שנחשב היה לדעת רבים להבטחה הכי גדולה של הכדורגל האיטלקי והוביל את דור החלוצים הנוכחי של המדינה שטיפחה עשרות סקוררים שנכנסו להיכל התהילה של הכדורגל העולמי, היה יכול וצריך למנף את הקריירה שלו לגבהים שונים לחלוטין. אבל אצל אימובילה, נדמה שהכול הלך בדרך הקשה.

לא הרבה יודעים זאת, אבל הראשונה לזהות את הפוטנציאל של אימובילה הייתה לא אחרת מאשר יובנטוס. הגברת הזקנה שמה את ידה את החלוץ כשהיה בן 18, ורכשה אותו מסורנטו הקטנה בעבור 80 אלף אירו בהמלצתו של צ'ירו פריירה, בלם העבר של הקבוצה ולימים מאמן קבוצת הפרימוורה והקבוצה הבוגרת. בהופעת הבכורה שלו בסרייה א' במרץ 2009, כשהוא בן 20, החליף את שחקן יובנטוס הגדול בכל הזמנים, הלא הוא הנסיך - אלסנדרו דל פיירו, כשנכנס בדקה ה-89 בניצחון 1:4 על בולוניה. אלא שהכניסה במקום הקפטן האגדי לא סימלה את דרכו של אימובילה ביובנטוס, מהר מאוד הביאנקונרי ויתרו על שירותיו, והנער הבולנדיני נדד למספר השאלות בקבוצות מהסרייה ב' - סיינה, גרוסטו, פסקארה - ושם זה נדבק. 

ירידה לצורך עלייה

כמו לא מעט חלוצים איטלקיים, אימובילה היה זקוק נואשות למאמן שייתן לו את המפתחות להנהיג את חוליית ההתקפה, שיבנה את הקבוצה עליו. כזה היה זדנק זמאן, המאמן הצ'כי שזיהה את הקסם שטמון באימובילה, אבל לא רק בו. תחת הדרכתו של זמאן בפסקארה פרחו עוד שני שמות שיהפכו לימים לכוכבים בכל ארץ המגף ובכלל - חלוצה של נאפולי לורנצו אינסינייה וקשר הנבחרת ופאריס סן ז'רמן, מרקו וראטי. בתחילת העונה הנוכחית, לאחר שביסס את מעמדו כאחד החלוצים האיטלקים בעלי היכולת הגבוהה ביותר, הזכיר אימובילה את זמאן, תחתיו רשם את הפריצה הגדולה בעונת שיא בסרייה ב', שהסתיימה ב-28 כיבושים שעזרו למועדון הקטן להפעיל לסרייה א' מהמקום הראשון. 

"זמאן לימד אותי את הבסיס, גם מבחינה טכנית וגם מבחינה טקטית. הוא אמר לי שאני 'ההרס של הקבוצה'. הוא רצה שהקיצוניים יחתכו פנימה ושהקשרים יצטרפו מאחור. אני כל הזמן עשיתי תנועות לעומק כדי להבקיע ולפעמים הייתי אפילו מבקיע פעמיים והוא לא היה מרוצה", סיפר אימובילה על המאמן הקשוח. "התקופה שלי בפסקארה הייתה קריטית להתפתחות שלי כשחקן, זו הייתה פלטפורמה לקריירה ברמה הגבוהה ביותר, אני אסיר תודה לזמאן ולנצח אשאר אוהד של פסקארה", הוסיף כמה שנים קודם לכן בראיון לאתר הרשמי של הבונדסליגה בעודו שחקן דורטמונד.

צ'ירו אימובילה חוגג (רויטרס)צ'ירו אימובילה חוגג (רויטרס)

טבילת האש הראשונה בסרייה א'

14 שערים בחצי עונה בסרייה ב' הספיקו כדי ששמו של אימובילה יוזכר בהקשרים של לא מעט מועדונים מהסרייה א'. הנחושה ביותר הייתה גנואה, ששילמה ליובנטוס 4 מיליון אירו ורכשה 50 אחוזים מכרטיסו של השחקן, שעבר אליה עם סיום העונה. לאחר עונת שיא בסרייה ב’ שהכניסה אותו לרדאר וגרמה לתחושות שהפוטנציאל בדרך להתממש, צ'ירו שוב נתקל בקשיים ולא הצליח לבוא לידי ביטוי בקבוצה שכל מטרתה הייתה להישאר בליגה.

בדיעבד, ההחלטה לעבור לגנואה, שנלחמה על ההישרדות עד למחזורים האחרונים של העונה ובסיומה גם עשתה זאת כשניצלה וסיימה במקום ה-17, התבררה כלא נכונה. על איכויותיו של החלוץ אין עוררין, אך אי אפשר להתעלם גם מהעובדה שהוא זקוק למספר משתנים חיצוניים שיעזרו לו להביא את יכולותיו לידי ביטוי. אחד מהם הוא סגנון משחק התקפי שמבוסס עליו - דבר שלא היה לו בגנואה. את אותה עונה סיים אימובילה עם חמישה שערי ליגה בלבד, וכך הוא עבר לחפש את היעד הבא, שהפעם, התלבש לו כמו כדור לוולה מתוך הרחבה. 

עם כל הכבוד לעונת הפריצה תחת זמאן בסרייה ב', עונת 2013-14 היוותה עבור אימובילה את נקודת התפנית לה חיכה לאורך כל הקריירה. בהתאם למספרים הנמוכים שרשם בגנואה בה התקשה לבוא לידי ביטוי, ירד גם ערכו של החלוץ, שנרכש ע"י טורינו ב-2.75 מיליון אירו בלבד. מי האמין אז, כשזה היה הסכום ששילמה יריבתה העירונית של הקבוצה בה קיבל את ההזדמנות הראשונה, שהוא עתיד להפוך באותה עונה לשחקן הכי לוהט באיטליה? אבל רגע, גם זה לא הלך חלק, באופן שמסמל את כל הקריירה של אימובילה. 

שישה משחקי ליגה חלפו, וצ'ירו עדיין לא מצא את הרשת. אבל הפעם לחלוץ היה מי שהאמין בו, וזה היה האיש על הקווים שלימים יהיה חתום על הכישלון הכי גדול בכדורגל האיטלקי כמאמן הסקוודרה אזורה - ג'אן פיירו ונטורה. המאמן הוותיק הציב את החלוץ לצידו של אלסיו צ'רצ'י הלוהט וב-6 באוקטובר קצר את הפירות הראשונים, כשאימובילה כבש לראשונה בליגה ועזר לשוורים לנצח 1:2 את סמפדוריה. מכאן - אי אפשר היה לעצור את אימובילה, שאת אותה עונה סיים כ"קאפוקאנוניירה" - מלך השערים של הסרייה א', והקדים שמות גדולים כמו לוקה טוני, קרלוס טבס ואנטוניו די נטאלה. אותה עונה גדולה, שבסיומה הוביל את טורינו למקום השביעי ולמוקדמות הליגה האירופית (בעקבות הורדתה של פארמה שהתפרקה לליגה הרביעית) סידרה לאימובילה את המעבר שהיה אמור להוות את קפיצת המדרגה שעשה מהטופ של איטליה אל הטופ של הכדורגל העולמי.

אימובילה מחמיץ מול בן חיים והרוש בנבחרת (רויטרס)אימובילה מחמיץ מול בן חיים והרוש בנבחרת (רויטרס)

אוהב להיות בבית

"דורטמונד זה היעד הטוב ביותר עבורי", אמר אימובילה רגע אחרי החתימה במועדון הפאר הגרמני בקיץ 2014. 18.5 מיליון אירו שילמו השוורצגלבן על היהלום האיטלקי, שעל הנייר קיבל את כל התנאים האופטימליים להצליח - מאמן כמו יורגן קלופ שהיה אז בתחילת דרכו, קבוצה התקפית עם שחקנים מהמוכשרים שיש ביבשת, קהל אדיר ותרבות כדורגל נפלאה, אבל גם כזו אליה התקשה להתרגל. אימובילה סיים את אותה עונה בצורה זוועתית מבחינתו עם שלושה שערי ליגה ב-25 הופעות. למרות מיעוט ההזדמנויות והקרדיט הלא רב שקיבל, בעיקר בשל ביצועיו על כר הדשא, אימובילה בירך על התקופה בדורטמונד מסיבה אחת: "אם להיות כן, התקופה בדורטמונד לא הייתה מוצלחת עבורי, אבל תמיד אשאר אסיר תודה על ההזדמנות לשחק תחת יורגן קלופ. אם לא הייתי הולך לגרמניה, לעולם לא הייתה לי את ההזדמנות לעבוד איתו", אמר אימובילה, שלא נטר טינה למאמן שמוביל כיום את ליברפול לאחת התקופות הגדולות בתולדותיה.

אימובילה לא אמר נואש בניסיון לקנות לעצמו שם מחוץ לארץ המגף והושאל לתחנה הבאה - סביליה, אלא שגם במועדון האנדלוסי הקריירה שלו לא הגיעה לאן שרצה. "שחקנים איטלקיים צעירים חייבים להישאר באיטליה על מנת לצבור ניסיון", אמר ג'אן פיירו ונטורה, שאימן את אימובילה בטורינו והכיר אותו לעומק. מבין השפה, הקולינריה וכל מה שמשפיע על האקלים האופטימלי שמאפשר לשחקן להסתגל למקום ולהפיק מעצמו את המירב, נדמה שיותר מכל הייתה זו שיטת המשחק שלא אפשרה לאימובילה להביא את יכולותיו לידי ביטוי. לצ'ירו לא נותרה ברירה ואחרי עונה וחצי כושלות למדי בספרד הוא מצא את עצמו שוב בבית, במועדון בו פרץ לתודעה - טורינו. אותו ונטורה חיכה לו שם אך כשהגיע, גילה של"אבא" יש בן טיפוחים חדש, אנדראה בלוטי. עם שותף חדש וצעיר למדי ובשיטת 3-5-2 שהוציאה ממנו את המיטב, אימובילה הצליח לחזור ליהנות מכדורגל בחצי השני של עונת 2015-16, אך בסיומה הבין שהוא חייב לנדוד ליעד חדש, כזה שיאפשר לו להיות שחקן המפתח, האיש שאליו כל הכדורים ילכו, כי זה מה שהוא צריך.

צ'ירו אימובילה בדורטמונד (רויטרס)צ'ירו אימובילה בדורטמונד (רויטרס)

נאפולי ויתרה, לאציו חטפה

אימובילה נולד בעיירה האיטלקית הקטנה טורה אנונציאטה, הסמוכה לנאפולי, וכל חייו הוא חלם ללבוש את מדי הפרטנופיי. "ברור שארצה לשחק בנאפולי, זו הקבוצה של העיר שלי", הצהיר לא פעם, וקיווה שיום יבוא והחלום יתגשם. אך כמאמר הקלישאה - חלומות לחוד ומציאות לחוד. הקבוצה אותה אהד כנער סגרה בפניו את הדלת, והמציאות של אימובילה הובילה אותו ללבוש מדים תכולים, אך דווקא את אלה של לאציו, שראתה בו כמי שייכנס לנעליים הגדולות של אגדת העבר, מירוסלב קלוזה, לאחר שזה תלה את הנעליים אחרי קריירה גדולה בקיץ 2016. 

שמונה מיליון אירו שילמה לאציו על אימובילה, ואם הייתה יודעת שזו תהיה התוצרת שתקבל ממנו הייתה משלמת גם כפליים. כשהגיע לקבוצה מעיר הנצח קיבל אותו סימונה אינזאגי, חלוץ עבר בעצמו, אח של פיפו האגדי, מי שנחשב כיום לאחד המאמנים הטובים באיטליה ואחד שגם יודע דבר או שניים על שחקני התקפה. אולי זו ההשראה מצבע החולצה שתמיד רצה ללבוש, אולי העיר שציין בעבר שהוא מאוד אוהב, אבל מה שבטוח גרם לניצוץ להפוך לאש בוערת היה המערך של האח הצעיר לבית אינזאגי, ששם הכול על הכתפיים של אימובילה, והשערים התחילו לזרום כמים בנהר, כש-23 כאלה היו לו בסיום עונתו הראשונה במדי הביאנקוצ'לסטי, שווה ערך לעונת הפריצה שלו במדי טורינו.

צ'ירו אימובילה (רויטרס)צ'ירו אימובילה (רויטרס)

"קואורדינציה היא הדבר החשוב ביותר", הסביר אימובילה את הסוד שלו, "אתה צריך להבין לאן לרוץ, לחשוב איך אתה רוצה לסיים ולעשות את כל זה בצורה הכי מהירה שאפשר. בכדורגל של היום קשה מאוד לעצור את הכדור ברחבה, לחשוב מה לעשות ואז לבעוט", הסביר החלוץ, שהוסיף לרפרטואר האישי שלו עוד תואר מלך שערים, אחרי שהרשית עונה לאחר מכן 29 פעמים. מאמנו, סימונה אינזאגי, בטוח ש"מדובר באחד מחמשת החלוצים הכי גדולים שהיו בכדורגל האיטלקי ב-15 השנים האחרונות", לא דבר של מה בכך כשמדובר באח של אחד שככל הנראה נכלל ברשימה. 

הקריירה כמשל לעונה

העונה הנוכחית, כשלאציו התחילה להתחבר בנובמבר, אימובילה אמר: "אני חושב שאני הולך להיות חלק מסיפור הצלחה של לאציו העונה. אנחנו חזק במרוץ לליגת האלופות ביחד עם שלוש קבוצות". לא ברור למי הוא התכוון, אבל שלוש הקבוצות האלה ככל הנראה כבר רואות מלמטה את הנשרים שנמצאים גבוה-גבוה בצמרת הטבלה, עם 11 ניצחונות רצופים, שבירת שיא המועדון שהחזיק מ-1999, אז זה נגמר באליפות האחרונה תחת סוון יוראן אריקסון.

הפעם, בסגל של הנשרים לא תמצאו שמות כמו פאבל נדבד, אלסנדרו נסטה וסינישה מיכאילוביץ', אך לאציו של העונה מוכיחה שלא צריך את כל אלה כשבחוד ניצב חלוץ שמבקיע אחת לכל שלוש בעיטות למסגרת. פעם פיליפה קאייסדו, פעם חואקין קוראה ונדמה שלא משנה מי ניצב לצידו, השאלה היא כבר לא "האם אימובילה יכבוש?", אלא פשוט "מתי?", כשגם בהקשר הזה, התשובה חד משמעית עבור מי שנחשב כיום כמועמד המוביל לנעל הזהב האירופית ורוצה לשבור את שיא הכיבושים של שחקן לעונה בסרייה א' ששייך לגונסאלו היגוואין עם 36.

ארבעה שערים כבש צ'ירו בין הדקות 82-93, כולם היו שערים שנתנו נקודות לנשרים, לרוב שלוש. ובכלל, לאציו של העונה היא קבוצה שלא מוותרת. גם כשנראה שהיא בדרך לאבד נקודות מגיע מישהו ודואג שהן יישארו בכיס. כשבטוחים שזהו, מגיעה הנפילה, הקבוצה הזאת שוב עומדת על הרגליים ומוכיחה שאי אפשר לעצור אותה. עושה רושם שהאופי הלוחמני חסר הפשרות של אימובילה "הדביק" את חבריו לקבוצה, שעשו זאת שש פעמים ומתחילים להבין שבעונה הזאת הם יכולים להיכנס לספרי ההיסטוריה. זה יהיה קשה, כי יובנטוס ואינטר עדיין עדיפות, אבל לכו תדעו, אולי הסיפור של אימובילה יתגלה בכלל כמשל על העונה הזאת של לאציו ואולי, זו שלא ציפו ממנה, תתגנב מאחור ותגנוב את ההצגה. מה שבטוח - אם תשאלו את אימובילה, גם השמיים הם לא הגבול עבור הנשרים, שעד עכשיו עפים לעבר עונה בלתי נשכחת.  

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */