יום חמישי, 18.04.2024 שעה 12:05

משלושה יוצא אחד: אליפות אוסטרליה מתחילה

פדרר, נדאל ונובאק ג'וקוביץ' ינסו לקטוף את הגראנד סלאם הראשון של העונה ויתחרו גם על תואר הטניסאי הגדול בכל הזמנים. מי מבין השלושה יניף גביע?

|
רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר (מערכת ONE)
רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר (מערכת ONE)

בצל בעיית זיהום האוויר הקשה, תפתח מחר בלילה (שבין ראשון לשני) אליפות אוסטרליה הפתוחה. למרות השיבושים בלוח הזמנים של משחקי המוקדמות ותלונות רבות מצד שחקנים המארגנים החליטו, כי הגראנד סלאם הראשון של העונה יפתח כסדרו בכפוף לתנאים של זיהום האוויר.

כמו בכל טורניר גראנד סלאם בשנים האחרונות תשומת הלב המרבית תתמקד בשלוש אגדות הטניס, רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ’, שמחפשים תואר גראנד סלאם נוסף, במאבק הסמוי/גלוי בניהם על כתר הטניסאי הגדול בכל הזמנים.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

השלושה זכו ב-12 תארי הגראנד סלאם האחרונים וב-14 מ-16 האחרונים, כמו כן מאז הפריצה של פדרר ב-2003, 55 מ- 66 תארי המייג'ורס הגיעו לארון הגביעים של אחד מהשלושה. נדאל מדורג ראשון בטורניר ולזכותו 19 תארי גרנד סלאם, ג'וקוביץ’ אלוף השנה שעברה מדורג שני ולזכותו 16 תארים ואלו רוג'ר פדרר מדורג שלישי ומוליך את החבורה עם 20 תארים.

נדאל זכה רק פעם אחת בתואר באוסטרליה ב-2009 וכמו אז הוא מגיע לטורניר כראשון בעולם וינסה להיות האדם השלישי שזוכה בכל תחרות גראנד סלאם לפחות פעמיים. רק רוי אמרסון ורוד לייבר עשו זאת לפניו.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

ג'וקוביץ’ שהביס, בשנה שעברה את נדאל בגמר, אוחז בשבעה תארים באוסטרליה, הכי הרבה מכולם. הסרבי בן ה-32 מגיע לטורניר שופע בטחון עצמי אחרי הזכייה בגביע ה- ATP במהלכו ניצח שישה משחקים כולל שלושה מול שחקני טופ 10, בתוכם נדאל ומדבדב. השיא שרוג'ר פדרר מחפש הוא 100 ניצחונות באליפות אוסטרליה לפחות. כרגע יש לו מאזן של 14:97 . בשנה שעברה הדהים סטאפנוס ציציפאס את רוג’ר פדרר בשמינית הגמר .

לצד שלושת האגדות ינסו כמובן שחקני הדור הבא לנסות לגנוב את התואר למרות שכיום שום שחקן מתחת לגיל 30 לא אוחז בגראנד סלאם. בראשם, דניל מדבדב מרוסיה שבאליפות ארה"ב הפתוחה 2019 כמעט ועשה זאת כשהפסיד רק במערכה החמישית לנדאל. לצידו, סטאפנוס ציציפאס, אלוף סוף השנה של הסבב ומי שנעצר בשנה שעברה רק בחצי הגמר. יש לשים לב כמובן למדורג חמש בעולם דומיניק תים שכבר היה פעמיים בגמר גראנד סלאם בפאריס, וגם לגרמני אלכסנדר סשה זברב (7), דניס שפובלוב הקנדי וכמובן לשני הרוסים הנוספים בצמרת, קארן קצאנוב ואנדריי רובלב.

רוג'ר פדרר חוגג (רויטרס)רוג'ר פדרר חוגג (רויטרס)

על פי תוצאות ההגרלה נדאל עשוי לפגוש בשמינית הגמר את קצאנוב או את האוסטרלי ניק קריוס. דומיניק תים יהיה יריבו הצפוי ברבע הגמר. ברבע הגמר השני מככבים מדבדב וזברב. הרוסי זכה לסיבוב ראשון קשה מול האמריקני פרנסיס טייפו ואח”כ יארבו לו בפינה ג'ו וילפריד טסונגה, ג'ון איסנר או אלוף 2014, סטן ואורינקה. זברב יפתח מול מרקו צקינטו האיטלקי מומחה החמר ובהמשך יחכה לו רובלב הנמצא בכושר שיא. 

את רבע הגמר השלישי מוליך פדרר שיפתח מול ג'ונסון האמריקני אבל יתקשה לעבור את הורקאץ’ הפולני, דימטרוב ודניס שפובלוב. אם פדרר יעבור את כל המכשולים מתאו ברטיני האיטלקי ימתין ברבע הגמר. הרבע גצר  האחרון יתמקד בג'וקוביץ’ וסטפנוס ציציפאס ואף אחד לא ימנע את מאבק רבע הגמר הלוהט ביניהם. 

סטפנוס ציציפאס (רויטרס)סטפנוס ציציפאס (רויטרס)

תחזית: רבעי הגמר: נדאל-תים, מדבדב-רובלב, ברטיני-שפובלוב (ידיח את פדרר), ג'וקוביץ -ציציפאס. לגמר נראה שיגיעו נדאל וג'וקוביץ והסרבי יניף גביע שמיני וגראנד סלאם 17 בקריירה.

טורניר הנשים יעמוד שוב בצל ניסיונה של סרינה וויליאמס לכבוש את תואר הגראנד סלאם ה-24, אחרי שורת ההפסדים בגמרי הגראנד סלאם האחרונים מול קרבר, אוסקה, האלפ ואנדרסקו. במרכז הטורניר יעמוד גם הניסיון של הראשונה בעולם אשלי בארטי להשאיר את התואר בבית. נאומי אוסקה היפנית אלופת השנה שעברה תנסה לשמור על התואר.

סרינה וויליאמס (רויטרס)סרינה וויליאמס (רויטרס)

הצ'כיות קרולינה פלישקובה (2), שמחפשת גראנד סלאם ראשון ופטרה קביטובה פיינליסטית השנה שעברה מסוכנות כתמיד. סימונה האלפ , אלינה סביטולינה, בלינדה בנציץ’, מדיסון קיז ואירינה סבלנקה יכולות אף הן לרוץ עד הסוף.

אבל את תשומת הלב בסיבוב הראשון תקבלנה קוקו גוף בת ה-15 ו-ונוס וויליאמס בת ה-39 במפגש חוזר למשחק הבלתי נשכח מווימבלדון, בו גוף ניצחה את וונוס והפכה בן לילה ללהיט העולמי החדש.

ונוס וויליאמס מאוכזבת (רויטרס)ונוס וויליאמס מאוכזבת (רויטרס)

בניגוד ליציבות הגברית, כל אחת מהטופ 10 יכולה באותה מידה לזכות בטורניר ובאותה מידה להפסיד בסיבובים הראשונים לשלל השחקניות הצעירות הממלאות את ההגרלה. בארטי (1) וקביטובה (7) הן הכוכבות של הרבע הראשון. אוסקה (3) וסרינה (8) מיועדות לשחק ברבע הגמר השני. אלא שקוקו גוף, דיאנה יסטמרסקה וסופי קנין בטח יחשבו אחרת.

ברבע הגמר השלישי האלפ (4) ובנציץ’ (6) ינסו לשרוד את סבלנקה, וקיץ, דניאל קולינס ומריה שראפובה. ברבע הגמר הרביעי אלינה סביטולינה (5) וקרולינה פלישקובה (2) יאבקו בקרבר, מוגורוסה, וונדורסובה וקיקי ברטנס.

קוקו גוף חוגגת. שוב תפתיע? (רויטרס)קוקו גוף חוגגת. שוב תפתיע? (רויטרס)

רבעי הגמר על פי התחזית: בארטי-קביטובה, אוסקה-סרינה, סבלנקה-קולינס, סביטולינה- פלישקובה. סרינה תנצח את בארטי בחצי הגמר ובגמר את פלישקובה ונראה שתניף סוף סוף את הסלאם ה-24. 

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */