יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:58
צביקה שרף

ניהול משחק מצוין של יאניס, מכבי בדרך לטופ 4

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: חילופי ההגנה-התקפה של המאמן עשו את שלהם, מסינה התקשה לעצור את ווילבקין ודורסי. על הצהובים לכוון לצמרת היורוליג

מכבי תל אביב, מילאנו, עוד משחק עם טעם של עוד, עם היסטוריה, הווה ומפגש של שתי קבוצות עם סגנון שונה בשבוע שבו נערכים שני משחקים ברציפות, כשמכבי מקבלת שני משחקי בית ומילאנו שני משחקי חוץ. הכל מתערבב והכל יכול להשפיע כשיאניס ספרופולוס, מהמאמנים העולים והיותר צעירים ביורוליג פוגש את מיודענו אטורה מסינה, שחזר למילאנו מה-NBA. 

מחזור המשחקים הכפול שנערך השבוע סיפק בפעם הראשונה לחלק מהקבוצות שני משחקי בית, בעוד שחלקן נאלצו לצאת לשני משחקי חוץ והתוצאות של הערב מראות שכל משחק עומד בפני עצמו, כשהמחזור סיפק לנו הפתעה גדולה כשחימקי מוסקבה היממה את ריאל מדריד ואילו ברצלונה, שהפסידה פה בהיכל, התאוששה עם ניצחון חוץ גודל באיסטנבול על פרנבחצ’ה. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

נחזור למשחק שנערך בהיכל. היה ברור שאטורה מסינה ינסה להכתיב קצב משחק איטי ואכן כך היה,  לפחות בחצי הראשון שהסתיים ב-31:32 לאיטלקים, תוצאה נמוכה לקצב הרגיל  של מכבי. הצהובים מתחילים ליצור בעיה עם רבע ראשון לא מבריק ואז מתחיל מרדף אחרי קבוצה אורחת מובילה, דבר שדורש ממך הרבה אנרגיות תחת לחץ. הפעם, החבורה של ספרופולוס פגשה גם הגנה חזקה  ואגרסיבית עם הרבה כוח חסימה מתחת לסל, אבל לא את הכול ניתן להפיל על היריבה. 

מכבי לא יצאה טוב להתקפות המתפרצות כמו שרצה במשחקים הקודמים ולפחות במחצית הראשונה, בלטו בקרב הצהובים חוסר תיאום, אי ריצה במסלולים הנכונים, מסירות בתזמון לא נכון או לבן אדם הלא נכון, דברים שהיו בעוכריה של המארחת. ב-20 הדקות הראשונות אחוזי הקליעה מהשלוש היו נמוכים, כשגם מקו העונשין רשמו השחקנים בצהוב אחוזים נמוכים מהרגיל. האורחת עשתה את העבודה עם התקפות ארוכות, ניסיונות ללואו פוסט ועצירת קצב המשחק המהיר אליו שואפת מכבי בכל משחק. 

סקוטי ווילבקין חוגג (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין חוגג (איציק בלניצקי)

ברור  שיאניס ביקש וציפה לשינוי קצב המשחק במחצית השנייה, אז בתחילת הרבע השלישי מכבי החלה לשפר את אחוז הקליעה שלה מהשלוש, בעיקר סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי, אבל העובדה שזה משחק שני תוך שלושה ימים דורשת לתת להם יותר  מנוחה, למרות שזה לא תמיד אפשרי. יאניס ניהל את המשחק מצוין וכשהוא חש שאינו יכול להפוך לגמרי את הקצב עכב הטקטיקה ומבנה המשחק של האיטלקים, ערך חילופי הגנה התקפה לפי הצרכים במגרש. אין ספק שקשה לקבוצה יריבה לבצע הגנה יעילה על ווילבקין ודורסי ביחד אבל בהרכב הזה נדרשת נוכחות גם של יובל זוסמן במגרש כדי להעלות דרגה בהגנה. אות’לו האנטר כרגע הוא הגבוה החשוב ביותר של מכבי בעוד שקווינסי אייסי, אנג’לו קלויארו ג’ייק כהן וג’יילן ריינולדס הצטרפו בדרך כלל כגבוה שני, אבל מול האגרסיביות של מילאנו, אייסי והאנטר היו צמד הגבוהים היעיל יותר.

אין כל ספק שמכבי, למרות שהתרגלה לניצחונות גדולים יותר, ידעה להתנהל טוב גם במשחק צמוד וכשבחונים את גרף ההתקדמות של הקבוצה מאז המשחק הראשון בין שתי הקבוצות, אין ספק שמכבי הצליחה להשתפר יותר והיא נמצאת בגרף עליה. עיקר השיפור היה בהגנה, ובשילוב  של דורסי שהופך לכלי נשק נהדר בנוסף לווילבקין המדהים, יאניס מנסה גם להחזיר את נייט וולטרס אחרי פציעה וגם את ארון ג’קסון, שכרגע עדיין לא בקצב אבל כאשר כל זה בא עם ניצחון ועם שמירה על הבית, הרי שמשחק רק ביום חמישי הבא נראה הרבה זמן לנוח ולהתכונן להתמודדות מול באיירן מינכן בגרמניה.

למרות השבחים להגנה של מסינה, הרי שההגנה של מכבי מנגד לא נפלה מהם. ההגנה על סרחיו רודריגס הייתה מצוינת, השמירה על ולדימיר מיצוב הייתה טובה גם היא ורק קייפר סייקס, שהגיע לא מכבר למילאנו הפתיעה במס שלשות. ניצחון מרשים וחשוב למכבי שיכולה בסתר ליבה להתחיל לחשוב על מקום בארבע הראשונות כדי להשיג יתרון ביתיות במשחקי ההצלבה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, שחקני מילאנו מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים, שחקני מילאנו מאוכזבים (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים