יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:08

קרב ענקים: סרביה וספרד ייפגשו בגמר גביע ה-ATP

ג'וקוביץ' וחבריו גברו 0:3 על רוסיה, נדאל ובאוטיסטה אגוט ניצחו את אוסטרליה, ושני המדורגים הבכירים בעולם ינסו להוביל את נבחרותיהם לזכייה בתואר

|
הסרבים חוגגים כל הדרך לגמר (רויטרס)
הסרבים חוגגים כל הדרך לגמר (רויטרס)

נבחרות הטניס של סרביה וספרד העפילו היום (שבת) לגמר גביע ה-ATP, למפגש מסקרן בין שני המדורגים ראשונים בעולם, נובאק ג’וקוביץ’ ורפאל נדאל, שינסו להוביל את נבחרותיהם לזכייה בתואר היוקרתי.

סרביה הייתה הראשונה לעלות לגמר לאחר שגברה לפנות בוקר על נבחרת רוסיה 0:3. דושאן ליוביץ’ ניצח את קארן חצ’אנוב 5:7 ו-6:7(1) ומיד לאחר מכן הגיע תורו של הקרב המסקרן בין נובאק ג'וקוביץ’ לדניל מדבדב. השניים אכן סיפקו טניס ברמה גבוהה שהסתיים עם 1:6, 7:5 ו-4:6 לזכות נובאק, שהשיג שבירה מכרעת ל-2:3 במערכה השלישית והציל 3 נקודות שבירה במשחקון האחרון לפני שהשיג נקודת משחק וניצח. במשחק הזוגות שסגר את המפגש ניצחו ויקטור טרויצקי וניקולה צ’אצ’יץ’ הסרבים 4:6 ו-6:7 את טיימוראז גבאשווילי וקונסטנטין קרבצ’וק כדי להשלים 0:3 חלק.

ספרד הבטיחה את הצטרפותה למעמד הגמר עם ניצחונות בשני המשחקים הראשונים בחצי הגמר השני מול אוסטרליה הביתית. ניק קריוס איכזב בגדול מול רוברטו באוטיסטה אגוט שניצח בקלות 1:6 ו-4:6 והדרמה הגיעה דווקא במשחק השני שם התקרב מאוד אלכס דה מינור בן ה-21 לניצחון על רפאל נדאל שהפסיד 6:4 במערכה הראשונה, אך במצב של 5:5 במערכה השנייה נדאל השיג נקודת שבירה מכרעת ברגע האחרון של המערכה, ניצח בה 5:7, ומשם כבר השתלט על המערכה השלישית עם 1:6.

רפאל נדאל חוגג עלייה לגמר (רויטרס)רפאל נדאל חוגג עלייה לגמר (רויטרס)

נדאל, המדורג ראשון בעולם, היה מאושר בסיום לאחר שאתמול נוצח על-ידי דויד גופן ונאלץ לשרוד במשחק זוגות מותח. "היו לי יומיים קשים עם הרבה משחקים. אלכס שיחק ברמה גבוהה עם כדורים נמוכים, אבל יצאתי מזה. תמיד כיף לשחק באוסטרליה מול קהל שמבין ספורט".

סרינה בגמר אוקלנד, ווזניאקי הפסידה

סרינה וויליאמס בת ה-38 הוכיחה באוקלנד שהיא נמצאת בכושר מצוין לקראת אליפות אוסטרליה כשהביסה בחצי הגמר את אמנדה אניסימובה בת ה-18, 1:6 ו-1:6. סרינה רצתה מאוד לפגוש בגמר את חברתה הטובה קרולין ווזניאקי, אבל הדנית נוצחה בחצי הגמר השני על-ידי ג'סיקה פגולה (82) האמריקנית 3:6, 6:4 ו-6:0.

סרינה וויליאמס (רויטרס)סרינה וויליאמס (רויטרס)

קרולינה פלישקובה ומדיסון קיז תיפגשנה בגמר טורניר בריסביין. פלישקובה, השנייה בעולם ואלופת השנה שעברה, השיגה ניצחון נהדר בחצי הגמר על נאומי אוסקה היפנית 7:6(12:10), 6:7(3:7) ו-2:6. קיז פיגרה בחצי הגמר השני 6:3 ו-2:1 מול פטרה קביטובה אבל ביצעה מהפך אדיר וניצחה 6:3, 2:6 ו-3:6.

התואר הראשון של העונה שייך לאקטרינה אלכסנדרובה מרוסיה, שניצחה בגמר טורניר שנזן בסין את אלנה ריבקינה הקזחית 4:6 ו-2:6. זהו תואר בכורה למדורגת 34 בעולם והרוסייה הבכירה כיום בסבב.

הפסד לארליך בגמר צלנג'ר קנברה

בצ’לנג’ר קנברה נעצרו יוני ארליך ושותפו אנדריי וסילבסקי בגמר אחרי שבוע מצוין כשנוצחו בשני שוברי שוויון על ידי מקס פרסל ולוקה סביל האוסטרלים 7:6(3) ו-7:6(3).

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */