יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:57

מבחן החצי: מה עשו הליגיונרים מהקיץ ועד ינואר?

זהבי שבר שיאים בסין, סבע רשם מספרים יפים, דאבור סבל מחוסר אמון, וייסמן וסולומון הפתיעו עם התאקלמות מהירה, וגם: הסיטואציה הבעייתית של סייף

|
מונס דאבור, שון וייסמן ומנור סולומון (רדאד ג'בארה, איציק בלניצקי ופייסבוק שחטאר דונייצק)
מונס דאבור, שון וייסמן ומנור סולומון (רדאד ג'בארה, איציק בלניצקי ופייסבוק שחטאר דונייצק)

חצי עונה, פלוס, כבר מאחורינו במרבית הליגות באירופה וזה בדיוק הזמן לבדוק מה עשו הליגיונרים בכחול-לבן בתקופה שבין יולי לינואר ברחבי היבשת. מי הרשים, מי הפתיע, מי חיכה לינואר, מי יחזור לחממה הנעימה של ליגת העל,  מי ינסה להרשים את אנדי הרצוג לקראת פלייאוף היורו ומה צופן לנציגנו בגולה בחצי העונה השני? הכל בפנים.  

מונס דאבור

מי שהיה אמור להיות הליגיונר הבכיר בכחול-לבן חווה חצי עונה לא פשוטה בסביליה, או כמו שהוא הגדיר זאת: "חודשים קשים". החלוץ שלא קיבל את ההזמנות הראויה מיולן לופטגי לא הצליח להצדיק את 15 מיליון האירו ששולמו עליו, והאמת, קשה להאשים אותו. את החצי הראשון לעונת 2019/2020 חלוץ נבחרת ישראל בוודאי ישמח לשכוח, אבל יש לו בהחלט לא מעט סיבות לאופטימיות. אחרי שכבר הצליח אצל האחות הקטנה (הליגה האוסטרית) דאבור נוחת בבונדסליגה ויקווה להשתלב במהירות ב-11 של הופנהיים כדי לחזור לחורר רשתות.

הופעות (בכל המסגרות): 9.
דקות: 433.
שערים: 3.
בישולים: 2.

מונס דאבור במעמד החתימה בהופנהיים (פייסבוק)מונס דאבור במעמד החתימה בהופנהיים (פייסבוק)

מנור סולומון

מבחינת כמות השערים והבישולים סולומון שווה לדאבור, אך ההתאקלמות וההצלחה של השחקן בן ה-20 בשחטאר דונייצק שונה ב-180 מעלות מזו של חברו לנבחרת בספרד. הילד שהגיע לאוקראינה כאלמוני לחלוטין ממכבי פתח תקווה, הפך לשחק רוטציה לגיטימי באימפריה האוקראינית למרות תחרות על דקות מול שמות גדולים כמו טייסון, מרלוס וקונופליאנקה. סולומון החזיר למאמנו על הקרדיט והפך לאס שלו בליגת האלופות, כששני שערים שלו היו אחראים ישירות לארבע נקודות מתוך השש שצברה שחטאר במפעל. זה אולי לא הספיק לאוקראינים כדי לעלות לשמינית הגמר, אך השערים בסן סירו ובאיתיחאד מול מנצ'סטר סיטי, הכניסו את השם של מנור לתודעה גם בקרב האימפריות של היבשת.

הופעות: 18.
דקות: 782.
שערים: 3.
בישולים: 2.

מנור סולומון חוגג (באדיבות שחטאר דונייצק)מנור סולומון חוגג (באדיבות שחטאר דונייצק)

שון וייסמן

הליגיונר המצליח מכולם בחצי העונה הראשון של 2019/2020, כי מה לעשות, עם מספרים אי אפשר להתווכח. החלוץ שסיים את החוזה במכבי חיפה ניצל את העובדה שהיה שחקן חופשי כדי להגיע לליגה האוסטרית, למרות רזומה שאפילו לא כלל את ההגדרה של שחקן הרכב בליגת העל שלנו. מהרגע הראשון וייסמן לא הפגין רגשי נחיתות באוסטריה ולקח את ההזדמנות שניתנה לו בוולפסברגר בשתי ידיים. 24 שערים בכל המסגרות כולל כיבוש נגד בורוסיה מנשנגלדבאך בליגה האירופית ורביעייה אדירה בליגה, אלו רק חלק מההישגים של החלוץ בן ה-23 בחצי העונה הראשונה שלו באירופה. בקצב הזה, דאבור לא יהיה הישראלי היחיד שהגיע לליגות הגדולות ביבשת מתוך חממת החלוצים שהיא הבונדסליגה האוסטרית.

הופעות: 26.
דקות: 2,195.
שערים: 24.
בישולים: 3.

שון וייסמן (רויטרס)שון וייסמן (רויטרס)

ערן זהבי

במקביל לקמפיין מוקדמות היורו הבלתי נשכח שלו, מספר 7 של גוואנגז'ו ר.פ ונבחרת ישראל שבר את שיא הכיבושים לעונה בליגה הסינית כשהרשית לא פחות מ-29 שערים ב-30 מחזורים. גם אם נשווה את הנתונים שלו לאלו של הליגיונרים מאירופה, שהתחילו את הליגות בחודש אוגוסט, המספרים של האקדוחן בכחול-לבן מרשימים ביותר.

הופעות: 28.
דקות: 2,396.
שערים: 29.
בישולים 4.

ערן זהבי (טוויטר)ערן זהבי (טוויטר)

דיא סבע

עונת הבכורה של החלוץ, שהגיע לליגה של הכסף הגדול מב"ש, הוכתרה כהצלחה באופן אישי. סבע שימש ככינור שני נהדר עבור זהבי וסיים את העונה עם מספר דו ספרתי של כדורים ברשת. על הדרך, הוא גם הפך לשחקן רוטציה בסגל של הרצוג, שיקווה שהפגרה בסין לא תפגע בצמד החלוצים לקראת הפלייאוף.

הופעות: 26.
דקות: 2,218.
שערים: 13.
בישולים: 9.

ערן זהבי חוגג עם דיא סבע (מערכת ONE)ערן זהבי חוגג עם דיא סבע (מערכת ONE)

אלון תורג'מן

החלוץ שנמצא בעיצומה של העונה השנייה שלו בליגה האוסטרית, פתח אותה בצורה חסרת מזל עם פציעה שהשביתה אותו למספר שבועות, אך מאז ששב לשחק באופן סדיר כבש שלושה שערים בשמונה משחקי ליגה, ובהחלט שמר על מקומו כשחקן מן המניין בקבוצה מבירת אוסטריה.

הופעות: 9.
דקות: 406.
שערים: 3.
בישולים: 1.

תורג'מן (האתר הרשמי של אוסטריה וינה)תורג'מן (האתר הרשמי של אוסטריה וינה)

ליאור רפאלוב

אחד מהלגיונרים הוותיקים בכחול-לבן ממשיך לפרוע שטרות בליגה הבכירה בבלגיה גם בגיל 33 ובעונתו התשיעית בחו"ל. ב-18 הופעות ליגה הקשר מצא את הרשת לא פחות מתשע פעמים ולצד זה הוסיף עוד ארבעה בישולים, שעוזרים לאנטוורפן לתפוס את המקום הרביעי בליגה. מה עוד יש לומר?

הופעות: 24.
דקות: 1,727.
שערים: 9.
בישולים: 4.

ליאור רפאלוב (מערכת ONE)ליאור רפאלוב (מערכת ONE)

קני סייף

הישראלי/אמריקאי שחזר קבוצת הצמרת הבלגית אחרי חצי עונה ב-MLS לא הצליח למצוא את מקומו בסגל של וינסנט קומפני ופרדי ורקאוטרן ועל פי דיווחים בבלגיה, נראה שהוא בדרך החוצה מהקבוצה. מועדוני ליגת העל ממתינים להתפתחויות וכפי שפורסם ב-ONE מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל באר שבע והפועל תל אביב נמצאות בתמונה.

"הסיטואציה בה מצוי קני באנדרלכט לא כל כך טובה עבורו, הוא צריך לעזוב כי זה קצת מסובך. אנדרלכט שינתה את הפילוסופיה בה דגלה בשנים הקודמות ועכשיו הרצון העיקרי של המועדון הוא לקדם לקבוצה הבוגרת שחקי אקדמיה ולתת להם את ההזדמנות. אם סייף רוצה לשחק הוא חייב לעזוב את אנדרלכט, אני לא מכיר הצעות מבלגיה". הסביר עיתונאי מקומי שמסקר הקבוצה. 

הופעות: 0.

קני סייף בועט (רויטרס)קני סייף בועט (רויטרס)

ניר ביטון

הקשר/בלם של אלופת סקוטלנד ממשיך גם עונה לשמור על מעמדו כשחקן שנע בין ההרכב לספסל של הירוקים-לבנים, וזכה לאמון גדול מהמועדון כשחתם על הארכת חוזה עד 2024. עם אכן יישאר בשורות סלטיק עד לתום החוזה, ביטון, שלהזכירכם הגיע למועדון ממ.ס אשדוד הקטנה, ירשום הישג שכל ליגיונר ישראלי יכול רק לקנא בו - עשור במדי האימפריה הסקוטית.

הופעות: 23.
דקות: 1,310.

ניר ביטון (רויטרס)ניר ביטון (רויטרס)

חאתם עאבד אלחמיד

הבלם/ מגן שהצטרף לביטון קצת פני תום חלון ההעברות הקיצי, פתח נפלא את הקדנציה שלו באלופת סקוטלנד והשאיר רושם מצוין על האוהדים בסלטיק פארק, אך לרוע מזלו נפצע בהמשך וכעת נמצא בתהליך החלמה.

הופעות: 13.
דקות: 998.
בישולים: 1.

חאתם עבד אלחמיד (רויטרס)חאתם עבד אלחמיד (רויטרס)

אופיר מרציאנו

את חצי העונה הראשון של העונה הרביעית של השוער בהיברניאן, אפשר להקביל למה שעובר עליו בנבחרת ישראל. מרציאנו, שמקבל לסירוגין את המקום בין הקורות הלא יציבות של הנבחרת הלאומית, פתח את העונה כשוער הראשון של הסקוטים, אך לאחר שספג 13 שערים בחמשת המחזורים הראשונים מצא את עצמו על הספסל. למרות זאת, השוער שלא ראה דשא בליגה במשך 11 משחקים, הרוויח בחזרה את אפודת השוער הראשון ויחד עם קרדיט שקיבל מאנדי הרצוג במשחקי הנבחרת האחרונים, הוא בהחלט יכול להיות אופטימי לקראת פלייאוף יורו 2020 במרץ.

הופעות: 12.
רשת נקייה: 5.
דקות: 1035.

אופיר מרציאנו (רדאד ג'בארה)אופיר מרציאנו (רדאד ג'בארה)

אריאל הרוש

מי שמקווה לתפוס את המקום שהרוויח מרציאנו בין הקורות של הרצוג בקמפיין הנוכחי הוא שוער ספרטה רוטרדם, שהגיע למועדון מהליגה ההולנדית ופתח את העונה על הספסל, אך כמו חברו לנבחרת, הצליח להרוויח את אפודת השוער הראשון. בשמונה המחזורים האחרונים הרוש פתח בשער של ספרטה הוא מקווה להמשיך לשמור על המקום שלו גם אחרי החזרה מהפגרה, כדי לייצר להרצוג לא מעט כאב ראש חיובי לקראת המשחק בסקוטלנד.

הופעות: 9.
רשת נקייה: 4.
דקות: 810.

אריאל הרוש (רדאד ג'בארה)אריאל הרוש (רדאד ג'בארה)

אלי דסה

המגן הימני שעזב את מכבי תל אביב לאחר שלא זכה לשדרוג בשכרו, פתח טוב את הקדנציה הראשונה שלו מעבר לים כשתפס במהרה את המקום ב-11, אך לצערו פציעה בקרסול בלמה את ההתקדמות בוויטסה ארנהיים והוא צפוי לשוב לפעילות רק בעוד כמה שבועות.

הופעות: 7.
דקות: 573.

אלי דסה באימון הנבחרת (איציק בלניצקי)אלי דסה באימון הנבחרת (איציק בלניצקי)

שמואל שיימן

הנציג השלישי שלנו בהולנד מתקשה לפלס את דרכו להרכב של ונלו ובשבעת המחזורים האחרונים לא ראה מגרש.

הופעות: 15.
דקות: 946.
שערים: 1.

שמואל שיימן (שחר גרוס)שמואל שיימן (שחר גרוס)

עומרי בן הרוש

המגן השמאלי שירד עם לוקרן לליגה השנייה איבד את מקומו ב-11 של הקבוצה במשחקים האחרונים. במקביל, שמו קושר למספר מועדונים בליגת הבורסה לניירות ערך כך שמי יודע, אולי הוא ימצא את עצמו בחזרה בישראל במהלך חלון ההעברות הנוכחי. 

הופעות: 8.
דקות: 637.

עומרי בן הרוש עם הכדור (חגי מיכאלי)עומרי בן הרוש עם הכדור (חגי מיכאלי)

ביברס נאתכו

אחרי עונה לא פשוטה באולימפיאקוס, הקשר הוותיק המציא את עצמו מחדש בפרטיזן בלגרד וגרם לקהל הפנטי בבירת סרביה להתחבר אליו מהרגע הראשון. קפטן נבחרת ישראל, שנבחר בסוף שנת 2019 לנבחרת העשור בליגה הרוסית, מספק מספרים נהדרים בסרביה ואם הכלי ילך כשורה, הוא צפוי גם לפתוח ב-11 של אנדי הרצוג במשחק החשוב בסקוטלנד במרץ.

הופעות: 21.
דקות: 1,484.
שערים: 6.
בישולים: 7.

ביבראס נאתכו (רויטרס)ביבראס נאתכו (רויטרס)

טאלב טוואטחה

המגן שאיבד את מקומו באיינטרכט פרנקפורט ונאלץ לעבור לליגה ברמה נמוכה יותר ולאחר שרשם הופעה אחת בלבד נפצע, לפני שהספיק להתיר חותם כלשהו בלודוגורץ. במשחק האחרון של הירוקים לפני היציאה לפגרה טוואטחה רשם 45 דקות, והוא יקווה מאוד להמשיך לקבל קרדיט כשהליגה תחזור לפעילות וגם בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, שם לבולגרים מצפה מפגש כפול עם אינטר.

הופעות: 2.
דקות: 135.

טאלב טוואטחה באימון (איציק בלניצקי)טאלב טוואטחה באימון (איציק בלניצקי)

דן ביטון

הקשר הצנוע מאשדוד עושה עבודה טובה בחודשים הראשונים של החוויה האירופית שלו ונראה שההחלטה לצאת לאלופת בולגריה עשתה לו רק טוב. מתוך 25 הופעות בכל המסגרות ביטון פתח ב-15 וגם הצליח להיכנס לדפי הסטטיסטיקה עם שלושה שערים ושני בישולים, כשגם הוא מקווה להתרוצץ על הדשא בסן סירו לאחר שהליגה האירופית תחזור לפעילות. 

הופעות 25.
דקות: 1,490.
שערים: 3.
בישולים: 2.

דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה מוצגים בלודוגורץ (האתר הרשמי של לודוגורץ)דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה מוצגים בלודוגורץ (האתר הרשמי של לודוגורץ)

מאוויס צ'יבוטה

הפרק האירופי של החלוץ שהגיע לאלופת בולגריה מבני יהודה נפתח בצורה נהדרת, כשהוא לרוב הבחירה הראשונה של מאמנו בחלק הקדמי ואחרי העונה המוצלחת בכתום, מצליח להמשיך לספק מספרים. חמישה שערים ושבעה בישולים יש לצ'יבוטה עד כה בכל המסגרות, והוא ינסה להמשיך להרשים גם מול אנטוניו קוטה ושחקניו, בצמד המפגשים בהם הוא יוכל למשוך את תשומת ליבם של הסקאוטים מהליגות הגדולות ביבשת.

הופעות: 26.
דקות: 1,574.
שערים: 5.
בישולים: 7.

מאוויס צ'יבוטה חוגג (האתר הרשמי של לודוגורץ)מאוויס צ'יבוטה חוגג (האתר הרשמי של לודוגורץ)

חן עזרא

למרות אורח חייו הדתי, הקשר בחר להתנסות בחוויה מעבר לגבול ופתח את העונה בצורה טובה כשזכה ללא מעט אמון ודקות ממאמנו הנינג ברג, אך מאז תחילת נובמבר נכנס לייבוש על הספסל של אומוניה ניקוסיה. כעת, חזרה לארץ נראית אפשרית כששמו קושר למספר  קבוצות בישראל, ביניהן גם האקסית מכבי נתניה.

הופעות: 7.
דקות: 447.

חן עזרא במדי אומוניה ניקוסיה (מערכת ONE)חן עזרא במדי אומוניה ניקוסיה (מערכת ONE)

בוריס קליימן

השוער של פראלימני באי השכן ספג עד כה העונה לא פחות מ-27 שערים ב-12 הופעות בלבד, אך לזכותו ייאמר שהוא משחק עם ההגנה החלשה בליגה הקפריסאית.

הופעות: 12.
רשת נקייה: 1.
דקות: 1,080.

בוריס קליימן (עמרי שטיין)בוריס קליימן (עמרי שטיין)

טל כחילה

גם הבלם הצעיר הוזכר כמי שמועמד למספר קבוצות בישראל, אחרי שלא תפס מקום של קבע בהרכב של הקבוצה היוונית. במשחק האחרון בגביע רשם 90 דקות ועזר לאטרומיטוס על רשת נקייה כך שאולי מדובר בסימן חיובי עבור השחקן בן  ה-27.

הופעות: 6.
דקות: 290.

בירם כיאל

הקשר הוותיק הפצוע רשם שש הופעות בלבד עד כה העונה בצ'מפיונשיפ, והוא יקווה לחזור במהרה כדי לנסות להילחם על מקומו בצ'רלטון.

הופעות: 6.
דקות: 211.

בירם כיאל (רדאד ג'בארה)בירם כיאל (רדאד ג'בארה)

תומר חמד

כמו כיאל, גם חלוץ סובל מפציעה שמנעה ממנו להיכנס לקדנציה בקבוצה מלונדון ברגל ימין. חמד חזר למגרשים במשחק הגביע ב-5 בינואר וקיבל 30 דקות, כשעד מרץ הוא יקווה לחזור לכושר ואולי גם לקבל את הזימון מהרצוג.

הופעות: 6.
דקות: 250.

תומר חמד (שחר גרוס)תומר חמד (שחר גרוס)

עילאי אלמקייס

הקשר בן ה-19 שכבר הספיק לקבל דקות בכורה אצל הרצוג בנבחרת ישראל, שמשחק בקבוצת המילואים, התאמן מספר פעמים עם הקבוצה הבוגרת במהלך העונה והוא יקווה לערוך את הבכורה לצידו של מונס דאבור בהמשך.

הופעות (בקבוצה הראשונה): 0.
דקות: 0.

עילאי אלמקייס (אתר הופנהיים)עילאי אלמקייס (אתר הופנהיים)

אמיר עגייב

הקשר עושה עבודה טובה בליגה האזרית ולרוב גם זוכה לקבל את חולצת ההרכב ממאמנו בסומגאייט. עגייב מצא את הרשת ארבע פעמים בכל המסגרות והוסיף עוד שלושה בישולים בליגה שדומה ברמתה לליגת העל שלנו.

הופעות: 16.
דקות: 1,369.
שערים: 4.
בישולים: 3.

אלי בבייב ואמיר עגייב (מערכת ONE)אלי בבייב ואמיר עגייב (מערכת ONE)

טל בן חיים

החלוץ אומנם סיים את השיקום מהפציעה הקשה שעבר בעונה שעברה, אך טרם זכה לקבל דקות העונה בקבוצה הראשונה של ספרטה פראג. בקבוצת המילואים ערך בן חיים ארבע הופעות ליגה וכבש שני שערים.

הופעות (בקבוצה הראשונה): 0.

רובי לבקוביץ'

השוער שהגיע כשוער ראשון להונבד בודפשט סבל מחוסר מזל משווע כשנפצע בתחילת העונה. מאז לבקוביץ' עדיין נמצא בשיקום ומקווה לחזור בקרוב, כשלפני הפציעה הוא הצליח לרשום ארבע הופעות במוקדמות הליגה האירופית.

הופעות: 4.
דקות: 310.

רובי לבקוביץ' (מערכת ONE)רובי לבקוביץ' (מערכת ONE)

גיא אסולין

מי שהיה פעם ילד הפלא של הכדורגל הישראלי מצא את עצמו בליגה הרומנית בגיל 28, אך עד כה גם בפולי יאסי הוא רחוק מלשקם את הקריירה ועד כה רשם 61 דקות בלבד.

הופעות: 3.
דקות: 61.

גיא אסולין (רויטרס)גיא אסולין (רויטרס)

אדי גוטליב

הבלם קרע את הרצועה בברכו כבר במהלך ההופעה השנייה שלו באורנבורג והוא צפוי להיעדר גם בתקופה הקרובה.

הופעות: 2.
דקות: 118.

אדי גוטליב עם חגי אורון והספורט דיירקטור של אורנבורג (fc orenburg)אדי גוטליב עם חגי אורון והספורט דיירקטור של אורנבורג (fc orenburg)

אנס מחמיד (ווינטרטור, ליגה שווייצרית שנייה)

הופעות: 14.
דקות: 402.
שערים: 2.
בישולים: 1.

מוחמד בדארנה (ווינטרטור, ליגה שווייצרית שנייה)

הופעות: 13.
דקות: 213.

דקל קינן

הבלם בן ה-35 רשם עוד עונה טובה ב-uslc ועזר לסקרמנטו רפאבליק להעפיל לרבע גמר הפלייאוף. קינן, שתפקד במרבית שלבי העונה כאחד מהבלמים הפותחים, עלה ל-25 הופעות וכבונוס גם הוסיף לסטטיסטיקה אישית שלו שני בישולים. היכולת שלו הביאה את הקבוצה להאריך את החוזה שלו בעונה נוספת ולמעשה הוא צפוי להשלים שלוש עונות בכדורגל האמריקאי.

הופעות: 25.
דקות: 1,908.
בישולים: 2.

דקל קינן (עמרי שטיין)דקל קינן (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */