יום שישי, 19.04.2024 שעה 08:31
ליגה גרמנית 23-24
7919-7429באייר לברקוזן1
6336-8229באיירן מינכן2
6334-6729שטוטגרט3
5633-6729לייפציג4
5634-5729דורטמונד5
4239-4329איינטרכט פרנקפורט6
3946-4729אוגסבורג7
3952-4129פרייבורג8
3657-4929הופנהיים9
3450-4229היידנהיים10
3156-5029בורוסיה מנשנגלדבאך11
3149-3629ורדר ברמן12
2945-2529אוניון ברלין13
2850-3429וולפסבורג14
2759-3429בוכום15
2647-3029מיינץ16
2251-2329פ.צ. קלן17
1472-2829דרמשטאט18
לוח משחקים
  • איינטרכט פרנקפורט
  • שישי, 19/04, 21:30
  • אוגסבורג
  • פ.צ. קלן
  • שבת, 20/04, 16:30
  • דרמשטאט
  • היידנהיים
  • שבת, 20/04, 16:30
  • לייפציג
  • הופנהיים
  • שבת, 20/04, 16:30
  • בורוסיה מנשנגלדבאך
  • וולפסבורג
  • שבת, 20/04, 16:30
  • בוכום
  • אוניון ברלין
  • שבת, 20/04, 19:30
  • באיירן מינכן
  • ורדר ברמן
  • ראשון, 21/04, 16:30
  • שטוטגרט
  • דורטמונד
  • ראשון, 21/04, 18:30
  • באייר לברקוזן
  • פרייבורג
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • מיינץ

דף חדש: זה מה שמחכה למונס דאבור בהופנהיים

התחרות על ההרכב, הכדורגל ההתקפי, הדמיון לליגה האוסטרית, המאמן שמעריך אותו והמבט לעבר משחקי הנבחרת במרץ. המומחים מנתחים את המעבר של מספר 10

|
מונס דאבור (טוויטר)
מונס דאבור (טוויטר)

את חצי העונה האחרונה מונס דאבור לבטח יעדיף להשמיט מהרזומה שלו. חלוץ נבחרת ישראל, שחתם רק לפני שנה על חוזה בסביליה תמורת 15 מיליון אירו ששולמו עליו לרד בול זלצבורג, לא קיבל את הקרדיט מז’ולן לופטגי, שהתעלם ממנו כמעט לחלוטין ושיתף אותו בשני משחקי ליגה בלבד. אחד הליגיונרים הבכירים שלנו הבין שאין מנוס מלמצוא יעד חדש ובחר בהופנהיים, כפי שנחשף ב-ONE.

רגע לפני שהוא מנסה את מזלו בגרמניה, הגיע הזמן לבדוק מה מצפה לדאבור בבונדסליגה: מול מי יילחם על חולצת ההרכב, מי אמור לעזוב ומה הסיכוי שאחרי חצי עונה בה כמעט ולא קיבל דקות משחק יצליח לשקם את הקריירה האירופית שלו באחת הליגות הגדולות באירופה.

1:1 בין סביליה ובילבאו, פיספוס לקרלוס

אז מי את בעצם הופנהיים? בניגוד לרוב הקבוצות הגדולות, הופנהיים מורכבת מארבעה כפרים קטנים שמונים כ-3,200 איש תושבים בסך הכל, וסופחה לעיר זיסנהיים, בה מתגוררים כ-35,000 תושבים. אפשר להגיד שהסיפור של המועדון מהכפר הקטן הוא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים בכדורגל הגרמני. עונת 2008/09 הייתה העונה הראשונה בה שיחקה הופנהיים בליגה הבכירה, זאת אחרי שעשתה קפיצה מטאורית ועלתה חמש ליגות בשש עונות.

מאז, הופנהיים, שמשחקת באצטדיון ריין-נקר ארנה לעיני 30,000 צופים שממלאים את האצטדיון מדי משחק, לוקחת מקום של קבע בבונדסליגה ואף רשמה מספר הישגים יוצאי דופן, שהגדול שבהם הייתה ההעפלה לשלב הבתים בליגת האלופות אחרי בסיום עונתה הראשונה בהיסטוריה בליגה, אותה הוליכה לאורך מחזורים ארוכים עד שסיימה לבסוף במקום השביעי, אבל אל תדאגו להופנהיים, לקראת סיום עשור בו הופיעה מספר פעמים בליגה האירופית ועונה לאחר שהייתה קרובה כפסע משלב הבתים של המפעל הבכיר ביבשת, ב-2018 העפילה הקבוצה לראשונה לשלב הבתים של המפעל היוקרתי וסיימה אחרונה בבית שכלל את שחטאר דונייצק, ליון ומנצ'סטר סיטי, עם שלוש נקודות בלבד. 

עילאי אלמקייס והטכנולוגיות החדשניות בעולם

בכל אופן, דאבור יכול להיות רגוע, הוא מגיע למקום מצוין שמלא באנשים שאוהבים ומבינים כדורגל ברמות הגבוהות ביותר. מי שנהנה מאותם אנשים ומשחק באחת האקדמיות המפוארות בעולם הוא עילאי אלמקייס בן ה-19, שמשחק באופו קבע בקבוצת המילואים של המועדון בליגה הרביעית ואף נכלל פעם אחת בסגל במשחק גביע של הקבוצה הראשונה. אם לא העונה, דאבור עשוי לשתף פעולה במוקדם או במאוחר עם אלמקייס, שלדעתו של משה מאירי, פרשן כדורגל גרמני, יכול למצוא את מקומו הקבוצה הראשונה בזמן הקרוב.

"אלה שנתיים קריטיות בשבילו. אם הוא יצליח למצוא את המקום בשנתיים הקרובות, הוא לא יימכר, אבל אם לא אז הוא או יושאל או יימכר. איך שהקישור של הקבוצה הראשונה נראה כיום, לעילאיי יש מקום שם", סיפר מאירי, שמכיר מקרוב וביקר באקדמיה המדהימה של המועדון, שנחשבת לחדשנית ביותר בכל נושא טכנולוגיית הספורט, ומציעה פונקציות חדשניות שטרם נראו ברמות הגבוהות ביותר ואף נוסו במתקנים אזרחיים כמו בית החולים המקומי, שהשתמש בסימולטור לצורך שיפור קבלת ההחלטות במשחק כדי לחקור תופעות של נפגעי אירועים מוחיים.

עילאי אלמקייס (אתר הופנהיים)עילאי אלמקייס (אתר הופנהיים)

"האקדמיה של הופנהיים נחשבת לבין הטובות באירופה אם לא הטובה שבהן כיום, יש להם טכנולוגיות אימון מהטובות בעולם שהם מפתחים שם", אמר מאירי, שבטוח שמדובר כיום באחד המועדונים שנותנים את כרטיס היציאה החופשי ביותר לשחקנים שמתבלטים בקבוצה ומעוניינים להתקדם. "רוברטו פירמינו, לואיז גוסטבו, דוד אלאבה, כולם הגיעו מכאן. זה מועדון שמוכן לטפח שחקנים ולמכור אותם. כשאני הייתי שם, סיפרו לי שמי שמבקש שכר שחורג מהמגבלה, אומרים לו 'בוא תביא קבוצה ואנחנו נשחרר אותך'".

ואם בבחירה של דאבור עסקינן, עושה רושם שהחלוץ הישראלי לקח את ההחלטה הטובה ביותר מבחינתו. בין הליגה הגרמנית, הידועה בכדורגל ההתקפי שלה ומספר השערים הגבוה שהיא מספקת מדי שבוע, יש לא מעט קווי דמיון לכדורגל האוסטרי, בו פרץ החלוץ הישראלי לתודעה במדי זלצבורג, אותה סחף להישגים מרשימים עם אליפויות בזירה המקומית ולהישגים כבירים בזירה האירופית, כשהוביל את הקבוצה בעונת שיא לחצי גמר הליגה האירופית. ומעבר לבחירה בליגה הנכונה, האם דאבור עשה נכון כשבחר בהופנהיים? על הנייר, כל הסימנים מראים תשובה חיובית לשאלה, כשגם מאירי בטוח ש"יש לו הזדמנות לשחק שם. אם הוא יבקיע 6-7 שערים, זו תהיה הצלחה".

מונס דאבור חוגג (רדאד ג'בארה)מונס דאבור חוגג (רדאד ג'בארה)

“סגנון המשחק מתאים לו”

דאבור מגיע לקבוצה שנמצאת במומנטום מצוין ומשחקת ללא לחץ. הכחולים יצאו לפגרת חג המולד הארוכה מהמקום השביעי בבונדסליגה ועשו זאת בסטייל, עם 1:2 על בורוסיה דורטמונד, שהיה ניצחונם השני ברציפות וקירב אותם עד כדי נקודה בלבד לבאייר לברקוזן, שנמצאת במקום השישי המוביל למוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה. בעונה בה באיירן מינכן מגמגמת, הצמרת בבונדסליגה צפופה מאי פעם ורק 10 נקודות מפרידות בין הופנהיים השביעית למוליכה לייפציג ועושה רושם שצפויה לנו סיומת דרמטית.

שחקני הופנהיים. כדורגל אטרקטיבי (רויטרס)שחקני הופנהיים. כדורגל אטרקטיבי (רויטרס)

"הופנהיים היא קבוצה שידועה בתור קבוצה מאוד חדשנית שמשתמשת בהמון טכנולוגיות חדשניות. היא קבוצה שמאפשרת לשחקנים שלה להתפתח, סגנון המשחק שלה מאוד התקפי", סיפר פליקס טמסוט, עיתונאי ספורט ישראלי בגרמניה וממפעילי הפודקאסט “פוסבאל”. "הם התחילו את העונה בצורה מקרטעת, אבל לאט לאט התחילו להתחבר. אני חושב שדאבור יהווה חיזוק מאוד רציני להתקפה שלהם, סגנון המשחק שלהם מאוד מתאים לו".

כשהיא במקום השביעי בטבלה בסיום פגרת החורף, הופנהיים לוטשת עיניים לעבר המקום השישי, וגם טמסוט בטוח שהמטרה המרכזית של המועדון הצנוע היא להגיע לאירופה: "זה משהו שמאוד מאוד נחשב פה. מאוד מחזיקים מההישג הזה, השאיפה העיקרית היא להגיע לאירופה ולבסס את עצמם באחת מששת המקומות הראשונים בבונדסליגה וכמו שזה נראה עכשיו, הפגרה באה להם בתקופה לא כל כך טובה כי בתקופה האחרונה הם באמת נראו טוב והתחילו להתחבר, אני אישית מאמין שהוא כן יצליח פה. סגנון המשחק הוא מאוד מהיר וקצבי ואני מאמין שהופנהיים תפורה עליו מבחינה מקצועית".

מהקדנציה הקצרה של דאבור בכדורגל הספרדי נזכור בעיקר את חוסר ההערכה המקצועית. בהופנהיים המקרה שונה. "זה הצעד הכי טובה שדאבור יכול היה לעשות", בטוח המאמן והפרשן זאביק זלצר. "אני חושב שיש לו סיכוי טוב מאוד להצליח, קודם כל בגלל שהוא כבר הצליח בכדורגל האוסטרי, שדומה מאוד לכדורגל הגרמני. אני מניח שהוא יודע את השפה, מה שגם יכול לעזור לו. אבל אין ספק שהדבר המרכזי זה עצם העובדה שהמאמן שרצה אותו הוא המאמן הנוכחי של הופנהיים, אלפרד שרודר, בשונה ממה שקרה בסביליה".

אלפרד שרודר. רצה את דאבור (רויטרס)אלפרד שרודר. רצה את דאבור (רויטרס)

למרות סגנון המשחק ההתקפי של המאמן ההולנדי שדוגל בשיטת 4-3-3, ההתקפה של הופנהיים היא לא מהמצטיינות בבונדסליגה, וגם זלצר בטוח שההצטרפות של דאבור נחוצה לקבוצה. "אני חושב שהם צריכים שחקן מהסוג של דאבור. כובש שערים, שחקן רחבה, אני חושב שהוא מאוד יכול להתאים להם, הסגנון שלהם מאוד דומה לסגנון של זלצבורג".

הפעם יקבל קרדיט?

אם וכאשר מבחן המאמן יעבור בהצלחה עבור דאבור, נשאלת שאלה נוספת - מה בעצם שווה החלק הקדמי של הופנהיים? על פניו, אכן עושה רושם שהקבוצה זקוקה לדאבור. את החלק הקדמי בסגל של שרודר מאיישים חמישה חלוצים שונים, כשהשם המוכר ביותר הוא חלוץ נבחרת קרואטיה, אנדריי קראמריץ', שחזר מפציעה לאחרונה ומאז מצא את הרשת חמש פעמים בשמונה משחקים.

"קראמריץ' הוא באמת שחקן המפתח, הוא השחקן שהבקיע הכי הרבה שערים מאז שהמועדון נמצא בליגה הראשונה, במובנים מסוימים הוא כמעט באנקר בהרכב, אבל אני מאמין שהופנהיים קבוצה מספיק חכמה בשביל להבין באיזשהו שלב שהוא לבד לא מספיק, גם כי הוא נפצע לא מעט וגם כי הם צריכים להראות הרבה יותר גמישות טקטית ממה שהם הראו עד עכשיו", אמר טמסוט.

קרמאריץ' כובש מול מנצ'סטר סיטי (רויטרס)קרמאריץ' כובש מול מנצ'סטר סיטי (רויטרס)

אז מעבר לחלוץ נבחרת קרואטיה, עם מי יילחם דאבור על חולצת ההרכב הראשון? ממבט על החלק הקדמי לא ניתן למצוא שחקן שמספק מספרים יוצאי דופן. אסחאק בלפודיל האלג'יראי, שכיכב בעונה שעברה עם 16 שערי ליגה, פצוע כבר תקופה ארוכה וטרם מצא את הרשת בחמשת המשחקים בהם שותף העונה. "יש לו היסטוריה של פציעות, הוא גם התלונן באופן מאוד רציני על הטיפול הרפואי של הקבוצה, כך שכפי שזה נראה הסיפור שלו בהופנהיים די גמור", סיפר טמסוט.

חוץ מהאלג'יראי שלא בתמונה, מלבד קראמריץ', אדאמיאן סרגיס, בבו הילאס, יורגן לוקאדיה ורוברט סקוב כבשו ביחד 13 העונה, מספר לא גבוה במיוחד, שמלמד על כך שבסגל של הקבוצה לא נמצאים כוכבים גדולים בקנה מידה כזה שלא יאפשר לדאבור למצוא את מקומו, וגם טמסוט, שצופה בכדורגל של הקבוצה מקרוב, מאשר את העניין.

אסחאק בלפודיל מול אקסל ויטסל (רויטרס)אסחאק בלפודיל מול אקסל ויטסל (רויטרס)

"לוקאדיה מושאל מברייטון, וכיאה לשחקן מושאל, בהופנהיים לא כ"כ בונים עליו, גם כי הוא לא מספק מספרים גדולים. היה דיבור בחלון ההעברות הנוכחי על מכירה של קראמריץ' לקבוצות מסוימות באירופה, אבל עושה רושם שזה ירד מהפרק כי אף אחת לא תשלם עליו את הסכום שהופנהיים דורשת. הילאס הוא שחקן מצוין, אבל הוא ווינגר, כך שהוא לא בדיוק תופס את המקום של דאבור”.

“בהתחשב בסיטואציה בקבוצה, דאבור בהחלט יכול לבנות על דקות משחק. אני חושב שבקבוצות אחרות שהוא היה מועמד אליהן, כמו מנשנגלדבאך, הרטה ברלין ורד בול לייפציג היה לו הרבה יותר קשה להשתלב", הוסיף טמסוט, שבטוח ש"מבחינה מקצועית, כל הדברים התחברו לדאבור, יכול להבין למה הוא בחר בהופנהיים". על הנייר, עושה רושם שהפעם כל הדברים משחקים לטובתו של דאבור. החלוץ חוזר לסגנון המשחק בו פרח לראשונה בקריירה הבין לאומית עד כה, הוא מגיע למאמן שרוצה אותו ולקבוצה מצוינת עם שאיפות גדולות, אך גם לא כזו עם כוכבים גדולים מדי שיקשו עליו לקבל דקות משחק.

נכון, הוא בקושי שיחק בחצי השנה האחרונה, אך גם כשקיבל את ההזדמנות, אם במשחקי הנבחרת ואם בליגה האירופית במדי האנדלוסים, הוכיח דאבור שהוא עדיין שיך לרמות האלה וראוי ליותר. בספרד זה פחות עבד, לא רק בגללו. הפעם, דאבור יודע שחובת ההוכחה עליו, ויש לו חודשיים לעשות את זה לפני המפגש הגורלי מול סקוטלנד בפלייאוף יורו 2020. אם עד אז ה"ילד מנצרת" ייכנס לכושר, יחד עם ערן זהבי ומנור סולומון בהתקפה, יש לנו לא מעט סיבות לאופטימיות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */