יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

כהן מצדיע לאיביץ', במכבי הצהירו: החזרנו חוב

חגיגות גדולות בת"א אחרי ה-3:4 בחיפה: "הכדורגל הישראלי יכול להיות גאה". גיבור המשחק החמיא למאמנו, שהודה לכל שחקניו. ז'ראלדש: "הרגשנו בבית"

|
יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)
יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)

“מבחינת הגישה של המשחק ואיך ששתי הקבוצות עשו הכל כדי לנצח, זו הייתה גישה שרואים במשחקים הגדולים ביותר. בקלאסיקו. הניצחון הזה מזכיר להרבה את הדרבי של זהבי. אולי מבחינת הרגש, לאוהדים, הדרבי גדול יותר, כי בסוף זה דרבי והיינו בעשרה שחקנים, וכל הסיפור של המשחק קרה שם מדקה 82 בערך. אין ספק שמבחינת כדורגל, מה שהיה בסמי עופר זה המשחק הכי גדול של השנים האחרונות – מבחינת הכדורגל הישראלי. שתי הקבוצות החזירו את הכיף לכדורגל הישראלי בזכות המשחק שהיה פה”, כך סיכמו במכבי תל אביב את אחד המשחקים הגדולים ביותר שידעה ליגת העל לדורותיה אמש (שני) בסמי עופר.

ה-3:4 בדקה ה-93 של יונתן כהן תפס באופן די צפוי לא מעט השוואות. שרן ייני שיצא בסיום המשחק מהמגרש לכיוון ביתו אמר כי בסוף הדרבי של זהבי היה גדול יותר, יואב זיו נזכר בדרבי ההוא וגם ב-2:6 בגמר הגביע על הפועל באר שבע והציב את הניצחון הזה בחיפה לצידם, ברק יצחקי דיבר על כך שהכדורגל הישראלי יכול להיות גאה היום במשחק העונה שהוא קיבל, ובשורה התחתונה – אפשר להתחיל לדבר על הדור הבא של השחקנים במכבי ת”א ולהפסיק להזכיר את מספר 7 ההוא. אפשר כבר לדבר בשקט על אלו שבאו אחרי ערן זהבי ועם תחילת העשור החדש, מוכיחים שגם ב-2020 הכדורגל שלנו יכול לייצר רגעים כאלה ומשחקים כאלה. 

יונתן כהן חוגג ניצחון אדיר על מכבי חיפה

מכבי תל אביב הגיעה אל משחק העונה הזה כשהיא מוגדרת כ”פחות טובה”, כ”פחות תוססת”. שבועות ארוכים שהמפגש בסמי עופר קיבל בילד-אפ רציני, שתודלק בעיקר על ידי הצד הירוק ועל ידי הפרשנים השונים. דיברו על כך שאיביץ’ בנה קבוצה אפורה, שמתרכזת רק בהגנה, שלא מצליחה לספק שערים. בסוף, את המשחק הזה הכריעו ההתקפות וחוליות הקישור, ושם גם התוצאה הסופית אך גם היכולת תוך כדי המשחק, הראו כי הצהובים עדיין עדיפים, עדיין הטובים בליגת העל. אולי הצהובים ימשיכו שלא להודות בכך, אך המבוכה בגביע מול אום אל פאחם – אחרי שלושה משחקים מצוינים שבאו בעקבות אותו רגע – שינתה להם לגמרי את העונה. 

זה ההרכב היציב של איביץ’, זה החילופים הכמעט זהים לחלוטין, אלו אותם ה-18 שיוצאים משחק שלישי ברציפות, זו בניית ההיררכיה מחדש וזו גם הסטירה, אין מה לעשות, שכל אחד במועדון קיבל והבין שזוהי מכבי ת”א והיא כבר לא יכולה להיראות ככה, היא לא יכולה להרשות לעצמה עוד ערבים בינוניים כי היא תיענש. אמש, כשהיא לחצה על הגז, גם אחרי ה-2:2 וגם אחרי ה-3:3, היא הראתה לכולם והוכיחה גם לעצמה שהיא הטובה יותר. כעת, המשימה הבאה מחכה מעבר לפינה שוב בסמי עופר, מול בית”ר ירושלים ואולי זה גם המזל של הצהובים – שיודעים שהם חייבים לרדת מהר למטה כי המשחק ביום שני הקרוב יהיה לא פחות קשה מזה שהם הרגע ניצחו. אחרי המשחק, בדרך אל האוטובוס, חלק מהשחקנים כבר הצהירו: “החזרנו את החוב שלנו”. 

אייל גולסה חוגג עם אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)אייל גולסה חוגג עם אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

בכל הנוגע לעניינים החוזיים כאשר חלון ההעברות נפתח לו, יש לציין כי ג’ק אנגלידיס נמצא בישראל על מנת לנהל את התקופה הקרובה מקרוב. אייל גולסה נמצא במשא ומתן מתקדם לקראת חתימה על חוזה חדש, ההערכה היא גם אבי ריקן יקבל חוזה חדש ויישאר במועדון. איביץ’ כבר הבהיר אילו שינויים הוא רוצה לראות בסגל ובימים הקרובים יתקבלו ההחלטות מי מהשחקנים יועמד להעברה. 

לאחר המשחק היו כמה דמויות מאוד מסקרנות, ומכבי ת”א איפשרה לשלוש מהן לדבר. אלו היו ולדימיר איביץ’, אנדרה ז’ראלדש שהיה מהמצטיינים על הדשא והוכיח שאי אפשר בכלל לרשום אותו ואת ארנסט מבוקה באותה השורה וכמובן, יונתן כהן.

עומר אצילי בטירוף (רדאד ג'בארה)עומר אצילי בטירוף (רדאד ג'בארה)

איביץ’ סיכם: “זה היה משחק טוב מאוד משתי הקבוצות. אני חושב שלקבוצה שלי הגיע לנצח, יצרנו יותר מצבים, שלטנו במשחק במשך 70 דקות במצטבר. בסוף המחצית הראשונה ואחרי ה-0:2 נתנו להם לחזור, אבל אם אני זוכר את כל המשחק נכון, אז היינו הדומיננטיים, הטובים יותר ואלו שרצו יותר לנצח. המשחק הזה בסוף הוא בדיוק שלוש נקודות עבורי. יש לנו עוד הרבה משחקים לפנינו”.

מהמשחקים הגדול בקריירה: “אני לא יודע אם זה המשחק הגדול ביותר בקריירה שלי, אך זה ללא ספק אחד מהגדולים. הכדורגל הוא הספורט המעניין ביותר בעולם וראינו את זה במשחק הזה. אתה אף פעם לא יכול להרגיש בטוח תוך כדי המשחק כי ראיתם מה קרה. 0:2, שליטה מוחלטת שלנו ופתאום מצב נייח, שער מצמק ומיד שער שוויון. הדבר הטוב שהראה את האופי שלנו שהצלחנו להגיב פעמיים. לעשות 2:3 ואחרי ה-3:3, לנצח 3:4. הראינו שאנחנו נלחמים בכל משחק עד הסוף על שלוש נקודות”. 

יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)

החילוף של אייל גולסה שהותיר את אצילי לבשל את שער הניצחון: “עומר אצילי היה צריך לצאת, זה נכון והוא בסוף בישל את שער הניצחון. אייל גולסה ביקש לצאת החוצה. אולי אם הייתי מכניס את ארון שוינפלד לפני השער השלישי, אז אצילי היה נשאר לשחק, אבל בסוף זה לא משנה כי נוצרו סיטואציות על המגרש, ולפעמים חילופים יכולים לנצח משחקים, גם כאלה שאתה לא מתכנן”. 

ההחלטה ללכת עם יונתן כהן עד הסוף: “החלטתי שיונתן כהן ישחק את כל 90 הדקות כי האמנתי שהוא יכול לנצח לנו את המשחק. אולי במחצית הראשונה הוא לא ייצר הרבה מצבים, אבל הוא עבד קשה ונלחם על הדשא. הוא נתן לי את התחושה שאני לא צריך להחליף אותו. מגיעות לו המחמאות על המשחק הזה וגם לכל שאר השחקנים שהיו על הדשא, נלחמו והצורה בה הם שיחקו. ברור שאנחנו יכולים להיות טובים יותר. אני יודע את זה, הם יודעים את זה. אני רוצה להשתפר מעכשיו יום אחר יום”. 

אייל גולסה חוגג עם איתי שכטר ויונתן כהן (רדאד ג'בארה)אייל גולסה חוגג עם איתי שכטר ויונתן כהן (רדאד ג'בארה)

האם זה היה משחק האליפות: “אני לא חושב עכשיו על האליפות. אני לא מאמן שחושב ששלוש נקודות כאן ייתנו לנו אליפות. אין סיכוי כזה. יש לנו עוד הרבה משחקים בדרך וכך גם למכבי חיפה. מבחינתי, רק היום החל מאבק האליפות. נשארנו עם מסגרת אחרת, נצטרך להיות מפוקסים בכל אימון ובכל משחק, זה מה שאני מבקש מהשחקנים שלי ואחרי הבקשה הזו הם יצטרכו ללכת ולמלא אותה”. 

הרגשות שלו בשער הניצחון: “הייתה התפוצצות בשער הרביעי. זה היה משחק מטורף, ספגנו את שער השלישי בדקה ה-88, אחרי שהמשחק היה שלנו בידיים, היינו הטובים יותר ופתאום אנחנו רק עם נקודה אחת ואז עשינו התקפה מתפרצת טובה, השגנו את הניצחון וברור שחגגתי ככה. בדרך כלל אני לא כזה אבל הייתה פה סיטואציה מיוחדת. האמנתי שהשחקנים שלי יכולים להשיג את השער הרביעי וזאת הסיבה שאחרי ה-3:3 סימנתי להם שימשיכו לדחוף לנסות לנצח. המשחק היה פתוח, הוא היה משוגע, זה לא משהו שאתה רואה בד”כ. זה משחק שנהדר לצפייה לכל מי שאינו מאמן”.

יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)

ז’ראלדש המשיך: “אני שמח מאוד שניצחנו משחק כזה, זה אחד המשחקים המשוגעים שחוויתי בקריירה. היה משחק קשה מאוד נגד קבוצה טובה מאוד, אבל אם נסתכל על כל המשחק היינו הטובים יותר. קשה להסביר מה הרגשנו בשער של יונתן כהן. מי שהיה על המגרש יתקשה להסביר איך הוא הרגיש. זה לא שער אליפות – זה שער ניצחון בלבד. היה משחק מרהיב, כן, אבל אלו רק שלוש נקודות. האמנתי אחרי ה-3:3 שאנחנו יכולים לנצח. אנחנו מכבי. אנחנו צריכים לחשוב עד הסיום שיש לנו את היכולת לנצח. הקהל שלנו נתן לנו תחושה שאנחנו משחקים בבית שלנו בבלומפילד, כך הרגשנו והיינו חייבים להחזיר להם ניצחון”. 

ההתאקלמות והכניסה לנעליו של אלי דסה בהצלחה: “ההתחלה שלי במכבי הייתה קשה, זה כדורגל שונה, אבל הסתגלתי היטב ואני מנסה לעשות את המיטב שלי. אני צריך להמשיך בדרך הזו. למכבי יש את האפשרות לרכוש אותי בסיום העונה, אני צריך להמשיך בעבודה שלי ואני רוצה להישאר במכבי ת”א. אני מאוד שמח כאן”.

אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)

חלקו בשער הניצחון: “אני אוהב לתקוף, אני אוהב לעזור לחברים שלי בהתקפה מתי שאני יכול. במצב של השער הרביעי, אל תשכחו ששיחקנו עם חמישייה בהגנה, ככה שהיה לי כשחקן כנף יותר מקום לצאת ולעזור להם בהתקפה, מצאתי את עומר אצילי שם והוא המשיך עם בישול פשוט יפה. פיזית זה היה משחק משוגע, אבל היינו מוכנים מאוד כי עבדנו נכון כל השבוע. נתנו את המקסימום שלנו”.

העברת מסר לליגה: “אני לא חושב ששלחנו מסר למישהו. שוב, אלו רק שלוש נקודות. אין פה שום הודעה. שיחקנו עבור מכבי ת”א ועבור האוהדים שלנו, לא עבור אף אחד אחר. איביץ’ בירך אותנו אחרי המשחק ואמר עוד כמה דברים, אבל נשמור אותם אצלנו”. 

שכטר, גולסה, טיבי, גלזר וריקן חוגגים (רדאד ג'בארה)שכטר, גולסה, טיבי, גלזר וריקן חוגגים (רדאד ג'בארה)

יונתן כהן סגר ערב גדול: “אני חושב שהיה משהו דומה בדרבי עם ערן זהבי, אבל היום זה הרגע שלי ואני לא יכול להשוות אותו לרגע אחר כי זה הרגע המאושר ביותר בחיים שלי. אני שמח מאוד שניצחנו במגרש קשה מאוד קבוצה טובה. לקחנו את הנקודות והפנים קדימה”. 

הפריחה שלו: “אני מתקדם משבוע לשבוע, אני עובד קשה, אני מתאמן על הדברים האלה, על הסיומת ועל החדות ברחבה. להשוואות לערן זהבי אני פחות מתייחס כי הוא במקום שלו ועשה הרבה דברים ואצטרך לעבוד עוד המון כדי להגיע לרמה שלו, אבל אני מתעסק רק ביכולות שלי ובאיך אני יכול להשתפר. כשאתה משחק במועדון פחות מוצלח במכבי ת”א, אז גם היכולת שלך תראה פחות מוצלחת. כשאתה במכבי והמועדון נותן לך פה גב מטורף ועובדים קשה מאוד באימונים, אז הכל נראה אחרת לעומת איך שנראיתי בבני יהודה למשל. שם עשיתי מה שאני צריך ופה אני עושה מה שאני צריך. אני עובד משבוע לשבוע ורוצה שהקבוצה תצליח”.

יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)

ההתמודדות עם הציפיות ממנו וסדרות החינוך שעבר: “יש לי אבא שעוזר לי מגיל צעיר, הוא מכוון אותי, אני מקשיב תמיד לו. על הדברים שהייתי מחוץ לסגל אני לא רוצה להתייחס לזה ולא אוהב להתייחס לזה. אלו בסוף עניינים של המאמן ואני מכבד אותו, אני מצדיע לאיביץ’, מה שהוא יגיד לי – אעשה. אני רוצה לדבר על המגרש וראיתם את זה פה”. 

התחושה ברגע שכבש את הרביעי: “אני לא יכול לתאר במילים את התחושות אחרי השער הרביעי. רצתי לקהל וראיתי את השמחה על האנשים ביציע, ובשביל זה אנחנו משחקים. אני מקדיש את השער הזה קודם כל למשפחה שלי, לקרובים שלי ואח”כ למועדון הזה, לקבוצה ולשחקנים. גדלתי מגיל 6 במכבי ת”א, אנחנו באים לכל מגרש כדי לנצח, על זה גדלתי. היו כמה דקות שחיפה היו במומנטום, אבל בסוף קבוצה אחת שלטה והגיעה להרבה יותר מצבים”. 

גולסה, שכטר וריקן חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)גולסה, שכטר וריקן חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)

הדיבורים על כך שמכבי ת”א פחות טובה ממכבי חיפה לפני המשחק: “פחות התייחסנו למה שנאמר בתקשורת ולהשוואות. שתי הקבוצות טובות מאוד בהגנה ובהתקפה ובגלל זה אנחנו במקום הזה. ידענו שניצחון ייתן לנו פוש קדימה ואני שמח שהשגנו אותו. אם השער שלי הוא שער אליפות נגלה רק בסיום העונה”. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */