יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

להתחיל, לסיים ולנצח: רודריגס מגיע להפועל ת"א

האורוגוואי, שעבר ב-9 קבוצות, ינסה למצוא יציבות באדום. סוכנו, גוטיירס, ששיחק בארץ: "יש לו אופי חזק, הכדורגל שלכם תקוע 20 שנה". וגם: הספקות

|
פליפה רודריגס (רויטרס)
פליפה רודריגס (רויטרס)

מהיום הראשון בתפקידם החדש, לפני כחודשיים, משה סיני וניר קלינגר החלו לחפש את השחקנים המתאימים שיפתרו את הבעיה בהתקפת הפועל תל אביב, שהייתה נואשת לחיזוק לחלק ההתקפי מתחילת העונה לאור הסגל הלא מאוזן שנבנה בקיץ במתחם חודורוב והפציעות הרבות. מייקל אולהה, החלוץ הניגרי שכבר חתם בקיץ ויירשם כעת, יהיה החלוץ החדש בסגל שלהם, ומי שיוצב בחוד החנית לצדו הוא פליפה רודריגס, שכבר נחת בישראל לקראת תחילת דרכו בוולפסון ודיבר עם ONE.

מבין כל המועמדים שהוצעו ליועץ הבעלים ולמאמן הפועל ת"א, שמנסים לבצע מיני-מהפכה בסגל לקראת החצי השני של העונה, סיני וקלינגר ננעלו על רודריגס כשחקן הכנף שחיפשו לקבוצה במקום פרנסיס קיירמה, שכבר עזב. במסגרת מתווה העבודה של השניים, הם ביקשו מההנהלה לסגור קודם כל עם רודריגס, מולו נערכו כמה שיחות היכרות אישיות, ולאחר מכן לעבור הלאה למועמדים אחרים בעמדות אחרות. אולהה ורודריגס הם שני שחקנים שסיני וקלינגר מאמינים שיוכלו לשפר את ההתקפה האדומה באופן מיידי.

רודריגס: "מתרגש להגיע להפועל תל אביב"

מגיע בכושר שיא

עבור רודריגס בן ה-29, שחקן כנף בשני האגפים ומי שמסוגל לשחק גם כקשר מתחת לחלוצים, מדובר בתחנה העשירית בקריירה והראשונה מחוץ ליבשת אמריקה. מי שנולד באורוגוואי וגדל בארצות הברית עד גיל 14, שיחק בתשע קבוצות עד כה, רשם עונה אחת ברובן, גג עונה וחצי, וגם כעת סגר לעונה וחצי בהפועל ת"א, ללא אופציה בקיץ, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. בהרבה מקרים הוא סיים את החוזה בקבוצותיו השונות, השתחרר לפני הזמן או התבקש לחפש לעצמו קבוצה. האם בהפועל הוא יישאר מתחילת החוזה עד סופו?

“פולצ’ו”, כך הוא מכונה, שיחק בסרו, טאנקה סיסליי, בוסטון ריבר ודפנסור ממולדתו, עבר בצ'יאפאס במקסיקו, נדד לליגה דה קיטו הקבוצה הגדולה ביותר באקוואדור, משם לגודוי קרוז בארגנטינה איתה סיים במקום השני בליגה המקומית, עבר לבוליבאר מבוליביה בעבור הרבה יותר כסף ואת העונה האחרונה סיים במדי אליאנסה לימה הפרואנית. רק לפני כשבועיים הוא סיים את העונה בפרו, כשהפסיד עם קבוצתו בגמר אליפות המדינה וסיים את חוזהו בשבוע שעבר, בסוף חודש דצמבר. למעשה, הייתה זו העונה השנייה הכי טובה בקריירה שלו (עם 8 שערים ו-4 בישולים, אחרי 2016), אבל הוא הגיע לשיא עם הופעות טובות בפרו ובגביע הליברטדורס מול ריבר פלייט, אינטרנסיונל ופלסטינו הצ'יליאנית.

משה סיני וניר קלינגר. ננעלו עליו (חגי מיכאלי)משה סיני וניר קלינגר. ננעלו עליו (חגי מיכאלי)

אז איך הוא מגיע לישראל אחרי עונה טובה יחסית והופעות מרשימות מול כל דרום אמריקה? מבחינה כלכלית הוא עומד להרוויח בהפועל ת”א סכום דומה בערך לזה שהרוויח בפרו, כך שלא מדובר באקזיט גדול, אלא בעיקר אתגר. "אני אסיר תודה לפרו. כאן נולדה בתי, כשהגעתי, אשתי הייתה בהריון בחודש השביעי. כולם התייחסו אלינו יפה ואנחנו אוהבים מאוד את המדינה, אשתי שמחה כאן וגם המשפחה. אף אחד לא דיבר, אני לא יודע כלום, ביקשתי מהסוכן שלי שלא יספר לי על ההצעות ועל הכותרות שיש עליי", אמר רודריגס לקראת סיום העונה בפרו, כשניסה להתרכז אך ורק במאבק האליפות שלבסוף לא הניב תואר.

למרות שתכנן להשתקע ורצה להישאר, כשהעונה הטובה שלו באליאנסה לימה הביאה להתעניינות מכמה קבוצות במדינה ובדרום אמריקה, רודריגס החליט ללכת על האתגר הכי לא מוכר שניצב בפניו - ישראל. שוב יעד חדש, שוב מעבר, שוב חוסר יציבות? בכל מקרה, הוא יצטרך כעת לשנות קונספציה מהרגע הראשון. מעבר לעובדה שמדובר עבורו בחיים חדשים בסביבה לא מוכרת, ממשחק גמר ואכזבה מאיבוד אליפות הוא מגיע היישר לקרבות תחתית ולקבוצה שמקווה לצבור כמה שיותר נקודות כדי להתקרב למרכז הטבלה בליגת העל. כדורגל חדש, שינוי תפיסה, אבל מזל שיש לו מדריך שמכיר היטב את ארץ הקודש.

פליפה רודריגס (מימין) (רויטרס)פליפה רודריגס (מימין) (רויטרס)

“הכדורגל שלכם תקוע כבר 20 שנה, זו לא הפועל שאני זוכר”

סוכנו של רודריגס הוא הקשר האורוגוואי דניאל גוטיירס, ששיחק בעבר בארץ בין השנים 2000 ל-2006, בהפועל בית שאן, מכבי הרצליה, הפועל נצרת עילית, הפועל חיפה ובית"ר באר שבע, ככה שרודריגס כבר שמע הרבה על ישראל ועל הכדורגל הישראלי. "אני זוכר טוב את קלינגר, שיחקתי מולו הרבה פעמים וידעתי שהוא מאמן מצוין", אמר גוטיירס ל-ONE לקראת תחילת דרכו של רודריגס בהפועל. "הוא יקבל שחקן עם טכניקה מצוינת, בעיטות חופשיות, בעיטה חזקה ברגל שמאל, משחק בעיקר בצד שמאל, אבל גם בימין, מתחת לחלוצים, גם כ-10. הוא שחקן מצוין, מקצוען, יש לו אופי חזק".

פליפה רודריגס (משמאל) (רויטרס)פליפה רודריגס (משמאל) (רויטרס)

"אני מאוד מתגעגע לישראל", הוסיף גוטיירס, ששופע מילים חמות על הארץ ומשתוקק לחזור לביקור. "רוצה להתחיל לעבוד בישראל כי אני מכיר את המדינה, שיחקתי הרבה שנים בארץ. אני מקווה שפליפה יפתח לי את הדלת לעוד שחקנים מדרום אמריקה. אני רואה שהכדורגל שלכם לא התקדם יותר מדי. בתקופה ההיא מכבי חיפה שיחקה בליגת האלופות, הפועל ת"א בגביע אופ"א, והן נראו טוב. בישראל צריכים לפתוח את הראש יותר, כי הכדורגל תקוע כבר 20 שנה. יש הרבה שחקנים מדרום אמריקה שיכולים לעזור לקבוצות ישראליות. השחקנים הכי טובים בעולם מגיעים מהיבשת הזאת, אז למה הם טובים לכל אירופה ולא לישראל?”.

"נכון, הכסף משפיע, אבל יש שחקנים טובים שיכולים לשדרג את הקבוצות בישראל”, המשיך גוטיירס. “אבל אנשי מקצוע ישראלים לא רוצים לטוס לכאן כדי לצפות בשחקנים ולא מספיק עוקבים אחרי הליגות הדרום אמריקאיות. יש שחקנים שלא מתאימים גם לישראל ולאירופה, בגלל ההבדלים בשפה וההבדלים המנטליים. לא כל הדרום אמריקאים גם רוצים לעבור לאירופה. מי שעובר חייב להיות חזק באופי שלו".

לא הפועל ת"א שהוא זוכר (רדאד ג'בארה)לא הפועל ת"א שהוא זוכר (רדאד ג'בארה)

למה שרודריגס, שחקן שעדיין לא יצא מאמריקה ועכשיו צריך להתרגל למנטליות חדשה, יצליח בישראל?
"כי השחקנים הארגנטינאים והאורוגוואים יותר דומים באופי לישראלים, גם מעוד כמה מדינות מסביב, אבל אתם מכירים בעיקר ברזילאים מדרום אמריקה. ברזילאים זה משהו אחר, הם באים כדי לטייל. שחקנים מארגנטינה, אורוגוואי ועוד באים כדי להצליח ולנסות להתקדם בקריירה, לא כדי לגנוב כסף".

איך אתה חושב שהוא ישתלב בהפועל ת"א?
"לא ראיתי הרבה משחקים של הפועל האמת, אבל אני יודע שפליפה יכול להצליח שם. הוא בתקופה טובה מאוד בקריירה שלו, הוא שיחק בקבוצות גדולות בדרום אמריקה ויתאים את עצמו. הוא יכול לעזור לקבוצה ולהתקדם בעצמו. אני יכול לדבר הרבה, אבל השחקן צריך להראות את זה על המגרש".

פליפה רודריגס (מימין) (רויטרס)פליפה רודריגס (מימין) (רויטרס)

יש הרבה ספקות בישראל לגבי העובדה שהוא לא החזיק מעמד בקבוצות שלו, איך אתה מתייחס לזה?
"חוזים קצרי טווח הם דבר מקובל בדרום אמריקה, לא חותמים על חוזים לכמה שנים לרוב, בטח לא בגילאים לא צעירים. גם לא תמיד רוכשים את כרטיס השחקן ומקבלים חוזה ישר במועדון. המעבר בין קבוצות לא קשור לחוסר יציבות, זה רצון להתחזק כלכלית ומקצועית".

מה הוא כבר יודע על הפועל ת"א ועל ישראל?
"הוא יודע שזאת קבוצה גדולה בישראל, אבל שלא במצב הכי טוב בשנים האחרונות, זאת לא הפועל ת"א שאני זוכר, אבל זה עדיין מועדון רציני עם הרבה אוהדים. הוא בא לעבוד בשביל הקבוצה, הוא מחכה כבר להראות את היכולת שלו בישראל וגם רוצה שיסתכלו עליו יותר באירופה, רוצה להוכיח את עצמו. הוא בטוח לא הגיע בשביל כסף. זאת הזדמנות גדולה בשבילו”.

"פליפה לא יבוא לשנות את הקבוצה לבד ולקחת אליפות, אבל הוא יוכל לעזור מאוד. הוא לא שאל הרבה על ישראל ועל המועדון. כל השחקנים הדרום אמריקאים בדרך כלל שואלים הרבה שאלות ומתלבטים, אבל כשהצעתי לו לעבור ליבשת חדשה אחרי קריירה שלמה באותו אזור, הוא ענה לי 'הפועל ת"א? אוקיי, אני בא'. הוא צריך להתחיל לעבוד והוא הבין מהרגע הראשון שאין לו הרבה זמן לחשוב ולדבר, רק להגיע ולעבוד. הוא מגיע להפועל ומיד צריך לשחק בהרכב ולהשפיע".

פליפה רודריגס (איציק בלניצקי)פליפה רודריגס (איציק בלניצקי)

"אף פעם לא עזבתי כמנצח, זה החלום הכי גדול שלי", אמר רודריגס לפני ההפסד הכואב בגמר הליגה הפרואנית, כשהוא מעולם לא זכה בתואר והישגי השיא שלו בקריירה הן פעמיים מקום שני, בפרו ובארגנטינה. "עד עכשיו הגעתי לסוף ותמיד הפסדתי". אחרי תשע קבוצות בקריירה, אינספור ספקות וסימני שאלה וים של כמיהה להתקדם ולהצליח בכדורגל - פליפה רודריגס מגיע להפועל ת"א. ספק אם הוא יוכל להגשים את החלום שלו, בנוגע לתארים לפחות, אולי בגביע המדינה אם האדומים ירשמו מסע קסם במפעל השני בחשיבותו, אבל הוא יכול וינסה להשאיר חותם בעונה שבה הפועל משתוקקת לשחקן יצירתי, חד וכובש.

האם הוא יוכל לעזור בניסיון להפוך ולהציל את העונה של הפועל ת"א? זה תלוי גם כמובן בהמשך הרכישות של קלינגר וסיני בינואר. האם הוא יהיה עוד זר שהגיע בינואר ועזב עד מהרה בקיץ או שמא ת"א תהווה עבורו קרש קפיצה? זה כבר תלוי בעיקר בו. כך או כך - אם הוא יעזור לאדומים לסיים, איכשהו, בפלייאוף העליון או לגנוב, מתישהו, דרבי למכבי ת"א - הוא כבר יהפוך למנצח עבור האוהדים ואולי ישנה את סוף הסיפור של עצמו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */