יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מכבי חיפה מציגה: הזרים שעושים את ההבדל

רגע לפני הדרבי ב-20:15, זמן להשוואות: הזרים של הירוקים נבחרו בקפידה והוכיחו את עצמם, אך אצל הפועל חיפה המצב שונה. וגם: המספרים מפתיחת העונה

|
טאפוקו, גולאן, ווילדסחוט ושרי (אחמד מוררה, עמית מצפה, שחר גרוס)
טאפוקו, גולאן, ווילדסחוט ושרי (אחמד מוררה, עמית מצפה, שחר גרוס)

תקציב של 85 מיליון ש”ח של מכבי חיפה מול תקציב של 26 מיליון ש”ח של הפועל חיפה יעמדו הערב (שלישי, 20:15) זה מול זה במבחן בסמי עופר בדרבי המרתק של הכרמל. הירוקים יגיעו במטרה ברורה והיא לזכות בניצחון על פני היריבה העירונית ולשבור בצורת של מעל שלוש שנים וחצי, וכן להמשיך במרוץ על האליפות, בזמן שהאדומים יגיעו מתוך רצון לשמור על ההגמוניה בעיר וללכת עם ראש מורם לפחות עד הדרבי הבא.

לתקציב יש משקל חשוב מאוד ביחס להצלחה של כל אחת מהקבוצות. עושה רושם שההבדל הגדול ביניהן הוא נושא הזרים. בזמן שבהפועל חיפה מתוך חמישה ניתן לציין רק את יסמין בוריץ' השוער ופרנסיסקו ג'וניור הקשר, במכבי ההצלחה עם הזרים הרבה יותר גדולה, להוציא את איקוום אוטין וז’אנדו פוקס שפחות השפיעו מיתר הזרים הנוספים, ובכלל זה ארנסט מבוקה שנשאר מהעונה שעברה.

בלבול: אנחנו מתרכזים במשחק הבא ולא בגביע

אחרי כמעט עשור, במכבי חיפה יכולים לומר שיש בול פגיעה במרבית הזרים של הקבוצה ובעיקר באלה שמושכים בחוטים. מבין מקבלי השכר הגבוהים בקרב הזרים של הירוקים שהגיעו השנה, ניתן לציין את יאניק ווילדסחוט עם 400 אלף אירו לעונה, צ’ירון שרי עם 350 אלף אירו, טרנט סיינסבורי עם 350 אלף אירו, ז'אנדו פוקס עם 300 אלף אירו ואפילו איקוום אוטין שלא ממש משחק והגיע כהשקעה עתידית מגיע לשכר שכל ישראלי היה גאה בו עם כ-200 אלף דולר לעונה. בצד האדום, פרנסיסקו ג’וניור שנחשב לרכש הזר היקר ביותר של חיים סילבס יחד עם בוריץ', מגיע במקרה הטוב לשכר של 140 אלף דולר לעונה.

נושא הזרים לאורך השנים האחרונות היה נקודת התורפה של מכבי חיפה. למאמן מרקו בלבול היה ברור שהרבה מההצלחה השנה תלויה באיכות הזרים. מחלקת הסקאוטינג עבדה ימים כלילות. עשרות, אם לא מאות זרים, נבחנו בקפידה. בלבול התעקש על כל פרט ופרט ולמרות שחלק לא מבוטל מהזרים לא עשו את ההכנה עם הקבוצה בטרום העונה, לבלבול הייתה סבלנות עד שיגיע הזר המתאים ביותר.

מרקו בלבול בשיחה עם צ'ירון שרי וניקיטה רוקאביצה. היה סבלני (חגי מיכאלי)מרקו בלבול בשיחה עם צ'ירון שרי וניקיטה רוקאביצה. היה סבלני (חגי מיכאלי)

באים בצמדים

כבר בפגישות המקצועיות בפתיחת העונה, הצוות המקצועי בירוק ישב והגיע למסקנה שהמחשבה על הגעתם של הזרים צריכה להיות חשיבה עמוקה מתוך רצון שהם יתאקלמו בצורה הטובה ביותר בכרמל. זו גם הסיבה שלכל זר הוצמד זר תואם מאותה מדינה. למכבי חיפה יש השנה לא מעט צמדים של זרים מאותה מדינה, דבר שמקל בצורה משמעותית על התאקלמותם בארץ בכלל ובתוך הקבוצה בפרט. הפעם היה חשוב להביא זרים מוכחים ונראה שגולת הכותרת בעניין הזה היא היכולת המצוינת של שרי, שמרגע הגעתו לכרמל שינה את הקבוצה מקצה לקצה. 

אם מסתכלים על הצמדים הרי שניתן לראות בקבוצה שני זרים הולנדים – ווילדסחוט ושרי, שני אוסטרלים – ניקיטה רוקאביצה שכבר נחשב לישראלי וטרנט סיינסבורי, וכן שני קמרונים – מבוקה ופוקס, כשבין שניהם יש גם את הניגרי אוטין. במכבי חיפה מוסרים שמבוקה דואג לשניים כמעט בכל פרט, דבר שעזר ועוזר להתאקלמותם: “היה חשוב לנו שבקבוצה יהיו לפחות שני זרים מאותה מדינה ולא כפי שקרה במשך שנים שהגיעו לכאן לא מעט זרים ממדינות ותרבויות שונות, דבר שגרם לאי שקט אצל הזרים עצמם שלא פעם הרגישו מבודדים וכמי שמתקשים להתחבר לקבוצה ולכדורגל בארץ. שום דבר לא מקרי השנה אצל בלבול, אפילו לא העובדה שבצוות שלו יש ארבעה ישראלים ושני זרים - עוזר מאמן ומאמן כושר מאנגליה”, אמרו בקבוצה.

ג'וש כהן, ארנסט מבוקה וצ'ירון שרי (עמרי שטיין)ג'וש כהן, ארנסט מבוקה וצ'ירון שרי (עמרי שטיין)

זמן מספרים

הקשר ההולנדי המוכשר של הירוקים, צ’ירון שרי, שהוכתר ב-ONE כשחקן הסיבוב, סיפק עד כה שישה שערים וארבעה בישולים ב-1,254 הדקות בהן היה על הדשא. מתוך 29 השערים שכבשה מכבי חיפה העונה, שרי מעורב ישירות ב-34% מהם. מעבר למספרים הללו, הבינגו של חיפה מוביל את הליגה עם מספר האיומים לשער (44, מתוכם 19 למסגרת), כשאחריו במקום השני נמצא ליוואי גרסיה מבית”ר ירושלים עם 37 איומים.

צ'ירון שרי חוגג. הגיע בסערה (רדאד ג'בארה)צ'ירון שרי חוגג. הגיע בסערה (רדאד ג'בארה)

יאניק ווילדסחוט לעומתו, ששיחק חצי מהזמן עד כה (640 דקות), כבש שער אחד בלבד ורשם עוד שני בישולים. הקיצוני ההולנדי שמתופקד לרוב בכנפיים, רשם רק פעם אחת משחק מלא מתוך עשרת המשחקים בהם שותף, כאשר בשמונה מהם פתח והוחלף ובעוד אחד נכנס כמחליף. ווילדסחוט, שכאמור נמצא לרוב בצידי המגרש, סיפק עד כה להתקפה של בלבול 25 כדורי רוחב, אך מאבד לא מעט כדורים – 76 במספר.

יאניק ווילדסחוט (עמרי שטיין)יאניק ווילדסחוט (עמרי שטיין)

בצד ההגנתי, הבלם טרנט סיינסבורי שרשם עד כה העונה 10 הופעות בירוק, נמצא במקום השלישי בליגה מבחינת חילוצי כדור עם 116 חילוצים, כאשר גם במאבקי האוויר הבלם האוסטרלי מעמיד מספר לא רע של 52 כאלו, מקום רביעי מבין כל שחקני הליגה.

טרנט סיינסבורי (רדאד ג'בארה)טרנט סיינסבורי (רדאד ג'בארה)

מנגד, בהפועל חיפה כאמור ההצלחה השנה עם הזרים היא קטנה בהשוואה ליריבתה העירונית. אמרי וולשמן שהגיע מארצות הברית נחשב לכישלון חרוץ עם אפס שערים עד כה, כאשר החלוץ מן הסתם הוא הראשון ש’יזכה’ לכרטיס לכיוון אחד ויעזוב בינואר.

השחקן השני הוא קווין טאפוקו שהגיע בהשאלה מהפועל באר שבע. שפת הגוף של הקשר לאורך התקופה עד כה וההתנהלות של השחקן מול הצוות המקצועי, שהגיעה לשיאה בהשעייתו השבוע, אומרת למעשה הכול – גם טאפוקו בדרך החוצה. ניקולה גולאן אמנם פתח טוב את העונה, אך נפצע והתקשה עד כה לחזור לאותה היכולת שהציג. לא במקרה גולאן יהיה על ספסל המחליפים של הפועל בדרבי של חיפה. 

קווין טאפוקו מאוכזב. בדרך החוצה (עמית מצפה)קווין טאפוקו מאוכזב. בדרך החוצה (עמית מצפה)

כך או כך, הדרבי של חיפה עם זרים טובים יותר או פחות, אמור להשפיע משמעותית על דרכן של שתי הקבוצות העונה, מי לאליפות ומי לפלייאוף העליון, כל אחת ומטרתה. השורה התחתונה מספרת על כך ששתי הקבוצות רוצות מאוד להיפגש לשני מפגשים לוהטים גם בפלייאוף העליון.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */