יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה 2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מחמאות לשטקוס וממן, מכת פציעות לפני חדרה

השוער, שהציל פנדל בתוספת הזמן והקשר שכבש צמד ב-3:4 על אשדוד בגביע סחטו מחמאות: "שטקוס הציל לנו את העונה, חנן צריך לשחק". חיסורים רבים לבכר

|
אורן ביטון מחבק את ארנסטס שטקוס (חגי מיכאלי)
אורן ביטון מחבק את ארנסטס שטקוס (חגי מיכאלי)

קשה לדמיין מה היה קורה בהפועל באר שבע אלמלא הפנדל של שלומי אזולאי היה נכנס בתוך תוספת הזמן. אחרי ההפסד הביתי השלישי ברציפות והעגום נגד בית"ר ירושלים, החבורה של ברק בכר שמה את הצרות של הליגה בצד וגברה אמש (שבת) 3:4 על מ.ס. אשדוד, אך הבעיות שוב צפו, הפעם עם משחק הגנה חלש מאוד שכמעט ועלה בהדחה שהייתה גומרת להם את העונה כבר בחודש דצמבר.

מי שצריך לקבל זר פרחים גדול ומושקע הוא השוער ארנסטס שטקוס, שהדף את הפנדל של אזולאי ומנע הארכה דרמטית ב-10 שחקנים של קבוצתו: “שטקוס הציל לנו את העונה, פשוט ככה” סיכמו בבאר שבע והוסיפו: “אם היינו עפים אחרי שהובלנו פעמיים בשלושה שערים, היינו נופלים לתהום. יכולנו לעשות תוצאה מרשימה אבל בזמן כזה, שהביטחון של כולם ברצפה, לא היה אפשר להישאר רגועים והרגליים רעדו”.

בכר: ״היה לחץ, עשינו המון טעויות בסוף״

“זה אומר הכל על המצב של הקבוצה. הכי חשוב שהצלחנו לעבור, אולי הסיום המתוק יכניס אנרגיות חדשות. לא רוצים לחשוב איך היינו מגיעים למשחק בליגה נגד חדרה אם היינו מודחים לפי איך שהמשחק התפתח. הפעם היה לנו מזל גדול”. 
בתוך כך, ההעפלה לשלב שמינית גמר הגביע התקבלה ברגשות מעורבים מאוד בבירת הנגב. מצד אחד, חניכיו של ברק בכר יכולים לקחת בעיקר את 30 הדקות הראשונות שיצרו שלושה שערים מרשימים שהגיעו מחטיפות כדור בחצי המגרש של אשדוד. מצד שני, בבאר שבע צריכים לדאוג מאוד ממשחק הגנה הקטסטרופלי שכמעט והעמיק את המשבר לרף חדש.

דין דוד מכניע את ארנסטס שטקוס (חגי מיכאלי)דין דוד מכניע את ארנסטס שטקוס (חגי מיכאלי)

במועדון הגדירו את הירידה ביכולת כ’פאניקה’ שנבעה בגלל הביטחון הירוד שיש בקרב השחקנים בחודש האחרון. עם השריקה אפשר היה לראות חגיגות מאופקות במיוחד. “אנחנו לא יכולים לשמוח מניצחון כזה” אמרו בבאר שבע, “הקלות שבה אשדוד הגיעה למצבים היא לא מתקבלת על הדעת, ההגנה הייתה שערורייה”.

ביקורת קשה נשמעה בצוות המקצועי על משחק ההגנה הרפוי שגרם לכמות מצבים גדולה לזכות המארחת. גיבור המשחק לצד חנן ממן הוא השוער שטקוס שהצטיין עם הצלות רבות והדף את בעיטת העונשין מ-11 מטרים בתוספת הזמן. “שטקוס נתן הצגה, הוא מנע עוד 3 שערים בטוחים במשחק ואם לא העצירה בסוף, לא היינו יודעים איך להמשיך הלאה” אמרו במועדון. 

ארנסטס שטקוס ושחקני ב"ש חוגגים בסיום (חגי מיכאלי)ארנסטס שטקוס ושחקני ב"ש חוגגים בסיום (חגי מיכאלי)

בדקות ההתקפיות הטובות של באר שבע, שהיו לפרקים עד הדקה ה-60, הצוות המקצועי יכול להיות מרוצה מכמה שחקנים שהמכנה המשותף שלהם הוא מיעוט הדקות שקיבלו מפתיחת העונה. באחד האימונים אחרי ההפסד האחרון לבית"ר ירושלים, בכר כינס את השחקנים בעיגול האמצע וביקש מהם לשים את האנרגיות השליליות בצד ולפתוח דף חדש, בטענה שמי שיוכיח את עצמו באימונים יקבל את את חולצת ההרכב.

הקשר מרוואן קבהא, שסתם עד כה בלת”מים במרכז ההגנה, רשם משחק מצוין בקישור האחורי. הגיבור הגדול שמעמדו בבירת הנגב לא ברור, ממן, הזכיר את שחקן העונה לפני שנתיים עם צמד שערים אדיר וסחט מחמאות מבכר. עוד שחקן שיצא לאחרונה מההרכב הוא אורן ביטון, שרשם משחק טוב מאוד עם שני בישולים ושער וירטואוזי במיוחד.

חנן ממן חוגג (חגי מיכאלי)חנן ממן חוגג (חגי מיכאלי)

מי שקיבל בנוסף שבחים הוא ניב זריהן, שהיה אגרסיבי ונלחם, ואף נרשם על לוח התוצאות עם השער הרביעי לזכות קבוצתו. “מגיע לשחקנים האלו לשחק” אמר שחקן בקבוצה, “בתקופה כזאת צריך גם אופי, אבל גם כישרון. אם חנן ממן שחקן שמח ומקבל ביטחון מהמערכת, הוא ייתן מעצמו הרבה ויש עוד הרבה כאלו בסגל”. 
הצרות של האדומים מגיעות בצרורות והפעם מדובר במכת פציעות רחבה לקראת מחזור אמצע השבוע בשלישי נגד הפועל חדרה, בעיקר בחוליית ההגנה שממילא רעועה לחלוטין. שון גולדברג, המגן השמאלי שמתופקד לאחרונה כבלם ונקודת האור במשחקים האחרונים מיגל ויטור, נטשו את המשחק בעקבות מתיחה חזקה במפשעה. 

יגאל פריד מרחיק את עמית ביטון (חגי מיכאלי)יגאל פריד מרחיק את עמית ביטון (חגי מיכאלי)

עמית ביטון שוב הורחק בכרטיס אדום ולואי טאהא בספק גדול בגלל מתיחה במפשעה. לפי הערכה של הצוות המקצועי, מי שיפתחו כצמד הבלמים הם דוד קלטינס וקבהא. שיר צדק, שלא נמצא בתוכניות המקצועיות מחלון ההעברות של ינואר 2019, לא צפוי לחזור גם ללא בלם טבעי כשיר בסגל. הירידה של קבהא וקלטינס למרכז הגנה בתוספת זעזוע המוח של עדן שמיר שעדיין בספק, מווסתת את כאב הראש של בכר גם על מרכז השדה. לא מן הנמנע שתומר יוספי ירוויח מכמות ההיעדרויות ויקבל הזדמנות בהרכב נגד הפועל חדרה לצד נאור סבג וחנן ממן.
“אני חושב שהניצחון הוא מסוג המשחקים שיכול להוציא אותנו לדרך חדשה” סיכם קלטינס, “נכון שהיינו צריכים לעשות את המשחק יותר קל, אבל בסופו של דבר כן הראינו אופי מסוים. כולנו ידענו שקיבלנו הגרלה לא קלה ביחס למשחק ראשון בגביע, עברנו לשלב הבא וזה מה שחשוב. אם אני יכול לשחק כבלם? כל הנערים והנוער הייתי בלם, גם בנבחרת הנוער, אני מכיר את התפקיד ואין לי בעיה עם זה”.

שחקני ב"ש חוגגים בסיום (חגי מיכאלי)שחקני ב"ש חוגגים בסיום (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */