יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בדיקת ה-CT של עדן שמיר תקינה, ינוח מספר ימים

קשר ב"ש נפצע בראשו ב-1:0 לבית"ר ופונה לביה"ח, נזקק לתפרים וינוח. נערכה ישיבת חירום בין ברקת לבכר. שחקנים התלוננו: "לא הייתה אסיפה טקטית"

|
עדן שמיר (רדאד ג'בארה)
עדן שמיר (רדאד ג'בארה)

אווירת נכאים בהפועל באר שבע. החבורה של ברק בכר פשוט לא מצליחה לצאת מהמשבר ואמש (שני) רשמה את הפסדה השלישי ברציפות בטוטו טרנר והרביעי בחמשת המשחקים האחרונים, 1:0 לבית"ר ירושלים, והיא פותחת בצורה רעה את הסיבוב השני בליגת העל. בכך, באר שבע יורדת אל המקום הרביעי בטבלה כשבמאזנה 23 נקודות מתוך 42 אפשריות.

מי שנפצע במהלך המשחק, פונה לבית החולים ועורר דאגה בקרב המועדון הוא הקשר עדן שמיר. לאחר שפונה לסורוקה ונזקק לתפרים בראשו, הקשר עבר בדיקת CT שהייתה תקינה, לכן הוא ינוח מספר ימים בטרם ישוב לאימוני הקבוצה.

אוהדי ב"ש מקללים את בניון (גיא אדרי)

"לא מאמינים שהגענו למצב הזה", אמרו בקבוצה. "להפסיד משחק שלישי רצוף בטרנר? זה סיוט. אנחנו במשבר אמיתי, יש הרבה לחץ וזה משפיע על כולם. יש הרבה בעיות, אבל המועדון הזה חזק כדי לעבור כל משבר ועברנו משברים בשנים האחרונות. אנחנו צריכים לאסוף את עצמנו ולא להרים ידיים, יש משחק קריטי על עונה שלמה בשבת נגד אשדוד. נצטרך לגרד ניצחון אחר ניצחון בכל מחיר כדי לצבור ביטחון שיוציא אותנו מהמצב הזה". 

ההפסד הרביעי מתוך חמשת המשחקים האחרונים מכניס את הפועל באר שבע ללחץ אדיר שלא היה כמותו מזה שנים. את רוב האש סופג ברק בכר, שנראה שוב אובד עצות עם היכולת החלשה של חניכיו, כזו שלא מזכירה לרגע את הקבוצה החזקה של השנים הראשונות שלו כמאמן באר שבע. מה שמסמל יותר מכל הוא ההפסד השלישי ברציפות בטרנר. קצת יותר מחמש שנים מאז נפתח, באר שבע של היום נראית כבויה, לחוצה וחסרת מעוף, מה שמדאיג במיוחד את הנהלת המועדון שמיואשת מהמצב המסובך אליו נקלעה. 

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

אכזבה גדולה קיימת בקבוצה ממשחק הקישור וההתקפה. הרכש הפורטוגלי ז'וסוואה עדיין לא מצליח להותיר את חותמו במגרש, יחד עם הזר הנוסף ג'ימי מרין שהוחלף במחצית בניב זריהן. בקבוצה ציפו ליותר משון גולדברג שנכנס להרכב עם החלמתו במקום אורן ביטון והוא עשוי לאבד את מקומו שוב. המורחק התורן, נייג'ל האסלביינק, ספג ביקורת על הכניסה הגסה שהותירה את חבריו בעשרה שחקנים עם פתיחת המחצית השנייה, אבל עוררה מעט את השחקנים. כפי שנהגו עד עכשיו בבאר שבע בגלל מגיפת הכרטיסים האדומים, ההולנדי צפוי לעמוד לוועדת משמעת פנימית.   

הכעס והעצבים בעקבות ההפסד עלו בסיום מדרגה, כאשר כמה אוהדים שקיללו את רמזי ספורי התעמתו עמו בזמן הירידה לחדרי ההלבשה ואליניב ברדה שהיה באזור הפריד בין הצדדים. ביציאת השחקנים מחוץ לטרנר המתינו שוב עשרות אוהדים זועמים שהתעמתו אפילו עם יוסי בניון המנהל המקצועי של בית"ר. בנוסף, היה דין ודברים בין אוהדים אחדים לז'וסוואה, אבל חברו הפורטוגלי מיגל ויטור מנע חיכוך והכניס אותו מהר לרכבו.

בכר: משחק רע מאוד, הפסדנו בצדק

שחקנים בקבוצה קיבלו בהפתעה גמורה את ההחלטה של ברק בכר להשאיר את מלך השערים בן שהר על הספסל. "לא יקרה כלום אם בן שהר יפתח על הספסל, הוא שחקן הרכב", אמר בכר במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. כמו כן חלק מהשחקנים מתח ביקורת קשה על ההכנה המקצועית במהלך השבוע. עיקר הטענות באות לידי ביטוי בכך שהצוות המקצועי כלל לא ערך אסיפה מאז ההפסד למכבי חיפה ואף לא הדרכת וידאו כפי שהיה בשנים האחרונות לפני רוב משחקי הליגה ואירופה. "לא הגענו מוכנים למשחק", אמרו מספר שחקנים. "ההכנה לא הייתה טובה. חיכינו במהלך השבוע להכנה טקטית ודגשים לקראת המפגש נגד שחקני בית"ר, אבל זה לא קרה. האשמה גם עלינו, אבל משהו לא מתפקד ורואים את זה במגרש".

למרות הביקורות כלפי בכר, לפי שעה בהנהלת הפועל באר שבע לא דנים בכלל במעמדו. היכולת האנמית של הקבוצה והשינוי שלא נראה באופק מדאיג את הבעלים אלונה ברקת והמנכ"ל אסי רחמים, אם כי עדיין קיימת אמונה רבה במאמן ובצוות המקצועי להחזיר את הקבוצה למסלול חיובי. בכר קיבל אמש גב גם מהקפטן שלו מאור מליקסון שאמר: "ברק בכר המאמן הכי טוב בארץ והוא יוציא אותנו מהמצב הזה". באופן חריג נוכח מצב הקבוצה, בכר והצוות המקצועי שלו, רחמים וברקת נשארו לישיבת חירום בטרנר במשך כשעתיים וחצי ויצאו רק לקראת השעה אחת בלילה. בהמשך השבוע, תתקיים פגישה נוספת כדי לקבוע את המדיניות בחלון העברות שיפתח בשבעה בינואר. לא מן הנמנע שיתבצעו שינויים רחבים בסגל השחקנים, אחד מהם הוא השאלתו של ג'ימי מרין בינואר כדי לצבור ניסיון ולפנות מקום לקשר אחורי זר שיכול להוסיף איזון למרכז השדה. 

ג'ימי מרין. בדרך להשאלה (רדאד ג'בארה)ג'ימי מרין. בדרך להשאלה (רדאד ג'בארה)

יחד עם זאת, בחדרי חדרים במועדון יש חשש לאור מצב הקבוצה כי מידת ההשפעה של בכר על השחקנים הולכת ופוחתת. כבר כמה משחקים ברציפות שניתן לראות בבירור שהשינויים והזעזועים האחרונים של בכר לא עובדים, בזמן שחלק שחקנים מעידים על ריחוק. "רואים שהמסרים של ברק לא מחלחלים לכל השחקנים". אמר גורם המקורב למועדון. "אמנם יש לחימה מסוימת לפרקים מצד השחקנים, אבל שיטת המשחק לא עובדת. שחקנים מעיפים כדורים בלי כתובת, אין סדר ואין שיטה, זאת לא אותה קבוצה מסודרת שהתרגלנו לראות. אם הוא לא יצליח לחבר אותם מחדש זה רק ילך ויראה גרוע יותר". 

במקביל בבאר שבע צריכים להתמודד עם לא מעט שחקנים ממורמרים שמאוכזבים ממעמדם. אחרי שזכה לאחרונה למידה מסוימת של קרדיט, הקשר חנן ממן לא נכלל בסגל אמש והוא צפוי לעזוב כדי לקבל דקות בקבוצה אחרת, אולי בית"ר ירושלים שהתעניינה בו בעבר. מרואן קבהא שנכנס לשחק כבלם נגד מכבי חיפה בגלל פציעה של לואי טאהא, שוב לא זכה לדקות ונראה מדוכדך. כדי לדלל את הסגל, אור דדיה, תומר יוספי וגל לוי שלא נכללים בסגל תקופה, יושאלו. 

אם כל זה לא מספיק, בעוד ארבעה ימים תצא באר שבע למשחק חוץ קשה במיוחד באצטדיון הי"א, נגד מ.ס. אשדוד, במסגרת גביע המדינה. במועדון חוששים מהדחה שתעמיק את השבר ותחסל לגמרי את העונה כבר בחודש דצמבר. בזמן שתואר האליפות לא יחזור לנגב, הדחה המתואר האחרון שנותר בסיבוב ח' תחשב כישלון ענק שלא יעבור לסדר היום וכנראה יחייב זעזוע. אם זה לא מספיק, מבחינה מקצועית בכר ייאלץ להסתדר עם מספר לא מבוטל של היעדרויות. ז'וסוואה המאכזב ייעדר בשל צהובים, כמו כן נייג'ל האסלביינק שהורחק אמש בכרטיס אדום ישיר. לואי טאהא שקיבל מנוחה בגלל מתיחה במפשעה עדיין בספק, אך ייעשו מאמצים גדולים להכשירו.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */