יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:16

הוועדה קבעה: ספיצ'קוב לא זכתה ליחס מועדף

ועדת הבדיקה פרסמה את מסקנותיה בעקבות פרשת "יחסי המרות" בין הגולשת למאמן פייר לוקט: "לא הייתה העדפה מקצועית של הגולשת קטי ספיצ'קוב בשום שלב"

|
קטי ספיצ'קוב ופייר לוקט (איגוד השייט)
קטי ספיצ'קוב ופייר לוקט (איגוד השייט)

ועדת הבדיקה של פרשת קטי ספיצ’קוב ויחסיה עם המאמן פייר לוקט קבעה היום (שני) כי הגולשת לא זכתה ליחס מועדף ממאמן הנבחרת לשעבר. הוועדה בראשותה של הגב' סמדר פינטוב, מנכ"לית איגוד השייט, כוללת את דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי, את עו”ד ורד בוסקילה סמנכ"לית הוועד האולימפי ואת עו”ד אייל יפה כמשקיף.

בהחלטה נכתב: “בסיכום עבודתה קבעה הוועדה כי לא הייתה העדפה מקצועית של הגולשת קטי ספיצ'קוב בשום שלב עד תום אליפות העולם בספטמבר 2019 בגארדה וכי הישגיה של הגולשת קטי נובעים מיכולותיה הטובות יותר מאשר של חברותיה לנבחרת בתקופה זו של המבחנים האולימפיים בטוקיו. הוועדה והעדים הדגישו שוב ושוב כי ספורט השייט והגלישה הינם ענף ספורט אישי, בו נמדד המתחרה ביכולותיו ובכישוריו”.

נוי דריהן (SAILING ENERGY)נוי דריהן (SAILING ENERGY)

“עוד קבעה הוועדה, כי מרגע שנודע דבר הקשר בין המאמן לגולשת ולאחר שהמאמן הודה בכך, מספר ימים לפני אליפות העולם אשר נערכה בגארדה איטליה, קיבלו היו"ר והמנהל המקצועי החלטה ניהולית-מקצועית שלא לפרסם הדבר עד לאחר התחרות, כדי למנוע מתח ורכילות ועל מנת לאפשר לבנות להתרכז באליפות העולם”.

“לאור כל האמור, ממליצה הוועדה שלא לשנות את הניקוד אותו צברו כל הגולשות עד כה, בהתאם למבחנים האולימפיים ולנוהל שנקבע על ידי האיגוד והועד האולימפי. הוועדה לא הצליחה להגיע להסכמה פה אחד לגבי שיטת הניקוד למבחנים האולימפיים מנקודת הזמן הזאת והלאה ולכן לא מובאת המלצתה בנושא זה”.

“למרות שלא נתבקשה הוועדה לדון ולהתייחס ברמה המערכתית, חושבת הוועדה שהאיגוד חייב להפיק לקחים מאירוע זה ולבצע מהלכים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. חברי הוועדה היו ערים לקושי הנפשי של הגולשות במעמד מתן העדות, והשתדלו לגלות הבנה מלאה, אמפתיה ורגישות על מנת להקהל עליהן עד כמה שאפשר. הוועדה איפשרה למוזמנים לחזור לעדות נוספות במידה וירגישו צורך, לעיתים ביקשה לגבות עדויות במסמכים ובמקרים מסוימים דרשה הבהרות נוספות לאחר שהעדות ניתנה”.

ורד בוסקילה (מערכת ONE)ורד בוסקילה (מערכת ONE)

“הנחת העבודה של הוועדה הייתה כי העובדה שהמאמן לא דיווח על שקורה בינו לבין הגולשת קטי שחשף בפניה את רגשותיו האינטימיים כלפיה והקשר החל בעוד המאמן “בעל מרות”, גרמה להפרה חמורה של טוהר המידות והקוד האתי של איגוד השיט ולפיכך הופסקה עבודתו באופן מיידי. במהלך חודש מרץ, לאחר שלקח כחודש לחשיבה, נאותה ספיצ’קוב לרגשותיו של המאמן והשניים החלו מאותו מועד במערכת יחסים רומנטית בהסכמה מלאה של שני הצדדים. המאמן והגולשת החליטו לשמור על דיסקרטיות בנוגע לקשר שנוצר וביקשו לדבריהם לשמור זאת כך עד לאחר אליפות העולם בספטמבר 2019. המאמן לא דיווח לממונים עליו על התפתחות הקשר האישי כפי שנדרש ממנו

“הוועדה רואה בעין לא יפה מכתב אשר נשלח לכל אחד מחברי הוועדה על ידי באי כוחם של ההורים והגולשות, במהלך עבודת הוועדה, בה נדרש להמליץ על השעייתה של קטי לאלתר מפעילות ועוד לדרישות אחרות שאין לפרטן כאן. הוועדה רואה בכך ניסיון פסול וחמור להשפיע על עבודת הוועדה ובחרה שלא להגיב למכתב זה. לא זאת, אף זאת ביום 12/11/2019 בשעה שהוועדה עסוקה בגיבוש המלצותיה, קיבלה מנהלת הוועדה מכתב מהגברת אורלי מוריש, אמא של הגולשת מאיה מוריס. המכתב פונה אל הרגש האמהי ויש לצדו “המלצות” באופן שניכר ממנו כי מדובר בניסיון להשפיע על דו”ח הסיכום של הוועדה, אנו רואים בכך עניין לא ערכי וחמור”.

השייטות שהתלוננו על היחס המועדף של ספיצ’קוב הן מיה מוריס, נגה גלר ונוי דריהן, שמסרו: “המלצת הוועדה והחלטת איגוד השייט שמות למרמס ופוגעות בצורה אנושה ברוח הספורט בכלל וברוח האולימפית בפרט. הוועדה והאיגוד בחרו להתעלם משורה ארוכה של עובדות שאינן במחלוקת המלמדות על היחס המועדף והפסול שניתן לשייטת על ידי המאמן במהלך התקופה הממושכת בה ניהלו השניים מערכת יחסים פסולה, אותה בחרו להסתיר במכוון. בין היתר, הסתבר כי המאמן העביר לספיצ׳קוב אימונים אישיים, תוך שהוא מותיר את השייטות האחרות להתאמן עם מאמנים מתחלפים ואף לבדן. הראיה היא, שבמהלך תקופת הרומן גדל משמעותית פער הניקוד בין ספיצ׳קוב ובין השייטות האחרות.

מאיה מוריס (באדיבות: אריק בלנד, אתר התחרות)מאיה מוריס (באדיבות: אריק בלנד, אתר התחרות)

עוד אמרו השייטות: “בניגוד לטענות האיגוד, הוא ידע על הרומן כבר חצי שנה. תהליך בחירת השייטת שתייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו התנהל בצורה פסולה, לא שוויונית, לא הוגנת ולא שקופה. הדרך היחידה לנטרל את הפגיעה האנושה שנגרמה עקב התהליך הפגום, היא באמצעות השעייתה של ספיצ׳קוב מנבחרת השייט. לא ראוי כי מי שהייתה שותפה פעילה למסכת הסתרה ורמייה והפיקה מכך תועלת מקצועית פסולה, תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. העובדה שאין בהחלטת איגוד השייט ולו מילת ביקורת אחת על ספורטאית שנהגה בצורה כזו, מלמדת כי המטרה סומנה והייתה ידועה מראש. כמו כן, הוועדה המליצה להפיק לקחים אך לא ננקט שום הליך בתום הגשת המסקנות לאיגוד. השייטות ימשיכו לפעול לשם הוצאת הצדק לאור במישורים המשפטיים והמקצועיים”.

במסקנות לקראת ההחלטה נכתב כי: המאמן פייר לוקט הראה מחויבות גבוהה לעבודת הנבחרת ועבד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים ביותר, מאמן שדורש הרבה מאנשי המעטפת המקצועית המלווים אותו, מהגולשות ומעצמו. המאמן החתייחס מקצועית לכל אחת מהגולשות באותה המידה. בהתייחס לטענות הגולשות כי קטי נשארה לאימונים אישיים במארסיי, והן לא זכו לאימונים אישיים, הוועדה לא מצאה ליקוי מקצועי כלשהו בעניין זה. בהתייחסות לטענת הגולשות כי לא היה צידוק מקצועי להשתתפותה של קטי בתחרות הסבב ביפן, הוועדה מקבלת את ההסבר המקצועי שניתן ע”י הגורמים המקצועיים ולא מצאה ליקוי בתהליך קבלת ההחלטות”.

“ייתכן והקשר הרומנטי פגע בעבודת הנבחרת, התהליך לא היה סטרילי, הוועדה מבינה את התחושות הקשות של הבנות כפי שעלה בעדותן. לסיכום הוועדה סבורה כי לא הייתה העדפה מקצועית של קטי בשום שלב עד תום אליפות העולם בחודש ספטמבר בגארדה. הישגיה של קטי נובעים מיכולותיה הטובות יותר מאשר של חברותיה לנבחרת”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */