יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:03

"זה היה מפחיד מאוד, שחקנים קיבלו מכות וברחו"

אלימות בליגה ב': צעירי סכנין כעסו על החלטות השופט ותקפו את שחקני ממב"ע וצוות השיפוט, 3 שחקנים נעצרו. ואג'די קיש מאמן ממב"ע: "הגשנו תלונה"

|
התגרה שהתפתחה במשחק שפוצץ (הדף הרשמי של בני ממב
התגרה שהתפתחה במשחק שפוצץ (הדף הרשמי של בני ממב"ע)

מה יהיה הסוף? שוב אלימות בליגות הנמוכות. במשחק שנערך אתמול (שבת) בין קבוצת צעירי סכנין לבין קבוצת בני ממב”ע גולן, כאשר האורחת עלתה ל-0:2, בדקה ה-73 חלק מאנשי סכנין איבדו את העשתונות והחלו לתקוף, כך על פי אנשי ממב”ע, את שחקני קבוצתם.

בדקה ה-63 ממב”ע עלו ליתרון בזכות שער עצמי של מוחמד אבו יונסו, ובדקה ה-73 הכפילו את התוצאה משער בהתקפה מתפרצת שכבש שאדי אבו שבלי. מיד אחרי השער השני השופט אדסיו אמאניו שלף כרטיס אדום לעבר אחד משחקני סכנין ומרגע זה התחילו המהומות.  אם זה לא הספיק לסכנין, יש לציין שהקבוצה ספגה שני כרטיסים אדומים במהלך המשחק, כאשר הראשון היה לחלוץ אמיר טרביה עקב ויכוח מיותר והתבטאויות נגד השופט, והשני היה לחובש של המועדון, לואי גנאים, לאחר שהתבטא בצורה בוטה נגד שופטי המשחק.

מהומה במשחק של צעירי בני סכנין

(הסרטון באדיבות דף הפייסבוק הרשמי של בני ממב”ע גולן)

ואג’די קיש, המאמן והבעלים של ממב”ע סיפר ל-ONE על המתרחש: “בערך בדקה 75 נתנו את הגול השני, אחרי שהשופט/קוון סימן עבירה והשופט האמצעי נתן לנו יתרון. אחרי הגול השני התחילו המהומות על כר הדשא, חלק מהשחקנים שלהם רצו לכיוון השופט ויש חלק שהתעמת עם השחקנים שלנו. חלק מהם הרביצו ולפי מה שהבנתי יש מהם גם עצורים. קיבלנו זימון למשטרה, אנחנו הגשנו תלונה. לא מבינים למה זה קרה. אני עד עכשיו חושב על זה ולא מבין למה זה קרה”.

עוד הוסיף: “אפילו אם שחקנים נותנים מכות, אני לא מבין את ההתפרצות של הקהל לכר הדשא. זה היה מאוד מפחיד. יש לי 15 שחקנים, בקושי יש לי שני אנשי צוות. אין לנו אוהדים, תקפו אותנו ושחקנים שלנו ברחו לחדר ההלבשה. יש הרבה שחקנים שקיבלו מכות, אבל במקביל יש אבטחה. אם האבטחה לא הייתה עושה כלום, לא היינו יוצאים משם. אבל כמה כבר תעזור האבטחה? ככה זה בליגות הנמוכות, אין הרבה מאבטחים. גם היו חלק מאנשי סכנין שהיו בסדר ולא נתנו לאוהדים לרוץ, אבל יש סרטון שאומר הכל”.

האם היה סכסוך או יריבות קודמת: “לא הייתה שום יריבות לפני כן. הם רוצים לעלות ליגה ואנחנו נלחמים על החיים שלנו בתחתית. אני לא רואה איזשהי סיבה להתפרצות הזאת. זה פחד מוות מה שהיה שם. אני היום בבוקר של אחרי, לא מעניין אותי כלום, הכדורגל הופך להיות נזיל במקרים כאלה. אני הולך בבית ואומר תודה לאל שאף שחקן לא יצא מדמם. ברוך השם עברנו את זה. היה מפחיד אבל עברנו את זה”.

מהמשטרה נמסר: "במהלך משחק כדורגל במסגרת ליגה ב'- שהתקיים בין הקבוצות "צעירי סכנין" ל"בני ממב"ע גולן", במגרש אימונים דוחא, בסח'נין, בעקבות תוצאת המשחק החלו אוהדי אחת הקבוצות לזרוק חפצים לעבר כר הדשא ובקבוק פגע בשופט הקו.שופט המשחק הפסיק את המשחק ומיד פרצה קטטה בין אוהדי הקבוצות.שוטרי משטרת ישראל שהוזעקו למקום פועלים לאיתור חשודים ולמעצרם. חוקרי משטרת ישראל החלו באיסוף ממצאים ובגביית עדויות.

וויסאם גנאים, מנהל בני סכנין מסר: “חבל שהאירוע נופח וחרג מכל פרופורציה. בדקה ה-72 קבוצת גולן הבקיעה שער לאחר שהקוון הרים את הדגל לנבדל, אך שב והוריד את הדגל ואישר את השער. היה ויכוח בין השחקנים ושני שחקנים התקוטטו ביניהם והשופט החליט להפסיק את המשחק. התחילה מהומה בין השחקנים והרבה קהל התפרץ לתחום המגרש. כל הטענות לכך שהקוון נפגע או הותקף הן פשוט שקר. בכל מקרה הקבוצה מגנה כל תופעה של אלימות”.

מדוברות המשטרה נמסר: “לפני זמן קצר, במהלך משחק כדורגל במסגרת ליגה ב' - שהתקיים בין הקבוצות "צעירי סכנין" ל"בני ממב"ע גולן", במגרש אימונים דוחא, בסחנין, בעקבות תוצאת המשחק החלו אוהדי אחת הקבוצות לזרוק חפצים לעבר כר הדשא ובקבוק פגע בשופט הקו. שופט המשחק הפסיק את המשחק ומיד פרצה קטטה בין אוהדי הקבוצות. שוטרי משטרת ישראל שהוזעקו למקום פועלים לאיתור חשודים ולמעצרם. חוקרי משטרת ישראל החלו באיסוף ממצאים ובגביית עדויות”.

עוד מסרה דוברות המשטרה: “בהמשך להודעה מאמש אודות הפסקת המשחק, שהתקיים במגרש האימונים "דוחא", בסחנין בשל זריקת חפצים לעבר כר הדשא, פגיעה בשופט הקו וקטטה שפרצה בין אוהדי הקבוצות. במהלך הלילה עצרו שוטרי משטרת ישראל שלושה חשודים נוספים בשנות ה-20 לחייהם (סחנין) במעורבות באירוע. החשודים נחקרו ויובאו היום (10/11) לבית משפט השלום בעכו לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. בנוסף זומן מנהל המגרש לשימוע בתחנת המשטרה על מנת להשמיע את טיעוניו בנוגע לליקויים הבטיחותיים שהתגלו בזמן האירוע. משטרת ישראל רואה בחומרה כל מעשה אלימות ובריונות ותפעל בנחישות כנגד האלימות בספורט וכנגד פורעי החוק ותמצה עימם את הדין”. 

בדוח השופט נכתב: “בדקה ה-55 של המשחק, בוצעה עבירה על יד ספסלה של סכנין, החובש (לואי גנאים), לא אהב את החלטת השופט והחל לקלל ולגדף את צוות השיפוט. כל זאת קורה לאחר שכבר קיבל מספר אזהרות במחצית הראשונה אחרי שקילל את שוער היריבה. החלטתי להרחיקו,  אך הוא נשאר במגרש משום שהוא היה החובש היחיד. בדקה ה-75 בוצעה עבירה על שחקן בני ממב”ע, הקוון סימן לעבירה אך החלטתי לתת יתרון שבסיומו ממב”ע כבשה את השער השני. מיד לאחר השער נזרק מהיציע בקבוק מים שפגע בקוון, נעל נזרקה לעברו וקללות וגידופים נשמעו”.

שופט שולף אדום (אילוסטרציה) (רויטרס)שופט שולף אדום (אילוסטרציה) (רויטרס)

עוד נכתב בדוח: “בנוסף לכך, שחקנים ואנשי צוות של סכנין התפרצו למגרש והביעו את מורת רוחם לעבר צוות השיפוט. בתוך כך, החלה מהומה במגרש בין שחקני שתי הקבוצות כאשר שוערה של סכנין, בעט בשחקן של בני ממב”ע ושחקן נוסף של סכנין תקף גם הוא שחקן של בני ממב”ע. תוך כדי המהומה הבחנתי בכך שאוהדי סכנין פורצים אל המגרש והחלו להכות ולקלל את שחקני ממב”ע. נאלצתי לסיים את המשחק ולאחר שכבר ירדתי מכר הדשא, ניגש אחד מאוהדי סכנין לעבר עוזרי השופט והתחיל לקלל אותם ולאיים עליהם, השופטים ברחו לעבר חדר ההלבשה ולשם הגיע אוהד נוסף אשר ירק על הקוון ומספר שחקנים שגידפו וקיללו את צוות השיפוט”.

השופט אדסיו אמאניו סיכם בדוח: “במהלך כל השהות בחדר השופטים, הרגשנו מאוימים משחקנים ואוהדים שניסו להיכנס דרך החלון ולתקוף אותנו. יש לציין שהיה ניסיון תקיפה של מבקר המשחק, שנאלץ להתחבא בחדר השופטים. בנוסף יש לציין כי התנהלות חברת האבטחה שנכחה במקום הייתה לוקה בחסר וחסרת אחריות, עם התנהלות מהירה יותר מצידם, ייתכן והאירוע היה מסתיים בצורה אחרת”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */