יום שני, 20.05.2024 שעה 22:23
צביקה שרף

הגיע הזמן שמכבי ת"א תנצח בספרד

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: אחרי עוד תצוגת תכלית בהיכל, הגיע הזמן שהחבורה של ספרופולוס, שעשה בעצמו עבודה טובה, תתחיל להאמין בעצמה ותנצח בחוץ

מכבי תל אביב סיימה הערב (חמישי) עוד משחק ביתי בהיכל, ושוב עם תצוגת תכלית נהדרת. עם סיום הניצחון על אולימפיאקוס בשבוע שעבר, יאניס ספרופולוס החל להתכונן לקראת השבוע  הקרוב בידיעה שהוא יהיה שונה לחלוטין מהעומס של השבוע הקודם שכלל משחק ליגה חשוב נגד ירושלים וניצחונות על פנרבחצ’ה בבית ועל היוונים בחוץ. ובכן, יאניס והקבוצה כולה עלו בדרגה ברמת המשחק, ועכשיו היה צריך להוריד את השחקנים לקרקע, לא להיגרר לזלזול לא בנהריה ולא באלבה ברלין, ומצד שני לשמור על הכושר הנהדר שבו נמצאת הקבוצה.

למשחק הגיעה אלבה ברלין עם מאמנה הוותיק והטוב אאיטו. נכון, היא לא מהקבוצות הטובות ביורוליג והיא עד עכשיו עם ניצחון אחד, אבל היא לא ויתרה באף משחק ולא הובסה באף משחק והייתה לה הגרלה קשה. עם כל זה, מכבי תל אביב עם משחק הגנה מצוין ועם משחק התקפי לא פחות טוב הרשימה. זה נראה קל, אבל זה הגיע כתוצאה של הגנה מצוינת שהורידה את הקבוצה הגרמנית מממוצע הנקודות שלה בצורה מכריעה, ומצד שני הכושר הטוב שהקבוצה מפגינה בהתקפה הן מבחינה קבוצתית והן מספר שחקנים שנמצאים בכושר אישי מצוין.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א חוגגים (איציק בלניצקי)

החמישייה הראשונה שביסס יאניס ספרופולוס מתגבשת ומשפרת את התאום שלה. בלאק הסנטר הפותח, אבל כבר ברור שאות’לו האנטר קם בצורה מצוינת מהספסל ואין אף ירידה בתפוקה של העמדה הזו ואולי אפילו יש עלייה ברמה. יאניס שומר על כל שחקניו בחלוקת הדקות בהרצת התרגילים, אבל אין ספק שווילבקין שנמצא בכושר מצוין מקבל המון מצבי קליעה, כאשר וולטרס ודיברתולומאו משחקים בעמדת הרכז. בנוסף לניהול משחק ההתקפה, הם שומרים מצוין ולוחצים על הגארדים של היריבה וגורמים להם לאבד זמן בהובלת הכדור. כמו כן, הם גורמים להם לאיבודים שמוציאים את הצהובים להתקפות מתפרצות או להתקפות במשחק עומד, עם הנעת כדור והובלת הכדור למקומות הנכונים. על כל צורת הגנה שבה נוקטת היריבה, אלופת ישראל המאורגנת והמאומנת מוצאת פתרון.

כספי, בדקות שלו על המגרש, משקיע המון אנרגיה, יוצא להתקפות מתפרצות וכאשר הרכזים לא מוצאים פתרון הם מקבלים עזרה ממנו בעמדה ארבע. הפורוורד גם עושה באלגנטיות הרבה נקודות קלות ומרשימות ממשחק הלואו-פוסט. דורסי ואלייז’ה בראיינט עושים עבודה מצוינת וקשה להביא עזרה מהם, כי באם אתה עוזב אותם אתה נענש. הייתה היום תצוגה התקפית נהדרת של דיברתולומאו בשנה השלישית שלו במכבי ת”א, הוא סוף סוף קיבל הכרה, עולה למגרש ללא שום פחד וקולע מצוין מהשלוש. בנוסף, הוא מוביל את התקפת הצהובים עם קצב מהיר, מחלק כדורים לאן שצריך וקולע נפלא. אין כל ספק שזו השנה הטובה ביותר שלו ביורוליג.

ווילבקין, בראיינט והאנטר חוגגים (איציק בלניצקי)ווילבקין, בראיינט והאנטר חוגגים (איציק בלניצקי)

מכבי ת”א יוצאת עכשיו לשלושה משחקי חוץ רצופים וקשים והיא יוצאת אליהם קבוצה אחרת. נכון, האלופה תפגוש במגרשי חוץ קבוצות טובות יותר מאלבה, אבל החבורה של ספרופולוס יכולה להאמין בעצמה. נכון שההיערכות למשחקים האלה תהיה אחרת, אבל מכבי ת”א בכושרה הנוכחי יכולה לעבוד ולהשיג ניצחונות חוץ, גם אם כי היא יוצאת למשחקים קשים מאוד. ההתחלה ביום שישי הבא בבאסקוניה, והקבוצה הרבה מאוד זמן לא ניצחה בספרד, והגיע הזמן לעשות זאת.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים