יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:17
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אביטן צפוי להיות מפוטר מהפועל ת"א עוד היום

המאמן ("הוא סיים פה") אמור לקבל הודעה בפגישה עם הבעלים, שעזבו את בלומפילד לאחר השער של מבוקה ב-2:1 למכבי חיפה וסיכמו עקרונית על הצורך בזעזוע

|
ניסו אביטן (רדאד ג'בארה)
ניסו אביטן (רדאד ג'בארה)

מבין כל האוהדים האדומים המאוכזבים, ארבעת בעלי הפועל תל אביב היו הראשונים לעזוב  אמש (שני) את אצטדיון בלומפילד מיד אחרי השער של ארנסט מבוקה שבישר על מהפך דרמטי והפסד 2:1 למכבי חיפה. הקבוצה של ניסו אביטן נותרה עם ניצחון בודד בתשעה מחזורים בליגת העל וב-14 משחקים רשמיים בסך הכל, וזה אמור להיות המאזן העגום שיסכם את דרכו של המאמן במתחם חודורוב, שכן הוא צפוי להיות מפוטר מהמועדון עוד היום.


עצם העובדה שהבעלים, כולם, עזבו אחד אחרי השני את בלומפילד אחרי שער של מכבי חיפה ועוד לפני שריקת הסיום מעידה המון על האכזבה הקשה שלהם מהקבוצה ומהמאמן. בעוד כל אחד מהם עשה את דרכו לביתו, הם החלו לשוחח וסיכמו עקרונית על פרידה מאביטן, כאשר כל שנותר הוא לפגוש אותו ולבשר לו על כך בוולפסון.

"כולם עצבניים ובלהט משחק, יש מלא אדרנלין, לא מקבלים ככה החלטות כאלה", אמרו בצמרת המועדון ל-ONE. "יצאנו מהאצטדיון והלכנו כל אחד הביתה. לקחנו את הלילה כדי לנוח, בבוקר נחשוב ברגוע ונראה מה עושים". הכיוון ברור, נקבע מראש כמעט בכל תוצאה, הבוסים הגיעו בכוננות ספיגה ורק ניצחון ויכולת משכנעת היו משאירים מקום לספק.

צפו: אוהדי הפועל מביעים את זעמם

בינתיים, ניר קלינגר מסומן על ידי הבעלים כמועמד המוביל להגיע במקומו של אביטן. בעוד הקהל נחרץ בדעתו נגד המאמן, גם "העבר הצהוב" של קלינגר צפוי לעבור חלק מצד האוהדים, רק כדי לפתוח דף חדש ולנסות לשקם את העונה הקשה. הפועל ת"א עדיין לא שוחחה כמובן ישירות עם קלינגר, אלא עם גורם שלישי שקשור לשני הצדדים.  בעוד גם שמותיהם של מסאי דגו ושרון מימר עלו בשבוע האחרון, נראה שהמאמן הוותיק מועדף כרגע על פניהם.

בהפועל ת"א הבינו עוד לפני המשחק שמדובר במבוי סתום מבחינת יכולת הקבוצה, מערכת היחסים בין המאמן לשחקניו, המשך דרכו והאווירה הכללית במועדון. חלק מהבעלים עוד ציפו שאביטן יחזיר את המפתחות בעצמו, אבל משלא קיבל גיבוי בפומבי מצד הבוסים שלו, המאמן סירב לדון בכך או בניסיון להגיע להסכם פיצויים שלא יחייב את האדומים במשכורתו עד תום העונה הבאה.

"הכי חמור הוא שזה היה ברור מלכתחילה שניראה ככה ושנפסיד, גם כשהובלנו, וזה סימן שצריך כבר לעשות שינוי כי זה אומר הכל על הקבוצה והמאמן הזה", אמרו במועדון. "אין הפתעה וכבר אין אכזבה, רוצים רק להתחיל דרך חדשה כמו שצריך ולנסות להציל את העונה הזאת. כרגע אנחנו נראים ומרגישים על הפנים, בתחושה אנחנו אובדי עצות וזה חייב להשתנות מהר".

שחר הירש מאוכזב (שחר גרוס)שחר הירש מאוכזב (שחר גרוס)

במחצית המשחק הבעלים עוד היו מרוצים, לפחות ממה שראו על לוח התוצאות, כשהאדומים הובילו משער של עומרי אלטמן לאחר מחצית ראשונה לא רעה, בסיומה שחר הירש יכול היה להכפיל את היתרון אך נתקל במבוקה, שמנע שער ודאי מול רשת חשופה על סף הירידה לחדרי ההלבשה. 

אבל החל מפתיחת המחצית השנייה החל מופע מביך של בזבוזי זמן שלווה ביכולת נרפית וחלשה, כששחקני הפועל ת"א מיעטו לעבור את קו מחצית המגרש ואפשרו לירוקים לנהל את המשחק, להשוות, לכבוש, להתאכזב מפסילת השער ולחכות לשער הבא שיכריע את ההתמודדות וזה קרה בתוספת הזמן, כשהמגן הקמרוני אמר את המילה האחרונה גם בסיום המשחק עם שער ניצחון מתוק.

כל זאת, לא לפני ששחקני המארחת נפלו מהרגליים פעם אחר פעם, נפלו כמו זבובים אחד אחרי השני. על כך ספגו ביקורת בצוות המקצועי, שהסבירו כי רז כהן לא בכושר משחק ופתאום קיבל 90 דקות משום מקום, שי אייזן לא רגיל לקצב כזה של בוגרים והתקשה במחצית השנייה, שחר הירש נפצע וסובל מכאבים בברכו, אוראל דגני לא שיחק למעלה מחודש וזה היה ניכר. 

מאור בוזגלו על כר הדשא (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו על כר הדשא (רדאד ג'בארה)


"יש לנו שני מאמני כושר, לא אחד, ותראו איך אנחנו נראים, הבעיה היא שלא נותנים להם לעבוד", ביקרו בהפועל ת"א את הרגעים המביכים בהם השחקנים היו שרועים על כר הדשא בבלומפילד. "אין כושר אחרי הדקה ה-50-60, מה זה צריך להיות? זאת הפועל ת"א, זה רגע מביש למועדון כזה".

"זה היה מבזה, מגעיל ומביש איך שנראינו על המגרש, הופעה שלא מתאימה להפועל ת"א ולא הוסיפה כבוד לאף אחד מאתנו", אמרו בכאב בקבוצה. "הייתה רק קבוצה אחת על המגרש במחצית השנייה ופחדנו ממנה כאילו זאת ברצלונה. לא רוצים לחשוב בכלל מה יהיה מול בית"ר ובדרבי. אפשר לשחק רע, להפסיד לאכזב, לא לעמוד בציפיות, אבל הפעם ביזינו את המועדון ולא צריך תבוסה גדולה בשביל זה, רק מאיך שנראינו. זה כואב לנו כי באמת יש תחושה שאנחנו בדרך לירידת ליגה. חייבים פה זעזוע דחוף לפני שהמצב זה יימשך כי זה לגמרי יכול לקרות בקצב הזה".

עומר דמארי ושחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)עומר דמארי ושחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

"כשיש תצוגת נפל של כולם לא רק השחקנים אשמים, בלשון המעטה", ביקרו בהפועל ת"א את אביטן. "שבוע אחרי שבוע זה קורה והוא לא שולט במצב ולא משפיע. כשהוא מנסה לתקן, הוא עושה חילופים רעים ומאוחרים ומאבד לנו את הסיכויים להוציא משהו ממשחקים. נשאר לו רק לקוות שהכל יסתדר ושהשחקנים שלו יחזיקו מעמד תוך כדי המשחק. הוא איבד את חדר ההלבשה, את הסיפור שלו הוא סיים פה מזמן, הסנקציות שלו בכלל היו מוצא אחרון ועשו פה קרנבל. נהייתה פה אווירה של צבא, רצינות ומתיחות שלא מוסיפה שום דבר והנה גם בתוצאות זה לא בא לידי ביטוי. השחקנים אשמים לא פחות, גם ניסו טעה המון וכנראה שאין לו דרך חזרה. אי אפשר לעשות דברים כאלה כמו שהוא עשה".

במחזור הבא תחכה להפועל ת"א עירוני קריית שמונה והאקס קובי רפואה, במפגש שכמיטב המסורת בשנים האחרונות מבשר או מביא לשינויים אצל האדומים. ניר לקס המורחק יחזור לקראת המשחק, דמבה קמארה שזומן לנבחרת גינאה לקראת המשחקים מול מאלי ונמיביה במוקדמות אליפות אפריקה, וכן סטפן ספירובסקי אמורים להיות כשירים, כמו גם אור אינברום שנותר מחוץ לסגל בשל מחלה וגרם לכך שעלי כנאנה הוקפץ מביתו אתמול.

עומרי אלטמן (שחר גרוס)עומרי אלטמן (שחר גרוס)

החדשות הטובות בהפועל ת"א מגיעות מכיוונו של הקשר הגנאי הצעיר, עמנואל בואטנג, שמתקדם בהליך השיקום שלו אחרי שנותח והוא כבר עורך אימוני ריצה במתחם חודורוב בימים האחרונים. בוולפסון כבר מעריכים כי בואטנג יהיה כשיר לאחר פגרת הנבחרות והשזרוע, בתחילת חודש דצמבר, ואולי יזדקק לעוד שבוע-שבועיים, כך שהוא צפוי לשוב בזמן ההיעדרות הראשוני שהוערך, כחודשיים, ואולי אף להקדים את המועד.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */