יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

ניסו נגד העולם: אתגרי אביטן לקראת מכבי חיפה

האוהדים נגדו, חלק מהשחקנים לא בעדו והבעלים חלוקים בדעותיהם לגבי זעזוע, שמתקרב. המאמן במרכז הצומת הסואן של הפועל ת"א לקראת מכבי חיפה ב-20:15

|
ניסו אביטן. אתגר גדול לפניו (מרטין גוטדאמק)
ניסו אביטן. אתגר גדול לפניו (מרטין גוטדאמק)

“זאת השנה השלישית שאני מאמן בוגרים וכן, אני יכול להגיד שזה השבוע הקשה ביותר בקריירה. לשמחתי רוב הזמן חוויתי הצלחות, וזו פעם ראשונה שאני נתקל בסיטואציה לא נעימה", אמר ניסו אביטן אתמול (ראשון) במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול מכבי חיפה הערב (שני, 20:15).

הסיטואציה הלא נעימה בלשון המעטה, עליה דיבר אתמול במתחם חודורוב מאמן הפועל תל אביב, עלולה להגיע לשיא שלילי נוסף, כשעבור האדומים המשחק במסגרת המחזור התשיעי בליגת העל יהווה צומת דרכים של ממש בעונה שמתפתחת להיות קשה ביותר, בנקודת רתיחה אמיתית בין האוהדים למועדון.

אביטן: "השבוע הקשה ביותר בקריירה שלי"

כמעט שלוש שנים אחרי שרכשו את המועדון לאחר הפירוק, גם בעלי הפועל ת"א נמצאים עם הגב אל הקיר. בעוד מחאת האוהדים, שדורשים תג מחיר על מכירת המועדון ומאסו בניהול שלהם, נמשכת והגיעה גם בגדול לוולפסון ביום שישי האחרון, הם צריכים לקבל החלטות ומהר לפני שעונה נוספת הולכת לכיוון של מאבקי הישרדות ואולי ירידת ליגה, כפי שהם כבר חוו על בשרם בחצי העונה הראשונה שלהם. 

זו העונה השלישית ברציפות בה הפועל ת"א פותחת גרוע את העונה בליגת העל ולאחר מכן מחליפה מאמן בין אוקטובר לנובמבר, כשמוטי איוניר הוחלף בקובי רפואה, שהוחלף באופיר חיים וכעת אביטן על המוקד. על כך מתחבטים הבעלים בשבוע האחרון, מאז ה-3:0 המשפיל להפועל חיפה, בעוד הם חלוקים עדיין מרחף לו מעל חוזהו של המאמן, שחתם לשנתיים ללא סעיף פיצויים ולא היה מוכן לשמוע על אחד או על הגעה לסיכום שכזה. 

זאב גרינברג, ניסו איבטן ואיציק ניסנוב (איציק בלניצקי)זאב גרינברג, ניסו איבטן ואיציק ניסנוב (איציק בלניצקי)

אבל גם הבעלים מבינים שבליגה כזאת כמו של העונה, כשארבע קבוצות פותחות ליגה משלהן בצמרת, היא שוויונית יחסית ומקום בפלייאוף העליון, שווה למעלה ממיליון שקל פיצויים, שכן ויתור מראש על האפשרות לקבל את המענק הנכסף ולארח את הקבוצות הגדולות לקראת הכרעת העונה – יהווה נזק כלכלי גבוה בהרבה וכספים שהאדומים בנו עליהם בתקציב. וזה עוד מבלי לדבר על ירידת ליגה, שכרגע לפחות נראית ריאלית ביותר.

אביטן, שהשיג רק ניצחון אחד העונה בליגת העל (לאחר שמונה מחזורים ולאחר 13 משחקים בכל המסגרות) ומחזיק ב-29 אחוזי הצלחה בלבד בליגה, מודע לכך שכל תרחיש מלבד הפתעה על לוח התוצאות או יכולת מרשימה ומעודדת במיוחד, עלול לשלוח אותו הביתה. לאחר שדנו בכך, הבעלים החליטו, זמנית לפחות, שהמאמן ידריך את הקבוצה מול הירוקים ויקבל הזדמנות אחרונה להוציא את העגלה האדומה מהבוץ, אולי גם מול עירוני קריית שמונה במחזור הבא, וכי זעזוע על הקווים יהיה עדיף לקראת היציאה לפגרת הנבחרות והשזרוע, כשדרבי מול מכבי ת"א וקרב מול בית"ר ירושלים מצפים אחריה.

שחקני הפועל תל אביב (חגי מיכאלי)שחקני הפועל תל אביב (חגי מיכאלי)

כשמחברים את כל זה, מקבלים את אותה נקודת רתיחה מול האוהדים, שהגיעו לאימון ביום שישי האחרון והתפרעו בוולפסון. חלון משרדו של אביטן נופץ, חלקים מהבד שאוטם את המגרש נקרעו ונשרפו, הגדר נשברה, רכבי השחקנים והמאמן נחבטו והקללות היו קשות וזעקו לשינוי – על הקווים ומצד השחקנים שבסופו של דבר לא מספקים את הסחורה העונה.

רבות כבר דובר על מערכת היחסים העכורה בין אביטן לחלק משחקניו העונה, ועוד ידובר בעתיד, אבל בגדול – חלק בלתי מבוטל מחדר ההלבשה, אותו הוא כבר די איבד, מחכה לדף חדש ולא ממש מאמין בו. "השבוע האחרון מרגיש כמו חודש", אמרו בהפועל ת"א לקראת מכבי חיפה, כשמאז אותה תבוסה באצטדיון סמי עופר, המאמן עוד הספיק לבשר לשחקניו על נהלים חדשים, אסר ארוחות, משחקים וטלפונים במתחם, במהלך שלא התקבל יפה. כעת, ניתן יהיה לבחון האם ה"נטו כדורגל" של אביטן הביא לשינוי מסוים ביכולת שחקניו, כך מקווים במתחם חודורוב.

אוהדי הפועל ת"א מתפרעים באימון (חגי מיכאלי)אוהדי הפועל ת"א מתפרעים באימון (חגי מיכאלי)

כשהאוהדים על הגדרות בוולפסון, שם נפרק זעם של תקופה ארוכה, גם הסבלנות של הבעלים מתחילה לפקוע ואביטן, כמו הבוסים והשחקנים שלו – עם הגב אל הקיר. אחרי שקרא את כל הביקורות מבית ומחוץ, שמע מילים קשות מהאוהדים, ביציעים, אחרי משחקים, באימונים ואיפה לא, ראה אותם חובטים ברכבו ומונעים ממנו לנסוע בבלומפילד ובמתחם האימונים והרגיש מאוים לדבריו – מעמדו של אביטן מעורער מתמיד ואולי מה שיובל לשינוי. על המגרש או על הקווים. 

בהפועל ת"א אומרים על כך לקראת המשחק: "ניסו שומע, קורא ורואה הכל. קוראים לפטר אותו, שוקלים לפטר אותו, כן מאמינים בו, לא מאמינים בו, רואה את הזעם בעיניים של האוהדים ואת הקושי של השחקנים ומת לצאת לדרך חדשה. אחרי כל מה שנכתב ונאמר עליו, הוא נחוש להוכיח לכולם שהוא ראוי להיות מאמן הפועל ת"א ורוצה לקוות שכל מה שקרה בשבוע האחרון יהיה לטובה ויעזור בבלומפילד".

מאור בוזגלו עם ניסו אביטן (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו עם ניסו אביטן (רדאד ג'בארה)

ואם כל זה לא מספיק, כשהאוהדים נגדו, כנ"ל חלק מהבעלים והשחקנים, גם הסטטיסטיקה לא ממש לטובתו. הקבוצה שלו מחזיקה הכי הרבה בכדור בליגה אחרי מכבי ת"א ומכבי חיפה. למעלה מ-60% מהתיקולים שלה מוצלחים והיא במקום השני בליגה אחרי בית"ר. את הכדור היא משיגה ושולטת בו לרוב, אבל פשוט לא יודעת מה לעשות איתו. בשום מקום. בצד ימין, עידן כהן מדורג שני בכדורי רוחב ושלישי בכדורי הרוחב המדויקים, אבל זה לא ממש בא לידי ביטוי בבישולים שלו ובשערים של חבריו. בצד שמאל, הפועל מובילה את הליגה עם יותר מ-26 התקפות מסודרות וגם מרווין פירסמן יעיד על הקושי בשליש האחרון. 

אבל כל זה לא משנה, כששחקני ההתקפה של האדומים ממעטים לאיים על השער. מאור בוזגלו ואור אינברום איימו על המסגרת 5 פעמים העונה ומובילים את הקבוצה, אבל זה לא מספיק בלשון המעטה ורחוק מאוד מצמרת הטבלה של הקטגוריה, מה גם שהם פתחו רק בחמישה משחקים, מה שמעיד על החולשה של השאר. עומרי אלטמן ניסה את כוחו מול השער 13 פעמים ולא כבש – השלישי מהסוף בטבלת ניסיונות ההבקעה. לעומתם, עומר דמארי ושחר הירש קיבלו הזדמנות ממשית בניצחון הבודד על הפועל כפר סבא ועשו את שלהם עם שער ובישול כל אחד. 

אליאס, רז כהן, דמארי, פירסמן ואינברום (חגי מיכאלי)אליאס, רז כהן, דמארי, פירסמן ואינברום (חגי מיכאלי)

להפועל ת"א מאזן של שבעה שערים בלבד, הכי מעט בליגה אחרי סקציה נס ציונה ובני יהודה וכמו מכבי נתניה. הפועל כובשת בעצם בקושי שער למשחק ומוציאה מהרשת לפחות אחד כל משחק וספגה 13, כמעט כפול בממוצע למשחק (0.88 לעומת 1.63), ומולה תתייצב ההתקפה הפורייה בליגה שכבשה כבר 16 שערים (כמו הפועל באר שבע). להפועל ת”א לוקחות לפחות 15 התקפות כדי לכבוש שער אחד בממוצע העונה, רק בני יהודה ונס ציונה מחזיקות במאזן גרוע יותר. גם על מתפרצות אין יותר מדי מה לבנות, כשרק שער אחד נכבש כך העונה, הכי מעט בליגה.

בסיומו של שבוע - בו בהפועל ת"א עבדו לא מעט על הפן המנטלי עם שיחות אישיות, ניתוחים של השחקנים את משחקיהם והרצאה אחת של זיו שילון שהעלה את רף המוטיבציה – הקבוצה ערכה אמש את האימון המסכם שארך כ-40 בלבד ובו לראשונה תורגל ההרכב במלואו.

כפי שכבר דווח, בשל החיסרון של עמנואל בואטנג, סטפן ספירובסקי, דמבה קמארה (פציעות), כמו גם אריק ינקו וירין פרץ, וניר לקס (הרחקה) – לרשות המאמן יעמוד סגל חסר במיוחד שיגרור מהפך בהרכב ובו הפתעה בקישור האחורי וגם בסגל. שי אייזן, קשר וקפטן קבוצת הנוער בן ה-19, יערוך בכורה בבוגרים לצד רז כהן, עבורו תהיה זו הופעת בכורה ב-11 העונה בליגה. מקבוצת הנוער הוקפץ גם אושר דוידה, שחקן נוסף שמתאמן עם הקבוצה הבוגרת בשנה האחרונה ואותו אביטן מכיר היטב מאימוני טרום העונה, והוא יישב על הספסל.

שחקני הפועל ת"א עם שי אייזן (איתי כהן)שחקני הפועל ת"א עם שי אייזן (איתי כהן)

בשל חזרתו של אוראל דגני למרכז ההגנה, אביטן הוציא מההרכב את עידן כהן והעביר את איאד אבו עביד לאגף הימני, כשכהן אף איבד את מקומו ב-18 ופינה אותו לעבאדי פרחאת, שהחל את העונה כמנודה, שב לסגל ושותף כמחליף במשחק אחד בגביע הטוטו וכעת חוזר לסגל. דגני יפתח לצדו של רז שלמה, בעוד מרווין פירסמן יתופקד באגף השמאלי. בהתקפה פרנסיס קיירמה ואור אינברום יאבדו את מקומם בהרכב, כאשר מאור בוזגלו ושחר הירש צפויים לתפקד בכנפיים, עומרי אלטמן מאחורי חלוץ החוד, שיהיה עומר דמארי.

הרכב משוער: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, שי אייזן, רז כהן, עומרי אלטמן, מאור בוזגלו, שחר הירש ועומר דמארי.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */