יום חמישי, 13.06.2024 שעה 14:26

חברי הנהלת ההתאחדות נגד נשיא בית הדין

השופט בדימוס סטרשנוב דחה את עתירתו של משקיף ההנהלה עו"ד טננבלט וחייב אותו בהוצאות של 3,000 שקלים: "זו סתימת פיות, יחששו להגיש עתירות"

|
אמנון סטרשנוב (נעם מורנו)
אמנון סטרשנוב (נעם מורנו)

חברים רבים של הנהלת ההתאחדות לכדורגל נגד נשיא בית הדין העליון, השופט בדימוס, אמנון סטרשנוב. הכעס כלפי סטרשנוב נובע מההחלטה שלו לקנוס את עו"ד שמעון טננבלט, משקיף הנהלת ההתאחדות לכדורגל בסך של כ-3,000 שקל. הקנס ניתן לעו"ד טננבלט במסגרת עתירתו לדחות את ישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל לבחירתו של אורן חסון כיו"ר הנהלת ההתאחדות לכדורגל. כזכור, הישיבה התקיימה וחסון נבחר.

כזכור, סטרשנוב מתח ביקורת בהחלטתו על עו"ד טננבלט וכתב בין השאר: "מאז הודעתו של זוארץ על התפטרותו, מזה למעלה מתשעה חודשים, מתנהל מוסד חשוב ומרכזי זה בחיי הספורט במדינת ישראל, ללא יו"ר קבוע, במשרה מלאה, הממלא את תפקידו כיאות וכנדרש. בתקופה ארוכה זו, אגב יכול היה העותר להציג את מועמדותו שלו לתפקיד, לו רצה בכך, או לחפש מועמד מתאים, לטעמו. אולם העותר שקט על שמריו כל אותה תקופה ארוכה ולא עשה דבר, אלא התעורר שלושה ימים בלבד לפני ישיבת ההנהלה, וזאת כאשר מועמדותו של מר חסון פורסמה כבר לפני מספר שבועות. אין ספק, כי בהתנהלותו האמורה לא פעל העותר ולא עשה דבר וחצי דבר  "לחיזוק התהליכים הדמוקרטיים בקרב ההתאחדות", כטענתו וחבל שכך".

אורן חסון (רדאד ג'בארה)אורן חסון (רדאד ג'בארה)

עוד ציין סטרשנוב בהחלטתו כנגד עו"ד טננבלט: "רק עתה, משנמצא סוף סוף מועמד ראוי, שאושר ע"י הוועדה, כשאף מדברי העותר משתמע  כי הינו מועמד ראוי, מעלה העותר טענות פרוצדורליות, שרובן טענות סרק, מבלי שיש דבר אחד מהותי בטיעוניו מלבד הרצון אולי, לשבש את הליכי בחירת היו"ר החדש".

כאמור, לאור ההחלטה של השופט בדימוס סטרשנוב לקנוס את עו"ד טננבלט, הדבר עורר את כעסם של לא מעט מחברי ההנהלה שאמרו: “זאת שערורייה, זה להפחיד חברי הנהלה לא להגיש עתירות נגד ההתאחדות לכדורגל. עו"ד טננבלט מתנדב בהתאחדות, מקדיש שעות מזמנו הפרטי, לא יכול להיות שיקנסו בגלל עתירה".

אמנון סטרשנוב (רדאד ג'בארה)אמנון סטרשנוב (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיפו חברי הנהלה: "כעת כל חבר הנהלה יחשוב פעמיים או בכלל לא  יעתרו גם אם הוא יהיה בטוח שנעשו מהלכים לא תקינים. הרי סטרשנוב מקבל שכר על עבודתו בהתאחדות לכדורגל, לא עושה זאת בהתנדבות. להתאחדות לא נגרמו הוצאות בגלל עתירתו של טננבלט.  זו חציית קווים אדומים, סתימת פיות", הוסיפו חברי הנהלה על הקנס שהוטל על עו"ד טננבלט. 

מנגד גורמים בהתאחדות ציינו, כי לאור העובדה שהעתירה של עו"ד טננבלט הייתה לדבריהם קנטרנית, לא עניינית, והייתה ניסיון לחבל ללא סיבה בבחירתו של אורן חסון כיו"ר ההנהלה,  סטרשנוב נשיא בית הדין העליון, אותת מבחינתו, שאין להגיש סתם עתירות שאתם יודעים שאין להם סיכוי, והם רק לנסות להפריע ללא סיבה".

זו פעם ראשונה שמוטל קנס כספי על חבר הקשור להנהלה שעותר לנשיאות בית הדין העליון. וחברים בהנהלה לא מקבלים את הטיעונים להצדיק את הקנס הכספי ואומרים: "זהו פתח מסוכן מאוד, זה מזכיר משטרים אפלים. צריך לעודד חברי הנהלה לגלות מעורבות, ולא לחשוש שהם ישלמו מהכיס הפרטי שלהם, כאשר לא מספיק שגם ככה הם מקדישים שעות רבות מזמנם על חשבון המשפחה, והעיסוק שלהם , הכול בהתנדבות".

ידוע כי חברי הנהלה מתכוונים לדרוש קיום דיון מיוחד על הקנס הכספי, ואת ההתערבות של עו"ד עמית פינס, היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל.

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */