יום חמישי, 18.04.2024 שעה 04:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"על הנייר קבוצת צמרת, בפועל קבוצת תחתית"

ביקורת בנתניה לאחר ה-1:0 לחדרה: "הביטחון היה ברצפה, עכשיו נמוך יותר", השחקנים: "משבר, זה כואב", סגל לאוהדים: "כואב לי כמוכם". הזרים ישוחררו?

|
טים הויבך (דן יידוב)
טים הויבך (דן יידוב)

אווירה קשה במכבי נתניה לאחר ה-1:0 להפועל חדרה אמש (שבת). אם לא די בתחושת האכזבה האדירה ובמשבר המקצועי הגדול ביותר בעידן הנוכחי של היהלומים, הלחץ הגדול התבטא מחוץ לאצטדיון בנתניה, שם עשרות אוהדים זועמים פרקו עצבים בפני השחקנים, הצוות, המאמנים והבעלים אייל סגל.

האווירה המתוחה החלה עם כמעט עימות פיזי בין ניקו אולסק לאחד האוהדים שקילל אותו והקניט באמירות סקסיסטיות ומכוערות את בת זוגו ואמו שצעדו ביחד איתו לרכבו. גם שאר השחקנים, בעיקר אלמוג כהן ורועי קהת ששמעו קריאות כמו "אתם לא שווים את הכסף" והזרים המושעים רומן גולובארט ופאטוס בצ'יראי, ספגו קללות קשות וחלקם אף נמנעו גם מעימותים פיזיים רק הודות לשוטרים שאבטחו אותם.

גוטמן: הנצחון הזה מוקדש לאוחיון

כהן, שספג קריאות לא פשוטות וגם ענה לאוהדים לפני שנסע לביתו, עוד ניסה לעודד את חבריו במהלך השבוע האחרון כשהזמין אותם אליו הביתה לערב גיבוש. אבל גם זה לא עבד, לפחות לא על לוח התוצאות והקפטן לקח קשה את ההפסד. "כשהספינה שוקעת באים לרב החובל, גם אם העובד הכי זוטר במועדון יעשה את הטעות הכי קטנה יבואו עליו כי סימנו אותו כאיש המרכזי", אמרו על כך במועדון. "זה לא משנה בכלל מה החלק של כל אחד בתקופה הזאת, הוא הפנים שלנו והאוהדים רצו שיקח אותנו צעד קדימה. בינתיים זה לא הולך לאף אחד בקבוצה הזאת".

סגל, שלקח אחריות על המצב כשניסה להוריד את הלהבות מהמאמנים שלו, שוחח עמם לאחר המשחק וגם הקשיב לדבריו של דראפיץ' בעמדת הראיונות. הוא עשה זאת גם בפני האוהדים עמם שוחח ארוכות בחנייה וסיכם: "אין לי משהו חכם להגיד לכם, כואב לי כאוהד כמו שכואב לכם". בעלי מכבי נתניה גם שמע אותם דורשים ממנו לפטר את סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, כשחלקם ליוו את הראשון לרכבו וקראו לו להתפטר. 

אייל סגל מדבר עם האוהדים (מערכת ONE)אייל סגל מדבר עם האוהדים (מערכת ONE)

למרות זאת, נראה שבמכבי נתניה או המאמנים עצמם לא שוקלים זאת כרגע, כאשר גורמים בכירים במועדון נמנעו מלהתייחס לסוגיה והשחקנים הביעו את דעתם: "אנחנו תומכים במאמנים ובטוחים שנצא איתם לדרך חדשה. חבל לדבר על זה בכלל וכדאי לאוהדים לעבור הלאה בקטע הזה. רוצים לחזור לנצח בשבילם".

דראפיץ' וברדה ניסו עוד שיטה וגם היא לא הובילה לניצחון, השינויים שביצעו בהתקפה לא הולידו תוצרת, הרוטציה התקצרה עוד יותר כשרומן גולובארט ופאטוס בצ'יראי לא עמדו לרשות המאמנים בשל עבירת המשמעת מיום שישי, דולב אזולאי וטים הויבך איבדו את הראש והורחקו, ואם כל זה לא מספיק אז הייתה גם החמצת פנדל של סתיו פיניש ושער פסול של גיא מלמד. 

בשורה התחתונה היה זה ההפסד השלישי ברציפות בליגת העל (ללא שער זכות בשלושת ההפסדים) והמשחק החמישי ללא ניצחון עבור מכבי נתניה, שאולי מספרת לעצמה (לפי שחקנים בקבוצה) שזה היה "אחד המשחקים היותר טובים שלה העונה", אבל בפועל היא חלשה ואפורה, כשרוב שחקניה מתחת ליכולתם המקורית והדיבורים על חוסר מזל גם מביכים. ביחד זעם האוהדים והקריאות לזעזוע, כשמשקללים את הכל - מדובר במשבר חסר תקדים במונחים של מכבי נתניה החדשה. 

שי ברדה עם סלובודאן דראפיץ' (דן יידוב)שי ברדה עם סלובודאן דראפיץ' (דן יידוב)

"אין מה להגיד כבר, אין מילים, זה מתסכל", אמרו השחקנים חסרי האונים של מכבי נתניה. "פתחנו טוב, היינו אגרסיביים, אבל במקום להוביל 0:1 ולהמשיך, ספגנו וגם נפסל לנו שער והורחקו שני שחקנים. לא הולך לנו כלום. זה לא נראה טוב בכלל, קשה לנו. האווירה רעה, זה כואב".

"הביטחון של כולנו היה ברצפה לפני המשחק ועכשיו הוא יותר נמוך מזה", הוסיפו במועדון. "כולנו מבינים איזה טעויות נעשו פה בקיץ, כולם דיברו על זה שאנחנו קבוצת צמרת על הנייר, אבל בפועל כרגע אנחנו בתחתית. הפלוס היחיד שיש לנו הוא שחדר ההלבשה שלנו רוצה לצאת מהמצב הזה ביחד עם המאמנים האלה ולא כמו בקבוצות אחרות ששחקנים מחכים לזעזוע. כשנצא מהמצב הזה נוכל להגיד שזה האתגר הכי קשה שהיה לכל אחד מאתנו בקריירה.

דידייה קוגבניה רגע אחרי השער (דן יידוב)דידייה קוגבניה רגע אחרי השער (דן יידוב)

"זה משבר, אבל צריך לדעת איך לצאת מזה. שינויים לא אפשריים כרגע. מדברים על זה שהיינו יותר טובים מהמשחקים הקודמים? מה זה משנה? עדיין אנחנו לא צריכים להיראות ככה. לא היינו מספיק טובים, אין במה להתנחם. חסרים לנו קילרים באמצע ובהגנה, אנחנו לא תוקפים מספיק את הכדור, צריך רוצחים כמו שהיו עלי מוחמד וברנקו ורגוץ'. רומן, בורחה וגם ניקו לא כזה".

עם זאת, לקראת חלון ההעברות בחודש ינואר, במכבי נתניה מתכננים שינויים מאחורי הקלעים וכבר העלו את האפשרות לנסות ולהשתחרר מגולובארט, בורחה הררה ויחמיר היקה. טים הויבך גם כבר לא פייבוריט על הצוות המקצועי, אך ספק אם יבוצעו יותר מדי שינויים בחוליית ההגנה באמצע העונה.

"אנחנו מבינים שעשינו טעויות עם החתמות של כמה מהזרים, יכול להיות שנדבר עם הסוכנים שלהם וננסה למצוא פתרון בינואר", אישרו בנתניה אך הדגישו: "הראש שלנו עדיין לא בדיוק שם כי אנחנו יכולים לצאת מהמצב הזה עם השחקנים קיימים, יש עוד זמן עד ינואר". יש לציין כי מול גולובארט ישנה מתיחות כבר תקופה, שכן בנתניה רואים בו "דעתן מדי" בצורה שלא מתקבלת על הדעת. "מילא הוא היה משחק טוב כמו שהוא מדבר ומביע את דעתו על כל דבר".

אלמוג כהן עם דניאל בר נתן (דן יידוב)אלמוג כהן עם דניאל בר נתן (דן יידוב)

דראפיץ', שדווקא סיפר בראיון לאחר המשחק שהוא אהב את האנרגיות של חניכיו, היה נראה שבור בסיום המשחק ובחדר ההלבשה ורק אמר לשחקניו: "אני גאה בכם על העבודה והלחימה", בעוד ברדה לא הוסיף. בעוד נראה מוזר שרק דראפיץ' עמד על הקווים במשחק, המאמן סיפר כי הייתה זו החלטה של שניהם ושחקנים בקבוצה סיפרו שלפני המשחק ברדה שוחח עמם ואמר: "אני מוותר על האגו שלי, אם זה יביא לשינוי וזה יעזור – הלוואי". 

בנושא אחר, בנתניה כועסים על גולובארט ובצ'יראי שסירבו להרכיב את הצ'יפים על הנעליים שלהם כדי לבחון את מדדיהם, זאת לאור מאמץ והשקעה מצד ההנהלה לאשר את העניין עם מנהלת הליגות, כאשר הוחלט על מהלך נרחב של צ'יפ לכל שחקן כסטנדרט בכל משחק וביום שישי היה זה מעין "פיילוט". 

ההודעה להרכיב את ה-GPS בנעליים של השחקנים נמסרה להם לאחר האסיפה הקבוצתית לפני האימון המסכם על ידי ברק בדש והשניים היו אלה שסירבו בטענה שזה לא נוח להם. לאחר שבמועדון התבדחו "אולי זה כי הם לא רצו שנגלה כמה אין להם כוח לרוץ", גורמים אחרים, בעיקר המאמנים, פחות צחקו מהמקרה וזעמו עליהם. ההחלטה שלהם לסרב לצ'יפים, צפויה לגרור עונש, שכן הם פגעו בקבוצה גם מבחינה מקצועית, למרות שלא הרשימו יתר על מידה מתחילת העונה, אבל חסרו לה בסגל מול הפועל חדרה.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */