יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מנספורד: המורשת - תנו אמון בצעירים של מכבי

מנכ"ל הצהובים יעזוב בעוד כשבועיים ויודע איך רוצה שיזכרו אותו. הרגע שלא ישכח: "כשהבסנו את נתניה אחרי ההפסד בגביע". גולסה: "הייתה תקופה קשה"

|
בן מנספורד (רדאד ג'בארה)
בן מנספורד (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב הצליחה להפתיע אתמול (חמישי) את כולם כאשר בישרה על עזיבתו של המנכ"ל, בן מנספורד, שיחזור לעבוד באנגליה שם ישמש בתפקיד דומה בקבוצת בלקפול מהליגה השלישית. המועדון אליו עובר הבריטי נמצא בימים אלו אחרי חילופי בעלים, עם תכניות גדולות לעתיד כולל בניית מתחם אימונים חדש, בניית תשתיות חדשות לגמרי למחלקת הנוער ולקבוצה הבוגרת ותכנית לשדרג משמעותית את האצטדיון ששמו באופן אירוני הוא - בלומפילד. 

מנספורד התבשל עם ההחלטה לעזוב את הצהובים מזה יותר מחודש, אז ביקש מהבעלים מיץ' גולדהאר להתחיל לחפש לו מחליף בזמן שהוא ממשיך לאייש את התפקיד בישראל ובודק לעצמו אפשרויות באנגליה, זאת בשל תחושתו כי עליו לחזור לעבוד במולדתו עקב סיבות משפחתיות. לבקשתו, סיבות אלו לא יפורסמו בשלב הזה. לאחר שהודיעו לתקשורת, שוחחו מנספורד וגולדהאר עם השחקנים והצוות המקצועי ובישרו להם על ההחלטה של הבריטי לעזוב בסיום החודש את המועדון.

גולסה: ״תקופה לא פשוטה, שמח שזה מאחוריי״

מנספורד ערך לאחר מכן שיחת סיכום עם כלי התקשורת, בה נשאל איך ירצה שיזכרו אותו כאשר יעזוב או במילים אחרות, מהי המורשת שהוא מקווה להשאיר לבאים אחריו בתפקיד. "אני חושב שמבחינתי - הדבר המרכזי הוא להמשיך את הנושא הזה של ה-100% מכבי. אני חושב שצריך להמשיך וללכת עם הדור הצעיר של מכבי, לתת להם הזדמנויות. אל תפחדו להאמין בהם, אל תפחדו לתת להם את ההזדמנות. למכבי ת"א יש דור עתיד מבטיח מאוד. היא צריכה את שחר פיבן ואת יונתן כהן ואת דן גלזר ואת דור פרץ ואת עדן קארצב ואת אילון אלמוג ועוד ועוד, היא צריכה שעניין ה-100% מכבי יימשך גם הלאה". 

הרגע הגדול ביותר שלו במועדון: "אני חושב שזה קרה דווקא אחרי שכבר היינו אלופים באופן רשמי, כולם תהו איך נשחק במשחקים הקרובים, נותרו לנו פלייאוף שהיה לפרוטוקול וחצי גמר הגביע ואז הפסדנו לבני יהודה בחצי הגמר. ארבעה ימים אחר כך, היה לנו משחק נגד מכבי נתניה בליגה ואני זוכר שכולם פקפקו ביכולת שלנו להביא אנרגיות ולקום מההפסד הזה, ואתם יודעים מה? זה היה אחד המשחקים הבודדים שבסיומו יצאתי החוצה וחיכיתי לשחקנים על הדשא כדי ללחוץ לכולם את היד. פשוט הבסנו את נתניה, 1:4, הצגנו כדורגל נהדר, לא הורדנו רגל מהגז ואת השערים המכריעים השגנו בסיום ואז הבנתי איזה חדר הלבשה יש פה ואיזה קבוצה בנינו. זה עבורי רגע שלא אשכח". 

בן מנספורד (רדאד ג'בארה)בן מנספורד (רדאד ג'בארה)

בשלב הזה, מכבי ת"א תמשיך עם אנשיה הקיימים במועדון כאשר הם יקבלו סמכויות נוספות. במועדון ישנה כרגע שרון תמם בתפקיד המשנה למנכ"ל וכמובן שהיא תקבל סיוע מג'ק אנגלידיס שיחזור לעבוד בהיקף רחב יותר בתקופה הזו. גולדהאר, כפי שקרה עם מנספורד, יפעל בעזרת חברת השמה לאתר מועמדים, יראיין אותם וכשימצא את המחליף המתאים ימנה אותו. כפי שכבר פורסם ב-ONE עוד לפני עזיבתו של מנספורד, אחת המחשבות המרכזיות של הבעלים היא לשוב למודל של המנהל הספורטיבי ולפני שיבחר למנות מנכ"ל, יאפיין את האיכויות שלו ואם ירגיש שיש צורך לחזק את אותה דמות מפתח גם ע"י מנהל ספורטיבי, כך יהיה. 

מי שדיבר בנוסף עם התקשורת הוא הקשר אייל גולסה, ששב מהיעדרות ארוכה של כמעט שנה. על עזיבתו של מנספורד אמר: "כולם אוהבים את בן ואני חושב שהוא עשה פה עבודה מדהימה. אנחנו מאחלים לו בהצלחה בדרך החדשה". על חזרתו לכשירות מלאה אמר: "היום אני ברוך השם מרגיש בסדר גמור. אני מתאמן עם הקבוצה למעלה מחודש. עברתי תקופה לא פשוטה, שמח שזה מאחוריי ולא רוצה להתעסק בזה יותר. עבדתי קשה, פעמיים ביום התאמנתי, חדר כושר, בריכה, חיזוקים, שמח שזה נגמר ואני מרגיש טוב ותלוי במאמן ומתי שהוא ירצה להשתמש בי". 

אייל גולסה מודה לקהל (אורן בן חקון)אייל גולסה מודה לקהל (אורן בן חקון)

התחושות בזמן שהיה בחוץ: "אהיה כן, ניסיתי כמה שיותר להתנתק מהכדורגל, עבדתי קשה, בקושי שראיתי את אשתי ואת הילדות, אז ככה שעברתי תקופה לא קלה, שנה מחוץ לכדורגל, אבל אתה יודע אתה מנסה להתחזק מדברים אחרים. כמובן שהשחקנים והמועדון חיזקו אותי ונתנו לי את כל מה שצריך ואני שמח שעברתי את זה". 

מצבו הפיזי כרגע: "90 דקות אני בטוח לא יכול לשחק עדיין, שיחקתי נגד בית"ר ירושלים לראשונה אחרי תשעה חודשים. כמובן שאם הוא יצטרך אותי ל-90 דקות לא אגיד לא. אני עובד חודש וחצי באופן מלא, עושה השלמות ואני מרגיש מצוין נגיד ככה". 

אייל גולסה (אורן בן חקון)אייל גולסה (אורן בן חקון)

החברות ה"רפואית" שלו עם ניקוליץ': "זה המזל שלנו שהיינו ביחד. אם לא, אחד מאיתנו היה מתאבד כנראה. הוא בחור חיובי, הוא שחקן מצוין, אוהבים אותו אצלנו, בטוח שהוא יתרום לנו עוד הרבה". 

השמועות סביב הצוות הרפואי ושיקום השחקנים הפצועים: "בגלל שהמועדון שלנו סגור ולא נותנים להיכנס יותר מדי אז יש יותר מדי שמועות. כרגע יש לנו שחקנים מאוד חשובים שנפצעו, אני לא מתפקידי לעסוק בזה, אני שמח שאני החלמתי, אני מקווה מאוד שכל מי שפצוע גם יחזור להתאמן כמה שיותר מהר עם הקבוצה וזהו. אין לי יותר מדי מה להגיד על זה". 

אורוש ניקוליץ' באימון (רדאד ג'בארה)אורוש ניקוליץ' באימון (רדאד ג'בארה)

הפציעה של דור פרץ: "דיברנו איתו, אנחנו מחזקים אותו, כולנו כאן בשבילו, אני מקווה מאוד שהוא יחזור כמה שיותר מהר, כל מה שהוא יצטרך נהיה פה עבורו וכולם מחכים לו".

המשחק מול אשדוד: "היה חוסר מזל נגד חדרה. הגענו למצבים, זה לא היה המשחק הכי טוב שלנו אבל אני מאמין שנגיע ביום שני ונכבוש וננצח בעזרת השם". 

איתי שכטר, אנריק סבוריט, דור פרץ ואורוש ניקוליץ' מאוכזבים בסיום (חגי מיכאלי)איתי שכטר, אנריק סבוריט, דור פרץ ואורוש ניקוליץ' מאוכזבים בסיום (חגי מיכאלי)

הכישלון באירופה ותחילת העונה המגמגמת שנותנת לקבוצות היריבות להריח דם: "הן יכולות להריח דם. ביכולת לא טובה של מכבי אנחנו עם ניצחונות על בית"ר ירושלים, תיקו במשחק האחרון, נחזור ליכולת שלנו במשחקים הקרובים". 

הפציעה של חביב אוחיון: "היינו אצל חביב, אומנם לא יצא לנו לראות אותו כי הוא היה בתא לחץ אבל היינו עם המשפחה וחיזקנו אותם. כולנו איתו, בכל מה שהוא יצטרך, מקווה מאוד שהוא יעמוד על הרגליים במהרה". 

חביב אוחיון (רדאד ג'בארה)חביב אוחיון (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */