יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אירופה הקלאסית: תורג’מן על החיים באוסטריה

הנבחרת הפסידה באוסטריה, אבל שחקני ההתקפה הישראלים פורחים שם. החלוץ מספק הצצה: קהילה תומכת, רמת חיים גבוהה וסגנון משחק שהוא גן עדן לחלוצים

|
אלון תורג'מן (אסי ממן)
אלון תורג'מן (אסי ממן)

אומנם נבחרת ישראל הפסידה 3:1 באוסטריה ונראתה לא טוב מבחינה הגנתית, אבל אין ספק ששחקני ההתקפה הישראלים עדיין מותירים רושם חיובי על המדינה המערב אירופית. וזה לא רק ערן זהבי שגרם לקהל בארנסט האפל להתלהב מהיכולות שלו במשחקי הנבחרת. לאורך השנים, החלוצים הישראלים פורחים בליגה האוסטרית ונראה כי הם גורמים לאוהדים המקומיים להתלהב מהם כל פעם מחדש.

כמובן שלא רק האוהדים האוסטרים נהנים, אלא גם הכדורגלנים עצמם, כפי שבא לידי ביטוי בחייו של אלון תורג’מן, חלוצה של אוסטריה וינה. תורג’מן אומנם לא זומן לסגל של אנדי הרצוג, אבל בהחלט נכח במשחק שנערך באצטדיון שבבירה, שם הוא ישב ביציע ביחד עם אנשי הקהילה היהודית. לא יציע VIP ולא כלום, איתם הוא הרגיש הכי בנוח.

אלון תורג'מן (אסי ממן)אלון תורג'מן (אסי ממן)

למרות שלא זומן לסגל, בימים שקדמו למשחק הנבחרת בווינה תורג’מן התנהל כאילו היה ראש העיר. קיבל טלפונים בלי סוף, סידר מלונות לחברים שבאו, קפץ לבית המלון של הנבחרת כדי לומר שלום לשחקנים, דאג למצוא לשחקנים מקומות בבתי הכנסת השונים ליום הכיפורים, הפנה את היהודים של העיר לנציגים בהתאחדות כדי שיוכלו לרכוש דרכם כרטיסים למשחק, אירח את הסוכנים גלעד קצב ואדם קידן לארוחה טובה - ובין לבין, גם הלך לאימונים של קבוצתו אוסטריה וינה.

העיר וינה הייתה שרויה באווירה מיוחדת, גם בגלל נוכחות שחקני הנבחרת וגם בגלל יום הכיפורים שחל בסמוך למשחק. המשטרה הייתה בכל מקום ובכוחות גדולים, קולות של סירנות נשמעו ברחבי העיר בכל פעם שנבחרת ישראל יצאה מבית המלון שלה, אבל תורג’מן מיד דאג להוריד את הפאניקה. “זו העיר הכי פתוחה והכי מדהימה באירופה. אף פעם לא הרגשתי פה לחוץ או מוטרד ממשהו. לאף אחד אין פה דאגות. אם תראה ניידת משתוללת בכביש זה בטח כדי לחלץ איזה חתול שתקוע על עץ. הכל פה רגוע”.

אלון תורג'מן ברחבי העיר (אסי ממן)אלון תורג'מן ברחבי העיר (אסי ממן)

אלון גר במרכז העיר ונהנה מכל רגע. גם כשהוא מגיע לאימון מידי בוקר אין לו דאגות על הראש. מתחם האימונים של אוסטריה וינה מרשים מאוד. הוא כולל אצטדיון צמוד וגדול, קומפלקס קטן של מגרשי אימון לנוער, קומפלקס נוסף של שלושה מגרשי אימון מטופחים שכולל מגרש אחד מדשא סינטטי לימי החורף הקשים, אזור מיוחד לשחקנים ובו יש חדרי הלבשה רחבים, חדר טיפולים נוצץ, חדר כושר גדול, חדר מיוחד שמכיל רק פירות ותוספי תזונה לשימוש חופשי, חדר סאונה ומתחם של ג’קוזי ואמבטיות קרח - הכל צבוע בסגול-לבן וממותג בסמלי הקבוצה. במונחים ישראלים, המתקנים האלה הם אימפריה.

המתחם של אוסטריה וינה (אסי ממן)המתחם של אוסטריה וינה (אסי ממן)

“תוך כדי המשא ומתן איתם המועדון הזמין אותי לבוא להתארח בווינה כדי להתרשם מהמקום וכדי לסגור את הפרטים. כשהגעתי, הסתובבתי עם פה פעור במשך שבועיים. חתמתי בלי לחשוב פעמיים”, סיפר תורג’מן. “כשחקן, אתה מקבל פה את כל התנאים שאתה צריך כדי להצליח. לפני כל אימון אתה נכנס לחדר הלבשה מצוחצח, כשאתה עוזב אותו הוא נקי שוב כמו שקיבלת אותו. הכל מסודר, מגוהץ, כל מה שאתה רוצה וצריך יש פה ובשפע. זה עוזר מאוד”.

מתחם האצטדיון של אוסטריה וינה (אסי ממן)מתחם האצטדיון של אוסטריה וינה (אסי ממן)
מתחם האצטדיון של אוסטריה וינה (אסי ממן)מתחם האצטדיון של אוסטריה וינה (אסי ממן)

אוסטריה וינה היא אחת מהקבוצות הגדולות במדינה. כדי לנסות ולהתמודד עם זלצבורג, האקסית של מונס דאבור ששולטת באופן ברור בזירה המקומית, נעשו בסגל שלה שינויים רבים בקיץ האחרון. הקבוצה צירפה אליה לא פחות מ-11 שחקני רכש, מתוכם ארבעה שוחררו למועדונים אחרים, כך שהיא נותרה בסופו של דבר עם שבעה שחקני סגל חדשים שצריך לחבר אותם לאלה הקיימים. ביחד עם מאמן חדש על הקווים, כריסטיאן אילזר - זה שהוביל את וולפסברגר הקטנה והמפתיעה למקום השלישי בעונה שעברה - באוסטריה וינה היו צריכים לתת לכולם את הזמן כדי שהכל יתחבר. ובמועדון הזה אכן נותנים את הזמן.

במובן מסוים אפשר לומר שכבר בעונתו השנייה במועדון תורג’מן הפך לאחד מהוותיקים והוא בין אלה שמנסים לעזור לחיבור בין כל שחקני הסגל. השבוע, למשל, הם ייסעו ביחד לחגיגות האוקטוברפסט כחלק מפעילות גיבוש של המועדון ותורג’מן הסתובב ברחבי העיר כדי לקנות תלבושות מתאימות לאווירת החג. “בהתחלה היה לנו קשה. זה לא קל לבנות קבוצה חדשה כמעט מאפס ושכולם יהיו מחוברים בתוך חודשיים, אבל הזמן עושה את שלו והכל מסתדר”, סיפר החלוץ.

האצטדיון של אוסטריה וינה (אסי ממן)האצטדיון של אוסטריה וינה (אסי ממן)

לקבוצה שלו באמת לקח זמן להתחבר. היא השיגה רק ניצחון אחד בששת המחזורים הראשונים של העונה בליגה, אבל לאחרונה הגיע השיפור, בין היתר גם בזכותו של תורג’מן, שכבש בניצחון 0:2 על ריינדורף אלטאך במשחק בו הוא שיחק במשך 83 דקות על המגרש.

תורג’מן לא פותח באופן קבוע בהרכב בגלל הפציעות מהן סבל בחודשים האחרונים. “בעונה שעברה הייתי בחוץ למשך חמישה חודשים במצטבר בגלל שבר בקרסול. כשחזרתי, נכנסתי ישר לאימונים ולמשחקים, שהיו בקצב גבוה בזמן שאני עדיין מתאושש מההחלמה, ככה שבשלב מסוים הרגשתי את השרירים בבטן ובמפשעה מתחילים לכאוב”.

במחזור ה-27 של העונה שעברה, במשחק נגד סט פולטן שנערך בווינה, תורג’מן כבש צמד ועשה מהפך מ-1:0 ל-1:2. לצערו, היריבה השוותה עד לסיום. ארבעה ימים לאחר מכן, הוא פגש שוב את אותה היריבה, הפעם במשחק חוץ, ושם הוא כבר הרגיש את העומס מקצב המשחקים הגבוה וביקש להתחלף בגלל הכאבים. המאמן שלו דאז, רוברטס איברטסברגר, ביקש שיישאר עוד קצת על המגרש. תורג’מן נשאר, כבש בדקה ה-94 את שער הניצחון שקבע 1:2 והפעם ליריבה כבר לא נותן מספיק זמן כדי להשוות.

אלון תורג'מן במתחם של אוסטריה וינה (אסי ממן)אלון תורג'מן במתחם של אוסטריה וינה (אסי ממן)

החלוץ אומנם הביא את שלוש הנקודות באותו המשחק, אבל שילם על כך את המחיר. בדיקת ה-MRI שעבר לאחר מכן גילתה כי הוא אכן סובל מפציעה חדשה והרופאים דרשו ממנו שינוח כדי שלא להחמיר את המצב בבטן התחתונה. הוא לא שיחק בשני המחזורים שבאו בהמשך, ולאחר מכן עלה בעיקר כמחליף מהספסל. “זה הרבה חוסר מזל, אין דרך אחרת להסביר את זה. היום אני בסדר גמור לשמחתי”.

בחודש האחרון הוא חזר לשחק וקיבל דקות משמעותיות יותר, המאמן שלו כריסטיאן אילזר משוחח איתו המון ומשלב אותו בחזרה בעניינים - וגם הקבוצה שלו נראית טוב יותר. למרות שהיא עדיין במרכז הטבלה עם 11 נקודות מעשרה משחקים, במחזור שעבר אוסטריה וינה הצליחה לנצח 0:1 את שטרום גראץ החזקה ונראה שהיא מתחילה לספק את הסחורה.

האצטדיון של אוסטריה וינה (אסי ממן)האצטדיון של אוסטריה וינה (אסי ממן)

כעת, תורג’מן מאמין שהתקופה הקשה של הפציעות מאחוריו, בשאיפה שיוכל לשחק ולתרום לקבוצה שלו כפי שמצפים ממנו. השבוע המאמן שלו תירגל אותו באימונים ביחד עם שחקני ההרכב הפותח, הוא נראה טוב, מפציץ בלי סוף מול חבריו לקבוצה והוא מקווה גם לחזור ולכבוש גם בליגה. הרי בסופו של דבר, בזה נמדד חלוץ. במספרים.

הפריחה של החלוצים הישראלים בליגה האוסטרית הפכה לתופעה בשנים האחרונות, מעומר דמארי דרך דאבור ועד שון וייסמן. האחרון הפך להיות אחד הבולטים בליגה האוסטרית, אחרי שפתח חזק את העונה ומהר מאוד עלה לראש טבלת מלכות השערים של הליגה, על אף שהוא משחק בקבוצה קטנה יחסית. “אסור לזלזל בוולפסברגר. היתרון של הקבוצה שלו זה שהיא רצה שלוש שנים עם אותו ההרכב ושון התלבש בול לשיטה שלהם. הוא ממש החלק החסר בפאזל. זו קבוצה שעובדת חזק, כולם מכירים את כולם, כל השחקנים שלהם יודעים בדיוק לאן ילך הכדור והכל עובד בתיאום עיוור. זה יכול להתיש את היריבות. הם כמו בני יהודה של אוסטריה, קבוצה קטנה יחסית אבל כזאת שתמיד עושה בעיות”, ציין תורג’מן.

שון וייסמן (רויטרס)שון וייסמן (רויטרס)

וייסמן, ששהה בבית המלון של הנבחרת בווינה לפני המשחק, הכיר כמובן את העיר. יש בה קהילה יהודית גדולה שמשפיעה מאוד על מה שקורה בסביבה, כולל על החיים של הכדורגלנים. לאוסטריה וינה למשל יש את מרסל יאבו, יהודי שנחשב לספונסר הגדול של הקבוצה, והוא נמצא בקשר ישיר עם תורג’מן. כל חגי ישראל מוכרים וידועים למועדונים האוסטרים, כך שתורג’מן קיבל יומיים של חופש מהאימונים ביום הכיפורים בגלל הצום.

לא פעם וייסמן מגיע לעיר הבירה לקניות ולמסעדות, למרות שהוא רחוק ממנה שלוש שעות נסיעה. באופן סימבולי משהו, אחת מהמסעדות האהובות על הכדורגלנים הישראלים שבאים לווינה נקראת ‘מאה שערים’. זו מסעדה ישראלית אמיתית עם אוכל ביתי משודרג. “אני מבלה פה הרבה בבית הכנסת, אפילו ראש העיר בא להדלקת נרות בחנוכה עם הקהילה היהודית ובסוף אתה באמת מרגיש חלק מהעיר. האנשים פה נותנים לך תחושה טובה”, מספר החלוץ. “אני כמעט תמיד מארח חברים ומשפחה, אבל גם מהקהילה היהודית יש לי חברים שהם חברי אמת ואתה אף פעם לא לבד. מרגישים פה בבית וזה נוח”.

מסעדה כשרה בווינה (אסי ממן)מסעדה כשרה בווינה (אסי ממן)

וינה היא עיר יפה. נקייה, מטופחת, קלאסית. באירופה היא נחשבת לפנינה של ממש ואיכות החיים בה היא בין הגבוהות בעולם. ברוב השנה מזג האוויר הוא נהדר, עם שמש חמימה ורוח קרה, בדיוק כמו בתקופה הזו של השנה. לצד זאת, החורף הוא קשה מאוד. בינואר המעלות מגיעות אל מתחת לאפס ויש כמובן גם שלג. המזל הוא שיש פגרה של חודש בדיוק בתקופה הזו.

“היתרון של הליגה האוסטרית זו הפגרה בינואר. בתקופה הזו קר מאוד ואי אפשר לשחק כדורגל בתנאים כאלה אז כולם לוקחים הפסקה”, מסביר תורג’מן ונזכר ברגע מצחיק: “יום אחד קמתי בבוקר לאימון אחרי שכל הלילה ירד שלג. ירדתי מהבניין שלי למטה ולא מצאתי את האוטו. אין אוטו, אתה לא יודע איפה הוא. הכל היה מכוסה בשלג ברמה שלא רואים את המכוניות. זה היה משהו שלא הכרתי קודם, אבל גם זה חלק מהעניין”.

החיים באוסטריה נוחים מאוד, וגם הכדורגל במדינה הוא גן עדן לחלוצים. “הכדורגל פה בסגנון פתוח, מאוד פתוח. וזה כיף”, מסכם החלוץ. “אם הקבוצה שלך בפיגור של 2:0? המאמן ישלח את כולם קדימה ויתאבד על המשחק הזה, יהיה מה שיהיה. או שיהיה 2:2 ותחזרו לעניינים, או שתקבלו עוד שניים. זו הסיבה שיש בליגה שלנו הרבה שערים ולכן גם יותר קל לך לבוא לידי ביטוי מבחינת הכדורגל כי יש לך יותר הצטרפות ויותר עזרה בהתקפה. צריך לזכור שלמרות שהחיים פה טובים והכל טוב, בסוף אתה צריך להוכיח את עצמך על המגרש ואין הנחות”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */