יום שני, 17.06.2024 שעה 03:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

מכבי מקווה: המשחק שהחזיר את פרץ, כהן וצ'יקו

הצהובים חזרו לעצמם ב-0:4 על בית"ר ומאמינים שהקיץ הקשה נמצא מאחורי 3 גיבורי המשחק. שביעות רצון גם מאלמוג. אופואדו: "זו הנקמה על גביע הטוטו"

|
בלקמן, אופואדו, ז'ראלדש, גלזר, פרץ, ברסקי, כהן, אלמוג ופיבן חוגגים (אורן בן חקון)
בלקמן, אופואדו, ז'ראלדש, גלזר, פרץ, ברסקי, כהן, אלמוג ופיבן חוגגים (אורן בן חקון)

כשבן מנספורד פגש את אלי אוחנה באצטדיון בנתניה ביום שלישי, הוא אמר לו בהלצה: "כל אחד מאיתנו יקנה הפסד פה וניצחון בשבת", מנכ"ל בית"ר ירושלים חייך וזכה בסיום הערב בתואר. הבריטי? הוא חיכה למשחק אמש (שבת), האמין שמכבי תל אביב יכולה לנצח אבל ספק אם האמין שזה יהיה בתוצאה הזו - 0:4 מהדהד באצטדיון טדי והשבת השקט לקריית שלום. 

אי אפשר היה לפספס כמה נסער היה ולדימיר איביץ' במסיבת העיתונאים ביום חמישי, אך אולי זו גם אחת הסיבות לתצוגה כאשר דבריו החדים והברורים מאוד של המאמן, עושה רושם, עברו היטב. ההרכב שלו הפתיע את כולם, אבל הוא קיבל בחזרה את דור פרץ במיטבו, את יונתן כהן בהופעה שהזכירה את השחקן שזרח תחתיו בחצי העונה שעברה וגם את צ'יקו אופואדו, שסוף סוף הגיע אל העונה הזו. 

לוי: ההרגשה נוראית, נשברנו והכל הלך הפוך

עד המשחק בטדי הייתה אכזבה גדולה במכבי ת"א מהיכולת של השלושה. קשר נבחרת ישראל התקשה לשים את הקיץ האחרון מאחוריו, גורמים במועדון טענו כי השפיעה עליו העובדה שלא נמכר אחרי שבמשך שלושה חלונות ישנה התחושה ש"אוטוטו זה קורה". גם בגזרת שחקן ההתקפה הישראלי בטוחים במועדון כי השידוכים שהדביקו לו עם מעברים לחו"ל הפריעו מנטלית, בעוד מהניגרי ציפו כי בהיעדר חלוץ אמיתי הוא ייקח את התפקיד על עצמו וישאיר אבק. גם הוא, עד המשחק בטדי, דשדש מאוד ונתקע בבינוניות שאפפה את הקבוצה הקיץ. 

אלא שבטדי הכל השתנה. מהדקה הראשונה דור פרץ הזכיר לכולם כמה הוא עושה את ההבדל במכבי ת"א כשהוא טוב. הוא לחץ, היה ראשון לכל כדור והוביל את התקפות המעבר בצורה טובה. כהן לא הפסיק להתרוצץ על הקו וכמעט כל כדור ששלח לרחבה היה מסוכן, עד שבא על שכרו עם שני בישולים נהדרים, מעורבות גם בשער הרביעי וכמובן כיבוש בכדור חופשי מושלם, ואופואדו? הניגרי לקח את המשבצת של החלוץ המרכזי, ברח בלי הפסקה לבלמי בית"ר, היה קטלני במעברים, כבש צמד, בישל את הרביעי והיה זה שסחט את הכדור הנייח שהוביל לשער של כהן. 

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם יונתן כהן (אורן בן חקון)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם יונתן כהן (אורן בן חקון)

כעת במכבי ת"א מקווים כי "זה המשחק שהחזיר אותם לעצמם" ומבינים שאם זו היכולת שלהם מכאן ואילך, יחד עם התוספות של דור מיכה, שנעדר בשל פציעה, אייל גולסה ואורוש ניקוליץ', שחזרו אחרי פציעות ארוכות, ובהמשך גם עומר אצילי ושרן ייני, הדברים יראו עוד טוב יותר עבור האלופה. הדאגות ביום שלישי הפכו להרבה אופטימיות במוצאי יום שבת ומי שבלטה מעל הכל היא הדרך של איביץ'. המאמן הסרבי שוב הראה שהוא שולט בקבוצה שלו ושהוא כן מצליח ללמוד מטעויות. אם ביום שלישי מרכז הקישור שלו איבד 26 כדורים וחילץ רק 6, הפעם הסטטיסטיקה הייתה הפוכה לגמרי. 

עוד שחקן שזורע אופטימיות בצד הצהוב הוא אילון אלמוג שפתח פעם שנייה ברציפות נגד בית"ר והפגין יכולת טובה מאוד כאשר במשחק בירושלים תופקד באגף הימני בעוד כהן זז לצד שמאל, החזק יותר שלו. אומנם עמדת הכנף הימני היא לא החזקה של אלמוג, אך הוא כן הפגין ורסטיליות, חטף וחילץ, פרץ, ניצל את המהירות שלו ואף הכניס כמה כדורים טובים אל המרכז. הסיפור הגדול עכשיו יהיה לדעת איך הוא מייצר לעצמו המשכיות, כמובן דרך יכולת גבוהה מאוד באימונים של איביץ'. 

אייל גולסה מודה לקהל (אורן בן חקון)אייל גולסה מודה לקהל (אורן בן חקון)

מי שסיכם את המשחק מהצד הצהוב היה אופואדו: "לפני הכל אני רוצה לאחל שנה טובה לכל משפחת מכבי ת"א. אני שמח מאוד על הנקודות, על הרשת הנקייה ועל תרומתי לקבוצה. זו הייתה הנקמה על ההפסד בגמר גביע הטוטו. הפסדנו ב’בית’ שלנו, באנו רעבים לטדי, נתנו את ההופעה הטובה ביותר שלנו והשגנו תוצאה שרצינו להשיג". 

ההבדל בין המשחקים: "זה הכדורגל. לא קרה משהו מיוחד. במשחק הזה לפעמים זה קורה. אתה יכול להפסיד ולהיראות אחרת במשחק הבא. ההפסד בגביע הטוטו היה קריאת השכמה לכולנו. לשחקנים ולצוות כאחד. חזרנו רעבים מאוד אל המשחק הזה, זה מה שאני יכול להגיד". 

צ'יקו אופואדו חוגג (אורן בן חקון)צ'יקו אופואדו חוגג (אורן בן חקון)

השער הראשון שלו: "אני לא חושב שהם השאירו אותי לבד (בלמי בית"ר), פשוט הצלחתי להתגנב ביניהם בעזרת התנועה שלי והכדור הגיע ישירות אל הראש שלי, אז הייתי פשוט צריך לנגוח אותו פנימה". 

ההופעות הלא טובות בתחילת העונה: "לא התחלנו טוב את העונה, כולם יודעים את זה, גם השחקנים, אבל - לא הפסקנו להתאמן, לא הפסקנו להילחם, לא הפסקנו לנסות. מבחינתנו ההפסדים באירופה היו קשים מאוד. רצינו להיות בשלב בתים ולא הצלחנו אז נשאר לנו עכשיו רק הליגה והגביע. היה לנו קשה לקום מההדחות באירופה, אבל עכשיו כולם עובדים קשה כדי שנחזור להיות מנצחים". 

צ'יקו אופואדו חוגג בטירוף עם אנדרה ז'ראלדש (אורן בן חקון)צ'יקו אופואדו חוגג בטירוף עם אנדרה ז'ראלדש (אורן בן חקון)

דחיפת ביטחון: "המשחק הזה היה דחיפת ביטחון עבור כולנו, גם עבור האוהדים. לבית"ר יש סגל טוב, הם ניצחו אותנו אבל בכדורגל כשאתה רוצה יותר מהיריבה שלך, אתה משיג יותר. זה מה שקרה הפעם לדעתי. כל שחקן מנסה להוכיח לאיביץ' דרך האימונים שמגיע לו לשחק. הוא לא מפלה אף אחד. הוא עושה את העבודה שלו והוא משתמש בשחקנים הנכונים ברגע הנכון. לא דיברנו לפני המשחק על לפתוח פער של 9 נקודות מבית"ר. אנחנו נלחמים כדי להשיג תוצאה בסוף". 

אסור לפספס
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */