יום שישי, 10.05.2024 שעה 13:23

חזר לעצמו: פלצ'יק אלוף הארץ, גם האחיות פרימו

הג'ודאי התחרה במשקל הפתוח והתאושש מאליפות העולם: "זה נותן ביטחון". גפן וכרם פרימו, האחיות בנות ה-19 ו-14, זכו במדליות הזהב הראשונות שלהן

|
פיטר פלצ'יק חוגג (חגי מיכאלי)
פיטר פלצ'יק חוגג (חגי מיכאלי)

איפונים, קרבות בין יריבים שמתחרות על הכרטיסים לטוקיו ושתי אחיות שזכו במדליות הזהב. זה מה שקרה באליפות ישראל שנערכה היום (חמישי) בהיכל שלמה בתל אביב, בעיצומה של השנה האולימפית בדרך לאולימפיאדת טוקיו 2020.

בהיעדרם של אלוף העולם שגיא מוקי והמדליסט האולימפי מריו אורי ששון, שלא לקחו חלק בתחרות, פיטר פלצ’יק התחרה במשקל הפתוח של מעל 100 ק”ג, שם פגש כמה ג’ודאים במשקל גדול יותר משלו, כולל סרפים קומפנייץ, אותו הוא ניצח בגמר. פלצ’יק פתח חזק עם ווזארי שהגיע תוך שמונה שניות. קרוב לסיום הקרב, הוא השלים איפון נהדר וזכה במדליית הזהב. יבגני שמיצלין ונאור איטח קיבלו את מדליות הארד בסיום.

גפן וכרם פרימו לאחר אליפות ישראל בג׳ודו

מיד לאחר הקרב אמר, פלצ’יק: “הרבה זמן רציתי להתחרות בבית, מאז כשהתחריתי מול אורי ששון ב-2017 לא זכיתי באליפות ישראל. באתי מוכן לתחרות, לא זלזלתי בה ואני שמח שהצלחתי לנצח. לקחתי מאוד קשה את ההפסד באליפות העולם כבר בהתחלה, אבל אני שמח שפה הצלחתי לסיים עם הזהב כי זה נותן ביטחון. המטרה שלי היא להפיק לקחים  ולתקן את זה כדי שהטעויות האלה לא יחזרו במשחקים האולימפיים”. 

פלצ’יק, ששוקל 105 ק”ג, בחר שלא להוריד במשקל ולהתחרות בקטגוריה הפתוחה של אורי ששון. בדומה אליו, לי קוכמן לא התחרה ב-90 ק”ג אלא במשקל של עד 100 ק”ג ושם זכה במדליית הזהב, בה זכה בזכות איפון מדהים שהגיע תוך 14 שניות מפתיחת הקרב. מתן חזן, שהוטל על המזרן, סיים עם הכסף. יעקב ממיסטבלוב ושגיא חילו זכו בארד.

פיטר פלצ'יק בקרב (חגי מיכאלי)פיטר פלצ'יק בקרב (חגי מיכאלי)

ב-60 ק”ג אלון אהרון ומתן שני הצעירים נפגשו זה מול זה. שני עלה לווזארי כבר בפתיחת הקרב, אבל ספג שני עונשים ו-11 שניות לסיום הקרב ניתן ווזארי גם לאהרון. בניקוד הזהב, ניתן עונש שלישי לשני ואהרון ניצח. במקום השלישי סיימו נועם ליבה וליאור רפאילוב. 

ב-66 ק”ג ירין מנגד, אלוף ישראל בשלוש השנים האחרונות, שמר על תוארו וזכה בפעם הרביעית במדליית הזהב הלאומית וניצח בגמר את גיא גוטמן שהסתפק בכסף. רם רחמני, איילון ברששת סיימו עם הארד על הצוואר.

ב-73 ק”ג אורון גינר הציג קרב לוחמני ונהדר, בסופו ניצח את יהונתן אלבז וזכה בפעם השנייה ברציפות באליפות ישראל. עידו לוין ועומר מיארה הסתפקו במקום השלישי. ב-81 ק”ג טוהר בוטבול ניצח את גל אלייב באיפון שהגיע באמצע הקרב, כאשר שגיא מוקי צפה בקרב מהצד. רועי ליפשיץ ובן טננבאום עמדו לצידם על הפודיום במקום השלישי. ב-90 ק”ג אסף חן זכה במדליית הזהב, אורי כבשנה בגמר. איתי גולן ונאור ממיסטבלוב עמדו לצידם על הפודיום לאחר שזכו בארד.

יונתן אלבז מול אורון גינר (חגי מיכאלי)יונתן אלבז מול אורון גינר (חגי מיכאלי)

בנשים, שירה ראשוני ניצחה את נועה מינצקר ב-28 ק”ג לאחר שהשיגה ווזארי נגדה, כל זאת בעיצומו של המאבק בין השתיים על הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו 2020. קרן וייס ואביב שחר זכו במדליות הארד במשקל הזה.

גפן פרימו בת ה-19 זכתה בקלילות באליפות ישראל ב-52 ק”ג, במדליית הכסף זכתה פז כפרי ובמדליות הארד זכו ירדן ראב ויולי שניר. מיד לאחר מכן גפן עלתה ליציע ועודדה משם את אחותה, כרם פרימו בת ה-14, שזכתה גם כן בתואר אלופת ישראל ב-57 ק”ג לאחר שניצחה את טופז שמש בהופעה מרשימה בגמר. נועה ברוז’ניצקי וניצן מירון סיימו במקום השלישי בפודיום במשקל הזה.

גפן וכרם פרימו (חגי מיכאלי)גפן וכרם פרימו (חגי מיכאלי)

ב-63 ק”ג, עדי גרוסמן הפתיעה את ענבל שמש וגברה עליה בגמר בווזארי בניקוד הזהב, כאשר עם מדליית הארד על הצוואר סיימו פז לייבל ועומר אטיאס. יש לציין, כי גילי שריר שנפצעה בקרב מול ענבל שמש בגראנד פרי טשקנט נאלצה להיעדר מהתחרות, לאחר שהתברר כי היא סובלת מקרע ברצועה הצולבת בברך ותיאלץ להיות בחוץ לארבעה חודשים, וכרגע לא בטוח אם היא תלך לניתוח. כמו כן, גם תמנע נלסון לוי תיעדר כחודשיים בגלל פציעה במרפק, אך זה לא ישפיע עליה בדירוג האולימפי והיא צפויה להיות באולימפיאדת טוקיו. 

במשקל של עד 70 ק”ג ירדן מאירסון ניצחה את מאיה גושן וזכתה בפעם השנייה ברציפות בתואר אלופת ישראל, בעוד שלמקום השלישי הגיעו רוני גל ויולי מישיינר. ענבר לניר הייתה האלופה ב-78 ק”ג. במשקל של מעל 78 ק”ג רז הרשקו גברה על עומר קניון. את הארד קיבלה ליאור אבירם.

משה פונטי (חגי מיכאלי)משה פונטי (חגי מיכאלי)

יו”ר איגוד הג’ודו, משה פונטי, אמר בעיצומה של השנה האולימפית: “עד המשחקים האולימפיים בטוקיו אני מאמין שהנבחרות יהיו חזקות יותר ויגיעו הצלחות טובות יותר מההצלחה שהייתה באליפות העולם עם שגיא מוקי”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */