יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:53
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

נמרוד לוי: רוצה אליפות, לא אכפת לי אם מול מכבי

הרכש של ירושלים בראיון מיוחד ל-ONE לקראת הגמר מול האקסית, אותה עזב באמצע העונה שעברה: "זה לא 'יושב עליי', אבל זו לא הייתה תקופה קלה מבחינתי"

|
נמרוד לוי (אורן בן חקון)
נמרוד לוי (אורן בן חקון)

לאחר העונה החולפת, בה חזר למכבי תל אביב, לא זכה להזדמנויות ונאלץ לנצל סעיף בחוזהו על מנת לעזוב בינואר וחזר למכבי אשדוד, נמרוד לוי בן ה-24 מגיע להפועל ירושלים לעונת מבחן קריטית להמשך הקריירה שלו, כאשר במועדון מהבירה בונים על הפורוורד הצעיר כנכס לעתיד. 

כעת, רגע לפני שהוא עולה לגמר הראשון שלו במדים האדומים של הקבוצה מהבירה בגמר גביע ווינר הערב (שבת) ב-20:45 דווקא מול האקסית מכבי תל אביב, לוי התפנה לראיון מיוחד ל-ONE בו התייחס למעבר לבירה, להשתלבות בהפועל ירושלים, להיסטוריה בשורות הצהובים, לעונה הקשה שעבר, לתקוות מהעונה הקרובה, לשילוב הצעירים במכבי תל אביב ולשיחה עם עודד קטש שגרמה לו להחליט שהוא מגיע לירושלים.

ראיון פתיחת עונה עם נמרוד לוי

נמרוד לוי התייחס תחילה להשתלבות בירושלים: ״אני שמח להיות בקבוצה כמו הפועל ירושלים, אני נהנה עד עכשיו. יש פה חבר׳ה שהיו שנה שעברה וחדשים שהגיעו אבל אני מכיר את עודד ואת השיטה שלו עוד מהנבחרת אז זה לא חדש לי לגמרי. אני חושב שיש כבר איזשהו חיבור בין כולם ועכשיו אנחנו צריכים להמשיך ולעבוד כי יש עוד הרבה עבודה״.

נמרוד לוי (אורן בן חקון)נמרוד לוי (אורן בן חקון)

משקעי העונה שעברה: ״הייתה עונה לא קלה מבחינתי, להיות באמצע עונה בלי קבוצה זה לא קל. הייתה תקופה באמת לא פשוטה אבל בסופו של דבר ההחלטה להגיע לאשדוד הייתה טובה ועובדה שאני פה עכשיו, זה אומר שעשיתי כמה דברים טובים בתקופה שלי באשדוד. היה לי טוב באשדוד אבל אני שמח עכשיו אני פה״.

ההתמודדות שלו: “היו חששות, זו תקופה לא קלה כמו שאמרתי והרגשתי כמו אי ודאות כזאת להיות בלי קבוצה אבל אני תמיד מנסה למצוא את החיוביות שבדברים. עבדתי הכי קשה כמה שיכולתי ותמיד האמנתי שאני אמצא את הדרך שלי בתקופה הזאת ובסופו של דבר העבודה והחיוביות אלה הדברים שעזרו לי להמשיך לעבוד ולהיות מוכן לרגע שמצאתי קבוצה, שהגעתי לאשדוד ולשחק כדורסל שזה הדבר הכי חשוב״.

נמרוד לוי במדי מכבי תל אביב מול סולימאן בריימו באילת (איציק בלניצקי)נמרוד לוי במדי מכבי תל אביב מול סולימאן בריימו באילת (איציק בלניצקי)

החזרה למכבי בעונה שעברה: ״אני לא חושב על אם הצטערתי או לא עם החזרה למכבי. הדברים לא הסתדרו וזהו, אבל מבחינתי אני עכשיו פחות נכנס לזה. נכון שזה לא הסתדר כמו שרציתי, אבל כרגע זה כבר מאחורי ואני לא מתעסק בזה אלא רק בהפועל ירושלים״.

העובדה שדני אבדיה ויובל זוסמן כן השתלבו במכבי תל אביב: ״לכל אחד מהשחקנים זה סיפור אחר, אני שמח בשביל דני ובשביל יובל, הם עושים עבודה נהדרת ושניהם חברים שלי, אבל כל אחד זה אחר, כל אחד זה שונה וסיפור אחר. אם מכבי זה מקום טוב לצעירים? לדני ויובל טוב שם והם צעירים, אני לא נכנס לזה, אבל הם צעירים ומשחקים שם״.

דני אבדיה (איציק בלניצקי)דני אבדיה (איציק בלניצקי)

התקוות לקראת העונה: ״יש לי תשוקה להתחיל את העונה ולשחק ולא קשור להראות שום דבר לקבוצה כזו או אחרת. אני רוצה לבוא לכל משחק ולכל אימון, לתת הכל בשביל הקבוצה, בשביל המאמן ובשביל האוהדים ובלי קשר לקבוצה כזו או אחרת נגד כל קבוצה צריך לתת הכל ואני מחכה כבר להתחיל״.

ההחלטה להגיע לירושלים: ״אני חושב שבסופו של דבר השיחה עם עודד קטש זה מה שגרם לי להרגיש שאני מתרצה. קבוצה כמו הפועל ירושלים שמתחרה חזק באירופה, מתנהלת גם ברמה גבוהה אז הדברים האלה הם גם מה שגרם לי להבין שאני רוצה להגיע לפה. אז באמת אחרי השיחה עם עודד הרגשתי הכי טוב ורציתי לשחק תחתיו”.

עודד קטש (אורן בן חקון)עודד קטש (אורן בן חקון)

הלבטים לגבי ההצטרפות: “לא היו חששות או התלבטויות גדולות לחתום בהפועל ירושלים, פשוט קיץ של שחקן זה הזמן לקבל החלטות ובסופו של דבר גם כמועדון הפועל ירושלים זה מקום שרציתי להיות בו אבל השיחה עם עודד כמובן שנתנה לי הרגשה עוד יותר טובה ושמחתי מהשיחה הזאת שגרמה לי לרצות עוד יותר להגיע לקבוצה״.

התקוות לצאת לאירופה: ״אני חושב שקיבלתי את זה שאני לא יוצא לאירופה באיזשהו מקום, ירושלים גם כן משחקת באירופה וברמה גבוהה שזה היה חשוב לי. נכון היו דיבורים הקיץ לכיוון יציאה לאירופה וגם רציתי לצאת לשם אבל בסופו של דבר קיבלתי את זה בהבנה שוב מהסיבה שירושלים מתחרה חזק ברמות הגבוהות של אירופה״.

נמרוד לוי במדי מכבי אשדוד (איציק קדוש)נמרוד לוי במדי מכבי אשדוד (איציק קדוש)

הציפיות שייכנס לנעליו של ליאור אליהו: ״אני לא מרגיש לחץ, אף פעם לא חשבתי על זה האמת שאני נכנס לתפקיד של מישהו. כמובן שליאור היה שחקן ענק גם בירושלים וגם בכללי, אבל אנחנו די שונים בסגנון המשחק שלנו אז לא אני לא מרגיש במקומו או איזשהו לחץ״.

ליאור אליהו במדי הפועל ירושלים (אורן בן חקון)ליאור אליהו במדי הפועל ירושלים (אורן בן חקון)

הקהל האדום: ״אני מחכה מאוד לשחק לצד הקהל של הפועל ירושלים, יצא לי להרגיש אותם כששיחקתי מולם וזאת באמת אווירה מדהימה בארנה. אני מחכה לזה ומרגיש את זה כבר בעיר, אני מסתובב ומרגיש את האווירה אז זה כיף גדול. קיבלתי הרבה תגובות טובות מהאוהדים, אומרים לי שהם שמחים שהגעתי וזה כיף בשבילי לקבל את זה״.

התקוות והמטרות בליגת האלופות: ״כל המועדון מחויב למטרה שהיא להגיע הכי רחוק בשלבים של אירופה, זה משהו שחשוב לי מאוד שנתחרה חזק באירופה. התואר הזה חשוב לנו כמועדון מאוד״.

הרעב והרצון להצליח: ״אני לא חושב שהמוטיבציה שלי עכשיו גדלה יותר, אני כל הזמן רוצה ועובד קשה כי אני רוצה להוכיח שאני טוב זה חשוב לי להיות הכי טוב שאני יכול בכל רגע שאני על המגרש וזה לא שונה משום עונה אחרת. אני לא חושב על החוק החדש או משהו כזה, אני חושב על זה שיש לנו פה קבוצה חזקה עם שחקנים טובים שעוד נתחבר ונהיה יותר טובים, אני חושב על מה יש לי לתרום לקבוצה בלי קשר לכמה ישראלים יהיו על המגרש״. 

נמרוד לוי (הפועל ירושלים)נמרוד לוי (הפועל ירושלים)

הציפיות: ״כמובן שהכל תלוי באיך שנתחבר, כמו בכל קבוצה. יש פה אנשים טובים וחברים טובים אחד עם השני. אני חושב שיש לנו את הכלים אבל עוד נעבוד ונתחבר כי זו רק תחילת העונה ויש עוד הרבה עבודה ואני באמת מאמין שאנחנו יכולים להיות טובים״.

קצת על עצמו: ״משהו שלא יודעים עליי? קשה לי להגיד, אין לי איזה משהו מיוחד לספר. אני לא מחפש כל רגע איפה לדבר ואיפה לעשות רעש, אבל אני מנסה להתרכז בעבודה שלי ובמה לעשות ואיך לעזור לקבוצה. מבחינתי האנרגיה החיובית שאני יכול להביא לקבוצה זה משהו שאני מתמקד בו ומנסה להביא בכל יום וכמה שיותר״.

האווירה בחדר ההלבשה: ״הכי מצחיק יש לנו כמה אבל זלי (עידן זלמנסון) די דואג לנו לאווירה ולחלק הזה בקבוצה אבל בגדול לכולם יש את החלק שלהם בלהצחיק קצת. זלי וג׳ייקובן בראון מצחיקים אותי מאוד. הכי כבאי? זה בר טימור, איפה הוא? אתה נאחס! (בפנייה לבר). לא חושב שיש לנו בכיינים בקבוצה וזה משהו טוב״.

בר טימור. קפטן וכבאי? (איציק בלניצקי)בר טימור. קפטן וכבאי? (איציק בלניצקי)

מי לדעתו הכי ווינר בקבוצה: ״יש לנו כמה ווינרים בקבוצה, אבל אני חושב שסולימאן בריימו הוא באמת בן אדם שהוא סוג של מנהיג שסוחף אותך אחריו, אבל בגדול לכל אחד יש את החלקים שלו. גם לי יש, אולי לא ברעש ובצעקות, אבל אני יכול להביא קצת מהמקום שלי. מנהיג שקט”.

איפה ירצה להיות בעוד חמש שנים: “עוד חמש שנים אני רוצה להיות שחקן יותר טוב שישחק ברמות הגבוהות. יורוליג, NBA או משהו אחר? אני רוצה להגיע הכי רחוק שאני יכול ואפשר תוך כדי שאני משתפר כל הזמן להגיע לרמות הגבוהות. אני לא מפחד להגיד NBA, כל שחקן רוצה להגיע לשם זה ברור, NBA או שחקן יורוליג, לא מפחד להגיד את זה. אני תמיד חיובי ומאמין שיהיה טוב, אז מבחינתי בעזרת השם כן נשב פה בסוך העונה עם הגביע והאליפות. אני תמיד עם המחשבות קדימה וכן ככה אני רואה ומרגיש שאפשר לעשות את זה״.

האם הוא רואה עתיד בירושלים: ״אף פעם אי אפשר לדעת במקצוע שלנו מה יהיה, אבל אחרי התקופה הקצרה שאני פה אז כן, זה משהו שאני בהחלט אשמח שהוא יקרה כי טוב לי, אז אני בהחלט אהיה מאוד שמח להיות פה גם בעתיד הרחוק יותר. כרגע אני באמת מרגיש פה טוב, להגיד בית זה אולי קצת יותר מדי כי אני פה באמת תקופה קצרה, אבל אני אוהב את האנשים, את החבר׳ה פה. לא יודע אולי אם להגיד בית, אבל באמת מרגיש פה טוב״.

נמרוד לוי (אורן בן חקון)נמרוד לוי (אורן בן חקון)

האם נפגע ממכבי תל אביב: ״לא, ממש לא ‘יושב עליי’ הנושא הזה של מכבי. אני במקום אחר, עברתי כבר את התקופה הזאת, אני עכשיו בירושלים ולא מתעסק בזה. אני מאמין שבכללי אין מה לחשוב על העבר או מה שהיה, בין אם היה טוב או היה רע, אני מעדיף להתרכז במה שיש לי לעשות כדי להיות יותר טוב. להתרכז בדברים לא טובים או גם טובים שהיו לא יתן לי כלום״.

אליפות ‘על הראש’ של מכבי תל אביב תהיה מתוקה יותר? ״מבחינתי לקחת אליפות זה יהיה הכי מתוק שיש בעולם, בלי קשר מול איזה קבוצה זה יהיה, לא לקחתי אליפות אף פעם, אז אני מרגיש על עצמי שאני הכי רוצה את זה והשנה יותר מאי פעם. אני לא חושב נגד מי זה יהיה, אני פשוט רוצה אליפות״.

הדמיון בין ההגעה שלו ושל עידן זלמנסון לזו של יותם הלפרין וליאור אליהו: ״אני לא יודע אם יש השוואות בין הלפרין ואליהו למה שאני ועידן. אני ועידן אותו שנתון, אז אנחנו מגיל צעיר ביחד. עידן הוא קודם כל חבר שלי, חבר לקבוצה שכיף להיות איתו ואני שמח שאנחנו ביחד פה ומשתפים פעולה״.

ליאור אליהו ויותם הלפרין (אורן בן חקון)ליאור אליהו ויותם הלפרין (אורן בן חקון)

הקשיים של העונה שעברה: ״לא היה מישהו שעבד איתי בפן המנטלי אבל אני בטוח שכל שנה אני לומד, מתבגר וזה נורמלי לכל שחקן. כמובן שעם כל מה שעברתי אז אני לוקח דברים וגם אם פחות טובים אני מנסה לקחת ולעשות מהדברים האלה, למידה חיובית כי זה תורם לי להמשך אז כן אני מרגיש שהתברגתי השנה״.

העזרה מהבית: ״המשפחה תמיד עוזרת לי בכל תקופה, הם תמיד דומיננטיים אצלי בכל תקופה. המשפחה שלי איתי ביחד בכל דבר, ההורים שלי ואחי ואחותי איתי גם בתקופות הפחות טובות וגם בתקופות הטובות, הם תמיד איתי חזק ולאורך כל הדרך״.

מודל לחיקוי: ״אין לי מישהו שאני יכול להגיד שהוא מודל לחיקוי בשבילי. אני מסתכל ומנסה לקחת מכל אחד גם כשאני רואה משהו שאני חושב שהוא טוב אז לוקח אליי, אם זה הלוחם MMA קונור מקגרגור שאני חושב שיש במנטליות שלו משהו שאהבתי ובין אם זה אבא שלי והחיוביות שלו ואיך שהוא מסתכל על דברים. אני יכול להגיד שאבא שלי באיזשהו מקום המודל לחיקוי שלי״.

קונור מקגרגור (רויטרס)קונור מקגרגור (רויטרס)

התחושות מהכיוון אליו הקריירה שלו הלכה: ״אני מרגיש מאוד טוב איפה שאני היום, אני מאושר איפה שאני היום ואני אמשיך לעבוד כמה שיותר כדי להיות טוב במקום ובקבוצה שאני חלק ממנה״.

קצת אסוציאציות לסיום
הפועל ירושלים – ״בית״
בר טימור – ״חיפושית. למה? משאיר את זה בינינו״.
משפחה – ״הכל״.
העיר ירושלים – ״אווירה נהדרת, אוויר טוב, כיף״.
הכי משמח אותך – ״ניצחון״.
כדורסל – ״חלק גדול מהחיים שלי ואני שמח על זה״.
הצבע האדום – ״אני אוהב״.
צבע צהוב – ״אין תגובה״.
מכבי תל אביב – ״אין לי מה להגיד״.
הקהל של הפועל ירושלים – ״טירוף. מחכה להם כבר״.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */