יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:47
ליגת העל לנשים 23-24
4119-5318מ.ס. קרית גת1
3315-3217הפועל בנות קטמון2
3132-3820מכבי כשרונות חדרה3
3126-2718הפועל פ"ת4
2028-2120מ.כ. רמת השרון5
1927-2116אסא ת"א6
1744-2320הפועל רעננה7
1345-2121בנות נתניה8
לוח משחקים
  • מ.ס. קרית גת
  • 1 - 2
  • הפועל בנות קטמון
  • הפועל פ"ת
  • 1 - 1
  • הפועל רעננה
  • מכבי כשרונות חדרה
  • 4 - 2
  • בנות נתניה
  • אסא ת"א
  • 2 - 2
  • מ.כ. רמת השרון

פתיחת ליגת העל לנשים בסכנה, סנדל: אופטימית

דיון בבית המשפט העליון לגבי עתיד הליגה התקיים, השחקנית: "שופטים הבינו את האפליה, מקווה שנוכל להתחיל בפעילות". עיני: "התקציבים צריכים לגדול"

|
קארין סנדל (הדר אקריש)
קארין סנדל (הדר אקריש)

היום (שני) התקיים דיון בבית המשפט העליון בירושלים בנוגע לעתיד כדורגל הנשים בארץ. העתירה הוגשה על ידי חבר הנהלת ההתאחדות שמעון מימון ואליו הצטרף ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל בעקבות ההחלטה של משרד הספורט לקצץ את תקציב הקבוצות בליגת העל לנשים, הרכב השופטים שדן בנושא הם נשיאת בית משפט העליון הגברת אסתר חיות יחד עם מני מזוז וענת ברון.

הליגה עתידה להיפתח בחודש אוקטובר והיא כבר בסכנה, רוב הקבוצות לא החתימו שחקניות חיזוק ולא העבירו את המסמכים לבקרה התקציבית למרות שתם המועד האחרון להגשתם. קבוצות הנשים פנו לבג"ץ במטרה להשוות את התקציב בכדורגל הנשים לזה של כדורגל הגברים. 

בית המשפט העליון אפשר למדינה להגיש את עמדתה עד ל-7 באוקטובר, בנוגע להצעה של בית המשפט לפתרון ביניים לתקצוב ליגת העל לנשים בכדורגל. על פי בית המשפט, המדינה תסכים להקציב לעונה זו 4.05 מיליון ש”ח, ולאחר מכן ימשך הדיון בעתירה שהוגשה על ידי חבר הנהלת ההתאחדות שמעון מימון, ואליו הצטרף ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל, בעקבות ההחלטה של משרד הספורט לקצץ את תקציב הקבוצות בליגת העל לנשים. הרכב השופטים שדן בנושא הם נשיאת בית משפט העליון הגברת אסתר חיות, יחד עם מני מזוז וענת ברון. את ארגון השחקנים ייצג עו"ד אופיר רונן.

מהלך הדיון: 

עו"ד אורי כהנא, המייצג את כל הקבוצות בליגה טען בפני בית המשפט: "תיק שמדבר על המאבק של הנשים לשנות את הסדר הישן שקובע שספורט הוא תחום של גברים בלבד, זה מאבק של כל הנשים שנוכחות באולם, המדינה מפנה להן את הגב ואומרת שהן לא מספיק שוות, אנחנו נאצלים לפנות לבג"ץ כדי למנוע מצב שהליגה תקרוס. רוב הכסף הולך לספורט הגברים וזה יוצר אפליה בספורט הנשים."

עו"ד אופיר רונן, המייצג את ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל טען: "אני רואה חשיבות עליונה להפסיק את האפליה בנוגע לכדורגל הנשים, בית המשפט יכול היות לקבוע את עתיד הענף, במקום לעודד את ענף הכדורגל ולשבור את תקרת הזכוכית שאנחנו נמצאים בה היום כתוצאה מכך ליגת הנשים לא יכולה להתקדם. בעוד שענף כדורגל הגברים מקבל תקציב ממוצע של 5.4 מיליון ש”ח לעומת קבוצת בליגה הנשים שמקבלת תקציב העומד על 227 אלף ש”ח יש פה מצב של אפליה והמספרים מדברים בעד עצמם”. 

“הקריטריונים שנקבעו על-ידי המדינה מנציחים את אפליית ענף כדורגל הנשים ולא נותנים לכדורגל הנשים להתפתח, יש פה שחקניות בנבחרת ישראל וליגת העל שלא מגיעות לשכר המינימום וצריכות למצוא הכנסה נוספת. הגברים מקבלים משכורות בשווי מאות אלפי שקלים”.

כבוד השפוט מני מזוז, השיב לדבריו: "כדי לבסס טענת אפליה צריך להתמקד במה מקבלת קבוצה בליגת נשים ומה מקבלים קבוצות בליגת הגברים במסגרת אמות המידה”.

הכרעה בדיון לא התקבלה, תיתן הכרעת ביניים ב-7.10. משרד הספורט צריך להשיב בנושא אמות המידה.

השחקנית קארין סנדל אמרה לאחר הדיון: "אני חייבת שאני מאוד אופטימית אחרי היום, אני חושבת שהשופטים הבינו את האפליה שחור על גבי לבן שקרות כבר המון שנים, הגיע הזמן לתיקון והמטרה שלנו לעשות מהפכה גם בישראל ושכל הבנות האלה יום אחד יוכלו לחלום לשחק באצטדיונים גדולים ולהיות מקצועניות”.

קארין סנדל (נעם מורנו)קארין סנדל (נעם מורנו)

כמה פוגע בהן שהליגה אמורה להיפתח באוקטובר ויש עוד המשך לדיון: "מאוד, מקצועית זה פוגע גם בשחקניות הנבחרת שיש לנו משחקים בנובמבר וכמובן כל הליגה, אין כסף להתאמן, אין חוזים, אין אימונים ושום דבר שמאפשר את היותנו שחקניות, אני מקווה שההחלטה שתתקבל עוד שבועיים תיתן אוויר לנשימה ומרווח לקבוצות הליגה כדי שנוכל להתחיל בפעילות כמו שצריך”.

השחקנית אשרת עיני, לאחר הדיון: "השופטת חיות דיברה על האפליה שקיימת ופתאום היא צצה החוצה, זה לא שפתאום שהיא צצה החוצה, רק בתביעה הזאת, רק בעתירה הזאת מגלים, אני חושבת שהמדינה צריכה להתערב ולהבין שיש פה מקום לשוויון ולהגדלת התקציבים לספורט שנמצא בתחילת דרכו, לתת את התקציבים לכדורגל הנשים קודם כל שיחיה שיתקיים ואחרי זה שיתפתח. יש לנו עוד הרבה להתפתח והרבה לאן לשאוף והיום הייתה פה הפגנת כוח מדהימה גם ילדות וגם נערות נציגות מקבוצות הליגה הגיעו”.

אשרת עיני (הדר אקריש)אשרת עיני (הדר אקריש)

עורכת הדין שרון אברהם ויס, מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח: "קבוצות הנשים לא מקבלות מספיק כסף יחסית לקבוצות הגברים, אנחנו טוענים שיש פה אפליה, אני מאוד מקווה שבית המשפט ישתכנע היה דיון מאוד ארוך, מאוד רציני, הגיע הזמן שכל ילדה בישראל תוכל לשחק כדורגל ותהיה מתוקצבת וכל שחקנית בישראל תהיה מתוגמלת בתנאים מעולים”.

שמעון מימון, חבר הנהלת ההתאחדות: "אני מאוד מקווה שבית המשפט יעשה סדר סוף סוף, עם ההתנכלות המתמשכת של משרד הספורט והמועצה להסדר ההימורים,ויתנו לקבוצות נשים את הכספים המגיעים להן כדי שנוכל לקדם את הענף. אני באותו מצב שהיינו בשנת 2003, מ-1998 מתנכלים לענף הזה פשוט הוא אחרון בשרשרת ולצערי זה ענף שמתייחסים אליו כבן חורג, מתייחסים לענף בצורה השלילית ביותר ולא נותנים לו את הכספים שמגיעים לו”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */