יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אוחנה: אם חוגג יעזוב לא אמליץ לרכוש את בית"ר

היו"ר: "האוהד שאיים שיודע איפה הבן של חוגג לומד - חלאת המין האנושי. לא יודע איך הייתי מגיב", "מצטער שלא גיניתי את האוהדים שהפגינו נגד טביב"

|
משה חוגג ואלי אוחנה (חגי מיכאלי)
משה חוגג ואלי אוחנה (חגי מיכאלי)

אלי אוחנה מעולם לא היה נחשב למי שמסתיר את אשר על ליבו, אבל בראיון היום (ראשון)  היו”ר פשוט ירה בצרורות ללא הבחנה בעקבות האירוע אתמול שבו הותקף משה חוגג במסעדה בצפון. אוחנה שנשאל על המקרה אתמול, המלחמה באותם אוהדים מארגון לה פמיליה וההשלכות בעתיד, לא ברר את מילותיו. הוא נשמע כועס, חד וברור, אך לצד זה גם המום מעצם העובדה שהבעלים שמע אוהד בית"ר ירושלים אומר לו: "אנחנו יודעים איפה הבן שלך לומד".

היו”ר בראיון סוחף ובלתי מתפשר, עם ציטוטים כמוהם מעולם לא נשמעו מפיו: "האוהד שאיים כי הוא יודע איפה לומד הבן של חוגג הוא חלאת המין האנושי", "אני לא יודע איך הייתי מגיב למילים כאלה", "לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות את בית"ר אם חס וחלילה חוגג יעזוב", "אני בית"ר יותר מכל אחד מאותם אוהדים שתקפו אתמול את חוגג", "אני מצטער שלא גיניתי בזמנו את האוהדים שהגיעו להפגין מול ביתו של אלי טביב", "לא מעניין אותי גביע הטוטו, לא מכבי תל אביב ולא המשחק נגד קריית שמונה".

בבית״ר מרוצים: הינו טובים, הגיע לנו לנצח

אלי, אתם יוצאים ממשחק אחרי ניצחון וכול מה שאתם צריכים לשמוע זה על המקרה הלא נעים של חוגג במסעדה.
"כשאומרים שאתמול היה משהו לא נעים זה עוד בלשון המעטה. שבן אדם יושב לאכול עם משפחתו וצריך לשמוע מילים כל כך קשות על אשתו זה מביש. ממה שאני הבנתי חוגג היה מאופק, הוא נתן להם לפתוח את הפה, אבל השיא היה אחר כך שהוא בדרכו לכיוון הרכב שלו, ואחד מאותם אנשים אומר לו שהוא יודע איפה הבן שלו לומד. חוץ מאיום אין איך להגדיר את זה, זה לא קו אדום, זה קווים אדומים. היו בעבר הפגנות ליד בתים של איציק קורנפיין וטביב, ואולי עשיתי טעות שלא הגבתי בצורה נחרצת יותר שהייתי במועדון, אבל פה זה מעבר. בן אדם שבא ומשקיע כספים ויוצאים נגדו בצורה כזאת מבישה, פה נחצה יותר מקו אדום. שוב, להגיד שאני מגנה את זה זה גם באנדרסטייטמנט”.

איך תתמודדו עם האוהדים האלה?
"אני לא קורא לאנשים שמאיימים על ילדים של בעלי בית ומדברים בצורה כל כך גסה לאשתו אוהדים, הם לא אוהדים. צריך להוקיע את זה, נמאס כבר מהעניין הזה, בלתי ניתן לסבול את זה. משה חוגג הוא בעל הבית ומתווה מדיניות, אבל כולנו במועדון ואני בראשם שותפים מלאים למדיניות הזאת. זה לא שרוב האוהדים מגנים ומוקיעים את זה, זה כמעט כל אוהדי בית"ר שמאחורינו. אי אפשר שחלק קטן יתפסו אותנו בני ערובה. כל הזמן חוזרים ואומרים שהיה שקט מצד הקהל בתקופה האחרונה, זה נכון שזה היה, אבל זה לא אומר שאפשר להתנהג אחרת במקביל ולעשות מה שרוצים".

משה חוגג (אורן בן חקון)משה חוגג (אורן בן חקון)

התביעות יימשכו?
"התביעות יימשכו כנגד כל מי שיגרום נזק כלכלי ותדמיתי למועדון. מה משה חוגג מצפה? שיהיו אוהדים טובים, שיתנהגו כמו שצריך, שיתמכו בקבוצה ולא יעשו דברים שפוגעים בה. סוף סוף הגיע מישהו שנוקט צעדים מאוד ברורים בעניין הזה ורוצה לשנות, רוצה בית"ר אחרת וצריך לתמוך בו. אף אחד לא רוצה את הכסף של האוהדים ולא רוצה לתבוע אותם, כל מה שהוא מבקש הוא שיהיו אוהדים, שיביעו אי שביעות רצון ומורת רוח, שימחו בצורה חוקית שנראה להם, אבל יש גבולות, זה צריך להיעשות בגבולות האצטדיון ובצורה מכובדת, לא לתקוף, לא לאיים, לא לזרוק אבנים על האוטובוס של באר שבע. זה לא כל לה פמיליה, זה חלק קטן מהם שמכתיב את הטון והגיע הזמן לשים לקבוצה הקטנה הזו סוף".

בתחילת הדרך חוגג הלך יד ביד עם האוהדים מארגון לה פמיליה.
"שחוגג הגיע לבית"ר הייתה לו כוונה טובה. הם קיבלו כל מה שארגון אוהדים חולם לקבל, כל מה שביקשו הם גם קיבלו. ההתנהגות של רוב היציע המזרחי היא טובה, אבל אי אפשר לתת ל-100 או 200 להכתים את כולם. הגישה של חוגג הייתה פייסנית וטובה כלפי כולם כדי שהאוהדים יתמכו בקבוצה ויבואו לקראתה בכל מצב. אבל מפה ועד ולהגיע למצבים כאלה, לאיים על הבן, לדבר ככה אל האישה, זה חתיכת קו אדום”.

“הגיע הזמן גם כל מי שרוצה למגר את התופעה הזאת ב-100% יעשה את מה שצריך כדי שזה יקרה. אני קורא למערכת החוק והמשפט להיות איתנו בעניין הזה, אי אפשר לדעת לאן זה יגיע, צריך לעצור את זה עכשיו לפני שידרדר. שוב, בדיעבד טעיתי שלא הגבתי שהפגינו מחוץ לבית של טביב אבל אתמול זה היה כמה דרגות מעבר. כולנו במועדון מאוגדים ומאוחדים מאחורי משה חוגג, עוטפים אותו ולא ניתן להם לדברים להתרחש שוב. היום זה איום, מחר זה פגיעה ונלך עם זה הכי רחוק שאפשר".

אלי אוחנה ומשה חוגג ביציע (אורן בן חקון)אלי אוחנה ומשה חוגג ביציע (אורן בן חקון)

המקרה מאתמול ישפיע על הקבוצה במישור המקצועי?
"המחשבה אם זה יפגע בקבוצה מקצועית או לא, לא מעניינת בכלל. גם אם נפסיד עשרה משחקים זה לא רלוונטי. מחאות ביציע זה לגיטימי, אבל משפט איום כזה על הילד זה עבריינות, זה איום כלפי האישה שלידו, ואני לא מפרש את זה אחרת פרט לעבריינות, מי שעושה דבר כזה הוא חלאת המין האנושי. כל אלה שהעירו הערות לאשתו של חוגג, מה, אין להם נשים? אין להם אחיות? אין להם בנות? זו בושה וחרפה. אנחנו תומכים בכל צעד שלו, הוא רוצה שיהיה מועדון, שיהיה ספורט, שיהיה כיף לאנשים לבוא בלי חשש של אווירה אלימה וגזענות. אותו גוף קטן בתוך לה פמיליה אומר שהיה שקט שנה שנתיים, זה לא שקט ההתנהגות הזו, זה לא שקט שמאיימים על בעל הבית. זה גם לא שקט שזורקים אבנים על האוטובוס של באר שבע. הבנו שאותו אחד שקילל את אשתו ממשיך לכתוב על זה בפייסבוק, זה חלאת המין האנושי, לא אוהד בית"ר".

יש חשש שחוגג ירים ידיים ויחליט לעזוב?
"אנחנו לא מקבלים רושם שהוא הולך לוותר או להרים ידיים, אבל לא יפתיע אף אחד אם הוא ירים ידיים. אני מקבל מהבוקר עשרות ומאות הודעות תמיכה מאוהדים, אותם “חולרות” שעושים נזק בלתי נסבל ואחר כך מתהדרים בכך שאין גזענות ביציע. די, נמאס כבר, נמאס, אני מאוד מקווה שמשה חוגג לא ירים ידיים וימשיך בדרך שהתחיל איתה. התביעות יימשכו, כל מי שיפגע בבית"ר או בבעלים ייתבע פעם אחרי פעם עד שזה ייפסק, אי אפשר לחיות עם העניין הזה, כשאתמול זה היה שיא השיאים. ואגב, חוגג התנהג בצורה מאופקת מאוד, אני לא רוצה לחשוב איך אני הייתי מגיב. אני הרבה יותר בית"ר מאותם אוהדים שמקללים ומאיימים ויכול ללמד אותם מה זה בית"ר ומה הערכים שלה".

משה חוגג והספונסר החדש של בית"ר (דוברות בית"ר ירושלים) (מערכת ONE)משה חוגג והספונסר החדש של בית"ר (דוברות בית"ר ירושלים) (מערכת ONE)

אתה חושב שמקרים מהסוג הזה פוגעים בתדמית של בית"ר ירושלים?
"לא רק שהמותג לא מקבל מכה מזה, הוא מקבל דחיפה קדימה, כי יש מישהו צעיר שבא והודיע בצורה מפורשת שאם האנשים האלה מתנהגים ככה הוא ילחם בזה, זה נותן רוח גבית למותג, זה מראה שהמועדון נלחם ומתווה דרך שכולם מאחוריה, נמשיך בדרך הזו, עובדה שיש ספונסרים ונותני חסות, יש מחלקת נוער מתפתחת ואף אחד לא יעצור את זה. יש נותני חסות שאין לנו מקום בשבילם על הלדים ועל החולצה, יש ביקוש למותג. צריך להבין, הבעלים לא קם בבוקר ואומר שיש לו חשק להילחם באוהדים, הוא בא לקראתם עם מבצעים והנחות ועושה הכל כדי לשפר את החוויה של האוהד, זה מה שהוא באמת רוצה להתעסק בו, לא בשום דבר אחר”.

מה הצעד הבא שלכם מול לה פמיליה?
"אנחנו לא הולכים להחרים את כל לה פמיליה אלא לסמן את הגרעין הקשה ולהילחם בו. נמשיך במלחמה עד שיבינו שאנשים רוצים לבוא ליהנות מאווירה טובה, ספורטיבית ומשפחית ולשמחתי 99.9% תומכים בנו, אנחנו מקבלים אלפי תגובות. אם מחר משה חוגג ירים ידיים, אין אף בעלים שפוי ונורמלי שירצה לגעת בבית"ר, אם זה יקרה ויבוא בעלים פוטנציאלי וישאל אותי אני אגיד לו אל תדרוך בקבוצה. אתמול נחצה קו אדום ואף אחד לא ירצה להיות חלק מזה. אם אני בא אליכם ואומר לכם איפה הבן שלכם לומד, למחרת אתם מתלוננים עליי במשטרה".

מקצועית, לפחות ניצחתם אתמול, יצאתם לדרך חדשה?
"לא מעניין אותי גביע הטוטו, לא מכבי תל אביב, לא המשחק נגד קרית שמונה. סיימנו את המשחק אתמול, יצאנו מבסוטים וכל הדרך התעסקנו בדבר הזה. שום דבר לא שווה את זה שבעל הבית מקבל את זה על הראש, אין חשק להתעסק בכדורגל. המאבק באלה שפוגעים במועדון יימשכו ונמשיך לתבוע. היום חוגג התלונן במשטרה וזה יימשך, כל מי שנקבל עליו מידע יצטרך להתמודד עם זה. אין בנו פחד, אף אחד לא חושש, אנחנו מנהלים את המועדון בצורה הכי טובה שאנחנו יודעים ויכולים ולא ניתן לגוף קטן לעשות לנו נזק".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */