יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:02

התוכנית של לינוי אשרם: מנוחה - והכנות לטוקיו

אחרי הארד באליפות העולם, המתעמלת תעבוד על תרגילים חדשים ל-2020. זוסמן: “לינוי שונה מכל מתעמלת אחרת שפגשתי קודם”. וגם: המפגש עם הרוסיות במלון

|
לינוי אשרם בתרגיל הסרט (עמית שיסל)
לינוי אשרם בתרגיל הסרט (עמית שיסל)

המתעמלת האמנותית לינוי אשרם שוב עשתה היסטוריה, גם בקנה מידה ישראלי וגם בקנה מידה עולמי, עם הופעתה השלישית ברציפות על הפודיום בתחרות הקרב רב של אליפות העולם אמש (שישי). הכוכבת של הענף הישראלי, שגם הבטיחה את הכרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 על הדרך, רשמה תחרות מדהימה ובה היא גרפה מדליה מכל גמר אפשרי שבו הופיעה. מדובר בהופעה היסטורית, כזאת שטרם נעשתה קודם על ידי מתעמלת אמנותית תוצרת כחול לבן.

לאשרם יש כעת 11 מדליות מאליפויות העולם, כאשר שלוש מהן הושגו בשלוש השנים האחרונות בגמר הקרב רב, שהוא החשוב מכל. ב-2017 היא זכתה במדליית הארד, ב-2018 במדליית הכסף וב-2019 זכתה שוב בארד, אחרי מאבק עיקש מול שתי יריבותיה הגדולות, דינה וארינה אברינה הרוסיות, שנראו מותשות בתום התחרות ככל הנראה בעקבות הרצון לנצח את אשרם והלחץ הגדול שהיה כרוך בזה. לא פעם הרוסיות חשפו רגשות ועיניהן התמלאו דמעות כתוצאה מהמאמץ שהשקיעו, ולבסוף שתיהן רשמו הופעה מצויינת וניצלו את המעידות של אשרם כדי לסיים מעליה בפודיום. כל זאת, כאשר ארינה אברינה עלתה פצועה לתחרות ונלחמה עד הרגע האחרון ברגלה הכואבת. 

לינוי אשרם בתגובה למדליות באליפות העולם

שעות אחרי שהסתיימה התחרות, צמד התאומות הרוסיות פגש את אשרם בבית המלון בבאקו והן ביקשו ממנה תמונה למזכרת. בתמונה דינה וארינה אברינה חיברו עם לינוי לבבות והציגו חיבה גדולה כלפיה. גם מאמנת הנבחרת הרוסית, אירה וינר, החמיאה לצוות האיגוד הישראלי ואמרה למאמנת-כוריאוגרפית איילת זוסמן וליו”ר האיגוד כנרת צדף: “זו הייתה הופעה מעולה של המתעמלות שלכן. אתן עושות עבודה נהדרת. אנחנו שמחות שיש לנו מול מי להתמודד ברמות הגבוהות, זה מכניס את המתעמלות לתחרותיות מדהימה וזה יוצר עניין. תמשיכו ככה".

לינוי אשרם עם מדליית הארד (עמית שיסל)לינוי אשרם עם מדליית הארד (עמית שיסל)

בצוות הישראלי היו מרוצים מאוד מהפער שנפתח המתעמלות שסיימו על הפודיום לבין שאר היריבות בקרב רב. בעוד שהפער בין אשרם השלישית לבין המקום הראשון עמד רק על 1.700 נקודות סך הכל, הפער בין אשרם למתעמלת שסיימה במקום הרביעי עמד על 3.425 נקודות. מדובר בפער משמעותי, שביסס את מעמדה של אשרם בין שלוש המתעמלות הטובות ביותר בעולם - בפער ניכר מהיתר, וזאת למרות הנפילות שהיו מידי פעם בתרגילים של לינוי בגמר הקרב רב. זה מה שמעיד יותר מכל על כך היא ברמה כל כך גבוהה.

לינוי אשרם והרוסיות בבית המלון (צילום פרטי)לינוי אשרם והרוסיות בבית המלון (צילום פרטי)

כמו כן, באיגוד היו שבעי רצון גם מההופעה של ניקול זליקמן, שהייתה יציבה מאוד, פרט להופעה בתרגיל הכדור בקרב רב שלא השפיעה במיוחד על מאמציה להשיג את הכרטיס הנוסף לטוקיו. המאמנת שלה אלה סמופלוב קיבלה גם כן מחמאות על העבודה איתה במהלך השנה האחרונה, בה היא הראתה גרף של שיפור.

ניקול זליקמן (עמית שיסל)ניקול זליקמן (עמית שיסל)

מכאן והלאה, לינוי אשרם תצא לחופשה קצרה ולמנוחה, רגע לפני שתשוב לאולם האימונים כדי להיערך לקראת הדבר האמיתי - ההופעה שלה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. אחרי שהפכה למועמדת ברורה גם לזכייה במדליה אולימפית, אשרם תיכנס בקרוב לתקופה של עבודה קשה על בניית תרגילים חדשים עד חודש דצמבר. לאחר מכן תקיים כמה מופעי ראווה ותשוב להתחרות בפברואר, כחצי שנה לפני התחרות האולימפית ביפן. זו צפויה להיות התוכנית שלה לשנת 2020.

וכאשר מדברים על תרגילים חדשים, יש לציין כי כעת מתחילה העבודה הקשה גם של המאמנת-כוריאוגרפית איילת זוסמן, שתצא גם היא לחופשה קצרה ומיד לאחר מכן תתחיל לבנות את התרגילים של אשרם לטוקיו. נכון לעכשיו, יש לזוסמן כבר שני שירים חדשים שהיא רוצה להכניס להופעות הבאות שלה והדברים כבר נמצאים בבחינה. מסתבר, כי הצוות המקצועי של אשרם כבר חושב קדימה ובוחן אפשרויות.

לינוי אשרם ואיילת זוסמן (עמית שיסל)לינוי אשרם ואיילת זוסמן (עמית שיסל)

בתום אליפות העולם המצויינת של אשרם, המאמנת איילת זוסמן אמרה ל-ONE: “כל השנה חיכינו לרגע הזה. עשינו הכל כדי שלינוי תוכל להיות בפער גדול יחסית על פני היריבות שלה ותשיג את הכרטיס לאולימפיאדה. אני שמחה על מה שהיא עשתה, אני מאושרת גם בשביל ניקול זליקמן, ואני מודה גם ללנה קופילנקו ולכל הצוות הרחב שבא ועזר לנו בבאקו”.

אפשר לומר שמעכשיו כבר מתחיל הלחץ לקראת אולימפיאדת טוקיו? “ההפך, יש פחות לחץ. ברגע שהשגנו את הקריטריון, מעכשיו הכל הרבה יותר קל ופחות מלחיץ. אם אתה שואל אותי מה רציתי להשיג מאליפות העולם הזו? רק שנשיג את הקריטריון לטוקיו ושלינוי תעשה את התרגילים בצורה הכי טובה שיש. אליפות העולם הזו הייתה תחרות מאוד קשה. דינה וארינה אברינה נתנו הופעה בכל גמר, ולינוי הייתה גם כן משמעותית מאוד בתחרות הזו עם חמש מדליות אישיות מכל גמר אישי, שזה מטורף וזה הישג גדול בפני עצמו. בנוסף, גם המדליה המדינית לישראל הייתה מאוד חשובה לנו”.

איילת זוסמן (עמית שיסל)איילת זוסמן (עמית שיסל)

אפשר לומר שלינוי אשרם היא מתעמלת היסטורית, כלומר ברמה כזאת שספק אם נראה שוב בעתיד בארץ? או שיכולה להיות בעתיד עוד מתעמלת ברמה שלה? “האם תהיה עוד מתעמלת כזאת? אין לדעת, אבל אני מקווה שכן. מה שבטוח זה שלינוי היא הראשונה שהצליחה להביא הישגים כאלה ואת זה אף אחד לא יקח ממנה. היא עושה היסטוריה בכל פעם מחדש”.

מה מייחד אותה ממתעמלות אחרות? “הפייטריות שלה, כוח הרצון שיש לה, התחרותיות שבה, היכולת שלה מבחינה פיזית ונפשית לעמוד בתחרויות ובלחצים מהסוג הזה - כל אלה זה מה שמייחד אותה. היא שונה מכל מתעמלת אחרת שפגשתי קודם בקריירה שלי. בזמן שאני מתפללת שהיא רק תסיים את התרגיל כמו שצריך כדי שנשיג את הקריטריון האולימפי, לינוי עולה שוב ושוב בגישה שהיא חייבת לנצח, לא משנה מה. לא סתם היא נמצאת במקום שבו היא נמצאת”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */