יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:40
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 64 - 79
  • הפועל עפולה
  • הפועל ת"א
  • 83 - 88
  • עירוני רמת גן
  • הפועל ירושלים
  • 62 - 78
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • מכבי ת"א
  • 71 - 95
  • עירוני קריית אתא

יש דרבי: הפועל ת"א גברה 92:111 על אשדוד

האדומים לא התקשו במיוחד וקבעו לעצמם מפגש מול מכבי ת"א ברבע גמר גביע ווינר ביום שלישי ב-20:50. גינת (28 נקודות) ושוכמן (דאבל דאבל) בלטו

|
חואקין שוכמן חוגג (שחר גרוס)
חואקין שוכמן חוגג (שחר גרוס)

הדרבי חוזר. הפועל תל אביב ניצחה היום (שישי) את מכבי אשדוד 92:111 וקבעה לעצמה מפגש ברבע גמר גביע ווינר מול היריבה העירונית, מכבי. האוהדים בהיכל קבוצת שלמה דחפו את האדומים, שאמנם התקשו לפרקים, לניצחון שבהחלט נותן סיבות לאופטימיות לקראת העונה בליגה.

היריבה פשוט לא הייתה מספיק מסוכנת והאדומים אף הרשו לעצמם לשחק בהילוך שני לפרקים ונתנו מעט תקוות לחבורה של גרינברג שלא השכילה לנצל זאת מספיק. אין ספק שהמבחן הרציני ביותר שיכלה לבקש הפועל ת”א הוא מפגש מול מכבי, בו יקוו שחקנייה להמשיך את התקופה הטובה ולהראות לכולם שהם בהחלט מסוגלים להוציא מהעונה הזו לא מעט. ההתמודדות מול הצהובים תתקיים בהיכל קבוצת שלמה ביום שלישי ב-20:50.

בית הלחמי: לא חוויתי דרבי כמאמן הפועל

החבורה של אריאל בית הלחמי ששינתה את פניה בצורה משמעותית בקיץ, פתחה את ההתמודדות בטירוף בזכות הקפטן שלה, תומר גינת שרשם את תשע הנקודות הראשונות של הקבוצה שלו במשחק בדרך ל-2:9 קליל בפתיחה. האשדודים חזרו לעניינים עוד ברבע הראשון עם נואה דיקרסון שלא היה מוכן לתת לאדומים לברוח יתר על המידה לקראת החלק השני של המשחק. אחרי עשר דקות של כדורסל, המארחים חזרו לפרקט והיו מצוינים בהובלתם של חואקין שוכמן (שבעה אסיסטים עד המחצית) ודזי רודריגס שידעו לתרגם כל מתפרצת בנקודות חשובות.

המארחים המשיכו לשלוט גם ברבע השלישי למרות שהורידו מעט את ההילוך. תומר גינת המשיך לקחת פיקוד, גם דזי רודריגס הראה ניצוצות והוכיח שהוא יהיה בורג חשוב אצל בית הלחמי בעונה הקרובה שנראה היה שלא אהב את הקצב של קבוצתו בעיקר במחצית השנייה של ההתמודדות. ליאור אליהו לא היה בעיניינים וסיים את חלקו בהתמודדות ברבע הרביעי עם חמש עבירות אחרי שהצליח לתרום ארבע נקודות בלבד.

ליאור אליהו על ספסל אשדוד (שחר גרוס)ליאור אליהו על ספסל אשדוד (שחר גרוס)

המנצחת נהנתה ממשחק מצוין של תומר גינת שרשם 28 נקודות והוסיף חמישה ריבאונדים. מי שהיה נהדר גם כן אצל אריאל בית הלחמי היה חואקין שוכמן, שסיים את ההתמודדות עם דאבל דאבל מרשים כשהוא תורם 13 נקודות ולא פחות מ-12 אסיסטים. גם מלקולם גריפין (20 נקודות) ודזי רודריגס (17 נקודות) הצטיינו.

חואקין שוכמן שיתף בסיום: “זה לא קרוב למה שדמיינתי. הרבה יותר עוצמתי ומרגש, כולם שאלו אותי לפני המשחק אם אני מוכן, אני רוצה להאמין שכן אבל בדיעבד ממש לא הייתי מוכן אני שמח אבל שעם האנרגיה של הקהל וההתרגשות הצלחנו לקחת את זה למקומות טובים. אמנם היה להם סקור גבוה אבל האחוזים שלהם לא היו טובים היו הרבה זריקות ופוזישנים, היה משחק עם הרבה התקפות למעשה. הצלחנו להוריד אותם לאחוזים נמוכים בכל האספקטים. אני חושב שבהתקפה 110 נקודות זה לא בא ברגל והאנרגיה של הקהל זו טעימה חדשה לכולנו לכל השחקנים של הפועל ורק מחכים ליום שלישי. באתי קצת יותר בוגר לעונה”.

אריאל בית הלחמי (שחר גרוס)אריאל בית הלחמי (שחר גרוס)

הדרבי: “לא חוויתי, לא הייתי קרוב לזה ונתחיל לשאול את השאלות כמו ששאלתי במשחק הראשון, סביר להניח שיגידו לי מה יהיה ושזה לא יהיה קרוב למה שכולם מדברים ונחווה את זה ונקווה שנדבר עם אותו החיוך ביום שלישי בערב”.

בית הלחמי אמר אחרי הסיום: “קודם כל ברמה אישית היה מדהים למרות שהאולם לא היה מלא, אבל הקהל הצגה וחוויה. אני רגיל שהקהל היה בכחול לבן ולראות את האדומים, את העידוד הזה, זה בהחלט משהו שעושה לשחקנים ולי הרבה יותר תחושה של מחויבות ואנרגיה. סך הכול זה משחק שלא משקף. היה סקור גבוה היה לנו דברים ופחות טובים. בסופו של דבר המטרה שלנו הייתה לנצח את המשחק הזה ועשינו את זה”. 

ים מדר ותומר גינת (שחר גרוס)ים מדר ותומר גינת (שחר גרוס)

המשחק של רודני פרוויס: “הוא התחיל היום פעם ראשונה מהספסל וזה כנראה השפיע עליו, הוא בחור צעיר מוכשר ולוקח לו קצת יותר זמן להסתגל. יש שחקנים למשל כמו דזי שהוא גם סוג של רוקי שרואים שהוא גם יותר משוחרר זה גם סוג של אופי וסוג של אישיות ואני מקווה שהוא ישתחרר כי אנחנו צריכים עוד גארד אחד בסגל שיוצר”.

״אני חייב להתוודות אז אני לא אחרטט, אני כנראה אהיה בשוק בהתחלה כי עוד לא חוויתי דרבי כמאמן הפועל. אני צריך להתכונן לזה גם ברמה האישית, ברור לי שמשחק נגד מכבי בגלבוע ומשחק מול הפועל יהיה שונה מהצד שלהם אנחנו נשחק ונסתכל על עצמנו. אנחנו עדיין בתקופת ההכנה של העונה למרות שהטורניר הזה הוא חשוב ונפיק את המקסימום מהמשחק הזה”, הוסיף המאמן.

דמיטריוס טרדוול (שחר גרוס)דמיטריוס טרדוול (שחר גרוס)

בראד גרינברג אמר: “חייב לתת להפועל קרדיט. הם שיחקו חזק והיו אגרסיביים, הם גרמו לנו לאבד כדורים וקלעו המון בצבע ובמתפרצות. אי אפשר לנצח קבוצה כשמאפשרים לה 60 נקודות בצבע ו-40 במתפרצות וזה מה שהם עשו. אני חושב שנשתפר דרמטית בשבועיים הקרובים, היו לנו כמה אימונים לפני שהגעתי ועוד שלושה לאחר שהגעתי. זה היה מצ׳אפ קשה למשחק ראשון בגלל הדרך שבה הם לוחצים ורצים וצריך לתת להם קרדיט על זה, אני חושב שאנחנו מסוגלים לשחק ברמה גבוהה יותר ושאנחנו נעשה בדיוק את זה. אין לנו כוונה לבצע שינויים בסגל״. 
 

בראד גרינברג (שחר גרוס)בראד גרינברג (שחר גרוס)

קלעו להפועל ת”א: תומר גינת 28 נקודות וחמישה ריבאונדים, מלקולם גריפין 20 נקודות, דזי רודריגס 17 נקודות ושלושה אסיסטים, חואקין שוכמן 13 נקודות ו-12 אסיסטים, דמיטריוס טרדוול 9 נקודות, ים מדר 9 נקודות, אלישי כדיר 5, מייקל בריסקר 4, רודני פרוויס 4 ואייזיאה אייזנדורף 2.

קלעו למכבי אשדוד:  לה-דונטיי הנטון 20 נקודות ושמונה ריבאונדים, אלייז’ה ג’ונסון 15 נקודות ושישה אסיסטים, נואה דיקרסון 13 נקודות וחמישה ריבואנדים, עודד ברנדוויין 12 נקודות, תומר לוינסון 8, סטוארט דגלאס 6, ליאור אליהו 4, כרמל בוכמן 4, צוף בן משה 4, ג’וש פרואינד 4 ועמית עבו 2.

דזי רודריגס חוגג (שחר גרוס)דזי רודריגס חוגג (שחר גרוס)

רבע ראשון 24:25 למכבי אשדוד

חמישיית הפועל ת”א: חואקין שוכמן, תומר גינת, דמיטריוס טרדוול, מלקולם גריפין ודזי רודריגס

חמישיית מכבי אשדוד: ליאור אליהו, סטוארט דגלאס, אלייז’ה ג’ונסון, לה-דונטיי הנטון ונואה דיקרסון

החבורה של אריאל בית הלחמי שמשחקת בתלבושת לבנה, פתחה עם שתי נקודות קלילות של הקפטן שלה, תומר גינת. בצד השני, ליאור אליהו רשם נקודות בכורה במדים של מכבי אשדוד. גינת המשיך לקחת פיקוד, הפעם מהקו, 2:4. קפטן המארחת לא עצר, ועם סל ועבירה ולא עצר לחלוטין, תשע נקודות של הפועל, כולן של גינת. גם דזי רודריגס נכנס לעניינים עם דאנק פנטסטי אחרי אסיסט גדול של חואקין שוכמן, 2:11. סטוארט דגלאס קלע, גינת המשיך להוכיח שהוא הגיע חם לגביע ווינר והוסיף, 10:16 למארחת. נואה דיקרסון החזיר את אשדוד והיא חזק בעניינים בזכות סל ועביר שלו, רק 18:19 לתל אביבים. צוך בן משה דייק מהעונשין, יתרון ראשון לאשדוד, 19:20. מלקולם גריפין דייק מחוץ לקשת והחזיר את היתרון לחבורה של בית הלחמי, 21:24. גריפין איבד כדור לקראת הסוף, האורחים סיימו את הרבע עם יתרון 24:25.

תומר גינת מעל כולם (שחר גרוס)תומר גינת מעל כולם (שחר גרוס)
ליאור אליהו (שחר גרוס)ליאור אליהו (שחר גרוס)

רבע שני 46:57 להפועל ת”א

לייאפ של דזי רודריגס בפתיחת הרבע, בצד השני אלייז’ה ג’ונסון דייק, 26:27 אשדודי. גינת הוסיף לייאפ, עוד קודם לכן מלקולם גריפין דייק מהשלוש, 29:33 להפועל ת”א אחרי שנואה דיקרסון דייק מהעונשין עבור האורחת. רודריגס המשיך להיכנס לעניינים עם שתי נקודות קלילות, 29:37. גריפין עם שלוש נקודות חשובות, רודריגס הוסיף בצבע, 33:44. נואה דיקרסון נשלח אל הקו וצימק את התוצאה עבור קבוצתו, 38:44. טרדוול הוסיף שתי נקודות ובהמשך גם דייק מהעונשין, 40:48 למארחת. מייקל בריסקר קיבל אסיסט נפלא משוכמן וחילק כדור טוב גם לרודני פרוויס, 44:53. פרוויס גם דייק מהקו, 46:57 בסיום הרבע השני.

חואקין שוכמן זועם על נואה דיקרסון (שחר גרוס)חואקין שוכמן זועם על נואה דיקרסון (שחר גרוס)
דמיטריוס טרדוול (שחר גרוס)דמיטריוס טרדוול (שחר גרוס)

רבע שלישי 71:82 להפועל ת”א

מלקולם גריפין נותר בעניינים גם בפתיחת הרבע השלישי, העניק ארבע נקודות לקבוצתו. מנגד, אלייז’ה ג’ונסון דייק מהעונשין, 51:61 למארחת. חדירה פנטסטית של תומר גינת שמציג יכולת פשוט פנטסטית בהיכל קבוצת שלמה והעניק שתי נקודות נוספות לקבוצתו, 51:65. אלייז’ה ג’ונסון ניסה להחזיר את האשדודים למשחק וצימק, עוד אסיסט של שוכמן, הפעם לתומר גינת, 59:71. דונטיי הנטון רשם סל ועבירה, אלישי כדיר עם נקודות בצד השני מהקו, 67:75 להפועל. דזי רודריגס החזיר ליתרון דו-ספרתי עם שלשה פנטסטית, עודד ברנדוויין דייק מהעונשין, 68:78 אדום. ים מדר קלע פעמיים מהקו, 71:82 לבית הלחמי ושחקניו.

ג'וש פרואינד מול מלקולם גריפין (שחר גרוס)ג'וש פרואינד מול מלקולם גריפין (שחר גרוס)
צוף בן משה (שחר גרוס)צוף בן משה (שחר גרוס)
ליאור אליהו (שחר גרוס)ליאור אליהו (שחר גרוס)

רבע רביעי 92:111 להפועל ת”א

דאנק של דזי רודריגס הקפיץ את האולם והחזיר יתרון דו-ספרתי אדום, 74:86, ליאור אליהו קלע מנגד. אחרי דקות טובות של אשדוד, חואקין שוכמן הרגיע את הרוחות ועם שלשה נהדרת קירב את האדומים לניצחון, גם מלקולם גריפין המשיך את הקצב, 78:92. ליאור אליהו סיים את תפקידו בהתמודדות עם עבירה חמישית, משחק בכורה חלש במיוחד לאקס הפועל ירושלים שרשם בסך הכול ארבע נקודות. גינת דייק מהעונשין, זה כבר 17 הפרש להפועל ונראה שהאורחים כבר ויתרו על ההתמודדות. לייאפ של גינת המשיך להטריף את האוהדים באולם, זה כבר 82:104 שכולו אדום. בית הלחמי וחניכיו שייטו עד הסיום ל-92:111 קליל.

ליאור אליהו (שחר גרוס)ליאור אליהו (שחר גרוס)
ליאור אליהו וצוף בן משה (שחר גרוס)ליאור אליהו וצוף בן משה (שחר גרוס)
נואה דיקרסון (שחר גרוס)נואה דיקרסון (שחר גרוס)
חואקין שוכמן ושחקני הפועל ת"א חוגגים (שחר גרוס)חואקין שוכמן ושחקני הפועל ת"א חוגגים (שחר גרוס)

 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */